Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moos99

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 21:11

Ik heb nu een ijzeren draad gekregen, hiervoor een elastische om per tand te schuiven en nu mijn gebit in het geheel. Men wat een pijn, kan alleen zachte dingen eten! Maar goed, over een paar dagen is dat zeker weer over :D

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:38

Pfff...al een week last. Tandvlees ontstoken, blaar op mijn tandvlees en tong, brand langs de lippen en eten gaat niet geweldig. Meestal gaat het na een week beter maar nu niet. Hele dag gekke bekken trekken. Bijna een jaar verder. Soms zou ik hem er zo graag uit willen trekken.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 21:41

Napie schreef:
Pfff...al een week last. Tandvlees ontstoken, blaar op mijn tandvlees en tong, brand langs de lippen en eten gaat niet geweldig. Meestal gaat het na een week beter maar nu niet. Hele dag gekke bekken trekken. Bijna een jaar verder. Soms zou ik hem er zo graag uit willen trekken.

We houden het eind resultaat in zicht! Ik baal er ook nog zeer regelmatig van -O- Maar we gaan zo blij zijn!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 08:53

Bij mij gaan nu de haakjes waar de elastieken straks aan moeten steeds meer ellende geven.... Waarom wilde ik dit ook alweer? :D
Iedereen sterkte met de beugelbekkies!

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:27

Net terug van controle. Nieuwe, sterkere draad boven gekregen en dezelfde onder. Ze gaan nog even proberen om boven goed te krijgen, voordat ze andere dingen gaan doen. Voelde even wat druk, maar nu ben ik er alweer aan gewend. Heb nooit zo'n last van de controle/nieuwe draad. Kan wel zijn dat ik straks alweer terug moet, omdat de boel schuift en de draad dan gaat prikken.

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 17:42

Ik meld mij hier ook! Heb mij al eerder in een 18+ beugel topic gemeld, maar dat is lang geleden. In het kaakoperatie topic (ondanks dat ik geen operatie hoef), plaatste ik enige tijd terug foto's van het hele traject, voor de geïnteresseerden zie de link Denica @ [MWS] Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Inmiddels zijn mijn boventanden al mooi over mijn ondertanden gezakt. Er zijn onder twee kiezen getrokken en die gaten moeten nu weer dichtgroeien (andere kiezen naar elkaar toe). Ik hoop dat dit snel gaat. Iemand hier ervaring mee? Het gaat om de tweede kiezen van voren die eruit zijn, aan beide kanten.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 17:58

Daar ben ik ook wel benieuwd naar hoe lang dat duurt voordat de tanden/kiezen naar elkaar toe getrokken zijn als er een kies getrokken is! Zal bij mij wel wat langer duren, omdat mijn beugel pas 10 oktober geplaatst wordt en maandag laat ik 3 kiezen (2 verstandskiezen en 1 voorste/eerste kies aan de rechterkant) trekken en begin oktober gaat aan de andere kant precies hetzelfde gebeuren..
Mijn operaties worden nog een jaartje uitgesteld. Eerst de tanden netjes en dan operatie. :-)
Ik ga zeker je link even bekijken Denica! :D

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 11:45

Jeetje Denica, ik ben erg onder de indruk van jouw verhaal over de knak en het spleetje. Bij mij zijn ook kiezen getrokken en ik kan jullie hu vertellen dat het langer duurt dan drie weken :+ voordat het dicht is.

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 23:04

Haha langer dan 3weken heb ik ook al ondervonden. Ik moet nu om de 2weken naar de ortho waarbij ze het weer strakker zetten om gaten actief dicht te trekken. Ene kant gaat voor mijn gevoel vrij snel, andere kant minder..

Als ik de foto's uit dat topic terugkijk vraag ik me af hoe ik het ooit overleefd heb met al die rare beugels. Dan nu niks te klagen (gewoon slotjes). Mijn tanden staan alweer veel beter! Zal binnenkort nog eens een foto plaatsen.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 18:10

_Ekenna schreef:
Daar ben ik ook wel benieuwd naar hoe lang dat duurt voordat de tanden/kiezen naar elkaar toe getrokken zijn als er een kies getrokken is! Zal bij mij wel wat langer duren, omdat mijn beugel pas 10 oktober geplaatst wordt en maandag laat ik 3 kiezen (2 verstandskiezen en 1 voorste/eerste kies aan de rechterkant) trekken en begin oktober gaat aan de andere kant precies hetzelfde gebeuren..
Mijn operaties worden nog een jaartje uitgesteld. Eerst de tanden netjes en dan operatie. :-)
Ik ga zeker je link even bekijken Denica! :D

Ik heb een voorste kies laten trekken een paar maanden geleden en er zit nog steeds een gat -O-

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 19:11

Ook al trekt de beugel de tanden naar elkaar toe? -O-

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 19:16

_Ekenna schreef:
Ook al trekt de beugel de tanden naar elkaar toe? -O-

Ja mijn tanden schuiven, maar de ruimte blijft open...ik vind het ook raar. De ruimte is wel kleiner geworden maar dit gaat heel moeizaam.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 20:01

Balen dat dat zo lang duurt , want ik moest vandaag weer terug omdat mijn draad los was geschoten. Een dunne draad icm een groot gat en een tel vergeten bij het eten dat je een beugel hebt, zorgt ervoor dat de draad uit het laatste slotje vliegt :(

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 23:15

Balen ceetje! Inmiddels weer gerepareerd?

Mijn ortho zei dat het wel een jaar kon duren voordat gaten dicht zouden zijn. Kon ook paar maanden zijn... Ik heb besloten dat het bij mij snel gaat ;)

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 07:59

Ze hebben er nu twee eleastiekjes omgedaan _O- Een jaar .... Echt? Ik wil ook een paar maanden :D

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 22:42

Even een upje!
Hoe staat het er voor dames?

Vandaag zijn mijn laatste 3 kiezen verwijderd door de KC.. dus 6 kiezen zijn er in totaal uit gehaald. Best wel een raar gezicht als ik in mijn mond kijk.. zo had ik nog 20 kiezen, nu nog 14. Nog 10 nachtjes slapen en dan gaat mijn beugel er in..
Ik heb wel alles bijgehouden met foto's en zal alles laten zien wanneer ik verbetering zie met de beugel. :D

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 00:28

Ik beet vandaag in een blokje kaas en was (stom genoeg) verbaasd om te zien hoe mooi alles al in een keurige nette boog staat! Ik ben er nog lang niet natuurlijk, maar het verschil met hoe het was en hoe het nu is, is al enorm groot! Van schots en scheef, naar dit resultaat. Ik heb de beugel nu 7 maanden, moet in ieder geval nog een jaar, misschien langer.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 06:57

Ik ben deze week een jaar verder en het resultaat is er al flink naar. Het wordt echt prachtig. Waarschijnlijk nog minder als een jaar te gaan

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 07:32

Hey, ik kwam dit topic tegen en wil mij graag melden.

Ik ben op mijn 12de naar de otho geweest maar toen kreeg ik te horen dst het aan de stand van mijn kaak lag, en dat ik na mijm 18 terug moest komen.
Nu ben ik 19 en de stap gezet.
Vorige week intro gesprek gehad. Waarschijnlijk wat hij nu schate moest mijn onderkaak gebroken wordne (openbeet) en mijn bovenkaak, die moet naar voren.

Maandag mag ik happen (kijk ik nu al tegen op, wordt al misselijk van de tandarts geur alleen) en worden er foto's gemaakt.
Binnen kort ook een gesprek met kaakchirurg en Orto bij elkaar.
Duss als zijn schatting goed is ben ik nog wrl even bezig. Maar het is medisch, grote kans dat het vergoed wordt.

Hoop hier wat tips en ervaringen te lezen.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 09:18

Moska en Napie, fijn om te lezen dat het zo netjes staat al! En dan te bedenken dat het nog netter komt te staan! *\o/*

Kosseh,
Succes! Leuk is het niet, maar het eindresultaat zal vast prachtig zijn! Ik moet 3 operaties onder gaan volgend jaar. Ik zou ze eerst dit jaar al krijgen, maar de KC heeft ze een jaar uitgesteld.
Mijn beiden kaken worden doorgezaagd en iets gekanteld zodat de overbeet weg gaat (al zal ik altijd iets overbeet houden door mijn manier van slikken) en ik krijg nog een kin correctie. Kijk ook even in dit topic, daar kan je ook veel ervaringen lezen met kaakoperaties e.d.
[MWS] Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 12:07

Hier schuift de boel langzaam maar zeker. Ondertanden staan al min of meer in een boogje. En die stonden echt schots en scheef en bij mijn boventanden lijkt het ook meer in het gelid te komen. Vrijdag voor de tweede controle, ben benieuwd of ik nu wel een sterkere draad krijg. De gaten waar de kiezen zaten zijn nog steeds gaten hoor. Ik word nog wel elke morgen wakker met het gevoel: huh er zit iets in mijn mond?! En als ik kook en iets wil proeven denk ik vaak dat ik al iets in mijn mond heb dat er eerst uit moet. Kortom ik ben echt nog niet gewend :=

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 12:24

Dat gaat snel dan Ceetje!
Mijn onder tanden staan ook schots en scheef en kan niet wachten tot die weer wat rechter staan. :D En vooral tot die gaten van mn kiezen dicht getrokken zijn. :')

Een add hier onder:
"Onzichtbare beugel.
Onzichtbaar uw tanden recht via een tandarts bij u in de buurt."
Toepasselijk. :')

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 17:06

Ik heb weer de esprit reclame, daarmee kunnen ze meer scoren bij mij, want een beugel heb ik al.
Maar ik ben zelf ook verbaasd hoe snel dat het gaat met rechtzetten.
Kosseh, welkom hier bij de beugelbekkies.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-14 19:19

Ik moet nu een elastiekje van boven naar onder dragen, echt niet fijn. Maar ik vind het ook echt vevelend als ik dingen moet dragen die ik eruit kan halen. Ik vergeet zoiets altijd en loop 50% van de tijd zonder rond. Dan voel ik me weer banketstaaf daarover want wil natuurlijk wel dat het proces zo snel mogelijk gaat. Ik moet ook al een buitenboord beugel 14 uur per dag dragen, nou ben blij als ik deze 8 uur per dag draag (dus gewoon tijdens het slapen)

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 15:30

Bij mij zijn in juni 2 kiezen getrokken. Gaten zijn ook nog steeds niet dicht.. Had gehoopt dat het sneller zou gaan. Moet nu om de 2 weken naar de ortho, proberen ze met kettingelastieken de overige kiezen weer naar elkaar toe te krijgen. Ik baal wel dat het zo lang duurt. Richttijd was eerst dat ik 2015 beugelloos in zou gaan, maar weet wel zeker dat dat niet het geval gaat zijn.