Voldoende water drinken. Challenge, wie doet mee?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:32

Viel me alles mee. Maar ik drink sowieso bij iedere maaltijd al minstens twee glazen (en heb glas waar 0,25l in gaat, dus dat schiet op) dus doe er nu steeds 1 bij. Dan drink ik al 3x0,75=2,25l. Tikt lekker door.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:34

Stefaaah schreef:
Ik vraag me af, ik merk er echt niets van als ik zogezegd te weinig drink. Heb nergens klachten van.. Is het dan erg dat ik te weinig drink? :)

Wat is te weinig?

Je lichaam is er aan gewend, dus wat dat betreft wel oke denk ik, maar wellicht dat je straks ineens vooruit gaat omdat je dan toch meer water binnenkrijgt??

Rosie

Re: Voldoende water drinken. Challenge, wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:37

Ik zit ook aan de 1,5 :) weet iemand wat er in een gemiddelde mok gaat? :') Volgens mij kom ik aan ruim 2 liter namelijk als ik thee meetel.

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:37

Jaan81 schreef:
Stefaaah schreef:
Ik vraag me af, ik merk er echt niets van als ik zogezegd te weinig drink. Heb nergens klachten van.. Is het dan erg dat ik te weinig drink? :)

Wat is te weinig?

Je lichaam is er aan gewend, dus wat dat betreft wel oke denk ik, maar wellicht dat je straks ineens vooruit gaat omdat je dan toch meer water binnenkrijgt??
Soms kom ik echt niet aan 500ml, dus minder dan 1/4 van de aanbevolen hoeveelheid...
Ik ga nu niet proberen om plots 2 liter binnen te krijgen, maar probeer het langzaam op te bouwen. Mijn blaas zal zich ook moeten aanpassen ;)

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:40

Ik zit vandaag op 2! Maar ga de 2,5 nog wel redden!! :-)

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:41

Het valt mij heel erg mee om 2 liter te gaan drinken! Maar heb echt alles vervangen door thee / water, behalve 1 kop koffie.

Houd het wel bij op een waterdrink app, want anders onthoud ik het niet. Maar overdag 2 flesjes + paar koppen thee (theeglas is 180ml, mok is ong 200 ml) en savonds nog een flesje ;)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:43

Ik vind het water voor de avond echt het zwaarst. :=

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:50

Rosie schreef:
Ik zit ook aan de 1,5 :) weet iemand wat er in een gemiddelde mok gaat? :') Volgens mij kom ik aan ruim 2 liter namelijk als ik thee meetel.

Een mok is gemiddeld 0,2l

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:55

Beetje laat :P maar ik ga het ook proberen! Ik ga eerst ook voor de 2 liter :o

CRos95Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:25

Mag ik me ook nog aanmelden? Er gaan dagen voorbij dat ik gewoonweg vergeet te drinken en dan maar één glas water oid drink. Ik ga proberen aan te houden minimaal drie flesjes van 1/2 L te drinken en dan nog minimaal 1 mok koffie :)

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:13

Grrr... nu moet ik de hele tijd naar de wc :+

Maargoed, ik ben ook zo iemand die vergeet te drinken, dus inderdaad flesje mee naar college (en ook uit mijn tas halen anders vergeet ik het alsnog), en ik heb standaard op mijn bureau een fles water staan, en die gaat ook wel op moet ik zeggen. Als ik achter mijn bureau zit, op dagen dat ik veel bezig ben met andere dingen vergeet ik het weer makkelijk.
Ik zou niet weten hoeveel ik drink eigenlijk, op dit soort dagen (richting tentamens, bleh), zeker wel 2,5 liter per dag, maar er zijn ook dagen dat ik eigenlijk niet echt drink.

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:23

CRos95 schreef:
Mag ik me ook nog aanmelden? Er gaan dagen voorbij dat ik gewoonweg vergeet te drinken en dan maar één glas water oid drink. Ik ga proberen aan te houden minimaal drie flesjes van 1/2 L te drinken en dan nog minimaal 1 mok koffie :)

Oh hier echt precies hetzelfde! Bizar he, dat je soms gewoon zo weinig drinkt. Ik denk er gewoon niet aan en heb ook echt zelden dorst.. Vaak realiseer ik me de volgende dag dan pas dat ik die dag niet meer heb gedronken dan bijv een kop koffie en een sapje. Vind dat best verontrustend..

Ik ga het dan ook niet redden om nu gelijk 2 of 3 liter te drinken, maar ga het ook opbouwen :)

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:27

Bij mij ging het vandaag ook niet helemaal goed :\ Helaas maar 900 mlm op. Morgen heb ik stage, dan schiet het er vaak ook bij in.

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:28

Mijn score van vandaag:
1 500ml flesje
3 koppen thee zonder suiker
1 beker aanmaak.
Best goed, voor de eerste dag! :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:30

Carrera97 schreef:
Bij mij ging het vandaag ook niet helemaal goed :\ Helaas maar 900 mlm op. Morgen heb ik stage, dan schiet het er vaak ook bij in.

Millimeter? :Y)

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:32

Nayomie schreef:
Carrera97 schreef:

Millimeter? :Y)

Oeps, ml bedoel ik natuurlijk :o

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:42

Ik ben er deze week ook mee begonnen, en hou dit topic als geheugensteuntje aan :D Elke keer als ik mijn eigen berichten aan klik en dit topic voorbij zie komen pak ik er een glas water bij :Y)

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:57

Thee is toch oom gewoon water? Ik tel thee wel mee iig, het gaat er bij mij om dat ik meer moet drinken. En ik heb vandaag 3 liter op! Waarvan 1 liter thee en een glaasje cola light

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 00:12

Ik ga ook maar eens beginnen. Inmiddels drink ik 1 glas in de ochtend, als ik uit school kom en bij het eten, meer komt er niet in.. niet echt gezond dus, aangezien het vaak fanta in de avond is ofzo.

Vanaf morgen begin ik dus. Denk dat ik het wel geleidelijk op ga bouwen.. Want van vrijwel niets naar 2/3 liter is iets te veel van het goede denk ik.

CRos95Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 00:34

Shanna_ schreef:
CRos95 schreef:

Oh hier echt precies hetzelfde! Bizar he, dat je soms gewoon zo weinig drinkt. Ik denk er gewoon niet aan en heb ook echt zelden dorst.. Vaak realiseer ik me de volgende dag dan pas dat ik die dag niet meer heb gedronken dan bijv een kop koffie en een sapje. Vind dat best verontrustend..

Ik ga het dan ook niet redden om nu gelijk 2 of 3 liter te drinken, maar ga het ook opbouwen :)

Ja precies! Vraag me ook echt af hoe dat niet slecht kan zijn voor je lichaam. Al heb ik er in de winter weinig last van, in de zomer ga ik zodra ik hoofdpijn krijg meer drinken. Al blijf ik t houden dat ik mezelf moet dwingen :|

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 00:48

Zie dit topic ineens voorbij komen. Hier nog zo'n vreselijk slechte drinker. De meeste dagen kom ik nog niet in de buurt van 1 liter.
Geen dorst en te druk bezig om ff de tijd te nemen om te drinken, blijft het bij melk in mijn cornflakes, grote mok thee bij de lunch en 's avonds 2 mokken thee. Slecht.....

Dus wil voor mijn nieren en voor mijn huid/wallen/..... proberen met dit topic als duwtje in de richting meer (water) te drinken.

Welke app gebruiken jullie? Net ff in de Appstore gezocht, maar niet echt zoveel gevonden.

Fitii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 01:09

Ik ga ook proberen mee te doen, ik drink echt veel te weinig. Vaak enkel tijdens het eten (wat blijkbaar ook al niet gezond is)...

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 01:24

Wat leuk dit topic!
Ik drink 's nachts altijd wel een flesje water leeg en als ik op school zit ook een flesje.
Ik haal altijd flesjes water, is betaalbaar, makkelijk bij te houden en smaakt me beter dan kraanwater.
Een tijdje heb ik elke dag alleen maar water en thee gedronken, maar door de stress liet ik dat varen.
Als ik weer wat lekkerder in mijn vel zit, ga ik zeker deze challenge aan! Als ik nu zou beginnen, weet ik zeker dat het een faal is :').
Volgende maand dan maar proberen!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 02:22

Ik heb de liter toch wel gehaald :j

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 07:01

Goedemorgen!
Als ik over een uurtje op m werk ben, heb ik al 0,8l achter m'n kiezen. Dus voor 10.30u al een liter. En dan heb ik water, thee en diksap op. Dat telt toch allemaal mee? Ik tel alleen geen prikfris, zuivel en sap mee.