Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:49

Ymke_Z schreef:
Doen jullie ook bijhouden hoeveel jullie drinken?

Nee maar ik beperk het ook tot groene thee en heel soms een cola light. (los vd weekenden)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 13:50

Ymke_Z schreef:

Nee, nouja ongeveer, probeer op een langere schooldag een liter water te drinken, 's ochtends wat drinken en 's avonds nog 2 glazen

Welkom,
Ik hoop dat je hier je motivatie vindt!
Als jij wilt rijden, moet je dat doen. Men moet zich er in dit topic in ieder geval niet mee bemoeien, vind ik :) dat is een andere discussie namelijk..

Nessa

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:52

Ik houd niet bij hoeveel ik drink.
Maar ik drink veel thee, en tussendoor water. Denk bij elkaar zeker 1,5 liter op een dag.

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:55

Ik heb alleen vanochtend al 1,5 liter water op en daar heb ik nu ik in de trein zit spijt van :+

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:55

DeniseES schreef:
Ik word er gek van dat iedereen zegt (als ik het over sporten/gezonder eten heb) dat ik me niet aan moet stellen, dat ik niet dik ben, waar het vandaan zou moeten komen...

je irritant he, ik heb vooral zo'n schoonmoeder :') laatste x riep ze a; " ja als je maar geen anorexia krijgt :')
man ik denk dat ik meer eet op een dag als de mensen om me heen...maar ze zien natuurlijk alleen dat je dingen afslaat die niet gezond genoeg zijn/ lekker genoeg zijn om de calorieen waard te zijn

en ow hoi! stiekeme meelezer. Heb ook niet echt een doel..ja had ik wel, onder de 62 kilo komen en dat heb ik bereikt..en nu is wil ik gewoon strakker worden..

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:56

Ik drink heel veel groene thee, verder alleen water. En in de ochtend een sapje.
Ik loop er tegenaan dat je al best snel een hoop calorieën binnen krijgt, hebben jullie dat ook?

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:00

_sharonnn schreef:
Het mag, moet niet :)

Liever eerst ontbijten en dan sporten!

Hey allemaal echt een leuk topic dit :j lekker luchtig maar toch motiverend!
Als je wil afvallen kan je beter eerst sporten en daarna ontbijten heb ik geleerd van een sportfreak collega.
Je traint dan op je reserve energie (vetjes *\o/* )en doordat je verbranding hoger is na het sporten blijven je ontbijt calorieën niet 'plakken'

Ik ben zelf ook mijn eetpatroon wat aan het wijzigen de laatste maanden...en val nu een kilo per maand af ipv dat er elke maand een kilo bij komt.Nog 8 maanden en dan zit ik op mijn streef gewicht.
Laatst bijgewerkt door Newallure op 12-03-15 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:01

ittheclown, die app (my fitness pall) helpt wel, dan kun je instellen hoeveel je af wilt vallen en dat kan ook vanaf 0,25 kg per week :j maar dan doe je rustig aan en raak je het toch wel kwijt :j dan kun je nog gewoon lekker blijven eten, misschien is het iets voor je

Genoeg drinken... moeten jullie dan ook niet belachelijk veel naar de wc _O-

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:05

Ja smorgens ga ik dan wel echt heel vaak naar de wc :j

Ik drink bij t ontbijt een grote kop thee.
Op mijn werk 2 koppen thee en een halve liter water.

Dan moet ik wel vaaaak plassen :')

Smiddags dan nog 1 flesje water en savonds nog een kop thee.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:06

Ymke_Z schreef:

Zo ongeveer heb eens bij de Ikea enorme glazen gekocht zit iets minder dan 500 mliter in per glas. Ik probeer altijd s ochtends een zo een glas te drinken, dan s middags 1 en s avonds ook nog 1 en dan later op de avond weer een en toe tussendoor nog een extra glaasje water bv op stal of in de auto.
Dus ik zit aan de 2 a 3 liter op een dag.

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:08

Ik heb al 1,5 liter op. Dus zit op de helft .
Naar wc gaan is idd drama haha.

Oh 's ochtends sporten kan ik dus echt niet...valt me zo tegen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:11

DeniseES schreef:
Wooow wat gaat het hard hier! :D

Een hoop mensen zijn al goed bezig zeg :D

Het is toch motiverend dat er 'lotgenoten' _O- zijn :D

Ik word er gek van dat iedereen zegt (als ik het over sporten/gezonder eten heb) dat ik me niet aan moet stellen, dat ik niet dik ben, waar het vandaan zou moeten komen...

Alsof je pas wat mag gaan doen als je zwaar overgewicht hebt... Tot die tijd moet je niet zeuren (ik kreeg laatst nog te horen 'waar heb je het over, ik mag dromen van zo'n lichaam als jij'... sorry dat ik het zo wil houden en dat - als het even kan - ik vind dat er ook bij mij wel iets vanaf mag...)

Haha ja dat lijkt me best vervelend. Ik merk nu ook nu ik al behoorlijk afgevallen ben ook van alle kanten 'ja nu is het wel goed hoor, je moet niet teveel gaan afvallen". Ik ben nog niet tevreden dus ik zeg er maar niets van omdat ik die discussie niet wil aangaan. Maar vindt het eigenlijk wel vervelend dat er toch veel mensen zijn die dan denken dat je weer teveel gaat afvallen.
Ik ben zelfs niet tegen iedereen eerlijk wat ik ben afgevallen om te voorkomen dat ik commentaar krijg.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:14

Ik heb op m'n bureau een 0,75l flesje staan, die vul ik 2 of 3 keer per dag dus zit dan op de 1,5/2,25l op m'n werk, meestal daarna nog zo'n 1,5l (ligt eraan of ik naar de sportschool ga) en 's ochtends thee :j

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:17

ik heb al één mini glaasje vers geperste sinaasappelsap op.. OEPS!

thanks voor het herinneren, ga gelijk me even volgieten (heb nooit dorst)

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:22

Met veel drinken moet je ook uitkijken. Als je meer dan 3 liter drinkt zonder te zweten (sporten of bij warm weer) ga je niet alleen afvalstoffen afvoeren uit je lichaam maar ook vitaminen en mineralen.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:23

mag hopen dat ik 1 liter haal op een dag.. 3 gaat me nooit lukken.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:23

ik drink op werkdagen ook veel (makkelijk 1.5L plat water met daar bovenop kop koffie, kop sojamelk, kop soep en 's avonds enkele glazen bruiswater en 1à2x per week een cola zero). Maar had altijd zo'n nood aan zout en snel spierkrampen, dat ik probeer net iets minder water te drinken of alleszins niet over de 3L "drank" te gaan.

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:28

Arisca2005 schreef:
Met veel drinken moet je ook uitkijken. Als je meer dan 3 liter drinkt zonder te zweten (sporten of bij warm weer) ga je niet alleen afvalstoffen afvoeren uit je lichaam maar ook vitaminen en mineralen.

Maar dit valt toch wel mee als je gewoon eet, waar dus zouten in zitten --> vocht (dus mineralen) vast houden?
Gewoon een vraagje hoor, ben benieuwd :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:34

antje_vip schreef:
Hallo :wave: ik zou ook best wat 'droger' willen worden (dus minder vet en meer spieren). Ik sport minstens 5 dagen per week, omdat ik sportlerares ben. Maar het grootste probleem zit hem in de voeding: ik weet nog steeds niet wat ik lekkerder vind; een superstrak lijf, of chocolade en taart :D

edit: ik gebruik eiwitshakes voor spierherstel en carnitine voor extra vetverbranding.

Hahaha dat dilemma heb ik dus ook :') Ik heb een strak lijf en dan denk ik al snel ach waarom niet :')

Heb vandaag weer zo'n dag dat ik weinig door mn strot krijg. Heb een broodje kaas mee naar het werk maar zit t met lange tanden naar binnen te douwen.

ymke, dat zeg je goed, als je goed eet en zouten binnen krijgt. Sommige mensen gaan aan een water dieet om maar zo te zeggen en die vergiftigen zichzelf alleen maar.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:38

Hoi, mag ik me ook melden? :)

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:39

Eiwitten shake hou je een eiwitten buikje van he, niet vergeten!
Eig zijn die shake's onzin, want met een flink glas melk zit je al snel weer aan je eiwitten voor spier herstel.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:43

Ymke_Z schreef:
Eiwitten shake hou je een eiwitten buikje van he, niet vergeten!
Eig zijn die shake's onzin, want met een flink glas melk zit je al snel weer aan je eiwitten voor spier herstel.

Ligt er maar net aan hoeveel je sport, wat voor soort sport (bij zware krachttraining heb je wel degelijk al snel meer eiwitten nodig :D ) en wat je doelen zijn.

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:50

Zou je die eiwitten niet gemakkelijk uit eten kunnen halen? Je hebt nml meer 1,8 gram eiwit per kg lichaamsgewicht nodig voor spier opbouw, meer schijnt geen nut te hebben.

Is maar een hersenspinsel hoor, heb me er niet heel erg in verdiept.

ik wil graag aan de gewichten, maar weet niet hoe ik de apparaten moet gebruiken. En vragen durf ik niet haha :+ :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:51

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:54

Arisca2005 schreef:
_sharonnn schreef:
Het mag, moet niet :)

Liever eerst ontbijten en dan sporten!

Hey allemaal echt een leuk topic dit :j lekker luchtig maar toch motiverend!
Als je wil afvallen kan je beter eerst sporten en daarna ontbijten heb ik geleerd van een sportfreak collega.
Je traint dan op je reserve energie (vetjes *\o/* )en doordat je verbranding hoger is na het sporten blijven je ontbijt calorieën niet 'plakken'

Ik ben zelf ook mijn eetpatroon wat aan het wijzigen de laatste maanden...en val nu een kilo per maand af ipv dat er elke maand een kilo bij komt.Nog 8 maanden en dan zit ik op mijn streef gewicht.

Ik heb dus laatst gelezen dat sporten op een lege maag heel ongezond is en je lichaam meer stresshormoon gaat produceren. In zulke gevallen weet ik dus echt niet meer wat ik moet doen :')