Nu al last van het koud hebben, jullie ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pivanti

Re: Nu al last van het koud hebben, jullie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 18:15

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 18:46

Pivanti schreef:
http://www.primrose-nederland.nl/spring ... c=list_img Hebben jullie dit weleens geprobeerd?

Oaah dat lijkt me lekker warm! Hebbe hebbe hebben! :j

Kirrr schreef:
Count me in.
Normaal heb ik er niet zoveel last van, maar dit jaar hebben we geen chauffage in ons huisje en nu is vandaag ook de chauffage op het werk nog kapot.
Zit en slaap dus al enkele dagen in 3°C en ben het ook echt beu. :brr:
Buiten bezig zijn met de paarden vind ik niet zo erg, maar de kou in huis kan ik echt niet meer aan.
Heb in de decathlon al nieuwe handschoenen, mutsen en sjaals gehaald. Alsook van die thermo onderhemdjes. Voor paard te rijden doe ik een kousebroek/legging onderaan.
Heb van die voetverwarmers in mijn schoenen als ik lang moeten moet stilstaan (als hoefsmid er is bv).
Ik slaap met een warmwaterblaas.

Brrr 3 graden in huis, dan zou 16 graden bij ons bloed heet zijn haha

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 19:22

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 19:35

Zweetvoeten heb ik eigenlijk nooit last van :P Was dat maar eens zo haha Dat zou voor het eerst zijn :)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 19:39

Brrrr, Ik vind t ook heel koud! Heel leuk hoor je paard dag en nacht buiten, en alleen n buitenbak, als het tenminste 15+ graden is :=

Mijn grootste probleem, koude benen! Wie o wie heeft de gouden tip voor koude benen? Zou zo'n softshell rijbroek wat zijn?

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 19:51

Nu pas koud?

Ik had het paar maanden terug al heel erg koud, toen konden de kachels niet aan, nu staan ze (eindelijk) weer aan, nu is het lekker warm ;)

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:00

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:03

Ik heb het vooral de laatste dagen heel koud. Vooral bij mij paard, ohhh met name mijn tenen en handen :oo Ondanks handschoenen en fluffy sokken.
Thuis lig ik ook altijd onder een of twee dekentjes nu. Ben er bang voor als het straks echt gaat vriezen :=

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 20:20

Ik heb op het moment het weer echt super koud, ik zit hier rillend te typen. Mijn tenen zijn koud en handen, benen, armen echt alles. BAH

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:23

Ik krijg het de laatste tijd standaard koud zodra we het avondeten achter de kiezen hebben. Ik voel het met namelijk in mijn voeten en vingers, terwijl ik op datzelfde moment gloeiende wangen heb.

Emma21Nobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:32

Ik meld me ook, s'nachts lig ik al met 3 dekens te slapen :')
En dan heb ik ook nog is een lage bloeddruk..
Lekker, als je s'ochtends al om 7:15 uur op de fiets moet :brr:
Maar ik heb wel een goede tip! (Misschien is die al eens gezegd, sorry, niet alles gelezen)
Pak 2 boterhamzakjes en doe die om je voeten, past niet helemaal, maar helpt wel! Dan met zakje en al in je schoenen, en tadaa! Geen koude voeten meer *\o/*

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:35

Emma21Nobel schreef:
Maar ik heb wel een goede tip! (Misschien is die al eens gezegd, sorry, niet alles gelezen)
Pak 2 boterhamzakjes en doe die om je voeten, past niet helemaal, maar helpt wel! Dan met zakje en al in je schoenen, en tadaa! Geen koude voeten meer *\o/*

Is dit wel gezond voor je voeten? Plastic zakjes zijn niet echt ademend en zweet wordt niet opgenomen waardoor het lekker gaat broeien. Hierdoor loop je snel kans op zwemmerseczeem, ook niet heel fris.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:41

Pff het is verschrikkelijk. thermaarzen al aangehad, maar daar had ik mn hakken van open, dus nu maar gewoon dikke sokken. Heb deze week ook al een thermolegging onder mijn broeken aangehad, muts op, handschoenen aan en nog steeds koud -O- Ben vanmiddag ook weer verkleumd, dus nu ook weer vreselijk koud (20 graden hier, badstofpyjamabroek, shirt met lange mouwen en zo'n gebreid vest) nu onder een fleecedeken eindelijk warm, behalve mijn voeten..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:51

Ik heb het ook altijd koud.
Momenteel ben ik bezig met een boek : Te koud? Te warm? Eet wat bij je past. Van Irene Lelieveld. Erg interessant. :j

En een tip voor lekker warme voeten: http://www.glerups.nl/

Emma21Nobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:22

Jolien87 schreef:
Emma21Nobel schreef:

Is dit wel gezond voor je voeten? Plastic zakjes zijn niet echt ademend en zweet wordt niet opgenomen waardoor het lekker gaat broeien. Hierdoor loop je snel kans op zwemmerseczeem, ook niet heel fris.

Ooh dat wist ik helemaal niet.
Bedankt dat je het zegt, zal het niet meer doen.
Gelukkig hebben we de thermosokken en broek nog :')

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:41

Hier nog een die het koud heeft. Voornamelijk mijn handen altijd. Zodra ik thuis ben van paard/school wat dan ook spring ik onder een hete douche en gaat daarna mijn fluffy-onesie/huispak aan met dito sokken, heerlijk! Vooral die douche doet wonderen.

Wat voor winterjas hebben jullie? Ik had vandaag een dikke (oude) Bjorn Borg aan, en heb normaal eentje van de Zara, maar alsnog vind ik het koud. Zeker met de wind in je gezicht als je rustig ergens loopt, zodra ik mezelf moet inspannen (paardrijden, fietsen) is de kou verdwenen..

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:45

Ik heb bij de paarden een oude jas van cars, die is echt nog heerlijk warm! En normaal heb ik een jas van only, gaat nu zijn 3e winter in en is helaas niet meer heel warm..

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 00:07

Ik heb altijd zakjes in m'n rijlaarzen en nog nooit zwemmers exzeem gehad hoor :=
Nu draag ik die max 3 uur maar toch..

Ik heb een softshell broek en winter handschoenen besteld, ben benieuwd..

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 00:58

Pivanti schreef:
Vandaag met rijden mn leren rijlaarzen aangedaan met mattes wollen inlegzooltjes. Die zijn wel lekker. Geen bevroren tenen.

Krijg je daar nou echt warmere voeten van? Ik heb nog steeds bevroren voeten elke keer. Dus zat al te kijken naar wollen zooltjes. Ze zien er wel zacht uit. Maar niet erg warm?

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 01:44

Ik heb het ook koud!!
Het liefst kom ik de deur helemaal niet meer uit.
Heerlijk op de bank liggen onder een deken in mijn wollen trui ,joggingbroek en wollen sokken doe ik dan ook graag de hele winter lang.
Met kerst mag het van mij lekker koud zijn en sneeuwen, maar verder krijg ik altijd een winterdip van de kou. Hopelijk wordt het snel weer warmer.
Ik lig nu in mijm pyjama onder drie dekens met een kachel naast me aan, dus nu valt het mee. Het ergste is altijd uit bed komen :').
Zit ondertussen te overwegen om een elektrisch deken aan te schaffen, maar ik ben bang dat ik straks wordt gefrituurd onder zo'n ding, hahaha.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 02:32

Bambi1995 schreef:
Ik heb op het moment het weer echt super koud, ik zit hier rillend te typen. Mijn tenen zijn koud en handen, benen, armen echt alles. BAH

Heb je de verwarming niet aan?

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 02:45

ik ben op t werk, verwarming staat op levensgevaarlijk.
Zit met me sjaal om en uggs aan, heb alleen zulke koude bovenbenen :(

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 06:21

Heerlijk hoor electrische deken
Gewoon doen krijg je geen spijt van
half uurtje voor je naar bed ga aanzetten warm worden en dan uit zetten

Ik heb over mijn broek en softshell broek van HH

Bij de anwb winkel hadden ze van alles in de aanbieding met verwarming in de jas of handschoenen
Kost wel wat maar dan ben je wel warm

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 12:06

Ik heb voor dit jaar een Italiaanse jas, die schijnen warmer te zijn. Heb het tot nu toe nog niet koud gehad met jas aan, ding isoleert als een gek dus is een goede koop geweest. :j Ik ga trouwens vanmiddag een elektrische deken ophalen bij mijn moeder,ze heeft 'm slechts 1 keertje gebruikt maar vond het te warm (wat ik me moeilijk voor kan stellen :P ). Dus vanavond/vannacht heb ik een héérlijk warm bed! :D

@ Bambi1995 Zou toch aan je moeder vragen of de verwarming aan mag, als je het echt steeds zo koud hebt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 12:12

Kirrr schreef:
Normaal heb ik er niet zoveel last van, maar dit jaar hebben we geen chauffage in ons huisje en nu is vandaag ook de chauffage op het werk nog kapot.
Zit en slaap dus al enkele dagen in 3°C en ben het ook echt beu. :brr:

Is het niet een idee om een electrisch straalkacheltje te kopen voor een paar tientjes? Zijn geen bijster briljante dingen en je verwarmt er echt je hele huis niet mee, maar je kunt je directe omgeving wel ietsjes aangenamer maken.

En voor een iets structurelere oplossing heb je ook http://www.eco-logisch.nl/producten-Elektrisch-94
(Lager stroomverbruik en meer in staat om hele ruimtes te verwarmen - maar gaan wel langzamer.)

Geen verwarming is geen doen.