@Tazzey: Ik knip het langste deel kort en dan vijl ik het vervolgens mooi glad en rond. Dat laatste doe ik eigenlijk ook alleen maar omdat ik pas geknipte nagels te scherp vind. Deed ik ook meestal wanneer ik erop gebeten had, even rond vijlen zodat ik nergens zou blijven hangen.
En die scheurtjes etc heb ik nu na een aantal jaren nog steeds, weet niet of dat echt van het bijten komt, een nagel heeft zichzelf na 6 tot 8 maanden (wikipedia) toch volledig vernieuwd? Ik heb het geduld ook niet voor nagellak en dat soort spul dus zo gauw het een beetje begint te scheuren knip/vijl ik ze weer goed kort en dan kunnen ze weer tegen een stootje.
Animal
Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-15 22:10
Tazzey schreef:
Haha dat waren kuurtjes maar mijn telefoon maakte daar iets anders van.
Haha, ok Ik dacht dat 'muurtje' misschien vakjargon was voor 'verstevigingslaagje' waardoor de nagel minder snel beschadigt.
Tazzey
Geplaatst: 20-02-15 22:43
Nee, mijn telefoon heeft soms heel speciale correcties. Ik stuurde eens naar mijn vriend "ik hou van Herman". Man's naam is niet Herman. Het moest jou ipv Herman zijn
Ik heb niet heel het topic gelezen, maar ik was ook een verwoed nagelbijtster. Ik heb nu sinds 1,5 jaar acryl nagels. Echt van die harde. Pas een geprobeerd te stoppen maar ook ik beet gewoon gedachteloos mijn mooie lange nagels eraf. Nu weer in de acryl en het gaat weer goed. Je kunt ze dan gewoon echt niet afbijten.
Ok, alles is er weer af. Morgen weer naar de drogist.
MaartJ
Geplaatst: 27-02-15 14:58
Een vriendin van mij heeft van 't weekend mijn nagels gelakt met gellak! Zij is nagelstyliste en was zo trots op mij dat ze dat even gratis deed toen ik in NL was! Ben ook heel trots op mezelf!!
Ik ben inmiddels al weer meer dan een dikke maand clean! Het gaat me echt ontzettend goed af en ik ben er heel trots op Elke keer als ik weer voel dat mijn nagels lang zijn (vooral onder de douche als ik voel dat er water onder mijn nagels Door kan stromen ) dan voel ik me weer even extra blij hahaha
Doorzetten hoor meiden, want dan kunnen jullie bijvoorbeeld dit retegave budgetlakje lakken. Even een fotootje voor jullie motivatie! Want Zo'n kleur wil toch iedereen op hun mooie lange(re) nagels laten schitteren?!
Ik heb afgelopen week per ongeluk een nagel afgebeten.. M'n kater was bij de DA voor castratie.. ik had pas door dat ik aan het bijten was toen hij er al af was. Nu heb ik dus 3 korte nagels al ik de 2 meetel die gescheurd waren. Maar het is al een stuk beter dan het was, dus ben nog steeds trots!
Lees je idd overheen MaartJ , staat onderin de post Bij www.hypnoticpolish.com en kost €5.95 Fijne en betrouwbare shop!
Tazzey
Geplaatst: 02-03-15 11:05
Wat goed Nadja!!
Ik heb ook nog wel een mooi budget lakje, van de Hema maar wel ZO gaaf! Chameleon Green. Mijn nagels waren toen nog heel erg kort doordat ik nog gitaar speelde en dat niet gaat met lange nagels
Ik heb nu een maand en een dag de gelnagels erop zitten en dus mijn nagels niet weer aangeraakt met mijn tanden. Gisteren was voor mij toch wel een mijlpaal! Er zit nu geen verlenging meer op mijn nagel! Het is puur de eigen lengte met een laag gel ter versteviging (en uiteraard anti-bijt). Ik zal morgen even foto's maken, maar mijn nagels zijn nu gelijk aan (of net iets langer, er zit wat verschil in) lengte met mijn vingertoppen
Animal
Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-15 09:57
Hoe gaat het bij jullie?
Ik was de foto's vergeten vorige week. Nu zijn er toevallig 2 gelnagels vanaf (ongelukje met een drumstok ) en zie ik pas echt hoever ze gegroeid zijn. Eigenlijk zouden we volgende week dinsdag de gel eraf halen en op één of twee nagels gellak gaan proberen, maar nu ik al een dag of twee met 2 "blote" nagels rondwandel, gaan we alle nagels voorzien van gellak i.p.v. gelnagels. Ik mag vanavond weer naar de nagelstudio.
Stiekem ben ik wel heel trots op mijn mooie lange nagels!
Voor:
Nu:
Edit: foto's aangepast omdat ze ondersteboven stonden.
Goldie
Geplaatst: 12-03-15 10:14
Ik kom er ook echt niet van af... dan gaat het 2 weken goed en dan is het weer gebeurd...
Voor de nagel of velletjes bijters die ook nog een beugel nemen: ik heb een invisalign beugel en daar kun je niet mee bijten. Ben je er ook gelijk vanaf ik bijt af en toe velletjes maar dat kan nu dus de komende twee jaar niet. Tegen dan ben ik er hopelijk vanaf
Zodra er ook een af gaat moet alles hier hoor, anders is het ongelijk en dat vind ik ook lelijk
Anouk_H
Geplaatst: 17-03-15 23:05
Tijdje hier niet meer gekeken maar wou toch even fotos laten zien van mijn vooruit gang
Eerst:
26 feb (acryl laten zetten):
Vanochtend (2,5 week na het zetten van de acrylnagels):
En nu (kom net terug van nagelstyliste):
Ben best een beetje trots
Spoiler: Ik weet dat het niet heel proffesioneel is gezet maar ik ben er te vrede mee! Ik loop 5 dagen per week stage bij de koeien en in het weekend ben ik bij de paarden dus allemaal beetje lomp en dan vind ik het zonde om naar een dure stylist te gaan haha. Het enige doel van de nepnagels voor mij zijn dat ik zo niet meer mn nagels kan afbijten
Ik bijt ook echt al superlang nagels, zag dit topic een keer voorbij komen en ik dacht ik lees even wat reacties, misschien zitten er nog tips tussen. Las toen de tip over het vijlen, dus dat ben ik gaan proberen. Werkt bij mij best goed. Alleen bij mn pinken werkt het echt niet. Die bijt ik nog steeds. Niet zo vaak dan want als ik ze heb gebeten zijn ze kort en niet mooi dus dan vijl ik ze maar dan blijven ze kort. Mijn duimen bijt ik niet maar die vijl ik elke keer ook heel kort dus die groeien ook niet echt. Vooral bij mn rechter ringvinger gaat het echt goed en die is ook wel echt een stuk langer. Het grootste probleem nu is nog dat ik elke keer met de vijl onder mn nagel zit te peuteren en n nagel zich dus niet aan de huid kan gaan vasthechten. Hierdoor wordt de nagel wel lang maar moet ik blijven vijlen omdat ie anders scheurt of breekt. Ik weet dat ik niet eronder moet gaan peuteren maar t is lastig om t niet te doen, net als met nagelbijten eerst. De reden dat ik nu pas reageer is omdat ik eerst nog niet die 25 berichten op paardgerelateerde forums had gereageerd.