[HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liefsmarleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:01

Boktnaam - Myfitnesspal - Doel
Danique - Doanique - 6 kilo kwijt, meer bewegen, gezond eten.
Laura - Lau_ - gezonder eten en meer bewegen
Selena - kusselena - 5 kilo kwijt raken, meer sporten, conditie verbeteren.
TanjaxBas - Tanja - gezonder eten, strakker lichaam
Suus - Magrathea op Runkeeper - 8 kg afvallen, 1/8e triatlon doen, 10k lopen, open water wedstrijd doen.
Sterre - - - fitter/strakker worden
BaileyMix(Merel) - Niet afvallen, strakker en gespierder worden. Drastisch minderen in snacks, minder tot geen drugs/alcohol. Uiteindelijk doel me fitter en beter in mijn lijf voelen.
Gerlinda - Macyy - Minder snacks/tussendoortjes, iets strakker en conditie opbouwen.
Nanno_123 - doel: gezonder leven, fitter voelen, gespierder worden en meer conditie krijgen.
Liesje1611 (Lisanne): Ik wil gespierder worden, dikkere billen ( :') <3), geen schurende bovenbenen meer, strakkere buik, en grotere borsten (maar dat gaat niet)
Wendybrian: eerst een streng dieet volgen om te ongiften, daarna gezond eten, meer hardlopen en beginnen met squads

belleBoef (Noortje) nig gezonder eten, beginnen met fanatiek touwtje springen, betere conditie en een strakker bovenlijf. En als het even kan 2/3 kilo kwijt
s
sannx94 - sannex94 - Mijn doel is om 5-10 kg af te vallen, maar vooral om beter in mijn vel te zitten
Geryon - 6 kilo, meer bewegen
iEmmaaa - gezonder eten, zonder schaamte in polo paardrijden
Marrie_L - fitter worden
Yesterday - 7 kg afvallen, minder snoepen en veeeeel meer bewegen!
IlseXZinia - iets gespierder worden, strakker buikje en gezonder eten! (fruit in plaats van chocolade haha ;p )
LoveBodin - gespierder en fitter worden
PureSG - 6kg afvallen en fit worden.
xRiiannex - 3 kilo afvallen, strakker buikje en een dikkere kont :+
Nies_ - fitter worden, nog wat kilo's kwijt
liefsmarleen - marleenvs - strakker worden, meer bewegen en gezonder eten

Selena

Re: De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:02

Marleen, ik heb je eindelijk toegevoegd op myfitnesspal! :o :D

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:02

Ik ga vrijdag in het tussenuur even naar de supermarkt om allemaal dingetjes te halen als vervangers voor chips en ongezonde oliebol. Noten staat zeker op mijn lijstje, ook hou ik van appels en de rest van het fruit moet ik echt nog ontdekken :')
Ook als ontbijt zit ik te twijfelen om of havermout in yoghurt en fruit of gewoon yoghurt met musli ofzo..

liefsmarleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:03

het werd eens tijd Selena haha :')

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:04

Kan iemand mij myfitnesspal uitleggen? Kan dat ik de verkeerde heb maar er staat alleen 5 plaatjes en als je daarop klikt krijg je alleen tips. Hoe kan je dan een account en zo maken? :P

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:04

Als het weer beter is gaan mijn aardbeienplaten de grond in zodat ik die van de zomer lekker kan eten.. Wat er in de rest van de moestuin komt ga ik nog even over nadenken. Maar dan is het wel makkelijker om gezond te eten als het uit eigen tuin komt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:05

Als ontbijt eet ik graag havermout :j Laat het dan een tijdje weken in water tot het zacht is en gooi het dan door een bakje volle franse kwark of griekse yoghurt. Beetje honing of jam erbij om het wat zoeter te maken en je hebt een heerlijk en SUPER vullend ontbijt. Als je het echt goed wilt doen kan je er ook nog een halve eetlepel lijnzaadolie door gooien, dat is super goed voor je spijsvertering!

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:05

Wij hebben ook een aardbeienplant maar die worden elke keer opgegeten door de vogels, hahaha. :(

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:06

Oh, hier gelijk een tip voor een goed ontbijt! Ik neem het nu eigenlijk al 2 weken standaard als ontbijt, het vult, geeft energie en je hebt gelijk flink wat verschillende dingen binnen. Maar het fijnste is dat ik merk dat ik er gelijk flink wat uren tegen aan kan (als ik hier een grote beker van op heb, kan ik 12,5 km naar stal fietsen, daar nog iets actiefs doen op stal en pas als ik klaar ben met de pony heb ik honger, ook na een buitenrit).

Ik noem het zelf mijn powersmoothie *\o/* met de volgende ingredienten:
- 1 banaan
- iets minder dan de helft van je grote beker (goede, dus niet al te veel mee geprutst) jus'drange
- yoghurt
- brinta 3 eetlepels ongeveer (proef je niet, maakt het geheel alleen dikker en vullender!)

Dan nog met de volgende supplementen/superfoods erdoor
- Cacoa nibs, ja van die echte, niet voor een chocoladesmaak :')
- Tarwegras
- Lijnzaad
- Maka poeder (weet even niet hoe je het schrijft, is overigens erg vies maar als je er dezelfde hoeveelheid kaneel bij doet (2 theelepeltjes) proef je het niet :D

En het is nog lekker ook! Want wat je voornamelijk proeft is de banaan, sinaasappel en yoghurt.
Ik zweer er inmiddels op +:)+

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:06

Ik zweer echt bij havermout bij het ontbijt. Met bosbessen erdoor

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:07

Mag ik me ook melden? :) , nog niet de stap durven zetten om me te melden in een topic, maar deze lijkt me wel een goede motivatie om door te gaan tot de zomer!

Mijn doel is om in het algemeen fitter te worden en meer conditie + kracht op te bouwen. Die platte buik en gespierde bovenbenen voor aan het strand moeten er komen :D !

Qua voeding en sporten zit het opzich wel goed, gezonde alternatieve voeding zoeken is bijna een hobby geworden en daarnaast rij ik 4 paarden per dag + ik ben bezig met Jillian Michaels 30 day shred, en daar ben ik nu op de 2e dag van level 2.

Verder las ik hier iets over de pannenkoeken eerder in het topic, dat is een heel gezond ontbijt! Een echte buikvuller en zeer weinig suikers. Maak het zelf altijd met havermout, een ei, magere melk/sojamelk (de suikervrije variant) en een klein beetje bakpoeder. Dan bakken in de olie en klaar is je gezonde ontbijtje. Dit kun je afwisselen met havermoutpap met gezonde zoetmakers als banaan of besjes.

Voor 's avonds doet zoete aardappel (superfood!) met kipfilet het altijd goed, of een gekookt eitje.

Zo, dat was mijn toevoeging in het topic :+ , en ik hoop dat we elkaar wat kunnen motiveren voor de zomer!

liefsmarleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:09

elselianta schreef:
Kan iemand mij myfitnesspal uitleggen? Kan dat ik de verkeerde heb maar er staat alleen 5 plaatjes en als je daarop klikt krijg je alleen tips. Hoe kan je dan een account en zo maken? :P

Je moet de app hebben met blauwe achtergrond en springend mensje erop !

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:09

Havermout at ik eerst ook regelmatig, maar ik kan niet goed tegen melk -O- (is sowieso niet zo heel goed voor wie dan ook, maar ik wordt er echt vreselijk verkouden van). Heb het wel eens geprobeerd met sojamelk, maar dat is toch niet heel erg lekker hihi. >;)
Rijstemelk en amandelmelk wil ik ook nog een keer proberen, maar heb toch vaak dat ik van havermout wat misselijk wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:10

Zo, ik ga kokosolie in m'n haar smeren en banaan-ei pannekoekjes bakken voor morgen :Y)

mOamm

Ik meld me hier ook! Eet vaak best ongezond, dus wil daar wat meer op letten. 's avonds vaak chips/borrelnootjes en eet graag pizza. Afvallen moet ik absoluut niet, maar wil wat sportiever/sterker worden.

Vorige week hardloopschoenen + sport bh gekocht in de nike store dus moet eraan geloven van mezelf :Y) Eergisteren begonnen met workouts via youtube, (XHIT Daily) vind de workouts van Rebecca Louise wel motiverend en goed en leuk te volgen :j

Cabelona

Ik doe ook mee. Nu ik geen verzorgpaard meer heb waar ik naar toe fiets (12 km enkele reis) merk ik wel dat ik weer ben aangekomen. Mijn voornemen is dan ook om een totaal van 12 kilo kwijt te raken, door gezond te eten en ook op de hoeveelheden te letten. Dan zit ik weer op het gewicht waar ik erg blij mee ben. Ook wil ik over een maand of 2 een nieuwe sport hebben, het liefst met vriendlief. Voor nu doe ik een aantal keer per week oefeningetjes.

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:14

Ik wil me ook melden!

Heb sinds gisteravond besloten dat ik echt weer gezonder moet gaan eten. Toen ik anderhalf jaar geleden nog op hockey zat kon ik alles vreten en ik kwam geen grammetje aan maar nu gaat het toch wel een beetje de verkeerde kant op :o Ben wel gewoon elke dag 2 uur buiten op stal actief maar ernaast doe ik niks meer en ik snoep echt vreselijk veel...

Heel fijn topic, kunnen we elkaar motiveren :))

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:14

Emmaa_ schreef:
Zo, ik ga kokosolie in m'n haar smeren en banaan-ei pannekoekjes bakken voor morgen :Y)

Krijg je dat er ooit nog uit? -O-

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:16

Ik wil me ook melden :D

Ik wil niks afvallen maar wel een strakker getraind lijf krijgen :)

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:19

Veel bekenden hier, leuk! Heb nu de goede gedownload, dankje Marleen :)
Vanaf maandag dan écht bezig en nu nog even voorbereiden en inlezen.

Of is dit weer een excuus... :')
Nee maandag echt.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:20

Heeft iemand hier trouwens tips om meer te drinken (zonder app als smartphoneloos persoon)? Ik denk dat dat eigenlijk wel het grootste probleem is bij mij... Ik drink eigenlijk nooit iets, tot ik zo veel dorst krijg en in 1 keer 2 glazen leegdrink waarna ik direct naar het toilet moet. O:)
Thee drink ik wel graag, rooibosthee in de avond, maar dat is dan ook eigenlijk het enige.

Mouzs_engel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:23

Sorry maar ik ga geen 10 pagina's doorlezen :x maar ik wil mijzelf graag melden. Ik ben zelf al best dun maar ben deze winter elke dag met de bus geweest en ook helemaal niet gesport dus wil het weer oppakken. Ik ga vanaf nu weer elke dag op de fiets naar school, dat is alleen heel al 14 km en 's middags dus 14 km terug. Ik wil ook nu 3x in de week gaan hardlopen en de andere 4 dagen een work-out thuis doen. Ook wil ik op een dag sws 2 liter drinken en niet elke dag als ik thuis ben wat ongezonds eten. Ik wil graag weer een goede conditie hebben en mooi lichaam waar ik trots op kan zijn. Ook hoop ik door het vele drinken en minder ongezonde dingen te eten mij puistjes iets minder worden :+

Ik gebruik trouwens de app seven en runkeeper en heb net die drinking app gedownload

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:25

Suliko schreef:
Heeft iemand hier trouwens tips om meer te drinken (zonder app als smartphoneloos persoon)? Ik denk dat dat eigenlijk wel het grootste probleem is bij mij... Ik drink eigenlijk nooit iets, tot ik zo veel dorst krijg en in 1 keer 2 glazen leegdrink waarna ik direct naar het toilet moet. O:)
Thee drink ik wel graag, rooibosthee in de avond, maar dat is dan ook eigenlijk het enige.

Had laatst op bokt wel een goede tip gelezen. Een flesje water en dan met permanente stift een streepje op het flesje zetten met een tijdstip en dan moet je binnen dat tijdstip zoveel gedronken hebben. Nou drink ik zelf wel genoeg maar mij leek het best handig!

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:26

@ Suliko, ik ben ook een echte theeleut. Ik maak zodra ik thuis ben ook altijd een kan (1,5 liter). Dat drinkt makkelijker dan iedere keer een nieuw kopje zetten (+ is lekkerder met mijn verse thee). Op school heb ik er meer moeite mee, maar het werkt al een boel als ik een flesje met water meeneem en die dan elke les gewoon naast me neer zet. Zodra dat hij leeg is ook meteen weer vullen, anders drink ik ook te weinig.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:27

Ik meld me ook :) heb alleen de laatste 9 pagina's niet gelezen en ben eerder een meelezer dan ik veel reageer :')

Ben nu zo'n 2 maanden vrij regelmatig aan het sporten in de sportschool en probeer te letten op wat ik eet. Ideeën voor makkelijke gezonde dingen kan ik wel gebruiken maar over het algemeen probeer ik er, tot nu toe, vooral op te letten dat ik niet teveel eet en niet/weinig te snoepen en het dan bij 1 of 2 te houden en niet een hele berg of een halve reep chocola ofzo :') en gezondere alternatieven zoals fruit en dingen als komkommer, paprika en snoeptomaatjes enzo :)

Ben nu alles bij elkaar ongeveer 6 kilo afgevallen (en al m'n broeken zijn te groot :') ) maar werkte toen ook nog 3-4 dagen per week de hele dag op een stal en ben nu werkloos dus dat helpt er niet echt bij :')