Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
chelle_dora schreef:Ook de ene schaafwond & enkel is de andere niet. Ik heb een vreselijk dunne huid rondom mijn enkeltjes en daaronder gewoon echt niks om het op te vangen, dus als ik daar een schaafplek heb doet dat echt wel zeer hoor, dan ben ik blij dat ik een sok aan kan doen.
Laat ieder voor zichzelf bepalen wanneer diegene thuis wil blijven om zijn/haar lichaam te beschermen.
Nogmaals, hier, een lolly omdat jij zo'n harde bikkel ben en met alles door wilt werken. Dat maakt een ander geen watje. Ffs.
meggiemeg schreef:Ik ben het helemaal met je eens! Mijn eigen zus is op dit moment onder behandeling voor longkanker, heeft tbc en een rughernia. Je hoort haar nooit! Mijn schoonzus gaat gewoon klagen zelfs tegen een wildvreemde. Paar weken terug op onze verjaardag ook, ze had nu last van de ziekte van Crohn, nou als er 1 onregelmatig leeft, eet en doet is zij het wel, plus de drank en het roken niet te vergeten. Ik was haar geklaag zo beu, zoiets doe je niet op een verjaardag tegen een wildvreemde en zo opzichtig dat je alle aandacht opeist. Medicatie heeft ze niet, onder behandeling van een arts staat ze ook niet. Heb dan ook gezegd dat het nu klaar was met het geklaag en dat ze maar eens moet gaan kijken naar wat ze wel kan en eens positief moest gaan worden.
Nessah schreef:Wat ik een zeer zorgelijke situatie vind, is dat kinderen tegenwoordig de stempel ADHD al binnen 6 gesprekken kunnen krijgen en vervolgens op Ritalin of Concerta gezet worden en ouders maar wat blij zijn met deze "stempel" voor hun drukke puberkind.
Een zeer boeiend artikel, over de man die ADHD heeft ontdekt en nu zegt dat ADHD helemaal niet bestaat en dat Ritalin ( en concerta) zeer veel bijwerkingen hebben..
Maar ja, als je maar een stempel kan drukken op jouw drukke kind
http://www.ggznieuws.nl/home/amerikaans ... symptomen/ ( beetje googlen en je zal véél meer onderzoeken en hele rapportages hier over vinden, maar dit is de meest simpele uitleg)
amintah schreef:chelle_dora schreef:Ook de ene schaafwond & enkel is de andere niet. Ik heb een vreselijk dunne huid rondom mijn enkeltjes en daaronder gewoon echt niks om het op te vangen, dus als ik daar een schaafplek heb doet dat echt wel zeer hoor, dan ben ik blij dat ik een sok aan kan doen.
Laat ieder voor zichzelf bepalen wanneer diegene thuis wil blijven om zijn/haar lichaam te beschermen.
Nogmaals, hier, een lolly omdat jij zo'n harde bikkel ben en met alles door wilt werken. Dat maakt een ander geen watje. Ffs.
Dussss voor een schaafwonde blijf jij ook 3 weekjes thuis?
Ik zou je toekomstige werkgever niet willen zijn.
En euh ja, dankzij haar 3 weken thuis blijven vanwege een schaafwondje heeft ze wel meerdere collega's dik in de problemen gebracht. (En geen klein beetje, zowat het hele team heeft te lijden gehad onder haar schaafwondje).
Thasja schreef:Nessah schreef:Wat ik een zeer zorgelijke situatie vind, is dat kinderen tegenwoordig de stempel ADHD al binnen 6 gesprekken kunnen krijgen en vervolgens op Ritalin of Concerta gezet worden en ouders maar wat blij zijn met deze "stempel" voor hun drukke puberkind.
Een zeer boeiend artikel, over de man die ADHD heeft ontdekt en nu zegt dat ADHD helemaal niet bestaat en dat Ritalin ( en concerta) zeer veel bijwerkingen hebben..
http://www.ggznieuws.nl/home/amerikaans ... symptomen/ ( beetje googlen en je zal véél meer onderzoeken en hele rapportages hier over vinden, maar dit is de meest simpele uitleg)
Nou ja.. Ik ken genoeg die echt wel baat hebben bij hun medicijnen, en bij mij is het dus juist zo dat ik het aan geef en dat mijn pa juist zoiets heeft van 'Ik wil je niet testen want als het zo is en je moet aan de medicijnen..', maar ja als ik er baat bij heb in dit geval
) chelle_dora schreef:Amintha; En ik zou jouw toekomstige kind ook niet willen zijn, ervanuitgaande dat jij zo ook bent buiten het bedrijfsleven. ik ben een mens, geen robot. Een schaafwond an sich is het punt niet, als deze mijn bewegingen belemmert of als ik van mijzelf weet dat ik mezelf op lange termijn ermee stuk maak. Wat ik al zei, de ene enkel is de andere niet. Ik heb ook 4 weken na een open hart operatie namelijk gewoon met dozen staan slepen, terwijl k op papier alleen op bed mocht liggen. Gelukkig ben jij inderdaad mijn werkgever niet, ik zou gillend gek worden van jouw mentaliteit en ik heb gelukkig al een hele fijne werkgever; m'n vriend en ikzelf.
Axel_Valerie schreef:Zeg je dat dan ook even tegen haar..
Thasja schreef:Nessah schreef:Wat ik een zeer zorgelijke situatie vind, is dat kinderen tegenwoordig de stempel ADHD al binnen 6 gesprekken kunnen krijgen en vervolgens op Ritalin of Concerta gezet worden en ouders maar wat blij zijn met deze "stempel" voor hun drukke puberkind.
Nou ja.. Ik ken genoeg die echt wel baat hebben bij hun medicijnen, en bij mij is het dus juist zo dat ik het aan geef en dat mijn pa juist zoiets heeft van 'Ik wil je niet testen want als het zo is en je moet aan de medicijnen..', maar ja als ik er baat bij heb in dit geval
)[/quote]
Alleen van het artikel vind ik het gewoon, tja, 'bijzonder' dat ze dat er bij vergeten te vermelden.. EN ze vergeten dat je misschien wat meer moet kijken naar wat er in het hoofd gebeurt. ADHD is idd niet alleen maar 'concentratie problemen' en 'druk zijn'. Daar kan iedereen last van hebben 

Meer als aanvulling en zeg maar vraag/iets niet begrijpen, hehe 
Maar ik zie nu bij een 'bureau', of hoe je het ook maar wilt noemen, wat veel verder gaat dan dingen zoals dat. Ze kijken/vragen meer naar wat er in je hoofd gebeurt, dat zouden ze allemaal moeten doen 

Axel_Valerie schreef:Ik heb ook baat bij concerta en ritalin. Concerta werkt wel beter vanwege de langere en gemoedelijk afgevende periode. Ik neem dit echter alleen in periodes dat alles te druk voor mij is. Als ik dat continu zou slikken heb ik het idee dat ik langzaam minder aangesloten raak met mijn omgeving. Ik krijg er verminderde pupilwerking van en ik kan niet meer eten. Als ik het dan door blijf slikken ga ik zitten knagen als ik niks te doen heb. Zoals mensen aan de xtc. Niet echt wat je wilt. Bovendien heb ik het gevoel dat mijn lichaam soms moet bijkomen van deze medicatie. Dat doe ik dan dus ook.
Bovendien heb ik heel juist op het werk het idee dat mensen altijd erger zijn in de zin van minder tolerant. Als voorbeeld hier op de werkvloer. In het kantoor naast mij werkt een man die zich vaak ziek meld wegens buikpijn. Dus ik vroeg daar een keer naar bij mijn leidinggevende. Hij moest zich niet zo aanstellen, hij had gewoon geen zin in zijn werk en loopt bijna tegen zijn pensioen aan. Toen ik aan zijn directe collega vroeg of het allemaal wel goed met de man in kwestie ging kreeg ik het volgende antwoord; "jahoor, hij stelt zich aan, hij heeft al twee jaar darmkanker, hij weet nu toch wel een keer hoe hij daarmee om moet gaan..". Mijn mond viel open van verbazing, ik was dus de enige die niet wist dat hij darmkanker had. Het hele kantoor hier ziet hem als een aansteller en iedereen was hiervan op de hoogte behalve ik. Wat is er gebeurd met mensen? Zijn we echt zo raar geworden?
amintah schreef:Dan denk ik dat je daar verkeerd van uit gaat hoor![]()
En ik heb het hier echt op een schaafwonde die geen belemmeringen geeft, heb haar zien staan, de schaafwonde zelf gezien (op foto, want ze was er schijnbaar 'fier' op).
Wat er volgens haar is gebeurd: op de werf (ze is aan het bouwen voor zover ik begreep) was er een putje, ze is daar met haar voet in gestapt en met haar enkel tegen de zijkant van het putje. Op ballerina's ofzoiets.. Want haar enkel was geschaafd, ze is daar mee naar de dokter gegaan en ze heeft het daar laten verzorgen en 3 weken thuis gekregen.
Nu alles tesamen hé.. (zoals ik al probeerde uit te leggen, juist dat van de bouw heb'k zopas begrepen dankzij een andere collega)
1) het is een simpele ordinaire schaafwonde zonder bewegingbelemmering & geen auto-rij-problemen
2) ze is bezig met een bouw / verbouwingen / iets in huis
3) ze werkt hier niet graag en verzon al eerder smoesjes om niet te moeten komen werken of hier weg te geraken
4) ze had in die 3 weken, 2 weken 'wacht-dienst' (maw 24u/7 van wacht zijn, moesten er productiebedreigende problemen zijn, wordt ze opgebeld). 1 collega heeft daardoor 3 weken wacht moeten doen ipv 1, zijn verlof werd onderbroken. Ook een ander collega werd hierdoor vervroegd uit verlof geroepen. (maw: andere collega's zwaar in de problemen gebracht).
Snappen jullie de ergernis in dit geval nu nog niet ?

dammie1 schreef:Er zit nog een ander aspect aan: iedereen moet per se perfect zijn, slagen in het leven, hoog opgeleid, nooit (of bijna nooit) zich rot voelen en met massa's vrienden, een leuke relatie en een goede baan door het leven huppelen.
Je rot voelen, omdat er iets erg gebeurd is, omdat je niet zo'n positivo bent, als je gewoon geen lijf hebt dat het 100% doet, op je veertigste alleen zijn na een paar mislukte relaties, tja, dat hoort niet.
En dan ben je dus psychisch of lichamelijk niet in orde.
Je merkt het ook heel erg bij kinderen, kijk maar eens naar http://tvblik.nl/zembla/etiketkinderen .
Volgens de norm DSM5 heeft bijna iedereen een stoornis, daar is ook kritiek op http://www.sozio.nl/kritiek-van-experts ... AW-Iah_tgg .
amintah schreef:chelle_dora schreef:Amintha; En ik zou jouw toekomstige kind ook niet willen zijn, ervanuitgaande dat jij zo ook bent buiten het bedrijfsleven. ik ben een mens, geen robot. Een schaafwond an sich is het punt niet, als deze mijn bewegingen belemmert of als ik van mijzelf weet dat ik mezelf op lange termijn ermee stuk maak. Wat ik al zei, de ene enkel is de andere niet. Ik heb ook 4 weken na een open hart operatie namelijk gewoon met dozen staan slepen, terwijl k op papier alleen op bed mocht liggen. Gelukkig ben jij inderdaad mijn werkgever niet, ik zou gillend gek worden van jouw mentaliteit en ik heb gelukkig al een hele fijne werkgever; m'n vriend en ikzelf.
Dan denk ik dat je daar verkeerd van uit gaat hoor![]()
En ik heb het hier echt op een schaafwonde die geen belemmeringen geeft, heb haar zien staan, de schaafwonde zelf gezien (op foto, want ze was er schijnbaar 'fier' op).
Wat er volgens haar is gebeurd: op de werf (ze is aan het bouwen voor zover ik begreep) was er een putje, ze is daar met haar voet in gestapt en met haar enkel tegen de zijkant van het putje. Op ballerina's ofzoiets.. Want haar enkel was geschaafd, ze is daar mee naar de dokter gegaan en ze heeft het daar laten verzorgen en 3 weken thuis gekregen.
Nu alles tesamen hé.. (zoals ik al probeerde uit te leggen, juist dat van de bouw heb'k zopas begrepen dankzij een andere collega)
1) het is een simpele ordinaire schaafwonde zonder bewegingbelemmering & geen auto-rij-problemen
2) ze is bezig met een bouw / verbouwingen / iets in huis
3) ze werkt hier niet graag en verzon al eerder smoesjes om niet te moeten komen werken of hier weg te geraken
4) ze had in die 3 weken, 2 weken 'wacht-dienst' (maw 24u/7 van wacht zijn, moesten er productiebedreigende problemen zijn, wordt ze opgebeld). 1 collega heeft daardoor 3 weken wacht moeten doen ipv 1, zijn verlof werd onderbroken. Ook een ander collega werd hierdoor vervroegd uit verlof geroepen. (maw: andere collega's zwaar in de problemen gebracht).
Snappen jullie de ergernis in dit geval nu nog niet ?
Dat is niet haar schuld natuurlijk.
chelle_dora schreef:Amintha; En ik zou jouw toekomstige kind ook niet willen zijn, ervanuitgaande dat jij zo ook bent buiten het bedrijfsleven.
"chelle_dora schreef:Leuk dat jij vind dat die 3 weken niet nodig waren geweest; maar is het háár schuld dat jouw werkgever wellicht niet genoeg personeel heeft om ziek personeel op te vangen?Dat is niet haar schuld natuurlijk.
Zoals ook al aangegeven is; als een arts/arboarts aangeeft dat deze persoon 3 weken rust moet houden, kan en mag je daar als werkgever geloof ik weinig tegen doen. Tevens zijn er ook genoeg artsen die van mening zijn dat iemand maar gewoon moet werken terwijl dit helemaal niet kan. Ik ben wel eens bij een arbo arts geweest na m'n gebroken rug die van mening was dat ik best 9 uur op m'n benen kon staan omdat ik immers ook daar bij de arbo arts zat. Kleine notitie is dat ik alleen maar kon zitten en liggen omdat die spieren opgebouwd moesten worden weer met fysio en ik nou niet bepaald in staat was om uberhaupt zelf naar de arbo arts te gaan, welke nota bene nog dichterbij huis was dan m'n werk. Gelukkig had ik een werkgever die daar zelf ook wel nog een woordje over te zeggen had en die hebben me toen verteld dat ik het niet eens in m'n hoofd mocht halen om op 't werk te verschijnen voor langer dan een uur. Ja, er zijn genoeg artsen die zeggen dat je lang thuis mag blijven. Er zijn ook genoeg mensen die geen idee hebben waar ze mee te maken hebben, sommige mensen moeten zich lekker bij hun eigen professie houden, en de arbo-arts is gelukkig ook kort na mijn 'beoordeling' uit functie gezet, want na mijn klachten over deze man zijn er gelukkig veel meer gevallen aan 't licht gekomen. Dus nee, niet iedere arts is even kundig; zowel positief uitkomend voor de patiënt als negatief.![]()
Als jij van mening bent dat jij kan beoordelen of iemand wel of niet kan werken en hoe lang iemand thuis mag blijven, misschien ligt er dan wel een carriere voor je open als arbo/bedrijfsarts.
Maar ik denk dat het grootste probleem waar jij het nu over hebt (eerder terug van verlof, drama en sensatie), niet bij jouw collega ligt en het 'aanstellen' van nu, maar bij je werkgever ligt die klaarblijkelijk een personeelstekort heeft.

Geryon schreef:Wat zijn zoveel mensen tegen (hun eigen) medicijnen! De mijne neem ik echt met liefde en plezier hoor. Mijn leven is zoveel verbeterd daardoor
Morganlefay schreef:Geryon schreef:Wat zijn zoveel mensen tegen (hun eigen) medicijnen! De mijne neem ik echt met liefde en plezier hoor. Mijn leven is zoveel verbeterd daardoor
Omdat het probleem niet wordt opgelost alleen de symptomen.
Als ik cortison smeer is mijn vel puntje gaaf.
maar o wee als ik dat niet doe![]()
Zoek al jaren een middel wat effectief en blijvend schimmeldodend is.
Morganlefay schreef:Geryon schreef:Wat zijn zoveel mensen tegen (hun eigen) medicijnen! De mijne neem ik echt met liefde en plezier hoor. Mijn leven is zoveel verbeterd daardoor
Omdat het probleem niet wordt opgelost alleen de symptomen.
Als ik cortison smeer is mijn vel puntje gaaf.
maar o wee als ik dat niet doe![]()
Zoek al jaren een middel wat effectief en blijvend schimmeldodend is.