Amandelen knippen, morgen is het zover!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:25

Na anderhalve week Nam de pijn bij mij af en kon ik weer normaal eten :) nog even doorbijten dit is normaal dat de pijn alleen maar toeneemt,

Komt helemaal goed +:)+

moonday

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 08:28

Hoe gaat het met iedereen die geopereerd zijn?

Ik moet volgende week dinsdag, zie er echt best wel tegen op. Ik heb het niet zo op ziekenhuizen.
Maar eeuwige ontstoken keel amandelen is ook echt geen leven.

@ Xleoniee: Moet je vandaag? heel veel succes!!

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 08:40

Helemaal goed :) en heel eerlijk ben blij dat ik het heb gedaan hoor !
even anderhalve week doorbijten en dan neemt de pijn af en gaat het hard met de genezing!

succes xleoniee

en moonday het is even doorbijten maar komt helemaal goed!

: zorg dat je genoeg pijnstillers in huis hebt,
: en gebruik bij de diclofinac een maagbeschermer!
: zetpillen zijn het handigst qua pijnstillers
: vraag niet te veel van je zelf en doe rustig aan
: veel ijs eten en ijswater drinken
: en even een tip leg van die ice packs in de vriezer wikkel die in een theedoek en leg die op je keel verzacht lekker,

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 16:00

Ik ben gister geopereerd. Gaat opzich goed.. voel me niet ziek verder alleen erge keelpijn.. Heb alleen vlak na de operatie moeten overgeven door als het bloed wat in je maag stroomt tijdens de operatie. Durf alleen nog helemaal niks te eten. Net een hapje appelmoes gehad maar t voelt net alsof t in zon gat blijft zitten. Vandaag dus nog maar even doen met ijswater en ijsjes haha. Zit ook steeds met mn mond vol speeksel. Net alsof dat nu ineens met liters tegelijk komt whaha.

xLeoniee

Re: Amandelen knippen, morgen is het zover!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 17:58

Pijn is vandaag erger als gister.. ook hoest ik veel slijm op.. Nog steeds niks kunnen eten dus leef nog op ijswater en ijsjes.. Ijsjes komen inmiddels ook door mn neus hahaa

moonday

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 20:37

Ik wou net vragen hoe gaat het vandaag, maar een stuk minder dus :(.
Heel veel sterkte!!
Ik hou helemaal niet van ijs haha ik denk dat ik na het eerste ijsje er klaar mee ben haha.

Isaboy @ Bedankt van de tips! vooral van de icepack vind ik heel handig.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 16:43

Vandaag gaat t al iets beter.. Heb net voor t eerst wat kunnen eten dus voel me ook niet zo slap meer.. Ik vind het slijm ophoesten wel heel vervelend en de oorpijn snachts.. Nog even doorbijten :x

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 17:10

Eerst week is inderdaad super klote..
Ik zat na 8 dagen weer op het paard maar was toen nog wel heel slap.
Vanaf dag 10 kon ik echt weer wat eten.

Het is het wel waard geweest.
heb geen hoofdpijn meer en voel me veel fitter en niet meer zo moe.

Doordat mijn rechteramandel heel groot was is er maar weinig weefsel achter gebleven en zit er nu een gat met dun weefsel.
Met een klein sneetje en hechtingen kunnen ze dit gat dicht maken zodat het dunne weefsel niet meer zo bloot ligt, heb ik weer :+

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 19:03

@josje4 vanaf welke dag werd de pijn met slikken bij jou wat minder? Is dat als de korsten eraf gaan? Heb nu aldoor t gevoel alsof ze half loshangen...

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 19:07

Na 11 dagen deed het slikken niet echt zeer meer bij mij

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 19:17

Ik ben nu 9 dagen geleden geopereerd. Kan redelijk wat eten. Maar hou nog wel veel pijn aan m'n oor. Iemand ook die ervaring? En hoe lang hield dat aan?

Verder is het me best meegevallen. Hoop alleen dat de pijn nu echt snel wegtrekt!

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 19:25

Haha,oh god.
De oorpijn was echt het ergst van allemaal.
Links verdween de oorpijn na tien dagen en die wond was mooi geheeld waardoor ik ook weer kon eten.

Maar zoals je in mijn vorige post kon lezen heb ik een te groot gat en te weinig weefsel waardoor het herstel langer en pijnlijker was.
De oorpijn verdween na 12 dagen aan de rechterkant.

Had trouwens dag 4,5,6 & 7 het meeste pijn en daarna begon het iets af te zakken

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 19:40

Bij mij heeft de pijn anderhalve week geduurd en echt ook gewoon toen nam de pijn pas af! En toen kon ik weer wat eten.

even een tip... als de korst gaat loslaten kan je een bloeding krijgen,
Niet schrikken dus.

De ibuprofen bruis zakjes 600 mg werkten bij mij heel goed tegen de pijn werkte 8 uur lang ook tegen de oorpijn !!

En een spiegel opbouwen met de paracetamol, die mocht ik er in combinatie bij gebruiken,

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 23:26

Hmm.. dat klinkt hoopgevend... De pijn in m'n keel vind ik nog wel uit te houden... Maar die oorpijn...

Gelukkig wel weer gereden inmiddels. Dat gaat goed! Nog niet te lang of te intensief maar miste het wel een beetje hihi.

De icepacks kan ik idd ook aanraden. Ook in het ziekenhuis al. Andere tip : gebruik weerstand tabletten of vitamines ofzo. Ik merk dat ik niet aan m'n vitamines kom en dat maakt het herstel voor je lichaam nog lastiger...

pony85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 18:42

Hallo dames. Ik meld me hier ook even! Ik ben afgelopen maandag 6 oktober geholpen?om half 10 en mocht om half 4 naar huis. Ik ben 29 en een zoontje van 3 heb 1 week oppas gehad en mijn man is thuis geweest een paar dagen. Vanaf dinsdag moet ik t zelf gaan doen alleen weet ik niet hoe. De eerste dagen vielen mee maar dag 4 en 5 (zoals bij iedereen lees ik) was een hell) ik eet wel wat maar precies een uur na me diclofinac. Al ga ik daar vanaf morgen mee stoppen en alleen op paracetamol leven want diclofinac is een erg slecht medicijn ( maar helpt wel super Hahah) hoe gaat t met jullie meiden?

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 18:44

Ik doe t vanaf de operatie met 4x 1000mg paracetamol.. pijn valt me reuze mee.. Het is nu 5 dagen geleden en merk dat de korstjes loslaten.. dat doet wel pijn trouwens.. hebben jullie veel last gehad dat de korsten loslieten?

pony85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:23

Knap als je dat kan ik trok dat echt niet helaas. Maar ach alles komt goed lees alleen maar positieve dingen en beter 2 weken even goed ziek dan 5 x in t jaar keelontsteking altijd maar moe weinig weer stand. Ik had altijd last van me keel.

Geen last van me korst nog gehad. Klein beetje bij slikken maar of dat de korst is weet ik niet.

Ik Lees wel dat het bij persoon zo verschillend is en ook bij de leeftijd.

pony85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 11:30

Hoe gaat t meiden?

@moonday succes en sterkte morgen!

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 11:42

Zit nu op dag 6 en vandaag is de pijn t ergst.. denk dat t de korstjes zijn.. t kriebelt ook enorm en moet daardoor steeds hoesten en dat voelt niet zo fijn haha.. :x

pony85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 15:23

Oww wat vervelend!! Dat had ik dus gisteren wist niet waar ik het zoeken moest. Vandaag gaat her bij mij juist steeds beter. Ga zo weer voor t eerst naar buiten. Wel gewoon me zoontje ophalen op school maar na een hele week binnen zitten wel weer een vooruitgang

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 20:26

Waar ik trouwens wel helemaal zat van wordt is dat mensen je pijn niet kunnen zien.. Bij mij is aan de buitenkant niet te zien dat ik ziek ben dus krijg al snel reacties ja je eet niet omdat je graag wilt afvallen etc.. maar ze zien niet dat ik gewoon kapot ga van de pijn als ik iets door moet slikken.. :n

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 20:29

En ooooh al die heerlijke geuren van eten :oo :oo
Wat wil ik graag weer beter zijn zeg haha..

pony85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 21:04

Das wel heel erg!!!
Het doet Echt echt echt zeer! Wat ik wel?merk is de mensen die het op latere leeftijd hebben gedaan je begrijpen en hoe zeer het doet!

Ik ben vandaag gestopt met zetpillen nou wat er uit komt (Sorry voor de viezigheid.)
Heb echt buik krampen.

moonday

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 07:08

Pony85 Heel erg bedankt!

Ik vind het echt fijn om jullie ervaringen te lezen en alle tips.
Ik ben echt een beetje een controlefreak, ik wil graag weten wat mij te verwachten staat.
Niemand hier in mijn omgeving heeft ze op latere leeftijd er uit gehaald, dus iedereen is er heel luchtig over. Ze zeggen alleen maar met een paar ijsjes ben je weer de oude.
Dus dat word leuk de aankomende anderhalve week.
Nog een uurtje dan ga ik richting het ziekenhuis, en ik heb nu al honger haha.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 08:07

XLeonie: mijn moeder kijkt altijd kook programma's, wat een drama als je niet kunt eten!

Moonday sterkte vandaag! Hopelijk word je snel geholpen, zonder al te veel uitloop!

Voor mij is het nu een jaar geleden en ik ben na het verwijderen nooit meer ziek geweest, wel verkouden waarvan een keer keelpijn, maar das met twee dagen over. Hoop dat het voor iedereen hier zo positief uitpakt!