Je draagt de verkeerde bh maat en dit is de oplossing!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSannee

Re: Je draagt de verkeerde bh maat en dit is de oplossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 15:39

Ik heb voorlopig geen geld voor 60G BH's dus ik blijf ook maar stug m'n 70Btjes dragen _O-
Want ook op Ebay vind ik de prijzen door de shipping costs weer erg hoog worden haha.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 15:39

Oh dan, even rekenennnn, is de band 26,7 inch en dat komt meer bij maat 26 dan 28 in de buurt dus bandmaat 26 in UK en US, dat is 55 in EU maten. Het verschil is ong. 4 inches dus dat is cupmaat D. 60C zou eventueel ook nog kunnen, als je afrond naar de andere kant van de cijfers.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 15:41

Hanna_94 schreef:
Maar dat is mijn borstomtrek en niet mijn bandomtrek :P
Mijn bandomtrek is 68/69 dus daarvoor moet ik 60cm omtrek hebben. Maar nou weet ik dus niet of ik een 60C of een 60D heb, haha :P
Misschien moet ik het maar gewoon houden bij mijn 75B en er maar vrede mee nemen dat ze nooit 100% aansluiten :')

Nee! Geen vrede mee nemen. Gun je dames hun ruimte :D

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 15:42

Oké, bedankt Geryon!
Het blijft toch een gek idee dat ik een D-cup zou moeten dragen :P
Moest ik ooit per toeval dit soort maat vinden, dan wil ik het zeker uitproberen

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 15:43

xSCWx schreef:

In die 75B hebben ze ruimte zat :')
Da's net het probleem: ze hebben te veel ruimte :P Als ik voorover ga buigen, kan je zo alles zien :P

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 15:45

Tip: bij de Lincherie meten ze op deze manier en doen ze dus precies wat je ook in het filmpje ziet, bij mij hebben ze me 2 bandmaten kleiner en 1 a 2 cupmaten groter aangeraden. Ik ben bijzonder tevreden!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 15:50

Hanna_94 schreef:
xSCWx schreef:

Da's net het probleem: ze hebben te veel ruimte :P Als ik voorover ga buigen, kan je zo alles zien :P

Dat heb ik ook, maar bij mij is dat juist omdat de cupts te klein zijn (smal) waardoor

_black_rose_ schreef:
Tip: bij de Lincherie meten ze op deze manier en doen ze dus precies wat je ook in het filmpje ziet, bij mij hebben ze me 2 bandmaten kleiner en 1 a 2 cupmaten groter aangeraden. Ik ben bijzonder tevreden!

Hele handige tip, bedankt! Ze zullen daar dan zeer waarschijnlijk ook meer aanbod hebben in kleine omvangsmaat+grote cup. :D

Hanna_94 schreef:
xSCWx schreef:

Ik ken dat probleem :P Dat kan komen door te grote of juist te kleine cups. Ik zou als ik jou was gewoon eens in de winkel wat maten uitproberen! 70C, 65C, 65D enz.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 15:51

Lincherie heeft mij een jaartje terug 70B aangeraden, al zeiden ze toen dat ik qua omtrek ook kleiner kon hebben maar die hadden ze niet hangen. Was wel maar een kleine winkel.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 16:10

Geryon schreef:
jorretje schreef:
Wat een lang filmpje, ben tot 9 minuten gekomen.
Bij mij meten ze wél altijd onder de buste, maar meten verder niets en geven vervolgens wel advies??? uiteraard klopt dat dan niet. Ze gaven mij de laatste keer 75 mee, terwijl ze 72 opmat, ja dan moet je dus 70 hebben, want ze worden vanzelf ruimer en anders begin je al te los (heb ik toen ook gezegd). Daarom moet je ze ook altijd op het loste gaatje passen.

Volgens dit filmpje zou jij omvang 60 moeten nemen zelfs:P

Het filmpje is trouwens lang omdat er nou eenmaal uitleg bij hoort. Zelfs met die uitleg zijn er mensen die het niet geloven en het onzin vinden. Zonder al helemaal :')

Dat kán toch niet lekker zitten? Dan krijg ik m niet eens dicht denk ik :') ouch... ^)
Ben nu wel heel benieuwd, draag nu al 70E als ik volgens dit filmpje naar de 60 moet zal de cup ook omhoog moeten dus dan zou wat? :wow: :oo 60G? moeten zijn 8)7

*gaat een meetlint zoeken*

edit: *heeft nagemeten*
Ik zou volgens het filmpje dus G moeten hebben
Maar wat ik niet snap, ik heb omvang 70, dan moet ik toch gewoon 70 hebben? Hoezo moet je dan ineens naar 60? dat zegt ze toch helemaal niet, of mis ik nou wat?
Laatst bijgewerkt door jorretje op 26-02-15 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 18:26

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 18:30

jorretje schreef:
edit: *heeft nagemeten*
Ik zou volgens het filmpje dus G moeten hebben
Maar wat ik niet snap, ik heb omvang 70, dan moet ik toch gewoon 70 hebben? Hoezo moet je dan ineens naar 60? dat zegt ze toch helemaal niet, of mis ik nou wat?

Dat snap ik ook niet helemaal :+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 18:52

Nee 70 centimeter betekent niet dat je een omvang van 70 moet. :)
Als je jezelf in inches opgemeten zou hebben, kom je uit afgerond op 28 inches. In EU maten is dat een 60.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 18:55

Even los van dit filmpje en alles, als ik mezelf gewoon op 70 cm meet dan heb ik toch gewoon 70? In EU maat dus.

Geryon schreef:
De tabel staat in het filmpje zelf. Op 9,06 minuut :)

Hier een site die het voor je uitrekent. Deze gebruikt meer gegevens. http://www.brasizecalculator.tk/ Ook bij deze kwam ik op een 70D uit :P En denk eraan, onder de borsten strak meten, erover losjes!

Deze vind ik beter, kom idd juist uit.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 18:59

Volgens de gebruikelijke methode wel ja.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 19:01

Volgens mij heb je gewoon 70cm dat had ik in ieder geval.

Vandaag naar de lingeriezaak geweest en ik ben nu een 70G bh rijker en ik droeg dus altijd 75E maar dit staat echt veel beter. Wilde nog een 70H proberen maar dag kon ik niet vinden in een fijne bh

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 19:03

Ik heb toevallig ook vandaag even bh's geshopt haha :')

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 19:09

En?

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 19:12

Precies wat in je OP staat" mensen dragen te brede omvang om die cup maat maar klein te houden!! Nee juist de omvang verkleind ne de cup groter!! Geloof me er gaat een wereld voor je open

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 19:14

Maartje1990 schreef:
Volgens mij heb je gewoon 70cm dat had ik in ieder geval.

Vandaag naar de lingeriezaak geweest en ik ben nu een 70G bh rijker en ik droeg dus altijd 75E maar dit staat echt veel beter. Wilde nog een 70H proberen maar dag kon ik niet vinden in een fijne bh

Leuk om te lezen dat het dus echt werkt voor meerdere mensen :D

Maar 70cm is volgens deze methode geen maat 70 omvang. :)
In de link die fiffill quote staat bijvoorbeeld ook een tabel en als je die volgt met 70cm zie je EU 60 :)

Dat wij gewend zijn dat onze centimeters gelijk staan aan de band is niet goed, dan kom je bij een te grote band uit (al vinden wij dat wel lekker losjes zitten :+).

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 19:16

De extra ruimte qua omvang komt dan uit de grotere cups, vandaar een kleinere omvang.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 19:21

Maartje1990 schreef:
En?

Voor mij geen grote openbaringen want ik droeg altijd al wel de juiste maten :P
Zit er vaak een beetje tussenin dus er zijn meerdere opties.

Heb 't dan ook fout gedaan met dat filmpje trouwens.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 19:30

Volgens die link heb ik 60C
Sister maten zijn: 60B 55C _O-

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 20:11

Verrek, het werkt nog ook! Ik droeg altijd 85A, maar lekker zat dat niet. Zat de hele dag mijn bh te corrigeren. Volgens de normale maattabellen en meet methodes zou ik die maat wel moeten hebben, mogelijk zelfs AA.

Opgemeten volgens het filmpje kwam ik op 70C. Als je van jezelf denkt dat je ieniemini boobs hebt klinkt dat erg ongeloofwaardig. Maar vandaag naar de winkel gegaan en 70C gepast, en het past! Gewoon een volle bh die lekker zit! Wauw!

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 20:21

Snadrem schreef:
Verrek, het werkt nog ook! Ik droeg altijd 85A, maar lekker zat dat niet. Zat de hele dag mijn bh te corrigeren. Volgens de normale maattabellen en meet methodes zou ik die maat wel moeten hebben, mogelijk zelfs AA.

Opgemeten volgens het filmpje kwam ik op 70C. Als je van jezelf denkt dat je ieniemini boobs hebt klinkt dat erg ongeloofwaardig. Maar vandaag naar de winkel gegaan en 70C gepast, en het past! Gewoon een volle bh die lekker zit! Wauw!

Nou lees ik al ffies mee... Ik draag dezelfde maat 85a als jij, maar ik kan me echt niet voorstellen dat mijn miniboobies een c cup kunnen vullen. Zit er echt geen ruimte meer? :o?

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 20:25

Dieselpaard schreef:
Snadrem schreef:

Nou lees ik al ffies mee... Ik draag dezelfde maat 85a als jij, maar ik kan me echt niet voorstellen dat mijn miniboobies een c cup kunnen vullen. Zit er echt geen ruimte meer? :o?

nee, het past echt bij mij. Niet alle modellen. Voor sommige modellen moet je best een voorgevel hebben, maar de gewone modellen zitten lekkerder en passen gewoon mooi. Sluiten ook veel mooier aan dan mijn oude bh's.