Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

En geloof me, ik weet donders goed hoe lastig het is! Ben altijd te mager geweest (ook door ziekte) en daar krijg je net zoveel vervelend commentaar op als bij dik zijn.
Door medicijn gebruik toen in een paar maanden doorgeschoten naar te dik, en alweer commentaar uiteraard. Nu weer tijden van de medicijnen af, je raad het al: te mager! Brainless schreef:TS
Ik bedoelde ermee te zeggen, dat nu ik ouder ben ik hun (mijn ouders) mening best respecteer, maar ik daar geen rekening mee hou (als ik echt wat anders wil).
Ook risico keuzes maak ikzelf, natuurlijk mogen ze best zeggen als ze het ergens niet mee eens zijn, of dat ze iets jammer vinden.
Maar als ik aangeef dat ik het wel ga doen, is het ook klaar.
En zo werkt het ook andersom.
Zo ook mijn vader, zeer slecht lichaam en dan gaat hij met de camper Noorwegen/Zweden doortrekken omdat hij graag het noorderlicht wil zien en de fjorden.
Verstandig? Niet echt, want als er een aneurysma knapt of hij krijgt een hartinfarct, is hij letterlijk ten dode opgeschreven.
Wat wij als kinderen ervan vinden?
TOP doen, zolang zijn lichaam het nog doet moet hij leven zoals hij wilt.
Hij is gestopt met allerlei (9 van de 10) medicijnen omdat ze zijn leven beheerste, nu heeft hij weer energie.
Tja zijn levensduur zal wel een stuk verkort worden, maar ik vind het top dat hij nog wil en kan genieten.
Hij wil ook niet meer gereanimeerd worden, PRIMA keuze, want het is ZIJN keuze.

Bhriseis schreef:Persoonlijk vind ik dat het aan de vader is om zich sterk te houden voor de TS, en niet andersom. De man in kwestie verliest zijn vrouw, de TS verliest haar moeder.