Roken is zooooooo niet meer van deze tijd.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:32

xEmily schreef:
Ik zeg altijd expres als er een roker voor ons loopt of we eventjes verder kunnen lopen omdat er een roker is, en dat zeg ik extra 'hard' zodat ik weet dat ze het horen. Hoe ik me dr'aan kan irriteren dat ze op drukke openbare plekken (braderie etc.) gaan staan roken, belachelijk gewoon!

:') Dat vind ik dan gewoon heel sneu, zo'n reactie. áls ik in het openbaar rook, dan doe ik dat bij voorkeur echt op plekken en momenten dat anderen geen of zo weinig mogelijk last van mij hebben. Op een braderie zou ik dan in een wat afgelegen hoekje gaan staan. Is het niet hutje-mutje, mwhoah dan loop ik gewoon met sigaret de braderie over, als 't toevallig zo uitkomt.
En als er dan zo'n over-bijdehand-anti-rook-mutsje zo'n rare opmerking maakt en zich zo belachelijk gedraagt, dan kun je 'm van mij ook terugverwachten hoor.

Ik irriteer mij mateloos aan het gebruik van social media en (smart)telefoons in het openbaar. Als ik me daar constant druk om moet maken en zo bijdehand belachelijke opmerkingen moet gaan maken omdat ík het er toevallig niet mee eens ben dat iemand ánders dat doet, ja dan ben ik zó lang bezig :') En ik vind het nog zonde van m'n energie ook.

Heb zelfs wel eens een oud vrouwtje héeeeeel boos gekregen omdat ik al rokend in de buurt van 1 van mijn pony's stond. Dat kón toch niet, kreeg dat arme beest toch longontsteking en wéét ik veel wat van! :oo
:') Alsof ik het ze recht in de neus blaas. Sterker nog, veel paarden zijn dól op tabak. Ik ken paarden die zo een brandende sigaret naar binnen werken als je niet uitkijkt hoor.

daantjuhhh

Re: Roken is zooooooo niet meer van deze tijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:50

* steekt er nog maar eens 1 op :7

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:52

Roken is zo stijgeren op bokt

hihi ik heb nog nooit gerookt en nog nooit geprobeerd
ben wel meeroker dus als iemand anders rookt in kamer dan adem ik de rook in

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:54

AfricanLady schreef:
Roken is zo stijgeren op bokt

hihi ik heb nog nooit gerookt en nog nooit geprobeerd
ben wel meeroker dus als iemand anders rookt in kamer dan adem ik de rook in

Ik zal dan ook nooit een peuk opsteken in jou huiskamer, zelfs niet als jij dat wel oke vind.
Maar als je bij mij op bezoek komt dan is dat je eigen keuze en rook ik wel.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:55

Bij mij mag er niet binnen gerookt worden alleen buiten

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:56

Ik rook wel eens een sigaretje op zaterdag avond als ik gezellig met iemand aan de klets ben
dat smaakt mij heerlijk samen met een drankje.
Sta ik op een maandagochtend bij de bus te wachten dan heb ik geen trek maar vind het totaal geen probleem om naast iemand te staan die rookt.

Roken doet men al zo lang....... denk al wel eeuwen. Zie het probleem niet,
behalve dat je longen ervan naar de *** gaan, maar goed dat blijft ieder zijn keus.

Over het algemeen vind ik dat mensen die roken ook een stuk gezelliger ? Maargoed dat vind ik dan weer.

Wel vind ik dat je respect moet hebben voor iemand anders, want misschien vind die gene die achter je loopt wel niet zo prettig dat jij loopt te paffen en diegene alle rook in zijn gezicht krijgt.
Even op een afstandje gaan roken of tenminste uit de buurt van iemand. ;)

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:56

daantjuhhh schreef:

Nou echt he. Door dit topic te lezen krijg ik alleen maar meer zin om te roken. :+ Wat wordt er hier op een achterlijke manier afgegeven op rokers. Elke roker wordt ook gelijk over 1 kam geschoren haha. Ze stinken allemaal, ze hebben allemaal acne, ze walmen allemaal recht in je gezicht en ze roken op plekken waar iedereen er last van heeft.

Er zijn ook nette rokers hoor. Ik rook nooit binnen en ik vraag altijd of mensen er last van hebben. Daarbij, als je er last van hebt kun je er ook netjes iets van zeggen. En om te klagen dat mensen roken op bijvoorbeeld terras vind ik helemaal idioot. Je zit in de buitenlucht. Als iemand een ruft laat kan ik er ook weinig van zeggen, maar dat stinkt ook. :7 Er zijn zoveel dingen waar ik me aan erger bij andere mensen.. Ja pech dan. Gewoon de andere kant opkijken.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:57

AfricanLady schreef:

Hier idem.
Ik vind het gewoon niet fris om in de rooklucht te moeten slapen, heb zelf last van mijn luchtwegen en mijn kat is astmatisch.
Dus prima als men wil roken, maar dan wel buiten. ;)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:59

AfricanLady schreef:

Dat zeg ik ook niet.

Ik zeg stel, dat jij aan zou geven dat ik mag roken bij jou... STEL!!

Dan zou ik dat nog niet doen.
Er bestaan heus wel rokers die respect hebben voor de medemens.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:59

Iedereen heeft het over dat deze campagne gericht is op mensen laten stoppen met roken. Maar gezien de sprekers en de manier waarop het gezegd wordt is het i.m.o. meer een campagne om te zorgen dat de jeugd er niet mee begint (omdat het zo stoer is ....uch uch). Je moet ergens beginnen en me dunkt dat ze de verstookte rokers inmiddels al lang en breed opgegeven hebben.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 23:10

daantjuhhh schreef:
Maar als je bij mij op bezoek komt dan is dat je eigen keuze en rook ik wel.

klopt, is je goed recht..... Alleen zou ik dus op een gegeven moment niet meer komen
Doet vaak niet goed aan de verstandshouding.

Als ik naar mijn moeder ga dan geef ik dat aan en gaan de deuren en ramen even open bij hun en dan kom ik in een iets frisser huis (stinken blijft het doen)
en roken ze buiten zolang wij (mijn dochter en ik) er zijn...
Als mijn moeder dat niet had gedaan dan had ik niet meer langs gegaan :n

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 23:29

Ik vind dat altijd zo'n gedoe over dat roken. Laat de mensen lekker roken als ze dat willen !
Mijn overgroot opa rookte als een ketter en is 97 geworden
Mijn opa en oma rookten allebij en zijn al rond de 80.
Mijn vader moest met 48 jaar dood.
Je heb het toch niet voor het zeggen,

Weten jullie nog die jongen uit over mijn lijk van 16 jaar?
Nooit gerookt, nooit gedronken altijd keurig geleeft.
En gaat met 16 jaar dood..
Nee laat mij maar lekker genieten van m"n sigaretje !

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 23:43

Hier een roker, toen ik ooit een stop poging deed kwam ik pas achter hoe erg het stonk! Niet normaal, toch ben ik weer gaan roken.
Vind deze reclames wel echt heel slecht, jammer gemiste kans.

Stiekem vind ik roken echt heel lekker ....

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 23:51

Één van de redenen dat ik tegen roken ben:

En de huidige reclame is inderdaad meer ter preventie denk ik zo, dan het proberen te stoppen van roken. Daar hebben ze in Amerika goede reclames voor:

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 23:54

xEmily schreef:
Ik zeg altijd expres als er een roker voor ons loopt of we eventjes verder kunnen lopen omdat er een roker is, en dat zeg ik extra 'hard' zodat ik weet dat ze het horen. Hoe ik me dr'aan kan irriteren dat ze op drukke openbare plekken (braderie etc.) gaan staan roken, belachelijk gewoon!

En ik ben dus zo'n roker die dan nog even flink jouw kant op zou blazen. Met alle respect. Zat plekken waar je niet meer mag roken dan ga je daar maar staan.

Verder, als er bezoek is wat rookt. Mogen ze prima in huis roken. Is er bezoek wat niet rookt dan ga ik in mijn eigen huis netjes even op het balkon staan. Ik vind niet dat ik andere er mee moet hinderen. Die reclames wordt ik ook wel beu nu. Laat mensen lekker gaan. Ieder zijn eigen verantwoording denk ik dan maar.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 23:54

@ wendy, En jij denkt dat je dat 100% kunt voorkomen door niet te roken? Was het maar waar...

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 23:58

@ angelique, dan zou iedere niet roker 100 worden. Dus nee, dat denk ik niet. Maar de factor waarmee het veelvuldig wordt is dusdanig groot, dat ik er met mijn pet niet bij kan dat men het willens en wetend doet. Ondanks dat het natuurlijk ieder zijn eigen keus is.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 00:05

daantjuhhh schreef:

:') :)) !
Al dat gepraat over roken, frustrerend.... *zoekt sigaretten*
Ja ik ben verslaafd :+

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 00:08

xEmily schreef:
Mensen die een reactie op mij hadden;
ik heb iets tegen rokers die op DRUKKE (ik benadruk het even) openbare plekken roken, zoals in een braderie, of bij de optocht van sinterklaas waar iedereen stil staat om naar de sint te gaan kijken, etc.
Dan kan je het toch niet maken (ik zie het het als sociale verplichting/norm) om juist dan een (vieze) peuk op te steken, waar veel medemensen er last van hebben?

Dat je op een random straat, of in het centrum eventjes een peuk opsteekt geen probleem ... maar doe het dan alsjeblieft niet op de braderie, intocht sinterklaas, bij carnavalwagens kijken, weet ik veel welke drukke evenementen nog meer. Desnoods ga je eventjes aan de kant staan om je behoeften te bevredigen ...

Ik snap de vergelijking met het eten ook niet helemaal. Ja 50% van de Nederlanders heeft last van overgewicht, 20 of 30% met obesitas (weet het niet meer precies), maar wat heeft dat met dit onderwerp te maken? Ik kan de link niet zo snel leggen.

Ja, maar bij een druk buiten evenement heb ik weinig zin om uit een drukke menigte weg te gaan om mijn sigaret drie minuten te roken en vervolgens weer hopen dat ik mijn oude plek kan bemachtigen, wat vast niet zo is :Y).
Zolang het volledig in de buitenlucht is, steek ik hem rustig op hoor.

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 00:25

Wat een rorfilmpjes zeg, fijn nou denk ik daar steeds weer aan, mijn vader rookt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 00:29

Ben ik nou de enige die die site met het vergelijken van een "gezond" en een "ongezond" lichaam echt pure onzin vind? Ik ben dan wel een roker, maar ik ben me 100% bewust van de risico's en alle narigheden die het met zich heen brengt. Ik vind de site echter veeeeeel te zwart-wit. Alleen al de manier waarop het meisje er op de 2 verschillende plaatjes bij staat. Op de "gezonde" foto glimlacht ze vriendelijk, op de "ongezonde" foto trekt ze een ongelofelijk smerig gezicht waardoor ze al een stuk lelijker kijkt. Haar huid is duidelijk veel grimmiger en grijzer gemaakt, want ik geloof dat als iemand er daadwerkelijk zo uit had gezien ze toch echt even langs een dokter had gemoeten.
Daarbuiten vind ik uitspraken als "the smoker is often obese" heel vervelend. Hiermee zeggen ze letterlijk dat het grootste deel van de rokers overgewicht hebben. Overgewicht en roken staan compleet los van elkaar. Ik sport, ik eet gezond, ik ben op een prima gewicht en zit hartstikke strak in mijn vel. Ik rook alleen wel. Heb geen overgewicht :=

Ik snap heel goed wat ze ermee duidelijk proberen te maken, ik weet wat er met je lichaam gebeurt als je rookt. Maar ik vind vooral de dingen die je aan de buitenkant kunt zien in dit filmpje echt heel erg zwaar overdreven.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 00:41

Can someone give me an AMEN? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 00:42

Liesje1611 schreef:
Can someone give me an AMEN? :')

Lies _O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 07:33

Esprit4 schreef:
er staat bij ons niks over niet roken op het station?
sommige stations zijn er plekken voor maar de rest staat er niks hoor?

Jawel hoor, staat duidelijk bij de regels. :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 08:15

Wendy_Komen schreef:
Één van de redenen dat ik tegen roken ben:
[ Video ]

En de huidige reclame is inderdaad meer ter preventie denk ik zo, dan het proberen te stoppen van roken. Daar hebben ze in Amerika goede reclames voor:
[ Video ]

[ Video ]

Hahahaha iedereen weet dat dat helemaal geen rokerslongen zijn maar van een mijnwerker oid. Alsof je longen er na 1 peuk gelijk zo uitzien :')

Verder maakt dit topic echt mijn hele dag goed, hilarisch wat ik soms lees... "Meeroken is schadelijker dan zelf roken" las ik enkele pagina's terug, raap me op _O-