[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snollygoster

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 21:10

@Linda hebben ze je dan niets meegegeven in de shop?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 21:30

@Linda: Ik moest het destijds 2x per dag schoonmaken met Unicura zeep, maar dan wel die neutrale. Volgens mij verkopen ze die alleen niet meer tegenwoordig. Verder ook eens in de zoveel tijd even schoonmaken met een (zee)zoutoplossing en de eerste week moest ik na het schoonmaken ook aan de voor en achterkant van "het wondje" aanstippen met betadine zalf. En verder er gewoon vanaf blijven natuurlijk.

Maar goed, het advies is per shop verschillend. Dat met die betadine heb ik bijv. alleen gedaan met mijn navelpiercing, dat was toen het advies, maar een jaar later waren ze daar alweer vanaf gestapt. Ik kreeg ook wel eens neutrale zeep mee van de shop zelf.

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 21:32

Hallo allemaal,

Mijn zusje en ik willen deze vakantie graag een navelpiercing laten zetten.
We hebben hier goed over nagedacht en hebben dit in overleg gedaan met onze ouders.
Nu vroegen wij ons af wat een goede piercingshop is omgeving Ruurlo, Doetinchem, Lochem enz.?
Liever niet buiten Gelderland omdat wij afhankelijk zijn van onze ouders.

Alvast bedankt!

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 22:42

chaanttaall schreef:
Hallo allemaal,

We hebben hier goed over nagedacht en hebben dit in overleg gedaan met onze ouders.
Nu vroegen wij ons af wat een goede piercingshop is omgeving Ruurlo, Doetinchem, Lochem enz.?

Alvast bedankt!

is dat wel handig? Als je een navelpiercing laat zetten is het handiger als je de eerste 2/3 maanden niet gaat zwemmen in chloor of meren..

Bokker13579

xxcleeoo schreef:
Hoi!

Ik heb Keloïd maar wel een navelpiercing laten zetten nadat dat wist, daar is niet veel mee aan de hand, zou ik dan nog een andere piercing kunnen zetten of niet..?

heeft iemand hier antwoord op of ervaring mee?

Sweetgirl1

Cleeoo het is nu winter dan ken je ook niet echt lekker zwemmen in meren enz

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 22:45

xxcleeoo schreef:
is dat wel handig? Als je een navelpiercing laat zetten is het handiger als je de eerste 2/3 maanden niet gaat zwemmen in chloor of meren..

Ga jij maar lekker in meren zwemmen deze winter! Vergeet je schaatsen niet. :')

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 23:06

xxcleeoo schreef:
chaanttaall schreef:
Hallo allemaal,

Alvast bedankt!

Ik denk dat jij denkt dat wij hem in de zomervakantie willen zetten? Maar ik bedoel eigenlijk volgende week (kerstvakantie dus haha). We hadden er inderdaad rekening mee gehouden dat we een paar maanden niet kunnen zwemmen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 23:46

Ik heb mijn forward helix nu schoongemaakt met zeezout, durf hem niet te draaien of te veel aan te zitten, hij lijkt namelijk redelijk strak te zitten maar dat gaat na een tijdje toch weer over ?
En als ik hem niet beweeg groeit ie toch niet vast ?

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 00:02

xxcleeoo schreef:
xxcleeoo schreef:
Hoi!

Ik heb Keloïd maar wel een navelpiercing laten zetten nadat dat wist, daar is niet veel mee aan de hand, zou ik dan nog een andere piercing kunnen zetten of niet..?

heeft iemand hier antwoord op of ervaring mee?

Een Keloïd is overmatig littekenweefsel bij een kleine wond zoals een piercing. Dat het bij bijvoorbeeld een navelpiercing optreed, wil niet zeggen dat het bij bijvoorbeeld een oorpiercing ook weer zal optreden :)

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 09:45

[***] schreef:
Ik heb vandaag mijn forward helix laten zetten, ben er zo blij mee *\o/*
Ik was echt SUPER zenuwachtig, echt vreselijk :')
Maar goed, ik ben gaan zitten, zegt ie 'ik doe even het buisje daar', nu ik dacht dat ze dat klemmetje wel zijn wat ze eerst doen, maar het prikte aardig, bleek dat de naald er al in zat haha.
Ik had dat dus niet verwacht maar goed, ik was al heel snel weer klaar.
Het prikte best, maar dat het nou echt super veel pijn deed kan ik ook niet zeggen.'
Nu 2 uur later voel ik hem helemaal niet meer.
Ik weet alleen niet hoe ik hem moet schoonmaken , de piercer zei van dat Unicura, maar ik lees ook veel die dat afraden.
Kan ik het gewoon schoonmaken met water anders ?
Of ik heb ook wel zeezout ( zout van de dode zee ? )
Hier een foto'tje, heel wazig maar goed, ben er gewoon echt heel blij mee <3
[ Afbeelding ]

Ik heb mijn helix elke dag met Unicura (neutrale zeep) schoon gemaakt.
Verder gewoon echt niet aankomen! Mijn helix heeft nooit moeilijk gedaan.
Soms was hij een beetje gevoelig en als ik hem dan weer had schoon gemaakt, was het weg. Dus voor mij werkte dat gewoon het beste, ik kreeg het ook als advies mee van de shop.

Ik moest eigenlijk ook wassen met zeezout, maar dat vond ik zo'n gedoe. Dus dat heb ik maar twee keer gedaan ofzo xD.

Hij ziet er gaaf uit :D.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 12:22

Heeft iemand hier ervaring met een vochtbultje bij een (navel)piercing? Ik heb er nu meer dan een maand eentje en het wordt niet erger, maar ook niet minder..

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 12:44

Ik heb er sinds een paar dagen ook een op m'n helix. Gelukkig valt 't vochtbultje niet op, maar ik zie m wel, en das genoeg om aan te ergeren. :')
Ik heb 'm sinds 31 juli dit jaar, en hij blijft maar bitchen, is ook nog steeds een beetje gevoelig... Eerste week heb ik m wel gewassen met die speciale shampoo die de piercer mee gaf, maar daarna heb ik er niks meer aan gedaan. Niet gezeezout, niks. Maar ik zou niet weten wat ik er aan moet doen. Ik blijf er maar gewoon af.. Das vaak het beste. :-)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 13:26

Ik heb 'm doorgeprikt van de week :o maar er kwam alleen bloed uit een de dag erna zat ie er weer net zo goed :(

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 14:26

zijn er nog mensen die bij CF willen bestellen? stuur mij even een pb, misschien kunnen we samen bestellen en dan komen er geen verzendkosten bij.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 14:27

Ik zou het wel samen willen maar dan heb ik toch wel verzendkosten als het naar jou gaat en dan van jou naar mij?

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 14:29

ja, maar dat zal dan een postzegel van 60ct zijn. als je bij cf voor minder dan 20,- besteld dan komt er 4,90 verzendkosten bij.

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 15:12

Kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 19:32

Hoelang mag je niet paardrijden als je een navelpiercing heb gezet ?
En ik las ergens dat als ze een navelpiercing zetten dat ze het eerst verdoven ?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 19:48

Kayleigh schreef:
Hoelang mag je niet paardrijden als je een navelpiercing heb gezet ?
En ik las ergens dat als ze een navelpiercing zetten dat ze het eerst verdoven ?

Je mag gelijk al paardrijden, al zou ik wel zorgen dat je een lage rijbroek aandoet en de piercing desnoods even afplakt als je gaat rijden.

Verdoven doen ze niet, dat is hier pas nog besproken. Hooguit een soort spray dat het lijkt te verdoven.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 23:11

Ik zat de volgende dag al op het paard, maar heb de eerste tijd de rand van mijn rijbroek omgeslagen (wel ff je knoop los doen).

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 11:27

ik heb een soort van blaar rond me helix aan de achterkant...er zat een lang staafje in, maar nu lijkt het staafje te kort, de balletje drukt tegen die blaar aan, wat moet ik doen?

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 11:32

Mijn navel is wel verdoofd toen ze het gingen zetten. Inc. Naald en klem.

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 12:08

marlies85 schreef:
xxcleeoo schreef:
Hoi!

Een Keloïd is overmatig littekenweefsel bij een kleine wond zoals een piercing. Dat het bij bijvoorbeeld een navelpiercing optreed, wil niet zeggen dat het bij bijvoorbeeld een oorpiercing ook weer zal optreden :)

bij mijn navelpiercing is het amper tot niet gekomen..

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:52

DearLove schreef:
Mijn navel is wel verdoofd toen ze het gingen zetten. Inc. Naald en klem.

Wat bedoel je met inc. Naald en klem?

@ mariekekroon, even langs de shop.
Als je staafje te kort is kan dit meer problemen opleveren.

Keloiden mogen niet doorgeprikt worden, maar ook iemand die hier last van heeft, in de regel niet.
Je kan een goede piercer zoeken die het aandurft.