Boksen, wie doet dit ook?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eliana

Re: Boksen, wie doet dit ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 20:58

Haha ja dat wel:). Nog niet volop getraind nu vooral schaduw boksen en op techniek getraind ( en nu al zo moe, conditie mag dus nog wel verbeteren ;) )

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:07

Eliana schreef:
Haha ja dat wel:). Nog niet volop getraind nu vooral schaduw boksen en op techniek getraind ( en nu al zo moe, conditie mag dus nog wel verbeteren ;) )

In mijn ervaring komt conditie sowieso en is die ook minder belangrijk dat techniek.
Dus je bent goed bezig!

Want ik zie het veel te veel zeker in MMA, veel meiden of jongens doen alleen bokszaktraining.
Dan hebben ze echt goede conditie en snel, maar de combinaties zijn niet om naar huis te schrijven. -O-

Ik heb echt last van het cutten, zeker als je vrienden frieten en lasagne voor je neus zitten te eten :')

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:22

Ik reageer allergisch op histamine dus heb nu een histamine vrij dieet en mag heek veel dingen niet eten dus heb nu echt trek ;). En zin in chips nu..

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:28

Ik zit er al een tijdje over na te denken om te gaan kickboksen(voor de boost zelfvertrouwen die je ervan krijgt, en mezelf weerbaarder maken). Ik wil het liefst geen wedstrijden doen. Maar zit momenteel echt enorm met de tijd & mijn ouders die het waarschijnlijk niet goed vinden.

Wie heeft tips om ouders over te halen?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:59

Ah apart Furrow! Had er nog nooit van gehoord haha.

Poeh ik heb vanavond bokszaktraining gehad, jeetje wat zwaar weer. Ik merk wel dat ik veel harder kan trappen nu, eerste paar maanden had ik altijd bulten en blauwe plekken op mn schenen :')

Ik wil nu ook standaard sparren en techniek training er bij gaan doen, want volgend jaar wil ik een wedstrijdje proberen :D zo een waar je met helm en scheenbeschermers mag. Mooi om mee uit te proberen.
En wat je zegt Furrow komt idd veel voor, te weinig techniek. Dat wil ik dus niet xD

Vind sparren alleen altijd super lastig. Iemand slaan, het blijft onnatuurlijk -O-

OneandOnly, tijd kan je er vast voor maken! Desnoods is het maar 1 uurtje in de week :) wat betreft je ouders... Das lastig. Misschien helpt het als je sowieso zelf betaalt? En laat ze een keer mee kijken, dan zullen ze zien dat het helemaal geen enge sport hoeft te zijn, iig bokszaktraining niet :D

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 22:53

Eliana schreef:
Ik reageer allergisch op histamine dus heb nu een histamine vrij dieet en mag heek veel dingen niet eten dus heb nu echt trek ;). En zin in chips nu..

Ooh wat naar, wist niet eens dat die allergie bestond. Wat mag je dan zoal eten?

OneAndOnlyx schreef:
Ik zit er al een tijdje over na te denken om te gaan kickboksen(voor de boost zelfvertrouwen die je ervan krijgt, en mezelf weerbaarder maken). Ik wil het liefst geen wedstrijden doen. Maar zit momenteel echt enorm met de tijd & mijn ouders die het waarschijnlijk niet goed vinden.

Wie heeft tips om ouders over te halen?

Zoals gezegd, gewoon goed onderbouwen en vragen of ze eens mee naar een training gaan. Wat zijn de redenen dat ze het niet goed zouden vinden?

Thesserd: Dat ken ik hahah! Echt blauwe schenen, als ik ermee weg kom draag ik wel beschermers hahaha. :')

Ik vind het persoonlijk niet erg om iemand te slaan, buiten de mat zijn we vrienden op de mat niet. Scheelt dat ik zelf gewoon enorm veel slaag krijg :')

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 22:58

Haha ja dat helpt wel, als ze mij pijn doen, doe ik het ook makkelijker terug :') maar vooral tegen iemand die nog minder ervaring heeft dan ik, das lastig haha.
Oeh draag je scheenbeschermers met de zaktraining? Dat mogen wij niet :P of nouja, niemand doet het. Dus dan doe ik het ook niet xD

Ik heb nu een klein plekje van vanavond zie ik, maar het doet me echt veel minder pijn dan in t begin. En toen had ik echt zachte kicks haha _O- kan nu nog steeds veel harder, mja gaat steeds beter. Vooral links... Links is drama :+

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 07:55

Citaat:

Ik ben ook niet fan van sparren. Paar jaar terug toen ik nog deed kickboxen mijn neus bij het sparren gebroken dus vind het nu doodeng ;).
Zaktraining is leuk maar wel zwaar inderdaad!
Zal even lijstje plaatsen wat ik niet mag eten. Is wel ideaal voor mensen die af willen vallen;). Ik ben 2,5 kilo kwijt in 4 weken maar was bij mij niet de bedoeling.

Afbeelding

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 08:36

Dan kan ik geloven dat je het niet graag doet. :(:)
Hoe is het gekomen? Sloeg deze persoon te hard of te dunne handschoenen of gewoon brute pech?

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 08:50

Sloeg te hard was nogal een aso meisje. Ik ging pas na 4 weken naar de huisarts en zelfs toen kon ze nog niet met lampje in mijn neus kijken zo opgezet was het nog, was dus goed raak.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 14:02

Jeeej ik mag vanavond weer knallen *\o/*
Moest gisteren werken, 1 dag niet boksen is al te lang :') . Huilen dat ze in het weekend dicht zijn.... nog even een alternatief zien te vinden denk ik

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 14:04

Haha ga je zoveel dan Suus? Bij ons is er sowieso maar 2 maal per week les, mijn man kan alleen op donderdag, dus ik zal meestal maar eens per week gaan. verder nog een keer fitnessen in de week.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 14:44

Ze zijn ma t/m vrijdag open, als ik kan ga ik iedere avond, vaak is dit wel 4x per week en als het lukt 5x per week :o

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 14:45

Zo nou knap dat je zoveel gaat!
Zou voor mij niet haalbaar zijn naast mijn dieren _huishouden en werk

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 15:08

Thanks! Maar het komt ook doordat ik het gewoon super leuk vind, net zo leuk als paardrijden.. :))

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 08:12

Eliana schreef:
Sloeg te hard was nogal een aso meisje. Ik ging pas na 4 weken naar de huisarts en zelfs toen kon ze nog niet met lampje in mijn neus kijken zo opgezet was het nog, was dus goed raak.

Jeetje, ik haat zo een mensen. Zeker in de niet competitietraining is sparren gewoon aantikken.
Ik kan wel begrijpen dat je hierdoor wat negatief tegen sparren aankijkt.

Suus__ schreef:
Jeeej ik mag vanavond weer knallen *\o/*
Moest gisteren werken, 1 dag niet boksen is al te lang :') . Huilen dat ze in het weekend dicht zijn.... nog even een alternatief zien te vinden denk ik

Ik train vaak met youtube filmpjes of als iemand pads voor mij kan vasthouden zo kan je thuis ook een zware training doen.

Suus verslavend he!! *\o/*

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 10:18

Thesserd: Bedankt voor je berichtje! Zelf betalen zou wel een optie kunnen zijn, maar ik ben erg bang dat ze denken dat ik er gewelddadig van word. En meekijken is geen optie als ik het niet eens mag proberen haha. Wat betreft die tijd zit ik echt wel in de knoop hoor, heb elke dag(binnenkort examens en dan vakantie maar nu nog even doorbijten) tot vrij laat les en heb nog een paard wat ik minstens 5 keer per week wil rijden + 2 pony's waarvan ik voor 1 graag een karretje wil en wil leren mennen :p.
Na mijn vakanties ga ik naar het MBO en vanaf daar weet ik niet hoe ik zit met de tijd, maar 's avonds is er wel een plekje. Nu nog een kickboks-school dichtbij vinden!

Furrow: Ze denken dat ik gewelddadig word en ze vinden het geen nette sport. Zelf vind ik het wel meevallen en ik vind het ook echt heel leuk als we met gym gaan (kick) boksen, maar uiteindelijk bepalen zij.
Mijn broer is diegene die tegen mij heeft gezegd dat het echt een sport voor mij is(weerbaarder maken & zelfvertrouwen winnen is echt wel goed voor mij) en hij vindt dan ook dat ik het echt met pap en mam moet overleggen haha.
Even zoeken naar een kickboksvereniging iets hier in de buurt, wie weet kan ik ze via de site overtuigen.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 11:38

Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar ik heb nog nooit buiten de training gevochten.
Je wordt er eerder rustiger van denk ik en vooral omdat je constant je limieten moet opzoeken.

Voor mij is het gewoon het sluiten van de kooi geluid, dan ben ik even iemand anders.

Vanmiddag nieuwe loopschoenen gekocht *\o/* Mijn knieën begonnen pijn te doen, dus had nood aan aangepaste schoenen.

Afbeelding

haha, buiten de gevechtssport mag het roos zijn

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 18:39

Thesserd schreef:
Goed bezig Bonjoy! Wanneer begin je? *\o/*

@Suus jeetje, 4 tot 6 keer :oo

Ik denk eind april/begin mei, dat komt me even ietsje beter uit en kan ik gelijk vol aan de gang! :D Spullen heb ik allemaal, en (spier)conditie kan ik hier thuis op trainen (Heb een bokspaal)

Wat gaat het topic ineens snel, leuk al die fanatieke mensen!

Goede hardloopschoenen zijn wel belangrijk, heb ook veel baat bij de mijne.

Wat betreft gewelddadig 'buiten de ring'. Geen last van hoor, ook geen neigingen! :D

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 18:49

Haha, als ze dat zeggen dat je gewelddadig ben zeg ik altijd, nou ik kan harder rennen dan slaan ;). Hier ook absoluut geen agressieve neigingen.
Leuke schoenen! Is idd erg belangrijk.
Bonjoy dat is fijn dat je thuis al kan trainen

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 18:51

Hahaha, ik kan wel harder slaan/schoppen dan rennen _O- Maar gebruik het niet 'voor de lol' in mijn voordeel, hihi.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 00:25

Haha dat gewelddadige buiten de ring.. Sja, ik ben een heel vrolijk en goedlachs persoon, maar als ik boos wordt had ik altijd al wel een soort van neiging om agressief/driftig te worden :') echt niet heel erg ofzo hoor, en ook niet vaak, lastig uit te leggen, misschien heeft iedereen dat ook wel. Kan goed mijn ei kwijt op kickboksen! Vooral na een vervelende of stressvolle week. Voordeel van zaktraining is dan weer dat je zo ver kan gaan als je zelf vol kan houden, er is geen rem want die zak voelt niks en doet niks terug :))

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 11:27

Ik kan wel erg boos worden, en heb wel een soort oer-beschermingsdrang wat betreft dierbaren :') Maar dat was ook al voor het boksen, haha.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 13:43

Bonjoy schreef:
Ik kan wel erg boos worden, en heb wel een soort oer-beschermingsdrang wat betreft dierbaren :') Maar dat was ook al voor het boksen, haha.

Haha ja precies :+ vooral wat betreft ongerechtigheid en als woorden niet meer helpen :')

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 13:51

Dat laatste dus :')