zieke/revaliderende medebokkers gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 20:00

:( even hard balen Amy...... maar als het verbetering geeft........ en revalidatie korter is met deze methode... Wanneer is de planning? Of is dat nog niet bekend.

AmyII

Re: zieke/revaliderende medebokkers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 20:05

Is nog niet bekend Tyke omdat ik eerst een heel dom plan in mijn hoofd had. Ik dacht te kunnen wachten tot de zomervakantie...
Tot mijn vriend me erop wees dat ik dan tussen nu en de zomervakantie nooit volledig kan reïntegreren op mijn werk. Dus dan zou ik het voor mezelf onnodig lang zwaar maken en voor mijn werkgever zou ik het onnodig duur maken...

Wel jammer dat ik nu dus voor de 2e keer mijn opleiding kan gaan cancelen, ik zou volgende week woensdag starten. Maar er is een aanwezigheidsplicht van 100%.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 20:09

Lastig al die beslissingen. Vond ik ok lastig. Vorige operatie was makkelijk zsm na mijn diplomering. Afgelopen operatie tja na de feestdagen (omdat ik vorig jaar ook niet heb kunnen werken) en ruim voor wintersport......

Als ik het bij jou zo lees zou ik nu zsm ervoor gaan. Wel balen van je opleiding maar als je 100 % aanwezig moet zijn voor hoe lang is dat? Moet je dan misschien over tijdje ook......
En dan ben je er sneller vanaf enz.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 20:27

Klopt. Opleiding duurt 24 weken en bestaat uit 12 bijeenkomsten (om de week dus). Daartussenin nog wat schoolvakanties, dus al met al ben ik een heel schooljaar ermee bezig.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 20:37

Om even terug te komen of je werk je steunt:

Bij mij helaas niet(leertijd in de paarden), ook de reden dat ik ermee gestopt ben en terug naar school ga.
Ik voelde me niet op mijn plek want het was zo gepland wat er gedaan moest worden dat ik me soort van verplicht voelde om
het ook uit te voeren ondanks ik enorm veel last had(ook uitvalverschijnselen).
Contract is net beëindigd en begin volgende week schrijf ik me in op school.

Ik kreeg nooit foto's mee, alleen wanneer ik ze nodig had voor volgende afspraak.

Hier hebben ze ook jaren lang fouten gemaakt, altijd gezegd nooit iets te vinden en plots na 2 jaar en tientallen scans/foto's te laten maken
komen ze af met we sturen je door naar ander ziekenhuis voor je te laten opereren omdat er losse botstukjes zittenn (arm).
Met mijn rug ook operatie blijven uitstellen met de zinnen : je bent jong en groeit nog.
Helaas niet meer gegroeid sinds ze dat zeiden..

Ben gisteren naar ziekenhuis gegaan en weer 2 afspraken verder ( ivm arm).
Ze hadden me bij verkeerde arts gestuurd,goede erbij gekomen maar hij kon er niets uitmaken of het los bot of kraakbeen was..
dus volgende week(28) scan waarbij ze vloeistof inspuiten voor een beter contrast.
De week erna (5 februari) terug afspraak bij arts voor dan eindelijk de operatiedatum vast te stellen van mijn arm.
Heb gisteren ook EMG gehad van mijn rug, niets uitgekomen al een geluk !

Wel iets minder goed nieuws, als 18 jarige : Zaterdag ook naar ziekenhuis geweest voor een scan van mijn rug en wat de dokter gisteren zei..had ik echt niet verwacht. :(
Ik heb dus tussen al mijn wervels slijtage en net geen hernia -O-

Maar 10 februari heb ik afspraak bij de chirurg voor mijn operatiedatum van mijn rug, wat zal ik blij zijn dat er een einde komt aan al
de doktersafspraken ( al 2 maand lang, elke week).

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 09:55

och laulauu, sterkte meid! weer wat ziekenhuisbezoeken erbij... begrijp je heel goed, continu naar dat ziekenhuis en weer terug.

AMy, voor jou ook sterkt, dubbel balen dat het nu zinloos lijkt de opleiding te starten. verdoppie zeg!
de andere kant van het verhaal, dat je met deze operatie sneller zal herstellen, dat is wel weer mooi.. :(:)

ik had eigenlijk hetzelfde als Tyke, ik moest de feestdagen even door (ivm werk) en dan 2 januari onder t mes. 2 weekjes eruit en dan zou ik weer beginnen... Helaas ging dat dus even niet door. mede daarom laat ik mijn arm voor wat het is, ik kan er mee leven, dus even geen 'zin' in 6maanden tot 1 jaar revalidatie.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 10:39

MonteKarlo schreef:
LisaFaded schreef:
Ja ik hoef nog net niet een e-mail te sturen wat ik thuis de hele dag doe.. Zucht

Even offtopic, daar ben ik goed in :')
Ik kwam je tegen in het KNHS instructieweken topic, tof dat je gaat!
Ik wil naar de 5 daagse, anders hadden we in dezelfde week gezeten.

Weer ontopic;
Mijn werk is gelukkig heel meewerkend, ik heb denk ik het ' geluk ' dat het een ongeluk is geweest waardoor het voor hun makkelijker te begrijpen is allemaal.
Daarnaast heb ik al mijn afspraken gewoon op papier staan waardoor ze zich niet druk hoeven te maken of ik wat doe en waar ik ben, de tijden dat ik niets heb ben ik ook gewoon op mijn werk, plannen ze mij voor 2 uur in en meestal blijf ik dan iets langer.
Ik werk in een super leuk team dus vind het ook echt leuk om naar mijn werk te gaan.
aah jaaa wat jammer! Ik ga er voor de eerste keer heen! Okee gelukkig dat je werk meedenkend is. Ik zit nu een maand thuis. Ik voel me wel wat beter nu ik medicijnen heb. Daarbij is me moeder heel depressief en ernstig ziek. Dus dat werkt ook niet mee. Denk dat ik wel weer wil gaan werken maar dan halve dagen. Ik hoop dat ze er mee akkoord zullen gaan. Ben er bang voor

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 11:00

Hoi meiden,

Hoe gaat het vandaag met jullie? Ik had gisteren echt een heel slechte dag. Ik heb mijn medicatie in van die bakjes zitten waarop de dag van de week staat, erg gemakkelijk. Heel simpel ook. Alleen de apotheek veranderd om de haverklap hun voorraad dus ik heb zo vaak andere merken. Nu heb ik een tabletje voor het slapen en die lijkt als twee druppels water op mijn pijnstillers met als verschil dat de pijnstillers tekst op de tabletjes hebben en de slaapmedicatie niet.
Gisteren heb ik door niet goed op te letten in de ochtend mijn slaapmedicatie ingenomen in plaats van mijn pijnstiller.
Ik had dus de hele dag enorm veel pijn, gewoon zo goed als ondragelijk. Ik was misselijk, duizelig, had koorts, hoofdpijn enz enz. Ik dacht dat ik ziek werd tot ik 's avonds mijn slaaptablet in wilde nemen. Dat was dus geen griep maar ontwenningsverschijnselen. Pfff ik wilde dit jaar gaan afbouwen met de morfine maar deze ervaring zorgt dat ik daar echt heel erg tegenop zie. Vooral de pijn...

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 11:10

Het veranderen van medicatie wordt je echt niet goed van soms.... blijf gewoon bij een en laat het niet tet vaak veranderen. Hoe kan het dat heet zo vaak fout gaat zo dus....
Nu is kan je het niet echt afbouwen noemen omdat je gelijk niets hebt gehad natuurlijk maar begrijp dat het vertrouwen in stoppen minder is.
Is het een optie om een ander medicijn wat minder sterk is erbij te gaan gebruiken.

Ik mag niet klagen. Mijn arm is nog steeds wat lam en tja weet niet goed hoe of wat. Kan niet zeggen dat het echt pijn is. Het hoort er allemaal biij denk ik.
Ga vandaag wel terug naar mijn eigen huis. DUs zo voor het eerst auto rijden. Boodschapjes doen. Dus denk dat ik vanavond kapot ben.
Diep in mijn achterhoofd wil ik van het weekend op mijn paard stappen maar ........ moeilijk. Werk gaat toch voor.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 11:15

De arts wou er nu nog niet aan om te gaan minderen. Het zal ook rustig aan afgebouwd worden.

Lastig van je arm zeg. Het is gewoon heel frustrerend dat je er niets aan kunt doen. Luister vooral goed naar je lichaam.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 11:26

Voel bij elleboog nu ook net of het een hematoom is. Voel het wanneer ik er op leun.
Moet idd luisteren naar eigen lichaam maar dat vind ik dus moeilijk. Ga snel te ver

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 11:33

Dat is heel herkenbaar. Als ik een goede dag heb dan doe ik ook veel te veel...

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 13:29

Heel herkenbaar die ontwenningsverschijnselen.
Ik slik oxycontin 3x daags. Ik probeer dat te minderen maar krijg dan mega hoofdpijn en ga trillen.
Met andere woorden ,ben gewoon verslaafd aan die toep.

Morgen terug naar het ziekenhuis, ben echt benieuwd wat het gaat worden.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 13:56

Ik slik 2x de max. dosis Oxycodon (=Oxycontin) en daarbij 5x Oxynorm om de pijn tussendoor te kunnen remmen. Het is enorme troep.
Mijn artsen hebben mij wel op het hart gedrukt dat ik absoluut niet zelf mag gaan rommelen met de oxycodon om te minderen. Dat moet echt in overleg en in samenwerking met de arts.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 15:14

Oef dan hebben jullie idd heftige pijnstillers...

Zo zit weer in eigen huis tussen mijn katten. Paardjes buiten gezet en boodschappen gedaan. Littekens of eigenlijk wonden irriteren nu wel.. Net ook gestoten. Nu even zitten en kijken wat ik ga doen...

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 15:33

Auw, dat klinkt niet fijn Tyke!

Die pijnstillers zijn gewoon morfine. Heftig inderdaad. Zodra ik ervan af ben gaat de vlag uit.

Douglas heeft mijn dag vandaag helemaal goed gemaakt. Ik heb een Lancaster gezichts pakket gewonnen *\o/* Mijn dagcrème is bijna op dus dat is heel erg welkom.

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 16:15

Dat is een leuke verrassing Tazzey!

Als het goed is moet ik na drie maanden van het plaatsen van de neuromodulator gaan afbouwen met de oxycontin. Dus ik ben benieuwd, zal ook zeker blij zijn als ik daar vanaf ben.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 16:22

Tazzey schreef:
Auw, dat klinkt niet fijn Tyke!

Die pijnstillers zijn gewoon morfine. Heftig inderdaad. Zodra ik ervan af ben gaat de vlag uit.

Douglas heeft mijn dag vandaag helemaal goed gemaakt. Ik heb een Lancaster gezichts pakket gewonnen *\o/* Mijn dagcrème is bijna op dus dat is heel erg welkom.

Oh super gaaf ! *\o/*
Het is echt koud buiten zeg.. kijk al weer even uit naar de zomer {:}
Vanmiddag bij de arbo arts geweest, en nog wat andere dingen geregeld, ik word er echt chagrijnig van, maarja het is even niet anders.

Jullie slikken veel!
Ik alleen ibuprofen maar niet elke dag meer :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 16:35

Alco, heb jij ook zo'n last van de warmte? Ik kan dus echt in de zomer niet zonder mijn airco omdat ik dan gewoon heel ziek word.

Het is inderdaad onwijs koud. Ik vind de winter leuker dan de zomer. Heerlijk warm binnen, knus met kaarsjes en warme chocola of vers kopje thee :9k

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 16:55

Tazzey schreef:
Alco, heb jij ook zo'n last van de warmte? Ik kan dus echt in de zomer niet zonder mijn airco omdat ik dan gewoon heel ziek word.

Het is inderdaad onwijs koud. Ik vind de winter leuker dan de zomer. Heerlijk warm binnen, knus met kaarsjes en warme chocola of vers kopje thee :9k

Ja als je het zo bekijkt is dat gezellig ja, maar ik ben een echt buitenmens, afgezien van de kou dus.
Plus dat ik toch niets meer kan proeven dus een ' lekkere kop thee' of een stuk chocolade heeft voor mij weinig zin :9

Hoe doe je dat dan in de zomer ? Met je raam open rijden ?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 16:57

Ik kan niet autorijden meer doordat een van mijn benen niet meer werkt als ik zit. En mijn auto heeft airco gelukkig. En thuis houden we het op 22 graden max in de zomer met de airco.

Kun je niet meer proeven? Wow, dat lijkt me vervelend zeg!

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 17:23

Tazzey schreef:
Ik kan niet autorijden meer doordat een van mijn benen niet meer werkt als ik zit. En mijn auto heeft airco gelukkig. En thuis houden we het op 22 graden max in de zomer met de airco.

Kun je niet meer proeven? Wow, dat lijkt me vervelend zeg!

Ooh sorry ik las het verkeerd, ik las dat je juist niet tegen de airco kan!
Maar nu snap ik het, haha sorry.
Ik heb ook in 1 van mijn benen geen gevoel, ik kan deze nog wel bewegen maar niet op een manier waarop een gezond iemand dat kan, waardoor autorijden ook moeilijk gaat, maar nu gaan ze (als het goed is, ik moet nog een keer gekeurd worden oid daarvoor) die auto zo maken dat ik er wel veilig mee kan rijden.

Nee en ook niet meer ruiken, heel vreemd en moeilijk te accepteren, maar goed langs de rest van wat ik heb opgelopen is dit het minst ergste.

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 17:47

Tazzey schreef:

Ik heb altijd al wel last van de warmte gehad maar sinds ik oxycontin slik is het wel erger.
Maar met airco is het wel aardig te doen en op de warmste dagen doe ik mijn paarden in de ochtend en verder lekker binnen.

Ik hoop dat ik straks wel weer een beetje kan gaan rijden, dat mis ik toch wel heel erg.
Mijn paardjes staan dan wel thuis dus ik zie ze de hele dag maar ik zou graag weer wat met ze gaan doen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 18:05

Ik heb mijn mijn hele onderlijf geen gevoel. Ik kan wel lopen maar het heeft even gekost voordat dat makkelijker ging.Ik kan alleen in een automaat rijden gezien mijn rechterbeen het nog wel redelijk goed doet. Alleen ga ik niet rijden met Oxycodon in mijn lijf, om problemen te voorkomen.

Alco, ik heb eigenlijk nooit last van de warmte gehad maar sinds ik aan de Oxy zit is het dramatisch. Tot overgeven aan toe. Tot een graad of 24,5 à 25 gaat het nog maar daarna gaat het mist.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 18:07

Ik kan juist echt niet tegen de kou, maar dat komt omdat ik mijn eigen warmte heel slecht kan vasthouden.