Weer vlees eten na 20 jaar vegetarisch te zijn??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 17:13

Wat maakt de reden in hemelsnaam uit romyloverrr??
Als je het niet wilt eten, dan wil je het niet eten klaar! Met welke reden dan ook.
Jij zal je vriendin wel houden ja als je gaat lopen pushen vlees te gaan eten! Dan ben je een 'echte' vriendin!!

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 17:14

Ik zal haar inderdaad wel houden als vriendin ja.
we houden alle 2 van discussie's, af en toe een stevige discussie is goed :j

De reden maakt voor mij veel uit als die nergens op slaan.
Maargoed, het is net zoiets als de bit en bitloos discussie.
Een kleine groep mensen is het totaal niet eens met de andere groep en valt iedereen aan die een paard mishandeld door met bit te rijden. Uitzonderingen daar gelaten.

Maar goed, ik trek mij terug uit dit topic.
Jammer dat er geen ruimte is voor discussie.
Laatst bijgewerkt door romyloverrr op 05-11-14 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 17:16

Discussie ja! Maar niet iemand overhalen met iets wat de andere helemaal niet wilt. Maar goed, dat is off-topic, laten we het maar on-topic houden.
Het was in het begin zo'n mooi fijn gezellig interessant topic.
Jammer dat er altijd van die vleesetende drammers tussen zitten.
Deel gewoon je tips, ervaringen, adviezen zoals gevraagd en laat verder iedereen in zijn/haar waarde.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 17:17

O jawel, de bitloze rijders proberen ''de rest'' ook met alles wat maar kan eover te halen hoor, maargoed.
Deze vleesetende doordrammer verlaat het topic. :+

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 17:19

Het is ook helemaal niet zo dat alleen vegetariers tekorten oplopen hoor. Net nog uitgebreid gesproken met mijn arts en zij gaf aan dat iedereen tekorten heeft.
Alleen ben ik er super alert op sinds ik heel ziek ben geweest. (wat overigens niets met vega te maken had) Daarbij komt dat juist plantaardig eten mij helpt in mijn energie. Ben nu heel constant in gewicht en in gevoel. Heb geen neigingen meer tot vet eten of suikers, wat ik eerder altijd wel had.

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 17:19

Fijn....

Heb vandaag mijn 2e pakketje pillen binnen.
Morgen ga ik starten voor 7 weken. Benieuwd hoe het gaat lopen en of ik er na 7 weken al wat van merk / voel :)

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 17:20

Uhm.... dat "fijn" was niet op jouw gericht Freya6!!!
Ineens stond je bericht ertussen haha

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 17:35

janderegelaa schreef:
Freya6 schreef:
Nou ik ben weer doorgemeten en heb een groot B12 tekort :o Maar daar gaan we wat aan doen :)
Schijnt door vega eten te zijn gekomen. Nu ga ik daar extra supplementen voor slikken. Ook mijn schildklier was achteruit gegaan, dus daarvoor ook weer aan de supplementen. Ben blij dat ik een goeie bio resonantie dokter heb, nu is meteen duidelijk wat er is en wat we eraan gaan doen, terwijl in het reguliere circuit er nooit wat uitkwam.

Lekker gezond vega leven...zo bijzonder dat mensen zo bezig kunnen zijn met roofbouw op zichzelf. En vervolgens chemische supplementen moeten nemen om beter te worden terwijl 1 kipfiletje van een vrije uitloopkip al voldoende is om je B12 tekort op te heffen.

Helemaal mee eens. En vervolgens met dergelijk ongezond eetgedrag ook nog eens meehelpen om de zorgpremies de lucht in te helpen. Of mogen jullie die vitaminespuiten zelf betalen?

Fenrir

Re: Weer vlees eten na 20 jaar vegetarisch te zijn??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 17:37

Goh, denk je ook zo over al die mensen met overgewicht? Als je dat zegt krijg je ineens heel bokt over je heen :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 17:42

Fiffill schreef:
Goh, denk je ook zo over al die mensen met overgewicht? Als je dat zegt krijg je ineens heel bokt over je heen :')

:')

Overigens: hoe zit dat dan met al die mensen met B12 tekort die wel gewoon vlees eten? Zeg je daar ook tegen "ga jij eens even gewoon elke dag een kipfiletje eten"?

Pfft, ik kan er echt niet bij met mijn hoofd... Hoe kan een met water volgespoten plofkipje nou in hemelsnaam gezonder zijn dan groenten en fruit :')

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 17:48

Cassidy schreef:
janderegelaa schreef:
Lekker gezond vega leven...zo bijzonder dat mensen zo bezig kunnen zijn met roofbouw op zichzelf. En vervolgens chemische supplementen moeten nemen om beter te worden terwijl 1 kipfiletje van een vrije uitloopkip al voldoende is om je B12 tekort op te heffen.

Helemaal mee eens. En vervolgens met dergelijk ongezond eetgedrag ook nog eens meehelpen om de zorgpremies de lucht in te helpen. Of mogen jullie die vitaminespuiten zelf betalen?

Welke roofbouw? Ben al jaaaaren vegetariër waarbij alle artsen die ik spreek aangeven dat ik op en top gezond ben!

Waarom spreek ik die artsen dan? Allemaal redenen die te maken hebben met stom ongeluk (denk aan van je paard vallen) of aangeboren dingetjes (gaatje in hart).

Als je bewust omgaat met je dieet, welk dieet dan ook hoef je geen tekorten op te lopen en kan die vrije uitloop koe gewoon lekker blijven lopen!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 17:50

Fiffill schreef:

Ik denk zo over mensen die drugs nemen, die roken, die op een of andere manier roofbouw plegen op hun lichaam. Daar hoort overgewicht - mits niets medisch bepaald - ook bij.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 17:51

Allemaal leuk en aardig, maar wat is het nut daarvan om dat hier te gaan verkondigen? Doe je dat ook in elk topic over overgewicht en roken? Er zijn zat vegetariërs zonder tekorten en zat vleeseters met.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 17:51

janderegelaa schreef:
Nu heeft die mesoloog gezegd dat je teveel suikers eet....Cruesli= suiker, mueslireep= suiker... pasta's, rijst, aardappelen = koolhydraten = suiker (sachariden).

Dat moet je dus laten staan.

Je lijf heeft koolhydraten nodig. Je hersenen kunnen maar draaien op een soort energie en dat = suiker.

Ben het met je eens dat je snelle suikers moet laten staan.(de cruesli dus) Maar volkorenpasta, zilvervliesrijst en aardappelen(niet teveel jus) zijn zeer goede voedingsmiddelen om een gelijkmatige suikerafgifte in het bloed te krijgen.

Laat je alle koolhydraten staan gaat je lijf van vet en eiwit suiker maken. Spierafbraak en vet verbranding dus. En dat laatste lijkt leuk maar is op de lange termijn echt niet gezond.

HighVoltage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 17:54

Sheran schreef:
Laat anders een los checken op ijzer, dat zit niet in de standaard bloedtest als je HB wel gewoon goed is.

Ik eet zowel vlees als groente, en ik kamp ook met vermoeidheid. Na een bezoek aan de huisarts was de conclusie: ijzertekort. Misschien handig om te laten checken?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 17:56

Magrathea schreef:
Pfft, ik kan er echt niet bij met mijn hoofd... Hoe kan een met water volgespoten plofkipje nou in hemelsnaam gezonder zijn dan groenten en fruit :')

Je kan natuurlijk ook gewoon een biokipje eten :)

Niet om je aan het vlees te helpen maar ik hoef ook geen plofkipje :(

Denk overigens dat je heel gezond vegetarisch kan eten hoor.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 18:03

Fiffill schreef:
Allemaal leuk en aardig, maar wat is het nut daarvan om dat hier te gaan verkondigen? Doe je dat ook in elk topic over overgewicht en roken? Er zijn zat vegetariërs zonder tekorten en zat vleeseters met.

Jij stelt een vraag en ik geef daarop antwoord.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 18:06

Jouw eerste post was anders niet aan mij gericht hoor. Kun je je negativiteit niet ergens anders mee naar toe nemen? :evaw:

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 18:08

NatasjavE schreef:
janderegelaa schreef:
Nu heeft die mesoloog gezegd dat je teveel suikers eet....Cruesli= suiker, mueslireep= suiker... pasta's, rijst, aardappelen = koolhydraten = suiker (sachariden).

Dat moet je dus laten staan.

Je lijf heeft koolhydraten nodig. Je hersenen kunnen maar draaien op een soort energie en dat = suiker.

Ben het met je eens dat je snelle suikers moet laten staan.(de cruesli dus) Maar volkorenpasta, zilvervliesrijst en aardappelen(niet teveel jus) zijn zeer goede voedingsmiddelen om een gelijkmatige suikerafgifte in het bloed te krijgen.

Laat je alle koolhydraten staan gaat je lijf van vet en eiwit suiker maken. Spierafbraak en vet verbranding dus. En dat laatste lijkt leuk maar is op de lange termijn echt niet gezond.

Je lichaam heeft een kleine hoeveelheid koolhydraten nodig. Deze zitten echter ook in groenten en fruit. daar hoef je geen graanproducten (pasta/brood), rijst of aardappelen voor te eten of slechts zeer kleine hoeveelheden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 18:09

Fiffill schreef:
Jouw eerste post was anders niet aan mij gericht hoor. Kun je je negativiteit niet ergens anders mee naar toe nemen? :evaw:

Be who you are and say what you feel because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 05-11-14 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 18:10

Ik ben van mijn 16e tot en met mijn 22e vegetariër geweest en toch vlees gaan eten vanwege B12 tekort maar vanaf mijn 25e tot 31e weer gestopt met vlees eten omdat het B12 tekort bleef ook toen ik wel vlees at. De laatste maanden heb ik wat vage gezondheidsklachten en zo ontzettend zin in vlees, dat ken ik niet van mezelf. Ik geef er aan toe omdat ik voel dat mijn lijf er om vraagt. Waarschijnlijk krijg ik ook weer een periode dat ik vlees eten niet meer zie zitten en vlees weer smerig vind en dan stop ik er ook zo weer mee. Het scheelt misschien dat ik niet principieel vegetariër ben, ik vind vlees gewoon niet zo lekker en al helemaal niet als ik me bedenk dat ik een lijk opeet ;p Maar toch vraagt mijn lijf er kennelijk om...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 18:13

nadina schreef:
Ik ben van mijn 16e tot en met mijn 22e vegetariër geweest en toch vlees gaan eten vanwege B12 tekort maar vanaf mijn 25e tot 31e weer gestopt met vlees eten omdat het B12 tekort bleef ook toen ik wel vlees at. De laatste maanden heb ik wat vage gezondheidsklachten en zo ontzettend zin in vlees, dat ken ik niet van mezelf. Ik geef er aan toe omdat ik voel dat mijn lijf er om vraagt. Waarschijnlijk krijg ik ook weer een periode dat ik vlees eten niet meer zie zitten en vlees weer smerig vind en dan stop ik er ook zo weer mee. Het scheelt misschien dat ik niet principieel vegetariër ben, ik vind vlees gewoon niet zo lekker en al helemaal niet als ik me bedenk dat ik een lijk opeet ;p Maar toch vraagt mijn lijf er kennelijk om...

Hulde aan jou dat je luistert naar je lijf. En vlees hoeft echt niet dagelijks, en als je het eet hoeft het ook niet van een plofkip of kistkalf.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 18:28

Mizora schreef:
Je lichaam heeft een kleine hoeveelheid koolhydraten nodig. Deze zitten echter ook in groenten en fruit. daar hoef je geen graanproducten (pasta/brood), rijst of aardappelen voor te eten of slechts zeer kleine hoeveelheden.

Ik weet niet wat jij een kleine hoeveelheid vind maar de koolhydraten uit groente en fruit zijn niet toereikend voor voldoende.

Als voorbeeld,...als ik geen 4 tot 5 boterhammen per dag naar binnen werk en s avonds opscheplepels pasta, rijst of aardappels eet val ik kilo's af. En ja ik eet daarbij ook nog groente en fruit. (ik ben dol op groente en fruit)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 18:31

Dan is je totale calorie-inname waarschijnlijk onvoldoende. Dat is iets anders dan dat je onvoldoende koolhydraten binnen krijgt. Of eet je dan evenveel kcal als dat je zou doen met de 5 boterhammen en die opscheplepels pasta/rijst/aardappelen? Want een hoop mensen halen inderdaad het overgrote deel van hun kcal uit koolhydraten, die gewoon weglaten veroorzaakt inderdaad gewichtsverlies.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 18:47

Magrathea schreef:
Dus in plaats van zelf B12 te nemen is het natuurlijker om het te eten via een dier dat daar ook supplementen voor heeft gekregen. Nee prima +:)+

Onwetendheid is misschien wel erger dan idealisme. Dierlijke producten hebben altijd B12.