Homeopathische Profylaxe i.p.v. regulier vaccineren baby?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 16:44

LHO schreef:
pmarena schreef:
Ik denk dat dat voor veel mensen die twijfelen over vaccineren ook precies het punt is: je gaat toch risico's afwegen.

Aan de ene kant het toch heel realistische risico dat enten wellicht (veel) meer kwaad kan doen dan "de wetenschap" op dit moment bewezen heeft, en aan de andere kant het risico op schade door ziektes.

Als je besluit om niet / anders / later te enten dan mis je denk ik gewoon een stukje vertrouwen in "hogerhand" waar men wel erg makkelijk lijkt te zeggen dat het allemaal hartstikke veilig is en onverstandig om niet te enten.

Dat wil niet zeggen dat je als leek denkt dat je het beter weet dan "de wetenschap" maar gewoon simpelweg dat je heel goed beseft dat wetenschap nog altijd te maken heeft met voortschreidend inzicht. En dat de praktijk eigenlijk altijd vooruit loopt. Dat er nu in de praktijk toch best veel gedacht wordt dat bepaalde problemen wel eens voort kunnen komen uit het zetten van entingen kan prima iets zijn dat simpelweg (nog) niet "officeel" is omdat men van hogerhand dit (nog) niet wil geloven.....

Ik vind het nogal wat om je kind dan maar als proefkonijn te laten gebruiken en te hopen dat het allemaal wel goed zal zijn.

Als je hoort hoe vaak die kleintjes tegenwoordig ziek zijn... je kan gewoon niet uitsluiten dat dat komt omdat het lijfje te veel op zijn donder krijgt door het enten.

En wie zegt dat die rode plek op het armpje het enige is? Wie weet ontstaan dergelijke irritaties ook wel elders in het lijf met allerlei gevolgen van dien maar dat zie je niet... als je dan verhalen hoort dat na het enten het ademhalingsritme verandert, sommige kinderen echt behoorlijk ziek worden, hersenkrijsen, ineens een paar stappen terug doen in hun ontwikkeling...pffffft het zal je kind maar zijn...

Kun je dan niet beter het kleine risico nemen dat er een ziekte langskomt, waarvan de kans (àls die ziekte al langs komt èn opgepikt wordt!) heel groot is dat ze er zonder noemenswaardige problemen doorheen komen, dan de zekerheid van het geven van een aantal prikken heel onnatuurlijk direct onder de huid met onbekende gevolgen?

Het aantal kinderen dat kwam te overlijden door ziektes die we nu met entingen kunnen voorkomen (mazelen, polio, etc) was enorm, en dan waren er ook nog eens veel kinderen met permanent letsel. Er is geen onderbouwde basis (Anders dan de ongefundeerde paniek die jij zelf hier ook beschrijft) tegen vaccineren. Waarom dan de keuze te maken je kind bloot te stellen aan ernstige verminking zoals met polio, doofheid (mazelen), of de dood? Omdat iemand ergens op een vage site ooit riep dat je ziek kan worden van een vaccinatie en 'we' het ook allemaal niet weten?

Het aantal kinderen dat overleed was enorm ja, maar dan heb je het over tijden waarin er niet alleen geen entingen waren, maar men ook nog niet bepaald onder hele gezonde omstandigheden leefde :)*

Naarmate de hygiëne, voedsel- en waterkwaliteit en algehele gezondsheidzorg / inzichten verbeterden nam het aantal gevallen van slachtoffers al enorm af wat je ook in allerlei statistieken terug kan vinden :)

Het is natuurlijk leuk om het vaccineren daar de eer van te geven maar dat is natuurlijk niet terecht :)
Wellicht heeft het vaccineren het laatste staartje geholpen....of had dat sowieso wel gebeurd.

Ik vind het dus te makkelijk om maar te zeggen: dankzij het vaccineren zijn die enge ziektes bijna weg.

De risico's van niet enten zijn klein, de risico's van wel enten zijn niet voldoende bekend omdat verdenkingen van entschade erg onder het tapijt geveegd lijken te worden en we bovendien nog maar relatief kort aan het enten zijn. Neem daarbij dat overal fouten gemaakt worden, hoe gestructureerd er ook gewerkt wordt, dat risico krijg je er nog eens bij dat je kind een enting krijgt waar iets in zit dat niet pluis is of dat die enting onder omstandigheden is geweest die niet horen (niet constant gekoeld bvb.) of dat je kind toevallig de pech heeft om overgevoelig te zijn voor 1 van de bestanddelen.

Waarom dan de keuze maken om je kind aan die gevaren bloot te stellen terwijl de kans op het oppakken van die ziektes heel klein is en de kans op serieuze complicaties nòg kleiner :)

Bovendien vind ik dat je zeer aggressief en vanuit een enorme tunnelvisie je mening zit te spuien en het er sterk op lijkt dat je geen gezonde discussie wilt voeren maar gewoonweg mensen af wilt branden die de optie open houden dat "de wetenschap" ook maar te maken kan hebben met voortschreidend inzicht.

Denk je nu echt dat het totaal onmogelijk is dat in de toekomst blijkt dat vaccineren toch serieuze complicaties op kan leveren? Want je klinkt er enorm van overtuigd dat alles perfect veilig is.

Dat slaat wetenschappelijk gezien toch nergens op, totaal uitsluiten dat dingen anders zijn dan de mainstream nu denkt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 16:46

LHO schreef:
Robin_S schreef:
En... wat is het nut van jouw reactie precies? }:0

Aangeven dat homeopathie niets doet. Volgens de homeopathische leer is homeopathie water.

Homeopathie is bedacht rond 1800 door Samuel Hahnemann. Die was van mening dat water nog wel eens een magisch geheugeneffect kon hebben, en dat je daar dan weer ziektes mee op kon lossen, door de oorzaak van de ziekte zover uit te verdunnen (met meer water dan dat er op onze planeet is, dat maakt een praktische uitvoering van homeopathie volgens de echte leer wel wat ingewikkelder) zou het geheugeneffect van water vervolgens de ziekte voorkomen.

Dus bijvoorbeeld 1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000 liter water met daarin 1 druppel caffeine is een homeopathisch slaapmiddel (geen grapje). Oscilococinum is 1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000 liter water, met daarop 1 druppel eendenhart en eendenlever (I oliebol you not, dit is wat homeopathie is). Hoe Osciloccinum er mee weg komt dat ze hun 'medicatie' in een droge tablet verstoppen weet ik niet, want een tablet kan volgens de homeopathische leer niet, aangezien alleen water de magische trillingen kan onthouden.

Dus vandaar, homeopathie behandeld alleen de dorst.

Nou, dat is al een iets redelijker reactie dan eerst. Weet ik tenminste wat je bedoelt.

StalNollie

Re: Homeopathische Profylaxe i.p.v. regulier vaccineren baby?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 16:50

Lho cijfers uit Nederland heb ik het dan over dat is de plek waar we leven. Als ik op vakantie zou gaan naar een risico land kan ik alsnog overwegen een bepaalde enting wel te laten zetten

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 16:51

pmarena schreef:
Voor mij is het dan simpel nog steeds de eerste reactie van zonnebloem :)

Dat het logisch is om pas te gaan ingrijpen (behandelen) als er ook echt een direct aanleiding is om in te grijpen.

Je doet pas jodium op een knie als die open ligt, gaat niet al bij voorbaat dat hele kind ermee insmeren of bij het aankleden 's ochtends standaard kniebeschermers omdoen omdat die wel eens op zijn knieën zou kunnen vallen :P

Nee, maar als hij gaat skeeleren doe je dat wel, en als je hem op een paard zet, zet je hem een cap op. Dat is zoals ik het zie: ik schat het risico van vallen/open knieën/schedelbreuken hoger in dat het risico van het insmeren van jodium/het aantrekken van kniebeschermers/het opzetten van een cap.

En nu zijn er vast mensen die zeggen dat een cap en kniebeschermers onschuldiger zijn dan vaccins en dat snap ik best, dat standpunt, dat is alleen niet zoals ik erover denk. In mijn wereldbeeld is een vaccin een noodzakelijk kwaad, maar ligt de nadruk absoluut op noodzakelijk, niet op kwaad.

En txs voor de tip over een los kinkhoestvaccin in duitsland/belgië, daar ga ik even achteraan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 16:59

Juist, als je in een situatie komt waarin je verwacht dat de weegschaal voldoende uitslaat dat het veiliger is om voorzorgsmaatregelen te nemen dan om het niet te doen, dan ga je voor die voorzorgsmaatregelen :j

Ik zie op dit moment een groter potentieel gevaar in vaccineren dan in niet vaccineren.

Op het moment dat de dreiging groter wordt dan deze nu is vind ik het vroeg genoeg om te overwegen om naar zo'n spuit te grijpen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 17:01

Dan heb je het over de tetanus spuit qua val incidenten even daarop inspringen.. Als je die binnen 24 uur na val laat zetten heeft hij net zoveel waarde als een enting die jaren eerder is gezet. En bij twijfel of je vold stoffen in lichaam hebt word ie sowieso gezet

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 17:02

pmarena schreef:
Juist, als je in een situatie komt waarin je verwacht dat de weegschaal voldoende uitslaat dat het veiliger is om voorzorgsmaatregelen te nemen dan om het niet te doen, dan ga je voor die voorzorgsmaatregelen :j

Ik zie op dit moment een groter potentieel gevaar in vaccineren dan in niet vaccineren.

Op het moment dat de dreiging groter wordt dan deze nu is vind ik het vroeg genoeg om te overwegen om naar zo'n spuit te grijpen.

En daarop inspelende zou voor mijn een overwegend zijn om wel te enten tegen de bof ivm complicaties op latere leeftijd ( volgens mijn was dit de bof toch?) maar dat zou ik uitstellen en da kan bijv met 9 jaar alsnog gezet worden

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 17:07

LHO schreef:
En een vaccinatie is veelal een dood virus, wat dus geen kwaad meer kan, wat -kort door de bocht- na vaccinatie door je eigen immuunsysteem herkend wordt, waardoor je ernstige ziektes werkelijk niet krijgt. Lijkt wat op de brainfart van Hahnemann, alleen dan wel met een wetenschappelijke onderbouwing.

Omdat het BMR-vaccin een levend verzwakt vaccin is, mag het niet aan zwangere vrouwen worden gegeven. Vrouwen moeten tot vier weken na een BMR-vaccinatie voorkomen dat zij zwanger

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 17:12

StalNollie schreef:
LHO schreef:
En een vaccinatie is veelal een dood virus, wat dus geen kwaad meer kan, wat -kort door de bocht- na vaccinatie door je eigen immuunsysteem herkend wordt, waardoor je ernstige ziektes werkelijk niet krijgt. Lijkt wat op de brainfart van Hahnemann, alleen dan wel met een wetenschappelijke onderbouwing.

Omdat het BMR-vaccin een levend verzwakt vaccin is, mag het niet aan zwangere vrouwen worden gegeven. Vrouwen moeten tot vier weken na een BMR-vaccinatie voorkomen dat zij zwanger

En daarom is het belangrijk dat we allemaal vaccineren, zodat de zwakkeren die niet gevaccineerd zijn (Zuigelingen, ongeboren kind...), ook beschermd zijn.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 17:13

StalNollie schreef:
Lho cijfers uit Nederland heb ik het dan over dat is de plek waar we leven. Als ik op vakantie zou gaan naar een risico land kan ik alsnog overwegen een bepaalde enting wel te laten zetten

In de VS zijn de aluhoedjes iets fanatieker dan hier, maar over een paar jaar zullen we, als 'jullie' de trend doorzetten, dit hier ook gaan zien.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 17:14

Robin_S schreef:
Nou, dat is al een iets redelijker reactie dan eerst. Weet ik tenminste wat je bedoelt.

Traumeel is ook zoiets. Bevat een 'homeopathisch zwakke' (dus niet heel erg verdunde :D ) oplossing kwik. Ik meen 1:350.000.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 17:19

pmarena schreef:
Het aantal kinderen dat overleed was enorm ja, maar dan heb je het over tijden waarin er niet alleen geen entingen waren, maar men ook nog niet bepaald onder hele gezonde omstandigheden leefde :)*

Naarmate de hygiëne, voedsel- en waterkwaliteit en algehele gezondsheidzorg / inzichten verbeterden nam het aantal gevallen van slachtoffers al enorm af wat je ook in allerlei statistieken terug kan vinden :)

We hebben het niet over de middeleeuwen he :) 1950/1960. En we zagen toen, en zien nu, de uitbraken weer in de niet-gevaccineerde groep. Dus zijn grefo's in Staphorst dan onhygiënischer dan andere mensen? Zijn de aluhoedjes van nu, die in de VS getroffen worden door mazelen, onhygiënischer dan andere mensen?

De daling van de uitbraken (en dus de ernstige gevolgen) is puur toe te wijzen op enten. Het is niet zo dat door goed te wassen of beter te eten (en dan is't nog maar de vraag of we nu beter eten dan 50 jaar geleden :Y) ) de mazelen, polio en andere dodelijke ziektes verdwenen zijn.

Citaat:
Het is natuurlijk leuk om het vaccineren daar de eer van te geven maar dat is natuurlijk niet terecht :)

Dat is het wel...

Citaat:
Wellicht heeft het vaccineren het laatste staartje geholpen....of had dat sowieso wel gebeurd.

Ik vind het dus te makkelijk om maar te zeggen: dankzij het vaccineren zijn die enge ziektes bijna weg.

De risico's van niet enten zijn klein, de risico's van wel enten zijn niet voldoende bekend omdat verdenkingen van entschade erg onder het tapijt geveegd lijken te worden en we bovendien nog maar relatief kort aan het enten zijn. Neem daarbij dat overal fouten gemaakt worden, hoe gestructureerd er ook gewerkt wordt, dat risico krijg je er nog eens bij dat je kind een enting krijgt waar iets in zit dat niet pluis is of dat die enting onder omstandigheden is geweest die niet horen (niet constant gekoeld bvb.) of dat je kind toevallig de pech heeft om overgevoelig te zijn voor 1 van de bestanddelen.

Waarom dan de keuze maken om je kind aan die gevaren bloot te stellen terwijl de kans op het oppakken van die ziektes heel klein is en de kans op serieuze complicaties nòg kleiner :)

Bovendien vind ik dat je zeer aggressief en vanuit een enorme tunnelvisie je mening zit te spuien en het er sterk op lijkt dat je geen gezonde discussie wilt voeren maar gewoonweg mensen af wilt branden die de optie open houden dat "de wetenschap" ook maar te maken kan hebben met voortschreidend inzicht.

Denk je nu echt dat het totaal onmogelijk is dat in de toekomst blijkt dat vaccineren toch serieuze complicaties op kan leveren? Want je klinkt er enorm van overtuigd dat alles perfect veilig is.

Dat slaat wetenschappelijk gezien toch nergens op, totaal uitsluiten dat dingen anders zijn dan de mainstream nu denkt :)

Welke ernstige gevolgen? Waar liggen de kerkhoven vol vaccinatieslachtoffers? Waar zijn de ziekenhuizen die maandelijks al die vaccinatiekinderen binnen krijgen? :)

Er zijn amper complicaties bij vaccineren, en de complicaties die er zijn, zijn niet ernstig te noemen.

Daarnaast: Vaccineren dient een maatschappelijk belang. Door met zijn allen te vaccineren, beschermen we ook de zieken/zwangeren/zuigelingen en ouderen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 17:23

Tja, jij gelooft daar blijkbaar heilig in, ik durf dat te betwijfelen. Daar gaan we nooit uitkomen :)

Ik heb mijn redenen om er anders over te denken en jij de jouwe, elkaar overtuigen hoeft van mij niet :)
Ik hoop dat je gelijk hebt :j

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 17:24

pmarena schreef:
Tja, jij gelooft daar blijkbaar heilig in, ik durf dat te betwijfelen. Daar gaan we nooit uitkomen :)

Ik heb mijn redenen om er anders over te denken en jij de jouwe, elkaar overtuigen hoeft van mij niet :)

Daarmee breng je dus wel anderen (je eigen kinderen, zieken die niet gevaccineerd kunnen worden, zuigelingen, etc) wel in gevaar. Wat voor risico's denk je dan dat er zijn? :) En waar haal je dat idee vandaan? :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 17:29

StalNollie schreef:
Dan heb je het over de tetanus spuit qua val incidenten even daarop inspringen.. Als je die binnen 24 uur na val laat zetten heeft hij net zoveel waarde als een enting die jaren eerder is gezet. En bij twijfel of je vold stoffen in lichaam hebt word ie sowieso gezet

Even advocaat van de duivel:
Als je met zo'n enge wond bij de arts zit. Maak je dan eerst in de wachtkamer een kansberekening wat de kans is daadwerkelijk tetanus te hebben of dat je dadelijk dood gaat aan de inenting danwel autistisch bij de docter weg loopt?
Of is dat dan op zo'n moment ineens geen dreiging meer?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 17:36

Wat dacht je van een wondje waarvan je aanvankelijk dacht dat het zo'n vaart niet zou lopen? Maar waar toch een tetanusinfectie van komt. Dan ben je mooi te laat met je kind.

Bovendien,...van vaccineren worden ze niet autistisch. Dat is gewoon een erfelijke predispositie waarbij invloeden van buitenaf zoals alcohol en roken tijdens de zwangerschap zeker mee kunnen spelen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 17:38

LHO schreef:
pmarena schreef:

Daarmee breng je dus wel anderen (je eigen kinderen, zieken die niet gevaccineerd kunnen worden, zuigelingen, etc) wel in gevaar. Wat voor risico's denk je dan dat er zijn? :) En waar haal je dat idee vandaan? :)

Dat denk jij. Ik betwijfel het en sluit zelfs niet uit dat zwakkere groepen door het entingsbeleid meer gevaar zijn gaan lopen.

Risico's die ik realistisch acht heb ik al benoemd in mijn vorige posts, die ga ik niet herhalen :)

Zeker niet met de ongeveer 99,9% kans die ik heb om dan alsnog alleen maar beschuldigende dooddoeners naar mijn hoofd te krijgen gezien je eerdere opmerkingen :P

En wederom puntje bij paaltje: andermans potentiële gevaar weegt toch echt niet zwaarder dan gevaar voor mijn kind, dat lijkt me geen discussiepunt :o

Ik heb onlangs van de kritische kant het boek Vaccinaties doorgeprikt gelezen en vond dat wel heel erg interessant, vooral ook omdat het niet direct heel erg anti was maar genoeg ruimte open laat om zelf keuzes te maken. Werden erg veel interessante dingen in benoemd, gegevens met veel bronnen naar voren gehaald en veel informatie gegeven.

Ik zou het wel interessant vinden als mensen die doen alsof ze meer weten (en op hun beurt niet zomaar anderen napraten met een bepaalde visie) daar eens kritisch naar willen kijken zoals Dribbel bvb. leek te willen doen? :)

http://www.vaccinatiesdoorgeprikt.nl/

En dat voorwoord op die webpagina is dus van een huisarts, dat vind ik ook wel interessant, zo iemand staat met beide poten in de klei er midden tussenin :j

Is de man van deze lezing:
https://www.youtube.com/watch?v=X093a9NxJ-o

Kan zijn dat ik daarmee een verkeerde inschatting maak, maar zo iemand vind ik betrouwbaarder over komen om informatie van mee te nemen dan wat hoge heren met dubieuze achtergronden en motivaties. Noem mij dan maar een alu hoedje als dat je een goed gevoel geeft :)

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 17:40

Citaat:

Dat het logisch is om pas te gaan ingrijpen (behandelen) als er ook echt een direct aanleiding is om in te grijpen.

Je doet pas jodium op een knie als die open ligt, gaat niet al bij voorbaat dat hele kind ermee insmeren of bij het aankleden 's ochtends standaard kniebeschermers omdoen omdat die wel eens op zijn knieën zou kunnen vallen :P

Vallen en een knie ophalen zou ik niet willen vergelijken met het krijgen van bijv meningokokken, polio of zelfs de mazelen. Ik geloof dat mensen nogal onderschatten wat voor behandelingen daar dan eventueel bij komen kijken. En tuurlijk misschien hoeft het kind niet behandeld te worden (voor de mazelen dan want voor de andere twee moet er sowieso behandeld worden) en heeft het kind geen last van bijwerkingen, maar dat zelfde geld voor vaccineren. Er is maar een hele kleine kans op ernstige bijwerkingen.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 17:41

Dus een huisarts is volgens jou per definitie betrouwbaarder dan een wetenschapper? Omdat die laatste een hoge heer met een dubieuze achtergrond en motivatie is?

Dat vind ik nou ook niet echt getuigen van een kritische blik...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 17:42

Sizzle en Natasja: Hoeveel mensen denken jullie dat er een up-to-date bescherming tegen tetanus hebben :=

Schijnbaar kan je bij een nare wond binnen 24 uur nog een aangepaste prik halen om tetanus te voorkomen. Dan is het toch prima als je eerst een wond afwacht en niet meteen je 8 weken oude baby in zijn bedje daar mee gaat lastig vallen, er is toch hoop ik niemand die dat een bizarre gedachte vindt :=

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 17:44

pmarena schreef:
Sizzle en Natasja: Hoeveel mensen denken jullie dat er een up-to-date bescherming tegen tetanus hebben :=

Schijnbaar kan je bij een nare wond binnen 24 uur nog een aangepaste prik halen om tetanus te voorkomen. Dan is het toch prima als je eerst een wond afwacht en niet meteen je 8 weken oude baby in zijn bedje daar mee gaat lastig vallen, er is toch hoop ik niemand die dat een bizarre gedachte vindt :=

En wat als het geen nare wond is? Wat ik eerder ook al schreef, een vriendin van mij heeft tetanus opgelopen door een simpel oppervlakkig wondje. Ze heeft gruwelijk veel pijn gehad en het heeft een hele tijd geduurd voordat ze er weer boven op was.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 18:14

Lara_ schreef:
Citaat:

Vallen en een knie ophalen zou ik niet willen vergelijken met het krijgen van bijv meningokokken, polio of zelfs de mazelen. Ik geloof dat mensen nogal onderschatten wat voor behandelingen daar dan eventueel bij komen kijken. En tuurlijk misschien hoeft het kind niet behandeld te worden (voor de mazelen dan want voor de andere twee moet er sowieso behandeld worden) en heeft het kind geen last van bijwerkingen, maar dat zelfde geld voor vaccineren. Er is maar een hele kleine kans op ernstige bijwerkingen.

Dat zou ik ook niet 1 op 1 willen vergelijken, en dat doe ik dan ook niet :)
Ik ben er van overtuigd dat je slim genoeg bent om het voorbeeld in te kunnen schatten zoals het bedoeld is :j

Die hele kleine kans op ernstige bijwerkingen is iets dat we hopen maar dat wat mij betreft niet voldoende zeker is.

Pech kun je altijd hebben, zowel met wel inenten dat je kind in de problemen komt, als dat het met niet enten in de problemen komt. Ik vind dat je die opties tegen elkaar weg kan strepen.

Dan blijft over de minder ernstige bijwerkingen. Dus weer het verhaal van de hele, hele kleine kans dat je echt last krijgt van 1 van de ziektes. In de meeste gevallen zal je je een poosje wat belabberd voelen.

Dat hebben kinderen na entingen ook. En wellicht zijn kinderen tegenwoordig wel zo vaak grieperig en verkouden doordat die entingen het lijf teveel op zijn donder geven.

Ik denk dat er een goede kans is dat je kind door wel te enten een groter risico loopt op zich vaker beroerd voelen dan zonder enten.

Of ik daarmee gelijk heb dat weet ik niet. Net zoals jullie niet weten of ik gelijk of ongelijk heb: ook voor jullie is het slechts jullie gevoel of mening of napraterij van iemand anders zijn denkbeelden er over.

Niemand heeft de waarheid in pacht over dit onderwerp, de gegevens ontbreken simpelweg omdat er veels te weinig stil gestaan wordt bij de mogelijkheid dat we helemaal nog niet zoveel weten over de werking van het immuunsysteem en potentiële gevaren van enten....zeker van de recente toename van entingen, toevoegingen aan cocktails en de steeds jonger wordende kinderen.

Tink: Nee. En dat is een hele flauwe conclusie om te trekken uit mijn woorden, dat is nu niet bepaald een fijne insteek als je oprecht de intentie hebt een gezonde discussie over dit onderwerp te voeren.

Maar dat lijkt sowieso bij een aantal mensen niet het geval te zijn helaas.... door het hoge stier-op-een-rode-lap-gehalte hebben veel mensen geen zin om in het topic te reageren en krijg ik vooral berichten via PB en mail.

Heb zelf ook een tijd niet gereageerd in het topic door de vijandige toon en het steeds weer verzanden in dooddoeners die voor beide partijen gelden en waarmee je geen steek verder komt in dit onderwerp dan alleen maar onbegrip voor elkaar :roll:

Vond vooral de bijdrages van Shadow overigens een +:)+ waard want die weet heel correct te blijven zonder direct stelling te nemen of anderen belachelijk te maken, echt super! :)

Maar een aantal lijkt echt uit het oog te verliezen dat wij simpelweg niet weten waar de waarheid ligt en allemaal, stuk voor stuk, van welk "kamp" dan ook, maar af gaan op ons gevoel van hoe betrouwbaar de informatie van anderen is die we kunnen vinden.

Flauw doen jegens een ander is dan ook niet fair want die ander kan best wel eens gelijk blijken te hebben achteraf.... :)*

Opties open houden dat is ook wetenschap :P

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 18:17

LHO schreef:
En daarom is het belangrijk dat we allemaal vaccineren, zodat de zwakkeren die niet gevaccineerd zijn (Zuigelingen, ongeboren kind...), ook beschermd zijn.

Onzin want mijn entingen werken al jaren niet meer maar werk toch met een risico groep? En toch stijgen de cijfers niet in ons land

Nogmaals ik vind je antwoorden kortzichtig en het bewijst weer dat je geen onderzoek doet naar alle vaccins en ziektes en dus vind ik je niks toevoegen.
Jou standpunt is duidelijk maar voegt niks toe

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 18:21

Lara_ schreef:
pmarena schreef:

En wat als het geen nare wond is? Wat ik eerder ook al schreef, een vriendin van mij heeft tetanus opgelopen door een simpel oppervlakkig wondje. Ze heeft gruwelijk veel pijn gehad en het heeft een hele tijd geduurd voordat ze er weer boven op was.

Nou dan is het geen nare wond, dan ga je lekker al zo'n spuit halen bij een schaafplekje als dat je een goed gevoel geeft :j

Ben je bang voor tetanus dan zorg je dat je d.m.v. het tijdig "verlengen" van je enting die bescherming in stand houdt :j

Of je gaat pas een spuitje halen als je vermoed dat een wond wel eens problemen gaat geven.
Of je doet niets net als de ongetwijfeld heul veel mensen die niet beschermd rond lopen en regelmatig een wond hebben en met viezigheid in aanraking komen, rond de paarden bijvoorbeeld, en die nooit problemen hebben...denk dat de meeste mensen niet eens iemand kennen die ooit tetanus (bijna) gehad heeft :)

Voor een kind geldt hetzelfde, als je bang bent dat die in de wieg tetanus oploopt dan geef je die spuit :P

Of je wacht tot je kind in het stadium komt dat het risico op het krijgen van een (vieze) wond groter wordt.

Of je wacht totdat het daadwerkelijk een eerste wondje oploopt en haalt dan die spuit.
Of je laat die spuit pas zetten als het een wond betreft waarbij je het risico pas echt groot vind worden.

Of je doet niets omdat je er niet bang voor bent.

Zijn zoveel opties die iedereen lekker voor zich mag bepalen gelukkig, want een aantal opties lijkt me toch heel wat verstandiger dan maar gewoon een tetanus spuit in een nog volop ontwikkelend 6 tot 9 weken oud(!) baby-lijfje jassen :(:)

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 18:32

Zoals eerder al gezegd, je kunt dan ook een andere prik krijgen. Hier zitten, minder of andere hulpstoffen in. En tja zoals ik eerder al noemde, liever pas een vaccin als het nodig is, dan vooraf omdat je misschien eventueel wel eens per ongeluk.........

Dat bedoel ik ook met onderzoeken... niet gewoon maar iets aannemen, zelf onderzoek, is beter dan domweg (jij niet maar een andere schreeuwer in dit topic) door angst geleid iedereen uitschelden voor aluhoedjes, of kwetsen met de woorden "die man in de wolken" Terwijl ze waarschijnlijk gewoon maar alles vaccineert wat er te vaccineren valt, zonder te weten waar het voor dient, en zich maar blijft roepen over kudde immuniteit (terwijl de meeste vaccins niet eens voor kudde immuniteit zorgen. en Tetanus zeker niet ;-)

VACCINS
Het losse tetanusvaccin van het NVI bevat:
- 40 IE tetanustoxoid
- 1,5 mg Aluminiumfosfaat
- 0,05 mg Thiomersal (kwikverbinding)

Het losse tetanusvaccin: Tetanol Pur, dit bevat géén kwik, wel:
- 40 IE tetanustoxoid,
- Aluminiumhydroxid (Adjuvans)
- Formaldehyd O0,001 mg

Dit Tetanol Pur is alleen via de huisarts te verkrijgen, die een recept dient uit te schrijven
en een artsenverklaring in te vullen (zie einde van dit document). Deze worden beide naar
de eigen apotheek gezonden. De verklaring wordt in de administratie van de apotheek
bewaard voor de Inspectie. De eigen apotheek dient vervolgens het monovaccin te
bestellen bij International Pharmacy te Nettetal-Kaldenkirchen. Dat kan via de website
www.ip-pharmacy.com. Het vaccin wordt geleverd aan de eigen apotheek.