NL-'ers zijn over het algemeen te dik.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:25

Ik ben 1.63m
Ik weeg 68 kg.
Dat zou teveel zijn.
ook mijn bmi is te hoog, maar waar al die kilo's zitten...?
Sorry hoor, ik heb best flinke borsten en ook wel wat lovehandles, maar verder heb ik gewoon een mooi en sportief figuur.
Ik geef 2 uur in de week spinningles, 1 uur in de week bootcamp.
Ik sport daarbij nog 2x in de week (1x hardlopen/mountainbiken en 1x bootcamp).
Ook werk ik als invalkracht in Zoetermeer om hier Raft en Bodyboard lessen te geven, ook sporten dus,
Ook daarbij nog eens een sportopleiding, eet niet ongezond en eet ook zeker niet te veel of te weinig.
Allerlei dieten geprobeerd maar ik kom nooit onder de 66 kilo.
Waarom? Ik zou het niet weten! Misschien is mijn bouw nou eenmaal zo ;).

Edit; Ook ik vind jouw beginpost nogal rauw overkomen.... Ik weeg dan wel ruim onder de 75 kg maar je doet nu net alsof er altijd iets aan je overgewicht te doen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:33

Mjetterd schreef:
Ik zit er nou niet echt op te wachten om mijn gewicht hier neer te gooien.
Maar ik ben te zwaar, en ja, ik heb een ongezonde levenstijl. (niet dat ik elke dag bij de mac zit ofzo :Y) )

Helaas/gelukkig voor mij heb ik geen last van mijn overgewicht, waardoor ik dus ook niet het nut er van in zie om anders te gaan leven.
Ik ben heel gelukkig en geniet elke dag van het leven.
Tja, ik moet een keer heel hard vallen om het in te zien.

Ik vind dit echt de beste post uit het hele topic; groot gelijk heb je. Als jij gelukkig bent met je leven, wat maakt het dan uit wat de rest van de wereld te vertellen heeft? Hier kunnen een heleboel mensen wat van leren. :)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:48

Het maakt ook niet uit wat de rest te zeggen heeft, maar waarom zouden ze dan niet mogen zeggen wat ze willen zeggen.
Ik vind hele vette mensen met een ongezonde levensstijl ook smerig en die moeten imo dan ook niet raar kijken als ze worden aangekeken. Volgens mij mogen we allemaal nog onze mening geven en of iemand anders zich er wat aan trekt moet hij zelf weten

ThreeFingers

Re: NL-'ers zijn over het algemeen te dik.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:00

Natuurlijk val je af als je zeer weinig eet.
Op lucht leven gaat niet.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:10

Rebeccaa schreef:
Mjetterd schreef:
Maar ik ben te zwaar, en ja, ik heb een ongezonde levenstijl. (niet dat ik elke dag bij de mac zit ofzo :Y) )

Helaas/gelukkig voor mij heb ik geen last van mijn overgewicht, waardoor ik dus ook niet het nut er van in zie om anders te gaan leven.

Ik vind dit echt de beste post uit het hele topic; groot gelijk heb je. Als jij gelukkig bent met je leven, wat maakt het dan uit wat de rest van de wereld te vertellen heeft? Hier kunnen een heleboel mensen wat van leren. :)

Maar misschien zegt een ander er wel wat van omdat het gewoon niet gezond is en je er voortijdig van kunt sterven, allerlei nare ziektes van kunt krijgen en noem het maar op.
Dan kun je zeggen "maar ik heb tenminste genoten van het leven"... Tja. Ik eet vaak een heerlijke salade als lunch (waar ik serieus jaloerse blikken van krijg), zit altijd vol na mijn avondeten en kom bijna nooit in fastfoodrestaurants. Koekjes, chips etc heb ik zelden, als ik trek heb eet ik een stuk fruit of een handje noten, als ik tijd heb mix ik een lekkere smoothie.

Ik vraag me dus serieus af wat de beweegredenen van een ander zijn om ongezond te leven als je lichaam er ook nog onder te lijden heeft.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:16

Je lijkt op mij. Ben gek op fruit en nootjes en van een zak chips ligt meestal de helft in de kast uit te drogen nadat ik er wat van heb gegeten

Ik vraag me ook af hoe je kunt "genieten" van het leven als je half dichtgeslipt zit en uitgeput na een dagje wandelen en zweten in de dierentuin (bijvoorbeeld).
Het zou toch een genot zijn om het idee te hebben om gezond oud te worden zonder allerlei rare complicaties door al het gevreet.

Genieten doe je niet alleen van eten, genieten doe je van alle kleine en grote dingen in het leven.
althans ik hoop niet dat ik voor mezelf spreek :+
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 03-03-14 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:18

Heb alleen de beginpost gezien hoor..
maar het lijkt je vreselijk om boven de 75 te wegen? Je zit er maar 1,5 Kg vanaf! Afvallen geblazen dus :+ .

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:21

Maar wie is een ander om zich met haar leven te bemoeien. Het zal allemaal goed bedoelt zijn maar ze snapt zelf ook wel dat het anders KAN. Het verschil is alleen dat ZIJ zich hier prima bij voelt en geen drang voelt om haar leefstijl om te gooien. Als buitenstaander heb je dat maar te accepteren, simpel zat. Iedereen mag zijn/haar leven, leven zoals hij/zij wil. Jij neemt als je trek hebt een stuk fruit, de ander een stuk chocolade bij wijze van spreken.

Poiuytrewq je kan ook 'half dicht geslipt' zitten zonder te dik of te zwaar te zijn.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:53

Maar wie is een ander om te zeggen dat iemand iets niet mag zeggen omdat het misschien kan kwetsen? Iedereen moet zelf weten wat ie pakt en het zal mij een rotzorg zijn of iemand zich wat van mijn of iemand anders' mening aan trekt. :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:57

Nynke1 schreef:
Maar wie is een ander om zich met haar leven te bemoeien. Het zal allemaal goed bedoelt zijn maar ze snapt zelf ook wel dat het anders KAN. Het verschil is alleen dat ZIJ zich hier prima bij voelt en geen drang voelt om haar leefstijl om te gooien. Als buitenstaander heb je dat maar te accepteren, simpel zat. Iedereen mag zijn/haar leven, leven zoals hij/zij wil. Jij neemt als je trek hebt een stuk fruit, de ander een stuk chocolade bij wijze van spreken.

Poiuytrewq je kan ook 'half dicht geslipt' zitten zonder te dik of te zwaar te zijn.

Ik bemoei me ook met niemand hoor :D stel je voor, dan heb ik geen leven meer over (ik woon in een studentenflat waar veelvuldig pizza, patat, döner wordt gegeten enzo, om over al het vlees maar te zwijgen :+ )
Echter is men hier nogal van mening "ik geniet van het leven dus ik stop me vol met rotzooi". Dat snap ik niet. Als niemand daarop wil antwoorden heb ik pech.
Poiuytrewq, precies wat jij zegt :) Behalve die chips, heb een vriendje die wel rustig een zak chips in zijn eentje leegeet :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 16:16

Magrathea schreef:
Maar misschien zegt een ander er wel wat van omdat het gewoon niet gezond is en je er voortijdig van kunt sterven, allerlei nare ziektes van kunt krijgen en noem het maar op.
Dan kun je zeggen "maar ik heb tenminste genoten van het leven"... Tja. Ik eet vaak een heerlijke salade als lunch (waar ik serieus jaloerse blikken van krijg), zit altijd vol na mijn avondeten en kom bijna nooit in fastfoodrestaurants. Koekjes, chips etc heb ik zelden, als ik trek heb eet ik een stuk fruit of een handje noten, als ik tijd heb mix ik een lekkere smoothie.

Ik vraag me dus serieus af wat de beweegredenen van een ander zijn om ongezond te leven als je lichaam er ook nog onder te lijden heeft.

Dat weet ik ook niet, als je mijn eerste post had gelezen dan lees je dat ik net zo gezond als jij leef en gewoon een bmi van 19/20 heb. ;)
Ik vind het gewoon fijn als mensen gelukkig zijn met zichzelf, of dat nou op bmi 17 of 28 is.

Overigens geniet ik van mijn leven en hoort daar soms ook ongezonde meuk bij. Wat is het toch heerlijk om na het uitgaan rond een uur of 5 's ochtends een broodje döner naar binnen te werken. <3 Zolang dat af en toe gebeurt, kan dat prima.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 16:20

Rebeccaa schreef:
Magrathea schreef:

Dat weet ik ook niet, als je mijn eerste post had gelezen dan lees je dat ik net zo gezond als jij leef en gewoon een bmi van 19/20 heb. ;)
Ik vind het gewoon fijn als mensen gelukkig zijn met zichzelf, of dat nou op bmi 17 of 28 is.

Overigens geniet ik van mijn leven en hoort daar soms ook ongezonde meuk bij. Wat is het toch heerlijk om na het uitgaan rond een uur of 5 's ochtends een broodje döner naar binnen te werken. <3 Zolang dat af en toe gebeurt, kan dat prima.

Het spijt me dat ik wel eens ergens overheen lees of iets vergeet, dat gebeurt na zoveel pagina's ;)

Ik vind niet direct dat iemand ongezond eet als je "af en toe" een broodje döner naar binnen werkt. Dagelijks langs een één of andere fastfood-dinges echter wel. Dat is dus wat er hier soms gebeurt.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 16:39

ThreeFingers schreef:
Natuurlijk val je af als je zeer weinig eet.
Op lucht leven gaat niet.

Dit gaat niet in alle gevallen op.
Vaak gaat je lichaam dan over in "reservemodus" en gaat het alles wat je binnenkrijgt opslaan.

Edit; Hiermee bedoel ik niet de anorexia hoeveelheden, maar meer de; ik neem maar 1 boterham ipv 4 ;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 16:52

Gulden middenweg zeg ik u! +:)+

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 16:56

Magrathea schreef:
Gulden middenweg zeg ik u! +:)+

Nee dus! ;).

Heel erg veel eten.
2000 kcal op een dag en geloof me, dat is ontzettend veel.
Want een zakje chips mag je dan dus niet eten.

Even ter indicatie:
1 boterham is ong. 70 kcal
1 bord pasta (normale protie) is ong 280 kcal.

Reken dus maar uit hoeveel je op een dag moet eten voordat je op de 2000 kcal zit.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:28

Poiuytrewq schreef:
Je lijkt op mij. Ben gek op fruit en nootjes en van een zak chips ligt meestal de helft in de kast uit te drogen nadat ik er wat van heb gegeten

Ik vraag me ook af hoe je kunt "genieten" van het leven als je half dichtgeslipt zit en uitgeput na een dagje wandelen en zweten in de dierentuin (bijvoorbeeld).
Het zou toch een genot zijn om het idee te hebben om gezond oud te worden zonder allerlei rare complicaties door al het gevreet.

Genieten doe je niet alleen van eten, genieten doe je van alle kleine en grote dingen in het leven.
althans ik hoop niet dat ik voor mezelf spreek :+

Wie zegt nou dat dik gelijk staat aan een slechte conditie?
Ik heb pas bij de cardioloog nog een inspanningstest gedaan, ik stond net twee treetjes onder het level van profsporters *D Ik geloof er niet zo in dat ik met 10 kilo minder ineens dezelfde conditie als een topsporter krijg dus ik denk dat ik met mijn overgewicht toch wel de max uit mijn lijf haal.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:32

Originele post van Mjetterd:

Magrathea schreef:
Rebeccaa schreef:

Behalve te dik zijn zijn er zoooo veel andere dingen waar je lichaam onder te lijden heeft. Wat denk je van alle light producten, roken, een weekend flink drinken, te veel computeren (ogen) etc etc. Moeten we elkaar daar allemaal over veroordelen? Bovendien is er een groot verschil tussen dik en dik zijn.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:40

Ik vind dit topic wel erg kort door de bocht. Ja, ik heb overgewicht. Nee, mijn onderschrift is verouderd. Het meerendeel van die kilo's zit er weer bij en waarom?
Ik heb fulltime zittend werk, 2x per week ga ik na mijn werk direct door naar school, waar ik vervolgens tot 22u 's avonds les heb.
De andere 3 door de weekse dagen en vaak ik het weekend ook, zit ik met mijn neus in de boeken. Tussendoor (voornamelijk in het weekend) ga ik 3x per week naar mijn paard. Waar ik gelukkig een bijrijder voor heb, want ernstig tijdgebrek.

Ik probeer elke avond een gezonde maaltijd te eten, maar tenminste 2x per week wordt het een maaltijd op school. Eigenlijk zou ik geen koolhydraten moeten eten en ben vegetariër, maar helaas voor mij zitten er in elke maaltijd op school enorme hoeveelheden koolhydraten. Maaltijdsalades die ik 's morgens meegenomen heb van huis, zijn dan echt niet lekker meer.
Thuis kook ik over het algemeen gewoon.
Brood zou ik eigenlijk ook niet moeten eten, want daar kom ik enorm van aan, maar lunchpauze komt er vaak niet van, dus dan wordt het toch een boterham.

Ik fiets elke dag naar mijn werk, rij 3x per week paard. Probeer op mijn eten te letten, maar probeer met dit dagpatroon maar eens een gezonde levensstijl aan te houden. De dag heeft immers maar 24 uur. Ik hou mijn gewicht even voor mezelf, maar ik ben gewoon gezond.

Over 1,5 jaar is mijn studie klaar en heb ik eindelijk weer tijd om wat meer te bewegen, maar nu gaat het gewoon niet.

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:54

Geloof mij niet alleen bij mensen met overgewicht, maar ook met licht ondergewicht als ik heb gaan mensen erg kort door de bocht. Hoe vaak mensen mij niet moeten vertellen dat ik dun ben en een sneer van jij eet toch niet. Blijkbaar als je dun bent 1,74 53 kilo in mijn geval is het wel geoorloofd om keihard te oordelen. Ik ben blij met mijn lichaam en ik verdedig mijzelf ook niet meer ertegen, maar t is wel bloedje irritant. Dus ik kan ook wel begrijpen met mensen met een maatje meer die continu bekritiseerd worden om hun eetgedrag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:56

[NM] > [MW]

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:08

Wat een naar topic is dit.. Ik vind dat niemand veroordeeld moet worden door de manier van leven.
Ik val volgens het bmi in categorie obesitas. Bij dat woord komen altijd beelden van vrouwen die met bed en al door een raam naar buiten worden getilt in mn hoofd en zo dik voel ik me ook gewoon niet.
Ja ik houd van lekker eten en snoepjes en chips. Wel probeer ik doordeweeks en op mijn werk zo gezond mogelijk te eten.
Overigens om op de OP terug te komen, ik ben nu 24 en heb eenmaal in het ziekenhuis gelegen ivm een blindedarm ontsteking en 1x langs moeten gaan omdat ik gelanceerd was van een paard en mn schouder uit de kom was (tip: val niet met uitgestrekte armen richting de grond :+ ).
Ik ben verder kerngezond.

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 11:04

Iemand bekent met carbuloss??

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 11:13

Soraya10 schreef:
Geloof mij niet alleen bij mensen met overgewicht, maar ook met licht ondergewicht als ik heb gaan mensen erg kort door de bocht. Hoe vaak mensen mij niet moeten vertellen dat ik dun ben en een sneer van jij eet toch niet. Blijkbaar als je dun bent 1,74 53 kilo in mijn geval is het wel geoorloofd om keihard te oordelen. Ik ben blij met mijn lichaam en ik verdedig mijzelf ook niet meer ertegen, maar t is wel bloedje irritant. Dus ik kan ook wel begrijpen met mensen met een maatje meer die continu bekritiseerd worden om hun eetgedrag.

Ik oordeel nooit over mensen die dik zijn. Denk alleen wel, goh, die heeft het mooi voor elkaar. Tenminste niet constant zorgen over wat je allemaal niet mag eten. Ik ken meerdere mensen die dun zijn en alles bij elkaar vreten, en toch dun blijven. Zal daar dus nooit over oordelen. ;)

Alleen als een dun iemand iets eet, valt niemand daarover. als je als dik iemand iets eet wat misschien gewoon lekker is maar niet gezond, dan zie je alle ogen op je gericht zijn.

Ook ik kom nooit in ziekenhuizen. Ik heb astma en eczeem, maar dit had ik als baby al en toen was ik absoluut niet dik. Dit is prima te handelen dus sta niet onder controle of niks. Verder ben ik 2x in het ziekenhuis geweest door een val van een paard. de eerste keer was ik gevalllen en had ook mijn schouder uit de kom. De tweede keer, een jaar of 3 later, ben ik geopereerd aan deze schouder omdat hij uit de kom bleef gaan. Dit was dus het gevolg van de eerste val.

Verder ben ik een keer op de eerste hulp geweest omdat ik heel hard door mijn enkel was gegaan op vakantie (zwaar gekneusd) en ben ik bij de huisartsenpost langs geweest omdat ik in de stal gevallen was en een gat in mijn hoofd had :')

Bijna allemaal paarden ongelukjes dus en heeft niks met gewicht te maken. Verder ben ik noot ziek (griep al een jaar of 7 niet meer gehad) en gebruik ik geen medicijnen, pijnstillers of wat dan ook maar. Dus tja...

SkyLWG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 11:20

Blijf toch altijd een gevoelig onderwerp dit en begrijpelijk. Maar ik moet zeggen dat ik meer respect heb voor mensen die overgewicht hebben en zich daar prima bij voelen of voor henzelf daarvoor een goede reden hebben dan voor mensen die zeggen geen tijd hebben gezond te leven..... Dat is echt gewoon een kwestie van keuzes maken en vooraf plannen.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 11:21

Ja dat ben ik zeker met je eens sky