Het leed dat shampoo heet: Jeuk of vet...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 13:39

Hi,
Ik dezelfde dingen als jij gebruikt maar naar verloop van tijd idd weer sneller vet en droge punten etc.
Nu heb ik Andrelon Zen & Zuiver voor fijn en snel vet haar. Zonder Parabenen en andere meuk. (nog wel wat schat ik in hoor) Maar hoef nog maar 2 a 3x per week mijn haar te wassen en dan nog is het niet eens écht vet. Heerlijk wat een verademing.

Daarnaast ben ik ipv azijn (werkte niet meer) de conditioner van Yes to tomatoes van de Tuinen gaan gebruiken.
Ideale combi al zeg ik het zelf ;)

Maar weet niet of jij tegen die shampoo zou kunnen, het is igg wel heel anders dan andere shampoos, minder vloeibaar en minder zeperig.
Toevallig op vakantie gekocht een keer, maar ben erg tevreden.

Shampoos van kappers werkten even, maar dan kreeg ik toch ook weer snel vet haar.
Heb wel een kuur van 6 weken niet wassen gedaan en dat heeft sowieso geholpen, want ik kon het daarvoor elke dag wel wassen.

Maar nu ik bijna 30 ben merk ik dat ik sowieso wat minder vette huid heb en dus ook minder vet haar. Enige voordeel van ouder worden haha.
Laatst bijgewerkt door Freya6 op 13-01-15 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 13:42

Marocje schreef:
Ik heb een blok zeep gehaald: Aleppo's oerzeep van Herbelle. Ingredienten: Sodium Olivate, Vegetable Glycerin, Aqua. Lijkt mij niet verkeerd, ben heel benieuwd wat het doet. Vooral wat het niet doet eigelijk, haha :Y)

Deze zeep heb ik ook lang gebruikt,maar dan Aleppo zeep van de toko. Kun je ook je tanden mee poetsen. Ideaal op vakantie want je kunt er alles mee wassen.
Mijn haar werd er wel erg stug van, maar wel minder vet en wat minder slap. (Maar echt droog droog, kon elke maand wel 2 cm afknippen ;)

suzanne_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:14

Hoi!

Ik heb niet het hele topic doorgelezen dus weet niet of dit al genoemd is.
Mijn vader en ik hebben ook snel last van een jeukende hoofdhuid en roos. Wij hebben nu sinds een maandje dodezeezout shampoo. We verwachte er beide niet veel van omdat het flesje heel cheap oogt maar we hebben beide geen jeuk, geen roos en geen haar wat lijkt op touw. Het valt heel luchtig.
Je masseerd het in op nat haar en dan even paar minuten intrekken en dan uitspoelen. Ik heb behoorlijk lang haar en was het 2x.
Kost niet zo veel en erg prettig. Wij kopen het bij natuur winkels.

Succes!

Edit: bij mijn lange haar doe ik wel conditioner alleen in de punten. Dit raakt mijn hoofdhuid niet. Heb ik geen last van en zo is de lengte mooi glanzend en zacht.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:29

suzanne_H schreef:
Hoi!

Ik heb niet het hele topic doorgelezen dus weet niet of dit al genoemd is.
Mijn vader en ik hebben ook snel last van een jeukende hoofdhuid en roos. Wij hebben nu sinds een maandje dodezeezout shampoo. We verwachte er beide niet veel van omdat het flesje heel cheap oogt maar we hebben beide geen jeuk, geen roos en geen haar wat lijkt op touw. Het valt heel luchtig.
Je masseerd het in op nat haar en dan even paar minuten intrekken en dan uitspoelen. Ik heb behoorlijk lang haar en was het 2x.
Kost niet zo veel en erg prettig. Wij kopen het bij natuur winkels.

Succes!

Edit: bij mijn lange haar doe ik wel conditioner alleen in de punten. Dit raakt mijn hoofdhuid niet. Heb ik geen last van en zo is de lengte mooi glanzend en zacht.

Ik heb niet echt van roos of een jeukende hoofdhuid, maar wel van haaruitval. Heb erg lang Andrelon gebruikt maar ik wilde iets natuurlijkers. Dus overgestapt op de Yes to Carrots, opzich prima maar mijn haar wordt nu erg vet steeds..

Ik twijfel nu of ik van t weekend die Zeezout shampoo zal gaan halen bij de Tuinen.
Welke conditioner gebruik jij hierbij?

Ik heb krullend haar tot een stuk over mijn schouders en ik wil ook weer niet al te stug haar ;p

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 00:23

Freya6 schreef:
Marocje schreef:
Ik heb een blok zeep gehaald: Aleppo's oerzeep van Herbelle. Ingredienten: Sodium Olivate, Vegetable Glycerin, Aqua. Lijkt mij niet verkeerd, ben heel benieuwd wat het doet. Vooral wat het niet doet eigelijk, haha :Y)

Deze zeep heb ik ook lang gebruikt,maar dan Aleppo zeep van de toko. Kun je ook je tanden mee poetsen. Ideaal op vakantie want je kunt er alles mee wassen.
Mijn haar werd er wel erg stug van, maar wel minder vet en wat minder slap. (Maar echt droog droog, kon elke maand wel 2 cm afknippen ;)

Daarom is het ook het beste bij zeep om na te spoelen met een appelcider azijn oplossing. Zorgt dat de zuurgraad weer normaal word en haalt de restjes zeep weg en maakt het haar weer glad!
Heb hierdoor ook nooit droog haar( op de keren na dat ik de azijn vergeet :+ )

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 10:22

Yes To Carrots heb ik nu. Op zich fijne shampoo hoor, minder parabenen enzo schijnten hij ruikt en schuimt goed, maar voor mij helpt het dus voor geen meter. Heb nog steeds ontzettend veel roos/schimmel.

Freya6

Re: Het leed dat shampoo heet: Jeuk of vet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 10:50

@Taartje, ik deed het ook met azijn erna.. wel natuurazijn, misschien is dat het?

Naja, in ieder geval werkte het een tijd, misschien wel een jaar, maar daarna moest ik zo vaak een stuk afknippen dat ik nu een conditioner heb van Yes to tomatoes, werkt super. En de shampoo Zen en zuiver van Andrelon zonder siliconen en parabenen zorgen ervoor dat ik nog maar 1x per 3/4 dagen mijn haar hoef te wassen en dan is het niet eens echt vet.
En let wel, ik ben totaal geen fan van Andrelon, totdat ze deze shampoo op de markt brachten, ik hem per toeval op vakantie kocht omdat er niks anders was in de supermarkt, en ik nu heel blij ben.

Ik vul hem als hij half leeg is weer met water bij, en kan dan gewoon weer heel lang ermee doen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 14:07

Iolanthe schreef:
Marocje schreef:
http://www.lievernatuurlijk.nl/c-2068462/aleppo-oerzeep/

Ik heb die met de groene band. Heb ff gegoogled en ben blij met de keuze: blijkbaar kan je de zeep echt voor je haar gebruiken.

Zal over een tijd wel weer een update plaatsen over hoe ie echt bevalt ;)

Ik heb mijn haar een eind met olijfzeep gewassen. Mijn haar werd er best zacht van, maar mijn hoofdhuid jeukte heel erg na een paar weken en het haar dat tegen mijn hoofd lag werd bijna kleverig := Maar het is wel een gezonde kuur geweest, want in de eerste weken dat ik mijn haar weer met mijn normale shampoo (bio-shampoo van Ürtekram en Weleda) waste, was mijn haar zachter en makkelijker te borstelen dan ooit :)

De rest gebruik ik nu om mijn tanden mee te poetsen, ik heb nog een hele blok bijna :=

Edit: waarmee ik niet zeg dat het niet kan werken uiteraard, kan perfect dat bij jou wel werkt wat bij mij niet lukte en omgekeerd :)

Helaas, heb het niet lang volgehouden.. Na het twee keer met die zeep te hebben gewassen, voelde het heel erg zwaar bij het uitwassen: alsof ik olie in mijn haar had. Het voelde ook heel vet, maar zag er wel weer gezond uit. Maar na twee dagen toch met een gewone shampoo gewassen, wat een verlichting! Het is wel heel gezond geweest denk ik!

Maar ik spoelde het ook uit met water, dat zal ook niet echt werken, aangezien die zeep op oliebasis is..

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 14:19

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, dus weet niet of het al genoemd is, maar ik zou Aloe Jojoba Shampoo willen aanraden.
Ik heb een keer de manen van mijn pony gewassen met deze shampoo toen hij een kale plek had en iemand mij een creme had geadviseerd waar hormonen in bleken te zitten. De plek was daarna knalrood. Na het wassen met deze shampoo was de huid weer tot rust gekomen en had weer een normale kleur. Verder zitten er alleen natuurlijke bestanddelen in, dus kwaad kan het in ieder geval niet!

Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 14:34

Ik gebruik sinds een half jaar ook Yes To shampoo, ik heb tomatoes en carrots gehad. Merk weinig verschil tussen beide. Maar wel enorm veel verschil voor mijn haar.
Het is niet meer vet... Ik was nog wel elke dag. Maar als het eens voorkomt dat het een dag niet lukt, dan zie je er nog nauwelijks iets van...
Terwijl het met H&S zo was dat als ik 's avonds had gewassen (ik was altijd 's avonds voor het slapen gaan, anders zit mijn haar voor geen meter) het de volgende dag om 10 uur alweer super vet was! Ik kon dus niet anders dan mijn haar vast doen 's ochtends...
Als ik het nu een dag niet heb gewassen is het de volgende ochtend net zo vet als het voorheen was als ik uit bed kwam. En is het 's avonds nog niet zo vet als normaal om 10 uur 's ochtends...

purple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 14:42

Ik denk dat het ook gewoon het doorbreken van die gewoonte is. Ik had eerst hetzelfde probleem, nog geen dag zonder dat het vet werd. Heb ook wel eens twee keer per dag gewassen...
Toen heb ik het 1x met bakingsoda gewassen en daarna een paar dagen niks, mega vet! Ik schaamde me dood := Maar dit zo een tijdje volgehouden en nu was ik het 1x of 2x per week zonder dat het vet wordt!

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 14:56

Een vriendin van me had dit precies zo!
Ik had zelf goede ervaringen met de paarse shampoo van Forever Living (zie reactie Eefke85), dus aan haar aangeraden en ze heeft nérgens last meer van, de jeuk was na twee keer wassen weg.

:D *\o/*

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 21:27

Ik geef dit topic even een rotschop omhoog :')

Ik zit met een dilemma..
Vorig jaar begonnen met mijn haar minder te wassen, omdat het snel vet is en erg jeukte. Ik wasde het elke dag met head and shoulders.
Ook vaak bij de dokter geweest, waar ik een shampoo van heb gekregen. Maar jeuk en vettigheid werden niet minder.

Juli vorig jaar ben ik begonnen met Yes to carrots shampoo en mijn haar om de dag wassen. Mijn hoofdhuid werd rustiger en mijn haar minder vet. Daarna over gestapt naar Derlon shampoo, 0,90 cent. Zit geen donder in kwa gifstoffen.
Maar gisteren werd ik zo gek van de jeuk dat ik het 1x heb gewassen met head and shoulders. Heerlijk het beet goed en mijn hele hoofdhuid ging tintelen. Wat is dat toch een verlichting even geen jeuk!

Maar nu...
Mijn hele hoofdhuid brandt, zit onder de bulten en ik heb weer wondjes -O-

Ik las op internet dat ik een paracetamol fijn kan maken, mengen met wat honing en wat shampoo en dat in het haar wrijven en tien minuten laten intrekken.
Klinkt opzich wel logisch, honing heeft een helend effect en een paracetamol om de pijn aan te gaan.

Wie heeft er nog tips?

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 22:21

Goh, bekend verhaal. Vrouw van een collega van mij had dit ook.
Had veel baat bij de shampoo van Forever (eefke85 @ Bokt verkoopt het)

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 17:48

Bedankt voor de tip Puchje.

Ik heb mijn hoofdhuid vanmorgen ingesmeerd met honing, paracetamol en shampoo. Wat een plak bende.
Daarna weer gewassen met Derlon shampoo. Mijn hoofdhuid is op het moment knal rood en prikt erg. De wondjes zijn nu dikke plakkaten geworden en het jeukt verschrikkelijk.

Ik zit strek te twijfelen om de no 'poo methode toch te gaan doen. Al lijkt het me wel een gedoe.

Lees ik net een artikel (wel in het engels) van iemand waarvan haar haar dood ging, van het wassen met baking soda. Wordt de twijfel weer groter :+
http://blog.kanelstrand.com/2014/01/bak ... -hair.html

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 17:58

Ik had ook altijd veel jeuk op mijn hoofd, gek werd ik er van.
Tot ik Selsun ontdekte, ik was eerst mijn haar met een 'gewone' goedkope shampoo en daarna was ik mijn haar met een klein beetje Selsun shampoo (verkrijgbaar bij da of apotheek, best prijzig maar het geld dubbel en dwars waard).
Gevolg: geen vet haar, geen jeuk, geen schilfers.

Ps. Met da bedoel ik die winkel en niet de dierenarts :')

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 17:59

Ik heb inmiddels 3x de baking soda/appelazijn methode gedaan, en moet zeggen dat het er nog niet beter van wordt. Daarbij vind ik de appelazijn echt enorm stinken, wat een ranzig spul! In m'n haar ruik je het gelukkig niet zo, maar lekker is anders en om nou tijdens het douchen bijna over je nek te gaan is ook niet echt optimaal..

Ik kijk het nog even aan en ga toch maar weer eens voor Vichy kijken van de week denk ik..

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 18:04

Ze zeggen dat je na ongeveer twee weken verschil kan voelen via de baking soda methode. Maar dat het ook twee maanden kan duren.
Als ik het vol houd ga ik het zeker drie maanden proberen. Eer dat alle "gifstoffen" uit je haar zijn duurt wel even.

Ik wilde aanstaande dinsdag mijn haar verven, wel highlights. Maar zit zeer te twijfelen om dat wel te doen. Ik heb mijn haar ook al iets van twee jaar niet meer geverfd, vanwege de problemen met mijn hoofdhuid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 18:14

Was je van plan om de highlights direct tegen je hoofdhuid aan te zetten? Zo ja zou ik het persoonlijk niet doen als je er zo veel last van heb.. Als je ze een klein stukje van je hoofdhuid af doet kan je het gewoon doen

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 18:15

Nee ik denk als de wondjes dicht zijn of de huid weer glad is, dat ik het wel doe.
Maar dan niet tegen mijn hoofdhuid aan, dus dan maar wat er vanaf.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 19:44

De lush heeft overigens speciale producten, een soort hoofdhuid masker. Ik heb laatst testertjes ervan meegekregen, fijn spul! Is speciaal voor droge of gevoelige hoofdhuid. Die laat je 20 minuten intrekken en daarna spoel je het uit, je merkt meteen verschil! Verder heb ik nu ontzettend fijne shampoo gevonden: Curly Wurly. Is eigenlijk grotendeels kokosvet, maar maakt wel goed schoon. Als conditioner gebruik is American Cream, die ruikt echt heerlijk!

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 19:50

Ben van mijn schwartzkopf die ik al jaar en dag gebruik moeten overgaan naar een ander merk. Omdat ik jeuk had en uitslag. Ben net begonnen met morrocanoil en moet zeggen dat ik er erg tevreden van ben! Is een dure shampoo maar je hebt er haast niets van nodig! En je moet je haar niet nodig om de 2 dagen ofzo wassen omdat het meteen vet wordt! Geen parabenen geen sulfaten of fosfaten. Ik ken de frustraties van de zoektocht naar een goeie shampoo :D

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 20:30

Ik heb alle spullen besteld om No 'poo te kunnen gaan doen.
Verwacht het dinsdag binnen. Al loop ik al minstens 10 jaar met hoofdhuid problemen, dus ik verwacht ook niet dat mijn haar/hoofdhuid hier snel aan gewend is.

Ik ga het denk ik 6 maanden de tijd geven. Althans mocht het niet super ranzig eruit gaan zien, dan ga ik over op iets anders.

Ik ga trouwens deze methode gebruiken;
www.knusheidvanhetleven.nl/?tag=baking-soda

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 00:39

imd schreef:
Yes To Carrots heb ik nu. Op zich fijne shampoo hoor, minder parabenen enzo schijnten hij ruikt en schuimt goed, maar voor mij helpt het dus voor geen meter. Heb nog steeds ontzettend veel roos/schimmel.

Ik heb de yes to carrots ook een maand gebruikt maar mijn haar werd erg vet. Na een tip van een bokker ben ik overgestapt op dode zee zout shampoo van de tuinen. Merk nu wel als ik het weer met yes to carrots was dat ik weer meer jeuk heb als voorheen.. Er zit dus toch iets in waar ik niet tegen kan..

De dode zee zout is wel vrij prijzig, maar ik ben er tot nu toe wel tevreden mee. Was het denk ik om de dag en soms met nog een dag ertussen

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 03:58

Ik kom even binnenvallen! Ik herken al jouw 'problemen' met jeukende hoofdhuid en vet haar. Soms zelf wondjes op mn hoofdhuid die echt zeer doen. Toch was ik graag mn haar om de dag, zeker als ik op stal bezig ben geweest. Head and Shoulders deed het heel goed voor de huid maar prikte enorm en deed weinig voor mn haar zelf. Toen een tijdje neutral gebruikt, en daar werd mn haar zo plat als een pannenkoek van...

Heb van de week een kruidenshampoo zonder toegevoegde chemische spullen en met natuurlijke kamille gekocht! (10tje bij EkoPlaza)
Doet het tot nu toe goed! Minder jeuk, wondjes dicht en helen langzaam aan en mn haar is net als anders. Ik spray wel conditioner na het douchen :)