"spinnen-in-huis-tijd" is weer begonnen, help!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:51

Ik kijk al regelmatig om me heen waar de andere zijn :P Tot nu toe nog niet gevonden.
Zo'n grote durf ik echt niet dood te maken... Als ik ze niet fijn kan knijpen (zoals bij trilspinnen) dan vind ik het niet leuk meer...

Jillsil schreef:
Ik net maar even met de anti spinnen bus dus het huis gaan sprayen. Oke, het stinkt hier nu en ja, er zitten lelijke vlekken op de ruiten maar hopelijk komen ze zo niet naar binnen en vluchten de monsters die al binnen zitten. Oh ik kan wel janken als ik eraan denk dat zo'n huis/-rioolspin hier weer zit.

Zal dan maar geen bezoekje aan jou brengen met mijn bakje ;)
Laatst bijgewerkt door Century op 10-09-14 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:52

ok niet lachen maar van de week was echt gewoon vreselijk...
we hebben bij de paarden een groot hek met een groot slot en juist bij dat slot zat dus echt een enorme grote vieze spin...
dus ik had al zoiets van owkeey en nu hoe kom ik bij mijn paard... :')
want geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om gewoon de sleutel in t slot te steken met die spin.
ik heb staan blazen naar die spin om em weg te krijgen maar beest bleef gewoon zitten uiteindelijk maar paar keer trap tegen t slot gegeven en toen zakte hij naar beneden waar ik hem had dood getrapt.
(stel je voor dat hij naar boven kruipt wanneer ik die sleutel in t slot steek)

t duurde denk wel dik een half uur voordat ik t slot van t hek open had ...
zelfs de boer aan de overkant kwam vragen wat ik nou aan t doen was en die moest hard lachen om mijn ge-emmer om een spin

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:57

Century schreef:
Ik kijk al regelmatig om me heen waar de andere zijn :P Tot nu toe nog niet gevonden.
Zo'n grote durf ik echt niet dood te maken... Als ik ze niet fijn kan knijpen (zoals bij trilspinnen) dan vind ik het niet leuk meer...

Whaha, doodknijpen sadist :P

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:58

NathalietjeB schreef:
we hebben bij de paarden een groot hek met een groot slot en juist bij dat slot zat dus echt een enorme grote vieze spin...
want geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om gewoon de sleutel in t slot te steken met die spin.
ik heb staan blazen naar die spin om em weg te krijgen maar beest bleef gewoon zitten uiteindelijk maar paar keer trap tegen t slot gegeven en toen zakte hij naar beneden waar ik hem had dood getrapt.

zelfs de boer aan de overkant kwam vragen wat ik nou aan t doen was en die moest hard lachen om mijn ge-emmer om een spin

Oh wauw... Ik zeg niks :') :') :') :') :=

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 22:05

sanso schreef:
Century schreef:

Whaha, doodknijpen sadist :P

Sadist ben ik niet hoor! Vind het vreselijk. Maar die trilspinnen zitten echt overal, en heb ze toch liever niet in de WC lopen enzo...

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 22:08

t was gewoon echt niet grappig :') pokkebeest wou gewoon niet weg daar en ik durfde gewoon niet mijn sleutel in dat slot te steken.
dus heb echt dik een half uur bij t hek staan uh ja schijterig staan zijn en moeilijk staan doen _O-

wat als dat beest op mijn hand valt/springt of wat dan ook
mijn man liet mij van de week zelfs een springende spin zien bij onze huisdeur :=
ik heb nog nooit geweten dat spinnen kunnen springen :wow: :oo

mvrdehaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 22:36

Anoli schreef:
Ja gelukkig zit het bij mij in de familie... Mn nichie (ook hier in het topic) is al net zo'n heerlijke scheiterd als mij...

Maar gelukkig wel iets minder panisch! :)

Britta31

Re: "spinnen-in-huis-tijd" is weer begonnen, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 23:31

Ach,laat die arme beestjes toch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:57

Jillsil schreef:
Ik net maar even met de anti spinnen bus dus het huis gaan sprayen. Oke, het stinkt hier nu en ja, er zitten lelijke vlekken op de ruiten maar hopelijk komen ze zo niet naar binnen en vluchten de monsters die al binnen zitten. Oh ik kan wel janken als ik eraan denk dat zo'n huis/-rioolspin hier weer zit.

Vreselijk hé die beesten :(

Goed de ramen en deuren dicht houden van zodra het begint te schemeren!
Ik heb gemerkt dat de huisspinnen van 23 uur tot 07 uur het meest actief zijn... overdag zitten ze meestal gewoon maar wat in hun hoekje.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:01

Een kat nemen kan best helpen (de mijne pakt ze graag).

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:28

Mag ik mij hier ook melden? Mijn topic is hier al eens vernoemd, maar ookal hou ik ontzettend veel van mijn zoontje, die fobie word er toch niet minder om :n Enkel Bob zou ik nog durven pakken, door hem/haar een naam te geven is dat mijn maatje geworden :j

Ik lees meermaals hier op bokt, ook in dit topic, dat mensen liever spinnen in huis hebben als muggen en vliegen. Hoe verklaren die mensen dan, dat ik hier zowel vliegen als muggen in huis heb terwijl ik al zeker 15 "normale" spinnen en 1 huisspin (waar niemand bij kan en waar hij zelf ook alleen weg kan als ik niets vermoedend de keukenkast open laat staan) weet zitten?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 09:38

mvrdehaan schreef:
Anoli schreef:
Ja gelukkig zit het bij mij in de familie... Mn nichie (ook hier in het topic) is al net zo'n heerlijke scheiterd als mij...

Maar gelukkig wel iets minder panisch! :)

Dat is waar. :')

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:50

Pff gisteren de schrik van mijn leven. Nog geen meter boven mijn bed op de muur serieus een spin van 10CM!!
Ik lag op bed en keek nog even omhoog omdat ik wat zag. Was gelijk wakker en aan de andere kant van mijn bed. Gelukkig was vriendlief mijn redder in nood ookal vond hij deze ook wel spannend :+

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:03

EliseXJoelle schreef:
Pff gisteren de schrik van mijn leven. Nog geen meter boven mijn bed op de muur serieus een spin van 10CM!!
Ik lag op bed en keek nog even omhoog omdat ik wat zag. Was gelijk wakker en aan de andere kant van mijn bed. Gelukkig was vriendlief mijn redder in nood ookal vond hij deze ook wel spannend :+

Ja mannen doen vaak stoer maar eigenlijk vinden ze zelf vaak ook wel eng.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:31

Wist ook wel dat hij spinnen niet leuk vind. Maar deze was ecjt ff slikken maar he hij deed het wel :D

Maar idd onder stoere mannen verschuilt een klein teer hartje :)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:49

NathalietjeB schreef:

lol, ik denk dat een hele hoop mensen hier spontaan besloten hadden dat hun
paard wel een dagje vrij 'verdiend' had.. had gisteren ook al gelopen uhuhuh.. en rechtsomkeert teruggereden waren naar huis. de dag erop terugkomend met een bazooka,napalm of een brandblusser vol zoutzuur, om de spin te helpen verhuizen (naar de volgende wereld)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:57

poetser schreef:
Mag ik mij hier ook melden? Mijn topic is hier al eens vernoemd, maar ookal hou ik ontzettend veel van mijn zoontje, die fobie word er toch niet minder om :n Enkel Bob zou ik nog durven pakken, door hem/haar een naam te geven is dat mijn maatje geworden :j

Ik lees meermaals hier op bokt, ook in dit topic, dat mensen liever spinnen in huis hebben als muggen en vliegen. Hoe verklaren die mensen dan, dat ik hier zowel vliegen als muggen in huis heb terwijl ik al zeker 15 "normale" spinnen en 1 huisspin (waar niemand bij kan en waar hij zelf ook alleen weg kan als ik niets vermoedend de keukenkast open laat staan) weet zitten?

Heel simpel: zonder die spinnen had je nog veel meer vliegen en muggen binnen gehad!
Want er zijn veel spinnen....omdat er ook veel vliegen en muggen zijn. Ik kan absoluut niet buiten zijn zonder bescherming aangezien ik die krengen enorm aantrek. Het is direct gezoem om je kop. Er zijn veel meer dan vorig jaar (hier iig wel). Ik hou ook bewust spinnen binnen, om de insectjes weg te vangen. Ook hier echt nog wel wat vliegjes te vinden, maar het zou zoveel meer zijn zonder die spinnen!

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 15:36

Iew iew iew.... De trilspinnen, huisspinnen, kruisspinnen, langpootjes: prima. Mogen van mij buiten zitten, zelfs in huis, allemaal OK ook al ben ik wel bang.

Maar die rioolspinnen, gadver, dan kan ik wel kotsen van angst. Ik heb gelukkig nu een klein katertje die ik voor ik ga slapen eerst in m'n kamer los laat, waar hij dan vrolijk 10 minuten zoekt naar alles wat pootjes heeft en het allemaal opeet. Zodra hij rustig op bed komt liggen weet ik dat de kust veilig is. := Werkt als een tierelier!

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 15:39

Huisspin = rioolspin ;). Ik word ook niet zo blij van ze...

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 17:16

Ik had gisteren weer een momentje. Ik kreeg via de whatss app een berichtje van een vriendin, die ook niet dol is op spinnen. Grappig plaatje met de tekst: Onderzoek toont aan dat als je bang bent voor spinnen je er sneller eentje tegenkomt in je slaapkamer. Ik ben heel bang voor Jan Kooijman.

Nog geen 5 minuten later overkomt me het onderstaande:
Afbeelding
Oke, hij was niet groot maar wel eng :')
Karma dat ik dat weer moeten hebben, had ik er maar niet zo hard om moeten lachen...
Ik moest uiteraard wel een foto maken om terug te sturen :D

mvrdehaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 20:19

Moest die foto nou... ;( :)

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 21:56

Misschien dat als we elke dag een plaatje kijken we er uiteindelijk beter tegen kunnen :D

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 22:04

Ja hoor hier ook een joekel twee weken geleden... In mijn kamer! Ik dus rennend en gillend de trap af... Totdat ik vanaf de helft ervan af viel, en vervolgens weer op stond en een soort black-out kreeg en dus flauwviel. :') en het ergste is nog dat ik hem niet meer kan vinden, dus dadelijk zit hij onder mijn bed of zo

Springs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 22:05

Dacht ik dat mijn lichte spinnenfobie wat minder geworden was, heb ik gister weer een halve trauma opgelopen.
Ik liep dwars door een spinnenweb heen :\
Paniek Paniek want waar was die spin nou gebleven?
En jawel ik kijk naar beneden, zit die joekel gewoon op mn schouder >;)
Ik weet niet hoe snel ik mn jas uit heb getrokken, dat ding moest weg. Waarschijnlijk is ie ergens heen geslingerd, heb m niet meer gezien.
Rest van de dag die jas niet meer aangehad en als ik ook maar een kriebel voelde moest ik het checken.
Man man nog nooit zo'n dikkerd van zo dichtbij gezien. En dat wil ik ook nooit meer ^).

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 23:49

Nou ik heb er weer 1....... Hij zit alleen naast de deur waar de stofzuiger achter staat! Vriendlief wil niet dat ik m op de muur kapot druk.... Nu mag hij het oplossen!