Air schreef:Ik ben trouwens benieuwd of de mensen die in het lot oid. geloven ook zonder vorm van medische hulp geboren zijn?
Ben je bijv. met behulp van een keizersnede geboren, dan was het blijkbaar eigenlijk je lot om te sterven en hoor je hier niet te zijn?
Ik zie het lot niet als "het is je lot om te sterven als je iets krijgt", maar ik zie het als dat het je lotsbestemming wordt om iemand te redden zodra je orgaandonor wordt (ik weet dat dit lang niet altijd het geval is, maar die 'angst' heb ik dan) Alsof de keuze om donor te worden mijn tijd en manier van sterven zal beïnvloeden.
zie mijn eerdere bericht:
Pearlx schreef:Ik ben (nog) geen donor. Ik wil absoluut iets betekenen voor mijn medemens, al helemaal als ik toch dood ben/ten dode opgeschreven. Je doet niks meer met je organen als je dood bent dus waarom dan niet iemand helpen? Ik kan zelf helemaal niet tegen verspilling en al helemaal niet van iets wat zoveel voor iemand kan betekenen.
Toch ben ik geen donor. Ik geloof namelijk in het 'lot' en heb het vreemde gevoel dat zodra ik de keuze voor donor zijn maak ik "bestemd ben" iemands leven te redden met een of meerdere van mijn organen. En hierdoor bijvoorbeeld ik noem maar iets, een dezer jaren onder een auto loop en sterf zodat ik iemand anders kan redden.
Een hele vreemde redenatie waar ik echt vanaf probeer te komen, maar voor nu is dat nog niet gelukt.