In een verkeerd land geboren! Hoe gaan jullie met warmte om?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: In een verkeerd land geboren! Hoe gaan jullie met warmte om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 22:06

Ik heb nog een buitenrit gemaakt :D Het waaide eerst heerlijk hier, en ik had hem nog niet op het erf staan of ja hoor, wind weg. Godsgloeiende >;) Maar ja, hij stond er toen toch al en toen had ik het toch al warm dus ja :+ Wel gaan rijden (WARM), hij was vréselijk druk (een Tinker met teveel energie bij 26 graden, geloof je het zelf? :roll: ) en de dazen waren níet te doen. Maar goed, hij heeft wel weer z'n beweging gehad :)) M'n haar was zeiknat toen ik afsteeg, het droop gewoon. Bleh.

Morgenochtend les, maar dan is het gelukkig! minder warm. Paard en ik komen altijd druipend van het zweet de bak uit na les, dan stroomt het letterlijk van ons af. Zo charmant _O-

Mallorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 23:10

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 21:33

balen het word weer mega heet..

het was nu net uit te houden afgelopen dagen..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 21:46

En je zal zien dat er dan ook geen zuchtje wind staat.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 21:49

Ik geef op woensdagmiddag pony les op de club maar men hé ik heb maar voorgesteld om in de auto te blijven zitten met de airco aan en zo les te geven :D :D :D

Uiteraard niet gedaan, maar wel halve les in de schaduw gebleven maar daarna moest ik er toch aan geloven want ze wilden uiteraard naar de waterbak op het crossterrein. Was wel heel erg leuk maar ik was me een partij gaar! Langs stal, paard eten en water gegeven en hup zó naar huis mijn zwembad in en ik ben er pas om half negen uitgekomen......

Morgen heb ik zelf les om half twaalf, dat wordt ook een pittige maar ik heb verder niets dus dat wordt weer een enkeltje zwembad!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 22:17

Haha daffodil, ik zit al jaren in hetzelfde schuitje! Vandaag voor het eerst maar een halve middag ivm m'n zwangerschap. Nu is dat echt een verademing, maar ik zit thuis ook gaar en ziekjes te wezen van de warmte.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 22:29

Oh jemig ben je al ver in je zwangerschap? Ja het was echt gigantisch warm en ik maar hopen dat die koters liever in het zwembad bleven en af zouden zeggen hahaha, ze kwamen mooi alle zes opdagen! Lekker stel hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 22:33

Pff ik zit de hele dag thuis bij de waaier :P

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 22:38

31 weken van de 40 :D

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 22:49

Oeh dan is de warmte extra pittig! Sterkte!

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 23:33

Jeetje Phormicola, sterkte dan! :(:)

Ik weet niet hoe ik het ga doen :n Morgen vergaderen en een werklunch en overmorgen foto's maken van een rijles. Wrs véél drinken, veel schaduw zoeken en veeeel klagen :')

Mallorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 23:55

Ik zie zo tegen de komende dagen op!! :( Had het vandaag al moeilijk tijdens werkzaamheden.
Vanavond nog m'n paard en stal verzorgd. Paardje nog lekker even afgekoeld. Ik was ook kletsnat, maar dat was niet van het water :\
Morgen helemáál dikke-benen-weer!!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 00:52

Phormicola, jij helemaal sterkte met deze hete dagen :(:) , geldt ook voor de anderen natuurlijk.

Ik ben vast van plan om zo weinig mogelijk te doen als maar menselijkerwijs mogelijk is. Heb nu een eindelijk een tafelfan en daar geniet zelfs poeslief van mee. Zitten we samen op de bank met de oogjes dicht van de koele wind te genieten. :z

Het enige leuke? Mijn buren hebben sinds kort een zwembadje in de tuin en genieten daar erg van. Op zich is dat niet boeiend, maar de reactie van mijn kat :') . Die zit dan op mijn tuintafel te gluren naar de 'gruwelen' die die arme mensen zichzelf aandoen. Echt, die totale verbijstering in die oogjes is onbetaalbaar. _O-

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 01:17

Heerlijk die tafelfan! Ik geniet er ook samen met de katten van. De ene gaat op dr rug en dr pootjes in de lucht voor liggen.

heb nu nachtdiensten, scheelt echt. Productief zijn wanneer het koeler is en overdag slapen met de ventilator op de hoogste stand. Genieten ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 06:02

Ik heb een staande waaier ^^

Pff ze zeggen hitte golf , ik heb nog geen sneeuw gehad dus dat eerst aub :(

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 06:22

Nog een lotgenoot ! Ik haat temperaturen boven de 25 graden. :( Tot 25 kan ik nog normaal functioneren, tussen 25 en 28 wordt het moeilijk, en boven de 28 graden ben ik niets meer waard. Echt, daar kan je je thermometer op gelijk zetten, 28 graden en bam ik ben zo slap als een doek.

Ik ga de komende dagen dus maar met de auto werken ipv met de fiets. Die stomme astma is ook veel erger met zo'n hitte dus ik neem het risico niet.

Gisterenavond les gehad om 20u, pfft veels te warm. Gelukkig ligt tegen 20u30 de piste grotendeels in de schaduw.

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 06:50

Siësta invoeren, die is in warme landen niet voor niets!

Wij hebben een schaduwrijke tuin op de vlakte (en schaduw van bomen, dus koele schaduw), dus wij kunnen niet snel lekker in de tuin zitten, maar nu is het heerlijk! Terwijl we in het dorp binnen no-time buiten konden zitten, maar het heel erg benauwd was... Dus ook een idee, ga op de vlakte wonen?!? en rolluiken aan het huis, die houden de warmte veel beter buiten ;)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 07:57

takkie_muis schreef:
Pff ze zeggen hitte golf , ik heb nog geen sneeuw gehad dus dat eerst aub :(

_/-\o_

Mja, het is jammer dat niet iedereen zomaar kan verhuizen, hé? ;) Ik was dan allang vertrokken naar een vlakte. Een poolvlakte, waarschijnlijk. Zuidpool. Pinguins Flamenco leren dansen. Ik weet het nu zeker, ik ben dat pinguinnetje uit Happy Feet. :D
Ik had gisteravond een Flamenco workshop. Echt hartstikke leuk, maar zó warm daarbinnen %) ,had na vijf minuten al het zweet op plekken waar ik voorheen nog niet wist dat daar zweetklieren zaten, heb er twee sportdrankjes en drie flessen water doorheen gejaagd en ben halverwege nog bijna van mijn stokkie gegaan ondanks dat ik mijzelf voor de staande fan had geposteerd en dapper mee waaierde...
En dan vind ik het wel jammer dat warm weer en ik niet matchen. Zou zo graag naar Andalusie gaan, maar die hitte daar... -O-

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 08:08

Ik was vorig jaar op de poolcirkel (noord), en daar kon ik zonder jas rondlopen. Was rond de 18 graden toen en mocht van mij nog wel wat kouder.

Gisterenavond tot 10 uur gewacht met het schoffelen van de tuin. Toen toch maar gegaan want het zal alleen nog maar warmer worden de komende paar dagen. Mehn... wat heb ik me lopen te zweten!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 09:15

Bedankt dames, jullie ook sterkte! Ik heb het geluk dat ik in Den Haag woon, moet er niet aan denken om nu in Limburg te wonen zoals m'n moeder %)

Vandaag lesgeven van 17-19, gelukkig ligt de helft van de bak dan al in de schaduw!

Vergeet de elektrolyten niet de komende tijd!

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 09:26

@Pluizebolpum Andalusie is prachtig, maar niet in de zomer, echt te heet heb daar 42 graden gehad %) , maar tussen oktober en maart/ begin april prima te doen. Dan soms wel boven de 20, maar alleen rond 12 uur en daarvoor en daarna een stuk koeler, helaas wel iets meer kans op regen.

Vandaag nog een ochtendje gekoeld werken en dan vrij en ga weinig doen de komende dagen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 09:46

Ik trok het de afgelopen dagen al niet! Help! Ik durf gewoon niet eens naar buiten....
Zaterdag komt iemand eindelijk mijn nieuwe airco installeren, dan moet het toch lukken om mn slaapkamer koel te krijgen/houden. Ding kan met gemak vier keer mn slaapkamer aan dus dat moet goed komen. Tot die tijd moet mn oude mobiele dingetje iets verkoeling geven...
Zit nu ook elke paar woorden mn ipad af te vegen, want ik laat vocht achter van mn vingertoppen...heb sowieso weer vingers die aanvoelen als brandwonden aangezien de bovenste huidlaag er alweer gedeeltelijk afgezweet is. Oh wat een feest dat het een vreselijke 'goede' zomer is!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 10:19

phormicola schreef:
Bedankt dames, jullie ook sterkte! Ik heb het geluk dat ik in Den Haag woon, moet er niet aan denken om nu in Limburg te wonen zoals m'n moeder %)

Vandaag lesgeven van 17-19, gelukkig ligt de helft van de bak dan al in de schaduw!

Vergeet de elektrolyten niet de komende tijd!

Nou, ik moet zeggen dat ik toch erg blij ben om in Limburg te wonen. Den Haag zou dan weer niks voor mij zijn 8-) 's Winters is het in Limburg meestal net iets kouder, 's zomers helaas een paar graden warmer.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:11

Ik kan wel tegen de warmte, als ik niks hoef te doen.
In de winkel waar ik werk kan de tempratuur oplopen tot +- 35 graden, en als je buiten geen afkoeling kan vinden.. Heb al flesjes water, ijsthee en ranja in de koelkast gelegd :+.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:38

Ik ben ook geen fan van te warm, maar ook niet van te koud :+ (als ik moet kiezen, dan maar warmte. Alles beneden nul is te koud :P)
Gewoon altijd rond de 20 graden met een klein beetje wind, dat zou perfect zijn. Kun je tenminste overdag ook nog wat doen.

Ik hou wel van mooi zonnig weer, maar zoals nu dat kleffe super warme, en maar zweten... Rijden in de warmte gaat echt niet, doe ik die paarden ook niet aan. Ook de enige keer dat ik echt een hekel heb aan die cap, warmte kan niet weg, dus dik zweethoofd na het rijden, ook s avonds nog als het al wat koeler is. (zonder cap rijden vind ik ook geen optie, dus die doe ik sowieso op)

Gewoon de hele dag in de supermarkt rondhangen, daar is het wel koel :))
Gelukkig is het thuis ook redelijk te doen, als je jezelf rustig houdt... Maar ik wordt er ook wat ongedurig van, dat 'verplicht' niks doen :+