Ervaringen met tibia plateau breuk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moska

Re: Ervaringen met tibia plateau breuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 09:42

Wow wat een plaatjes hier! Zo erg is het bij mij nooit geweest gelukkig. Arme jullie zeg :(:)

Hier gaat het momenteel best heel goed met mijn knie. Ben druk aan het klussen in mijn nieuwe huis en merk wel dat ik af en toe te veel doe en te zwaar til, maar over het algemeen houdt mijn knie zich zeer behoorlijk. Heb zelfs vorige week een stukje kunnen rennen (ging per ongeluk, had ineens haast en halverwege dacht ik ineens: he, ik ren en huh, het doet geen pijn!). Heb dus goede hoop dat ik komend voorjaar weer mag hardlopen. Mijn flubberbeen gaat ook vooruit, krijg nu ook therapie met naalden en door al het traplopen met het klussen is het been een stuk sterker geworden!

Wat onzettend k. zeg dat die operatie zo naar de toekomst verschoven, daar zit je toch helemaal niet op te wachten? En tramadol... naar spul, Na eentje slaap ik al niet meer en jodel ik de hele nacht door. Sterkte

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 18:52

Ik neem nu al een jaar lang 2 à 3 stuks per dag. Vannacht werkte de oxycodon prima, rond 5 uur was ik wel wakker maar dat was meer omdat ik vandaag een begrafenis had.
Nog niets gehoord van het ziekenhuis.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 18:42

Soap vervolg:
Vanmorgen heb ik zelf maar naar het ziekenhuis gebeld en helaas helaas: Een heel lieve en begripvolle dame aan de telefoon die vanalles probeerde te doen, maar het lukte niet.
de patientenplanning kon me niet helpen en de OK-datum zou toch echt op 9 december blijven staan.
Kon natuurlijk niet boos worden dus heb gezegd dat ik begrip ervoor had, maar het heel jammer vond. Ze had echt haar best gedaan, maar het lukte niet.
Op een aardige manier afscheid genomen en 9 december in mijn agenda gezet (met stiekem toch een pesthumeur).

Wat schertst mijn verbazing?
Om 16.00 telefoon: ANONIEM. Hmmmm, ik zal maar opnemen, ge wit mar noit toch?
Patientenplanning aan de lijn. Ach mevrouw, ik vond het zo sneu voor u en ik had volgende week een uitvaller, want die wil niet meer geopereerd worden, dus ik ben aan het schuiven gegaan.
Volgende week was te vroeg voor u, dus heb ik geschoven, geschoven, geschoven en nog meer geschoven en nu heb ik u in kunnen plannen voor 18 november.
HALLELUJAAAAA dat is fijn!!!

Wederom is gebleken dat je met vriendelijkheid en fatsoen je veel meer voor elkaar kan krijgen dan met boos reageren. Dan had deze beste mevrouw waarschijnlijk veel minder moeite gedaan om mij te helpen.

26 oktober blijft de Preopereatieve screening staan, die hoeft niet eerder. Maar wat ik in ieder geval wél ga doen op die dag (is ook mijn verjaardag): een heerlijke appeltaart afleveren aan de dames van de patientenplanning!
Wie goed doet, goed ontmoet!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 18:44

Hé wat goed!! *\o/* wat fijn dat er zo meegedacht is, hulde!!

Kimmm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:15

Wat fijn!! Mag het ook eens een soort van meezitten :)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 19:22

Pieteritus1 schreef:
Soap vervolg:
Vanmorgen heb ik zelf maar naar het ziekenhuis gebeld en helaas helaas: Een heel lieve en begripvolle dame aan de telefoon die vanalles probeerde te doen, maar het lukte niet.
de patientenplanning kon me niet helpen en de OK-datum zou toch echt op 9 december blijven staan.
Kon natuurlijk niet boos worden dus heb gezegd dat ik begrip ervoor had, maar het heel jammer vond. Ze had echt haar best gedaan, maar het lukte niet.
Op een aardige manier afscheid genomen en 9 december in mijn agenda gezet (met stiekem toch een pesthumeur).

Wat schertst mijn verbazing?
Om 16.00 telefoon: ANONIEM. Hmmmm, ik zal maar opnemen, ge wit mar noit toch?
Patientenplanning aan de lijn. Ach mevrouw, ik vond het zo sneu voor u en ik had volgende week een uitvaller, want die wil niet meer geopereerd worden, dus ik ben aan het schuiven gegaan.
Volgende week was te vroeg voor u, dus heb ik geschoven, geschoven, geschoven en nog meer geschoven en nu heb ik u in kunnen plannen voor 18 november.
HALLELUJAAAAA dat is fijn!!!

Wederom is gebleken dat je met vriendelijkheid en fatsoen je veel meer voor elkaar kan krijgen dan met boos reageren. Dan had deze beste mevrouw waarschijnlijk veel minder moeite gedaan om mij te helpen.

26 oktober blijft de Preopereatieve screening staan, die hoeft niet eerder. Maar wat ik in ieder geval wél ga doen op die dag (is ook mijn verjaardag): een heerlijke appeltaart afleveren aan de dames van de patientenplanning!
Wie goed doet, goed ontmoet!

Mag ik vragen waar je geopereerd wordt in Nijmegen toevallig? (klinkt een beetje hoe het bij ons gaat)

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:23

Ik word geopereerd in Woerden, onderdeel van de Maartenskliniek in Nijmegen.

Kimmm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 10:54

Ik vroeg me af of er hier meer mensen zijn die last hebben of hebben gehad van zenuwpijn na de operatie. Mijn operatie is nu 2,5 week geleden en ik heb constant ontzettende zenuwpijn in de voet onder de knie die geopereerd is. Er is waarschijnlijk ergens een zenuw beschadigd of bekneld geraakt en daardoor heb ik het gevoel alsof mijn voet in brand staat. Ik krijg pijnscheuten door mijn enkel en voet en ik kan er niks op verdragen, zelfs mijn beddengoed er op is al teveel..

Nu heb ik lidocaine creme gekregen van de arts, maar voor mijn gevoel doet dat helemaal niks. Sterker nog, ik vind dat de plek eigenlijk nog gevoeliger wordt.

ik ben onderhand een beetje radeloos, de pijn wordt gewoon niet minder en ik vraag me af hoe lang ik hier nog mee moet zitten. Ik lig hele nachten wakker door de pijn en dan slaap ik de halve dag omdat ik helemaal gebroken ben.

Waarschijnlijk kost het ook gewoon tijd, maar ik vroeg me af of iemand hier er ervaring mee heeft en of er oplossingen zijn?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:13

Sorry Kimmm_ (gelukkig) heb ik daar geen ervaringen mee. Ik zou toch aan de arts om verder onderzoek vragen, moet je toevallig nog terug op korte termijn? Zo nee dan gewoon om een afspraak vragen.
Kan me voorstellen dat dit absoluut niet prettig is!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:16

Hier ook niet :\ Idd, nog maar eens aan de bel trekken!

Kimmm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 16:08

Toevallig ben ik gisteren geweest en heb dat ook gezegd, maar echt een oplossing behalve die lidocaine creme was er niet. En dat werkt eigenlijk ook niet..

Hij zei dat als dit niks was dat ik dan aan de medicijnen kon, maar dan gebruiken ze anti-depressiva of anti-epileptica als pijnstillers. Dat is nou niet iets waar ik op zit te wachten, want daar word je echt een kasplantje van.

Dan blijft het dus wachten en hopen dat het vanzelf weggaat.. En mocht het over langere tijd nog niet weg zijn dan kunnen ze weer opereren om die zenuw uit te schakelen, nou leuk :(

Ik wens dit echt niemand toe, bah!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 18:06

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 18:33

Kimmm_ schreef:
Toevallig ben ik gisteren geweest en heb dat ook gezegd, maar echt een oplossing behalve die lidocaine creme was er niet. En dat werkt eigenlijk ook niet..

Hij zei dat als dit niks was dat ik dan aan de medicijnen kon, maar dan gebruiken ze anti-depressiva of anti-epileptica als pijnstillers. Dat is nou niet iets waar ik op zit te wachten, want daar word je echt een kasplantje van.

Dan blijft het dus wachten en hopen dat het vanzelf weggaat.. En mocht het over langere tijd nog niet weg zijn dan kunnen ze weer opereren om die zenuw uit te schakelen, nou leuk :(

Ik wens dit echt niemand toe, bah!

Bij ons krijgen mensen na een totale knie prothese (iets andere operatie als jij dus) standaard tot 1 week na de operatie gabapentine voor de zenuwpijn ook vanouds tegen epilepsie maar ik moet zeggen dat ik van weinig mensen klachten hoor dat ze suf zijn etc. Vaak is de dosering tegen zenuwpijn lager als anti-epileptica.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 19:14

Zenuwpijn is een slopend iets. Heb je er al minder last van?

Vandaag heb ik de papieren voor de operatie binnen gekregen. Opnameduur is 3 dagen, dus niet 1 dag, wat ze me aan de telefoon hadden gezegd. Daar werd ik panisch van, want je krijgt nog één of meerdere drains en dan kunnen ze je toch niet zomaar naar huis sturen?

Kimmm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 08:26

Zenuwpijn wordt niet minder helaas en niks helpt :(

Nou volgens mij doen ze er in ziekenhuizen tegenwoordig alles aan om je zo snel mogelijk naar huis te sturen. Dan doen ze dus gewoon! Ik vond dat ook heel gek, maar aan de andere kant ook heel fijn want dat ziekenhuisvoer is echt niet te eten! En ik werd gek van constant al die mensen om me heen..

Ik geloof dat ze na zo'n operatie alleen verplicht zijn je daarna nog 2 nachten te houden voor controle en verder niet.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 08:46

Bij mij was het juist andersom. Ik moest mn best doen om naar huis te mogen. Moest van een pijnstiller af waarmee ze me niet mochten ontslaan, zelfstandig naar de wc en mn been tot 90 graden kunnen buigen. Toen was ik best gemotiveerd ;-)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 09:15

xMarieke schreef:
Bij mij was het juist andersom. Ik moest mn best doen om naar huis te mogen. Moest van een pijnstiller af waarmee ze me niet mochten ontslaan, zelfstandig naar de wc en mn been tot 90 graden kunnen buigen. Toen was ik best gemotiveerd ;-)

Hier ook inderdaad (minus pijnstilling) :j

Wanneer word je ook alweer geopereerd Pieteritus?

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:10

Toen mijn schroeven erin gingen moest ik ook mijn best doen om naar huis te mogen. Ik moest ook idd 90 graden kunnen buigen, naar het toilet toe kunnen en, niet geheel onbelangrijk, mijn ruggenprik moest eruit kunnen. Dat duurde 3 dagen (prik eruit) en toen nog een dag of 3 voordat ik naar huis mocht. Mijn been was ook wel een behoorlijke puinhoop.
Maar toen de schroeven eruit gingen knikkerden ze me zonder pardon binnen 12 uur het ZH uit, waardoor ik nu nóg last heb van migraine (door onderkennen van foutieve ruggenprik).

Mijn operatie is 18 november, 26 oktober is de preoperatieve screening.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 20:56

Hier ook, moest naar het toilet kunnen gaan, knie 90 graden buigen en me kunnen redden met krukken/rollator/looprekje. Kreeg enorm veel pijnstilling mee maar heb er heel veel niet van gebruikt of de recepten niet eens ingewisseld.
Het eruit halen van de ijzerwarenhandel was inderdaad een dagopname, 's ochtends vroeg melden en einde van de middag naar huis met advies dat de hechtingen vanzelf op gingen lossen en dat het druk verband er na 2 dagen af mocht. Grote verrassing geen hechtingen maar krammen, moest dus wel terug, niet gedaan, mijn huisarts die om de hoek woonde heeft ze er uit gehaald.

Kimmm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 19:31

Nou, ik hoop dat het bij mij allemaal mag blijven zitten want ik heb absoluut geen zin in nog een operatie. Moet ik er geen last van krijgen natuurlijk..

Nu was het bij mij ook wel zo dat ik 90 graden moest kunnen buigen, maar het moest wel allemaal zo snel mogelijk. Eerste dag na de operatie ging ze al (in zo'n automatische buigslede) naar 50 en 70 graden en 2e dag moest ik op de rand van mijn bed zitten, duwde ze mijn been naar achteren en zei ze 'zo, dat is wel 90 graden'. Kreeg vervolgens een overdrachtpapier voor de fysio en dat was het.

Nu heb ik weer iets stoms. Vorige week woensdag zijn mijn hechtingen verwijderd, voelt stukken beter zo. Nu moet ik die littekens ook masseren en daarbij zag ik iets uit mijn litteken steken. Het was zwart en keihard, maar het leek op een korstje dus ik maakte me er verder geen zorgen om. Toch hield het me bezig, omdat het een soort rechtop uit dat litteken stak. Kan er natuurlijk niet afblijven.. En nu blijkt het een stukje draad te zijn. Ik dacht dat trek ik er wel uit, maar het zit echt muurvast. Nu ik er zoveel aan heb gezeten is het ook gewoon een blauw pluizig draadje geworden..

Ik liet het aan de fysio zien en in eerste instantie moesten we er om lachen, maar het gaat er echt niet uit. Nu maar het advies gehad om het even aan te kijken en anders naar de huisarts of terug naar het zkh. Ik kan totaal niet zien waar het vanbinnen verder zit, hoe lang het is of waar het naartoe gaat.

Ik ben dan weer zo iemand die veel Discovery channel kijkt, van die afleveringen dat artsen vanalles achterlaten in een lichaam na een operatie. Straks loop ik rond met een klos hechtdraad!

Maar dan had ik dat vast wel gezien op de röntgen dus dat zal niet ;)

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 21:25

Getverderrie, daar zou ik toch even mee terug gaan. Als er iets uitsteekt wat vastzit, krijg je dadelijk een enge ontsteking of iets dergelijks? Ik zou het zeker even aankaarten en tot je bij HA of ZH terecht kan, toch een beetje afplakken tegen bacteriën.

piepenfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 21:36

Kimmm_ dat is idd een hechtdraadje wat gebruikt is onder de huid.Het lost vanzelf op en je zal het eerdaags waarschijnlijk wel eruit kunnen trekken.Als je je zorgen maakt kan je ermee naar de huisarts om het weg te laten knippen maar het kan geen kwaad.

Kimmm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 23:21

Oh gelukkig.. Ben ik weer een beetje gerust gesteld :) dankjewel piepenfiets!

Ik zat inderdaad ook niet op weer een wondje of infectiegevaar te wachten!

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 23:28

xMarieke schreef:
Bij mij voelt het littekwn erg raar. Als je de plek waar de drain zat aanraakt, kietelt het en voelt het alsof je mn been 5 cm verderop aanraakt. Beetje verstoord allemaal dus. Maarja operatie duurde ook zo'n 6 uur, dus het vel heeft een tijd los gelegen

Lees zo nu en dan eens mee. Heb zelf in 2012 bij het motorcrossen oa m'n tibia plateau verbrijzeld. Wilde hier nog even op reageren. Ik heb dit ook, nog steeds. Een gek kietelend gevoel op een andere plek dan waar ik m'n been aanraak. Ik denk dat het nooit meer weggaat.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 05:46

Nee gaat ook niet over. Is nu al een paar jaar zo. Er zullen wel wat zenuwen verkeerd aan elkaar zijn gegroeid. Opzich is het niet pijnlijk