Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 11:58

Als je uitrekent dat ik bv soms 3x per dag test. Dure maand :D

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 12:00

Waarom 3x per dag? Dat snap ik even niet :P

Spullen
Berichten: 597
Geregistreerd: 10-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 12:15

3x per dag? Dat heeft toch helemaal geen zin. Ik testte hooguit 2x per dag... Maar eigenlijk altijd gewoon 1x in de ochtend!

Ik heb nog van die 123thuistest, zal die er naast gebruiken, kijken of ze dezelfde uitslag geven.

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 12:24

Nog even een tip er in gooien..

http://www.l10.nl/zwanger-worden-sets/m ... strip.html

deze gebruikte ik altijd. Die dure testers nooit. Want uiteindelijk als je een test uit elkaar sloopt komen dit soort stripjes tevoorschijn. Gewoon urine opvangen in een weggooibekertje, stripje er in en klaar. Ze zijn er ook in groot verpakking. Zijn nu wel wat duurder geworden zag ik maar nog goedkoop. Zitten ook meteen zwangerschapstesten bij. Die ga je in het traject vaak gebruiken.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 12:36

Spullen schreef:
3x per dag? Dat heeft toch helemaal geen zin. Ik testte hooguit 2x per dag... Maar eigenlijk altijd gewoon 1x in de ochtend!

Ik heb nog van die 123thuistest, zal die er naast gebruiken, kijken of ze dezelfde uitslag geven.


Ik heb regelmatig gehad dat ik sóchtends niet positief teste en smiddags wel. Toen ben ik ter controle savonds ook gaan testen. Heb zelfs een maand gehad dat ik sochtends negatief had, smiddags positief en savonds weer negatief (en de volgende dag ook negatief). Om zeker te weten dat ik niet mis zat ben ik 3x per dag gaan testen. Met die 123thuistesten-testen was dat ook niet duur :)

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 12:54

Dan hier mijn tip ook nog even.. Dit schijnt in veel gevallen een zwangerschap op weg te helpen:
http://preseed.nl/
Het schijnt dat dit ervoor zorgt dat de baarmoeder die ideale zuurtegraad krijgt. Ik heb het nu thuis liggen maar nog niet geprobeerd...

Enjoy_

Berichten: 609
Geregistreerd: 09-06-07
Woonplaats: Heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 15:29

blokje schreef:
Enjoy, oef pittig ik heb ook een missed abortion gehad.
Bij 12 weken kwamen ze er achter dat het al 3 weken niet leefde. Ik heb toen ook een curettage gehad.
Zag die pillen etc niet zitten


Ai, ja heftig ook! Het was voor mij met name het afscheid nemen van de verwachting er komt een kind waar ik moeite mee had/heb.
Curettage heeft een (hele) kleine kans op bijwerkingen, dus dacht doe dan eerst de pillen maar. Toen vlak voor een vakantie nog curettage, wel lokaal verdoofd, was liever helemaal onder zeil geweest maar ja, dat kon niet meer..

Enjoy_

Berichten: 609
Geregistreerd: 09-06-07
Woonplaats: Heemstede

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 15:34

Overigens ben ik tevreden over de ovulatietesten van kruidvat. Daar ben ik de vorige keer zwanger mee geworden! :o

Spullen
Berichten: 597
Geregistreerd: 10-04-14

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-14 13:42

Misschien ga ik die volgende keer dan toch nog een keer proberen... Nu eerst de CB's opmaken, daar heb ik nog genoeg van om nog 1 ronde te testen..

madelein

Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:02

Ook hier helaas de ervaring dat het niet vanzelf gaat...
Ik wil er niet te diep op ingaan zo in het openbaar, maar zal kort ons verhaal vertellen. Als iemand meer wilt weten dan svp via pb...
Januari 2011 ben ik gestopt met de pil. Het heeft vanaf toen ruim een jaar geduurd voor ik eindelijk een positieve test had. In april 2012 bleek ik zwanger. Helaas ging dat met 6 weken mis. Een aantal maanden daarna, september 2012, was ik weer zwanger. Alles leek goed te gaan, tot op de eerste echo met 9 weken bleek dat het vruchtje met 6-7 wk gestopt was met groeien. Ik moest een curettage ondergaan.
Na die laatste miskraam duurde het weer een jaar voor ik zwanger was, eind augustus 2013. Alles ging perfect. Het kindje groeide goed, ik werd snel dik, en voelde het kindje al bewegen vanaf 14 weken. We waren zo gelukkig! In de 16e week hebben we een mooie pretecho laten maken, waar we ook zagen dat ons kindje een zoontje was.
Helaas is ook deze zwangerschap mis gegaan, als gevolg van een bacteriele infectie in mijn baarmoeder. Met 19 weken is ons zoontje Sam geboren, hij kwam levend ter wereld, na een loodzware bevalling. Na de bevalling heb ik een hoop complicaties gehad, waaronder een Fluxus met 2 liter bloedverlies, en placenta resten die na een aantal weken nog in de baarmoeder bleken te zitten.
Ik was kapot, letterlijk kapot.
En nu is het maar weer wachten op de volgende zwangerschap.

Ik weet hoe slopend het is... Mijn ervaring is dat het heel erg kan helpen om erover te praten, en te weten dat je niet alleen staat in dit probleem. Soms lijkt het wel of iedereen om je heen een keer niest en zwanger is, maar het is allemaal echt niet vanzelfsprekend. Ik hoop voor je dat het snel raak is!

Spullen
Berichten: 597
Geregistreerd: 10-04-14

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 07:47

Jeetje Madelein! Wat een ellende zeg :(:) Heel veel sterkte en duim ook voor jou dat je snel een gezond kindje mag verwelkomen...

Was vanochtend toch teleurgesteld, zit op dag 19, maar deze maand geen positieve test op dag 19 :( Gyn zei al dat het goed mogelijk is dat er niet elke maand een eisprong is. Dit schijnt bij veel vrouwen te zijn. En hoe goed ik me ook realiseer dat het normaal is, maar ik was desondanks toch wel even verdrietig ;(

Loraine1985

Berichten: 643
Geregistreerd: 07-02-14
Woonplaats: Tilburg

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 08:08

Ik heb een andere zijde.

Ik ben moeder van een kerngezonde dochter van bijna 4. Dus ben gelukkig wel al gezegend. Maar zoals zovelen wil ik niet dat mijn dochtertje enigskind blijft.
Dus wij in augustus aan de oefen en het was in september raak. Net als bij de eerste vrij vlot.
De eerste weken verliepen prima, heel veel pijn aan mijn gezwollen borsten, niet echt een "zwanger gevoel" maar vooruit, ik testte positief.
Dat niet zwangere gevoel hield aan, zelfs bij de eerste afspraak. We hebben daar een mooi vruchtje zien zitten en moesten een week later terugkomen voor de hartslag. De week later ook weer een mooi vruchtje gezien met hartactie, dus zo langzaamaan begonnen wij onze ouders te vertellen dat we het gezinnetje compleet kregen.

Op 5 December zouden we de volgende echo krijgen, we hadden al besloten dat onze kleine een echo in haar schoen zou vinden op FB.

Net voordat we naar binnen gingen, zei ik nog tegen mijn man;
Het voelt zo niet-zwanger, het zou me niets verbazen als er niks zit.
En ja, ik had gelijk.

Het vruchtje was een week daarvoor gestorven en zat nu nog heel stil in mn baarmoeder. Ik moest wachten op de miskraam.
Die gebeurde de maandag erop, helaas bleef ik bloeden dus moest ik met spoed naar de eerste hulp. Daar hebben ze met een tang het restant vruchtje verwijderd.

Nu is het gebruikelijk dat ze in het ziekenhuis het vruchtje laten onderzoeken en dus ook een week later werd ik gebeld. (woensdags)

Ik moest direct naar het ziekenhuis komen en vrijdags kreeg ik curretage.

Ik had een incomplete MOLA zwangerschap gehad.

Om een lang verhaal nog redelijk kort te houden, mola cellen zijn "slechte" cellen die kunnen gaan woekeren.
En uitgroeien tot een soort van kanker (wel erg door de bocht, maar in grote lijnen)

Sindsdien heb ik iedere week mijn bloedwaardes moeten laten prikken om te kijken of de mola in actief was of nog volop aanwezig.
Mijn waardes zakten, stegen, zakten weer en was een bonte kermis. Gelukkig heb ik op een haar na geen chemo gehoeven en mag ik inmiddels melden dat de MOLA, zo goed als, inactief is.

Wel word ik nog een half jaar in de gaten gehouden door de artsen en MAG ik AABSOLUUUT niet zwanger raken.
Dit omdat de mola hcg produceert en dan mijn hcg stijgt en ze niet weten of het de mola of de zwangerschap is.

Helaas toch een erg lang verhaal geworden, maar misschien toch wel eens interessant om te weten..

Verder gaat het nu lichamelijk en geestelijk beter als ooit, ik word steeds fitter weer (was afgetakeld door de stress en mola)
en voel me geweldig

Xxx

madelein

Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:45

Spullen schreef:
Jeetje Madelein! Wat een ellende zeg :(:) Heel veel sterkte en duim ook voor jou dat je snel een gezond kindje mag verwelkomen...

Was vanochtend toch teleurgesteld, zit op dag 19, maar deze maand geen positieve test op dag 19 :( Gyn zei al dat het goed mogelijk is dat er niet elke maand een eisprong is. Dit schijnt bij veel vrouwen te zijn. En hoe goed ik me ook realiseer dat het normaal is, maar ik was desondanks toch wel even verdrietig ;(


Dank je wel. In 'snel' geloven wij helaas niet meer. Maar ooit zal het wel goed komen!
Wat jammer van je test... Ik heb niet je hele topic doorgelezen, maar begrijp dat je ovulatie testen doet? Doe je dat altijd in de ochtend? Mij is destijds verteld dat je dit het beste vanaf 14.00 kan doen, omdat de lh vaak niet in ochtend urine zit.
En inderdaad, sommige vrouwen krijgen niet iedere keer een eisprong. Misschien een idee om eens aan je gyn te vragen of ze een cyclus willen volgen met echo's en bloedafnames?

@lorriane: jeetje ook zo'n naar verhaal. Sterkte meis!!

Spullen
Berichten: 597
Geregistreerd: 10-04-14

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 12:52

@Loraine: heel naar verhaal ook. Heel veel sterkte!

@Madelein: Ik word deze cyclus ook geprikt om eisprong in kaart te brengen. In de handleiding van de tests staat juist ochtendurine... En daar heb ik vorige keer ook mijn positieve test mee gekregen, dus blijf dat gewoon lekker doen. Heb de eerste 2 keer om 17u getest en daar geen positieve tests gehad, dus vandaar dat ik wat meer vertrouwen heb in de ochtend...

madelein

Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-12-09

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:58

Goed zo spullen! Misschien krijg je dan meer duidelijkheid.
O wat maf! Nou ja dan moet je maar in de ochtend blijven testen.

Spullen
Berichten: 597
Geregistreerd: 10-04-14

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 13:00

Dat vind ik dus ook zo irritant van die thuistests... Dat het ook nog uitmaakt wanneer je test. Je mag 4u niet geplast hebben en niet te veel gedronken hebben... Zelfs daarmee kan al zoveel misgaan. Bizar eigenlijk, als je er zo over nadenkt.

Ben benieuwd wat er uit de bloedonderzoeken komt, moet morgen voor de laatste keer.

mywayzidane
Berichten: 1800
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 13:43

Ik moest vanuit het zh 2 keer per dag testen. Om 8 uur s morgens en om 8 uur s avonds. Mocht hij dan positief zijn moest ik direct door voor een pregnyl spuit.
En de zwangerschapstesten moest ik nemen van de kruidvat 2 voor € 5,- (toen) omdat deze het gevoeligst waren.

Ik vind het altijd knap dat mensen er zo positief in blijven staan. Bij ons was ik er op het laatst wel een beetje klaar mee. Maar dan ben je ook al een tijd bezig met zh in zh uit.

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:33

Wat een ontzettend heftige verhalen 'hoor' je hier.
Voor al die dames een dikke knuffel.
Hopelijk mogen jullie allemaal een wonder ontvangen.

Enjoy_

Berichten: 609
Geregistreerd: 09-06-07
Woonplaats: Heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 22:33

Spullen schreef:
Dat vind ik dus ook zo irritant van die thuistests... Dat het ook nog uitmaakt wanneer je test. Je mag 4u niet geplast hebben en niet te veel gedronken hebben... Zelfs daarmee kan al zoveel misgaan. Bizar eigenlijk, als je er zo over nadenkt.

Ben benieuwd wat er uit de bloedonderzoeken komt, moet morgen voor de laatste keer.


Heftige verhalen allemaal en ik kan me alleen maar indenken hoe het moet zijn als je wel zwanger wilt worden maar niet mag! Of een aantal miskramen achter elkaar. |( Het gevoel dat je lichaam je in de steek laat... nogmaals veel sterkte en knuffels aan iedereen! :(:)

Over die tests...bij die van Kruidvat is het geen directe eerste ochtendurine en als het maar op een vast tijdstip is. Mooie is inderdaad wel dat je de 2 uur ervoor niet teveel mag drinken, want dan kan je urine te waterig zijn en ze je vervolgens vragen om 10 seconden over de plasstrip te plassen. Ja eh.... als ik 2 uur niet drink, heb ik urine van 5 seconden.... en een blaasontsteking. Dus ik ga maar voor een vast patroon en dat er dan een stripje meet dat er iets anders dan normaal is... Dat lukte de vorige keer ook.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 22:58

Wow wat een heftige verhalen zeg.. het is soms toch zo oneerlijk...

Spullen
Berichten: 597
Geregistreerd: 10-04-14

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 06:50

Zit nu op dag 22 en heb geen positieve test gehad, ondanks dat ik wist dat het kon, toch wel teleurgesteld :(

Vrijdag laatste bloed geprikt, ook weer in 1 keer goed :) nou 2 weekjes wachten op de uitslag...

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 07:22

Vervelend Spullen... Hopelijk iig gauw duidelijkheid voor je!

Mag ik even hier wat vragen? Ik heb op dit moment al 3 dagen last vaan een vreemd bloedverlies. Donderdag begon het met beetje oud bloed en slijm, vrijdag hetzelfde, en gisteren opeens een licht "gewoon" bloed. Allemaalminimaal. Ik zou pas komende donderdag ongesteld moeten worden. We hebben wel geklust op het juiste moment alleen zijn "finale" wou niet helemaal omdat ie zich niet zo lekker voelde (ahhh gossie :P) Zelf verwacht ik dus niks van een zwangerschap ofzo maar vroeg me af of iemand weet waar bovenstaande dan vandaan komt?

Spullen
Berichten: 597
Geregistreerd: 10-04-14

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 08:49

T zou een innestelingsbloeding kunnen zijn, dus je zou van de week even kunnen testen...

skvetta

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 09:12

Aan iedereen die probeert zwanger te worden veel sterkte en vruchtbaarheid gewenst!

Ik zou ook graag kinderen willen maar ik heb tot op heden nog niet de juiste partner gevonden. Inmiddels ben ik bijna 35 dus hier gaat de tijd ook dringen. Ik ben er nu serieus over aan het denken om bam moeder te worden. Maar natuurlijk is dat ook geen garantie dat het gaat lukken. Op het moment merk ik wel dat mijn kinderwens steeds sterker wordt.

Lennox

Berichten: 1092
Geregistreerd: 07-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 09:34

Ik ben benieuwd naar je uitslagen Spullen! Balen dat je geen positieve test had. Ik had vorige week donderdag voor het eerst een postieve ovulatietest. Ik vraag me wel af wat dat nu precies zegt. Betekent het dan dat ikzelf wel vruchtbaar ben omdat ik een eisprong heb? Je leest aan de andere kant ook weer dat mensen ondanks dat ze niet ovuleren toch positief testen of mensen die wel ovuleren die negatief testen...Dan vraag ik me dus af wat die dingen nou eigenlijk zeggen. Niet veel dus?

Voor jou ook pittig skvetta. :(:)