Koud afdouchen wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 08:50

naomi_g1998 schreef:
Ik douch normaal op 37 graden ongeveer, naar wat zou ik in het begin moeten gaan bij het afdouchen en hoe lang moet ik dan koud afdouchen?

paar seconden op 30 graden en dan naar 20 graden en als je dan nog kan ontspannen nog lager en anders laat je 'm ff hier op staan en kort beginnen, zodat je huid nog niet afkoelt en warm is.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:47

saskiakefie schreef:
naomi_g1998 schreef:
Ik douch normaal op 37 graden ongeveer, naar wat zou ik in het begin moeten gaan bij het afdouchen en hoe lang moet ik dan koud afdouchen?

paar seconden op 30 graden en dan naar 20 graden en als je dan nog kan ontspannen nog lager en anders laat je 'm ff hier op staan en kort beginnen, zodat je huid nog niet afkoelt en warm is.

Oké! Ga het dadelijk proberen. :j

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:48

Heb naar 30 graden gedaan, vond dat even koud genoeg. :brr:

Princesj

Re: Koud afdouchen wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:29

Ik ben tot nu toe zeer tevreden, mijn huid word echt steeds beter *\o/* . Alleen onder de 30 graden trek ik echt niet.. Maar ik douche normaal ook altijd op 45 graden of warmer, zou het daar aan liggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:34

In een keer je hele lijf onder de koude kraan is niet heel goed he.. er wordt in sauna's (en in mijn geval door de arts) altijd aangeraden om zo ver mogelijk bij je hoofd en hart vandaan te beginnen. Anders kan de schok van warm naar koud te groot zijn voor je hart.

Ik doe het zelf ook, koud afdouchen. Vind het heerlijk! Eerst voeten, dan benen en armen, dan mijn hoofd en dan mijn lichaam :D Wat ik ook lekker vind is met ijsklontjes koelen :+

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:35

Jans schreef:
In een keer je hele lijf onder de koude kraan is niet heel goed he.. er wordt in sauna's (en in mijn geval door de arts) altijd aangeraden om zo ver mogelijk bij je hoofd en hart vandaan te beginnen. Anders kan de schok van warm naar koud te groot zijn voor je hart.

Ik doe het zelf ook, koud afdouchen. Vind het heerlijk! Eerst voeten, dan benen en armen, dan mijn hoofd en dan mijn lichaam :D Wat ik ook lekker vind is met ijsklontjes koelen :+
Dus ik kan volgende keer beter de douchekop pakken en die eerst op mijn voeten richten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:38

:j en dan langzaam omhoog werken naar je benen, dan je armen én dan je hoofd en romp.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:41

Oké, bedankt voor de tip! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:43

Het is wel even doorbijten op die manier! Maar een stuk prettiger voor je lichaam. Je krijgt het dan ook minder benauwd en kans op ademnood :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:50

Idd eerst beginnen met de douchekop afnemen en dan rustig over je heen kouder , ik durfde ook pas na een tijd mijn hoofd koud te maken. Gaat erg lekker dat wel :D

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 15:10

Jans schreef:
Het is wel even doorbijten op die manier! Maar een stuk prettiger voor je lichaam. Je krijgt het dan ook minder benauwd en kans op ademnood :)

Maar mentaal is het dus wel moeilijker, dat klopt toch? Ik dacht dat dat alleen bij mij was. Als ik met mijn voeten begin, durf ik echt niet verder dan mijn bovenbenen, lijkt me dan veel te koud. Terwijl als ik meteen met mijn lijf begin, ik het precies beter aan kan. Maar fysiek is dat dus toch niet zo goed blijkbaar, damn. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 15:48

Als je met je romp meteen begint onttrekt je lichaam ook meer bloed aan je voeten en handen: je lichaam moet dan opgewarmd worden. Is een verdediging van je lichaam. Hierdoor kan je dus door je voeten zakken, met alle gevolgen van dien :=

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 15:59

ik doe het nu ongeveer 3 tot 4 keer per week omdat mijn haar anders zo glad wordt dat ik er niks mee kan. en nu dus ietsje minder aangezien ik een beetje ziekjes ben en dus liever niet koud ga staan, of ik zet hem minder koud dan normaal.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 20:45

Gaat echt zo goed hier sinds 2 dagen :D Ik douche nu langer koud af met <20 graden. Ik kan mezelf prima controleren en laat de straal dan gewoon wisselend over mn lichaam gaan. M'n huid koelt af en daardoor voel ik de kou niet eens echt meer. En ook als ik de douche uitzet warm ik gewoon weer rustig op heb nergens last van. Zo'n verschil al met het begin. :) Wil ook steeds iets verder gaan.

Zoefken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 20:59

Ik ben sinds een tijd begonnen om mijn haar koud af te spoelen, maar ik wil ook beginnen met mijn lichaam. Volgende keer dus eens starten met opbouwen! :))

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 21:08

Als je een haarmasker gebruikt kan je daarna gewoon nog koud afdouchen of gaat het effect van het masker dan weg?

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 21:45

noh ik draaide hem vandaag voor de zoveelste keer terug naar 20 graden maar nu rustig en ik heb er heerlijk nog even onder gestaan!! nou dat wil toch wel wat zeggen hihi

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 11:33

Vandaag was echt een ramp :\ Koud afdouchen ging de laatste dagen echt heel fijn, maar vandaag was het eeeeeecht niet prettig. 25 graden was genoeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:35

naomi_g1998 schreef:
Als je een haarmasker gebruikt kan je daarna gewoon nog koud afdouchen of gaat het effect van het masker dan weg?

Juist goed voor je haar, om na het uitspoelen nog na te spoelen met koud water!

lauxmautink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 08:54

Ik doe t nou ook en ik merk echt verschil! Maar wat ik me nou afvroeg zijn hier mensen die na zware inspanning van hun paard de benen niet met koud water willen afspuiten?

lauxmautink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 08:56

Want eigenlijk komt dat denk ik een beetje op hetzelfde neer als koud afdouchen

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 08:58

Ik was alleen mn haar na met koud water, wordt het lekker zacht van. Helemaal durf ik nooit :brr:

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 12:30

Valt goed te oefenen hoor mariekerocky :D Ik dacht ook niet dat het wat ging worden, maar nu vind ik het best goed te doen :j ik doe het op 25 graden, dat vind ik voor dit seizoen heftig zat. Ik begin bij mijn benen en zodra ik bij mijn buik ben hang ik de douchekop weer op en gaat alles eronder. Ik merk echt dat het fantastische dingen doet voor mijn huid! :j

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 20:38

Hihi ik durf juist nog steeds niet goed mn hoofd onder het koud water te houden, vaak even vlug en dan weer lager de douchekop. Maar merk al echt vooruitgang. Ik ga wel nog steeds eerst naar de 30 graden, dan naar 20 en dan evt nog daaronder anders is de overgang gwn te groot. Maar ik hoef 1 keer over mn lichaam heen vooral met de 30 en ik wen meteen alweer aan de temperatuur. Ik kan er al veel langer onder staan nu en ontspan ook makkelijker. Ik merk wel hoe langer en kouder het water op mn lichaam staat hoe harder mn lichaam daarna moet werken en ik voel mn bloed dan ook echt stromen, denk dat dat alleen maar positief is. :)

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 20:39

Jaja, het was ergens goed voor.
Ik heb vaak op het punt gestaan, maar ik durf het niet. :')