Sportdoelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SuzanLarissa

Re: Sportdoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 20:26

Ik moet nog meer eten vandaag, maar geen honger en geen kwark of iets in huis, dus heb echt zoiets van what the hell moeke gaan eten xD

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 20:29

Banaan, melk, beetje cacao in de blender.. tadaaaaaaaaaaaaaa gezonde mikshake.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 20:58

Melk drink ik niet meer, krijg er darmklachten van en is overigens niet meer in huis net zo als beide andere ingrediënten :Y)
Best wel sneu _O-

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 21:16

Zo even een verslag van hier. Lekker volgens schema gedaan voelde me wel echt een slappe tussen al die grote boys haha maarja ik begin net. Was wel druk dus heb de oefeningen door elkaar gedaan en soms andere oefeningen tussendoor tijdens het wachten.
Leg press 50 kilo
Leg extension 15 kilo
Chest press 15 kilo
LAT machine 20 kilo
Pully 15 kilo
Triceps extension 5 kilo
Triceps overhead 5 kilo
Biceps curl 7,5 kilo
Alles 3x15.
TRX one leg. Deze 3x5. Deed deze oefening als 2e en de leg press als een van de laatste oefeningen. Deed die altijd op 80 kilo (op de top 100) maar moest nu 50 kilo doen omdat ik veel herhalingen moet doen. Nou toen ik 'm wegdrukte begonnen me benen al te trillen :')
Daarna nog 10 min. wezen roeien. Mijn afterfoto staat op insta :+
Nu aan de kwark.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 07:00

Kreeg gisteravond na de training last bij mijn linkerschouder en dan voornamelijk met ademen. Nu gaat het wel beter en heb ik er alleen last van als ik die adem.. Een oefening verkeerd gedaan of overbelast?

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 07:42

Boven in je rug , tussen je schouderbladen toevallig?

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 08:27

Jep aan de linkerkant.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 09:20

Daar loop ik voor bij de fysio :(:)
Ik zit ongemerkt niet rechtop dus moet daar goed op letten, bij mij slaan die spieren vast door de slechte houding en als ze koud worden dan gaat het pijn doen. Met sporten en als ik gesport heb doen ze minder pijn.

Ik denk dat je met trainen die spieren opeens hebt aangesproken terwijl je dat normaal niet doet, ik kreeg na core training er ook opeens meer last van.
Ik masseer het zelf vaak, lekker onder de douche en vooral goed door blijven ademen.
Ik heb als oefening dat ik goed rechtop moet gaan zitten en dan gewoon met je romp heen en weer draaien, zodat het soepel blijft :)

Edit: heb het ook voor het gevoel het meeste links zitten maar rechts zit meer vast zegt de fysio, dus het zou ook overcompensatie kunnen zijn?

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 09:30

Ja dat zou zomaar kunnen trainde tot voor kort nooit (zwaar) mijn rug en achterkant schouders. Ik heb ook als ik naar links draai dat ik last krijg en misschien is het inderdaad overcompensatie want ben rechts sterker dan links.

Poeh ik dacht vanochtend nou die spierpijn valt mee maar ik stond net op van mijn bureau en mijn bovenbenen zijn aardig verzuurd. Gister had ik in mijn rechterbil spierpijn en nu links :+

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 09:38

Ik heb ook spierpijn in mijn kont haha weet je in elk geval dat je iets goed hebt gedaan :Y)

Vanochtend mezelf lekker uit bed gesleept, en even 2,5 km hardgelopen. Wil graag die 2,5 nog een keer onder de 15 min lopen. Zat nu op iets meer dan 17 inclusief stukje inlopen.
Straks fysio, paardrijden en nog de sportschool in *\o/*
Sportief dagje haha

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 09:42

Haha ik heb die spierpijn denk ik vooral door die oneleg squats :j
Ik heb vandaag rustdag maar ga vanavond dansjes doen op ADE dus niet helemaal een rustdag :Y)
Morgen weer (na een korte nacht) de sportschool in. Vriendlief moet om 12 uur bij de voetbalclub zijn dus voor mij ook een mooie gelegenheid me bed uit te gaan en te gaan sporten. Zal wel zwaar worden want het feest duurt tot 6 in de ochtend :')

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 09:47

xNathaliee schreef:
Haha ik heb die spierpijn denk ik vooral door die oneleg squats :j
Ik heb vandaag rustdag maar ga vanavond dansjes doen op ADE dus niet helemaal een rustdag :Y)
Morgen weer (na een korte nacht) de sportschool in. Vriendlief moet om 12 uur bij de voetbalclub zijn dus voor mij ook een mooie gelegenheid me bed uit te gaan en te gaan sporten. Zal wel zwaar worden want het feest duurt tot 6 in de ochtend :')

Ehhh je bent gek :x haha dan heb je amper slaap gehad joh haha _O-

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 09:59

Denk dat ik het niet eens volhoud hoor tot 6 uur in de ochtend. Ik ga zo als ik klaar ben uit stage naar huis, eten en dan even een tukkie doen. Dan naar een vriendin toe even wat drinken en snacken en dan naar de Rai :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 11:30

Ik zou bij de legpress niet 15 reps doen, weet niet wie dat bedacht heeft maar diegene was flink uit z'n neus aan het eten.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 11:38

Ehm degene uit de sportschool die mij schema maakte zei dat ik al die oefeningen 3x15 moet doen behalve die TRX.
Maar waarom is dat niet goed dan phor?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 11:44

Toename spiermassa: 3-4 setjes van 6-10 herhalingen
Maximale kracht: >4 setjes van 1-5 herhalingen
Spieruithoudingsvermogen: <4 setjes van 15 of meer herhalingen

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 11:46

Ik denk dat ze dan voor 3x15 heeft gekozen omdat mijn conditie zeer zeer slecht is :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 11:48

Omdat je beenspieren enorme vet verbranders zijn. Daarbij zijn ze heel veel gewend. Om ze te laten groeien, zodat je veel vet kan verbranden, zul je ze finaal de grond in moeten trainen. Dat kan niet op 15 reps.
Ik zou terug gaan naar 12 reps maximaal en dan zo'n zwaar mogelijk gewicht pakken. Wees niet te lief voor je benen, dat is mijn tip :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 11:50

Wees je er ook bewust van dat je nu in principe cardio doet met behulp van gewichten, geen krachttraining.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 11:53

Ik vond 50 kilo ook weinig omdat ik 80-100 gewend was maar merkte gister wel toen ik de oefening (als een van de laatste deed) dat het wegdrukken de eerste keer al best vermoeiend was (trillende benen). Maar ik wil wel iets rustiger aan doen vanwege mijn bekken natuurlijk :j Ga morgen anders op 60 kilo proberen en dan 3x12.

En hoe moet ik dat zien cardio met behulp van gewichten?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 11:57

Precies zoals het er staat. Je bent je uithoudingsvermogen aan het trainen, niet je spieren :) Dit is zo'n standaard schema voor vrouwen die al sinds de jaren 60 aan vrouwen wordt uitgedeeld om 'strakker' te worden.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 12:01

Dus phormicola, eigenlijk heeft een uur op de hometrainer ook geen zin, omdat je alleen maar beenspieren gebruikt? |(

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 12:03

Oh oke, niet meteen een slecht schema toch? In principe begin ik bij 0 gezien ik 8 maanden totale rust heb gehad. En ik als hoofddoel heb dat ik mijn vetpercentage eerst wil verlagen omdat die hoger ligt dan het gemiddelde waardoor mijn bmi aangeeft dat ik licht overgewicht heb enz. Over 4 weken gaan we evalueren. Dan kan ik kijken of ik van schema/oefeningen/zwaarte kan/mag veranderen. Of zeg jij met dit schema heb je over 4 weken geen resultaat ?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 12:10

demo_love schreef:
Dus phormicola, eigenlijk heeft een uur op de hometrainer ook geen zin, omdat je alleen maar beenspieren gebruikt? |(

Bij mij heeft dat geen zin nee, ik kan elke dag twee uur op zo'n ding staan zonder enig resultaat. Andere vrouwen zweren erbij. Maar je spiermassa zal niet toenemen nee :)

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 12:25

Leuk ik doe mee! ik ben al 3.7 kilo afgevallen in 2 weken maar dit moet ik ook vol gaan houden natuurlijk!

leeftijd: 20
lengte: 1.65
gewicht: 66.4
streef gewicht: 55

Doel:
- 5km hardlopen in 30 min
- elke dag buikspier oefeningen doen om een strakkere buik te krijgen.
- zomerseizoen M2 te starten (net 1e M1 wedstrijd achter de rug)