Eet gezond, Beweeg en val niet af.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 20:22

Raponsje schreef:
Amaris neem maar van mij aan dat het onnodige calorieen zijn.

Een plakje gekookte ham van 15 gram bevat al 24 calorieen.
Een plakje 30+ kaas is rond de 60 calorieen
Een klein ei is 70 calorieën, een groot ei is ruim 100 calorien
Daar komt nog margarine bij en het beschuit.

Je kunt dan beter gewoon brood eten.

Goed hoor Raponsje wat jij wilt. Ik zie morgen weer 63 kg op de weegschaal staan zoals de afgelopen zes maanden dus zo gek zal ik het niet doen. Ik heb geaccepteerd dat ik voor de rest van mn leven anders zal moeten leven en dat red ik niet op 1000 cal. Dan maar 'onnodige' cal maar zo hou ik het tenminste wel vol.

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 20:23

Wat ik toch wel voor een groot deel mis in alle reacties is de dagelijkse voeding die je toch wel binnen moet krijgen. Er wordt teveel gefocust op calorieën. Natuurlijk moet je letten op calorieën, je wil immers afvallen, maar het is niet het hoofduitgangspunt.
Max. aantal calorieën per dag vind ik zelf zo'n gedoe, uitkijken met wat je eet, als je een keer wat meer eet kan je 's avonds niks meer eten, etc etc.
Een ei is goed voor je, het is gezond en je hebt het ook nodig, boordevol mineralen en vitaminen. Een ei is ong. 80 calorieën, als je een lekker stukje volkorenbrood neemt met een ei erop heb je al vaak een basis voor je ontbijt/lunch, eventueel kun je daar een bakje yoghurt met fruit/havermout of een los stuk fruit bij nemen. Heb je een voedzame lunch. Dubbel beleg op je boterham/beschuit is natuurlijk overdreven, lekker als je jezelf eens wil verwennen maar verder smaakt 1 soort beleg ook goed op je boterham/beschuit! Laten we niet te luxe doen :P
Ook kreeg je hier een tip over geen fruit meer eten, geen zoetstoffen meer, ronduit onzin. Fruit is gezond, lekker en goed. Het verbieden van fruit in een dieet is toch wel een van de vreemdste dingen die ik heb gehoord. Verder zou ik de chocomel en hagelslag idd schrappen, alles met chocola erin is toch vaak wel ongezond. Af en toe een stukje hele pure chocolade (80-90% cacao) is wel gezond. Ook dat met mate.
Ook een bakje nootjes, geen probleem! In het weekend lekker op de bank met een film/programma op, heerlijk :) Mag best. Een dieet is wel een dieet maar laat het geen kwelling worden, gun jezelf 1x in de week een snack. Wel gezond houden, liefst geen burgers, ijs etc. Maar een bakje nootjes kan echt geen kwaad!
Het belangrijkste in het afvallen, dieet, eigenlijk in eten zelf is met mate eten. Vaak eten wij door terwijl we eigenlijk geen honger meer hebben, maar toch even dat laatste hapje... want het is zo lekker! Dat is de boosdoener. Het is een kwestie van logisch nadenken wat goed is, we weten allemaal dat chocola, burgers en dat soort dingen niet goed zijn en dat groenten veel beter zijn! Toch kiezen we vaak voor de eerste optie omdat dat toch een stuk lekkerder is. Daarom is het belangrijk groenten te kiezen die jij lekker vindt, veel gerechten uitproberen, info opzoeken, en logisch nadenken. Zou dit gezond zijn? Zo niet, heb ik het ervoor over? Eventjes genieten en daarna spijt hebben, of zal ik toch voor de bak prei kiezen en toch wel lekker eten en geen schuldgevoel hebben? Eigenlijk weet je het antwoord al wel. Kijk vooral naar je eigen gevoel, sport lekker, drink veel water en thee, als je af en toe zin in iets lekkers hebt, neem vooral iets lekkers! Alleen neem het niet té lekker.. Zoek een redelijk gezonde snack die je af en toe kunt nemen. Geen zak chips, maar bijv. japanse mix of nootjes. En eet met mate. Dan moeten de kilo's er van zelf afgaan.. Het heeft tijd nodig, maar vaak als je snel afvalt behoud je je gewicht niet en ga je jojo'en. Dus dat het langzaam gaat is niet altijd een slecht teken :)

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 20:31

Captain schreef:
femo schreef:
Hoe ik eet:
sochtends 1 ei, bakje yogurt met appel of banaan. kop thee
smiddags 2 stukken fruit
s'avonds een redelijk klein portie eten.

geen brood, geen pasta. niet teveel aardappel of vlees. 'geen chocomel' kaas ook zoveel mogelijk vermijden. :) je went er vanzelf aan!

En op het moment dat je genoeg bent afgevallen en je weer normaal gaat eten kom je van elk koekje een kilo aan.

Amaris

Re: Eet gezond, Beweeg en val niet af.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 20:45

Dat denk ik ook Femo. Je moet zó eten dat je dat gemakkelijk tien jaar zou kunnen volhouden. Dan dieet je niet meer maar je eet anders. Je alles ontzeggen gaat vroeg of laat (eerder vroeg) zeker fout.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 20:57

Ik hou een schema bij van wat ik gegeten heb op het voedingscentrum.
Daar word ook direct berekend hoeveel KCAL het zijn.

Ik gooi de boel niet zo radicaal om als wat ik destijds heb gedaan. Dat
is op niks uigelopen en doe ik niet meer. De hagelslag gaat op, ondanks
dat ik het vandaag niet gehad hem mis ik het ook niet heel erg, ik maak
het op en het komt niet weer.

De chocomel ga ik dus niet schrappen, ik ga wel eens extra blokje om!
Nee Nee Nee!!! Ik drink alleen 1 chocomel en de rest van de dag water.
Nee ik stop niet met mijn chocomel, een half kopje per dag!

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 21:20

Ik doe dit al een tijdje, en daarvoor at ik ook niet veel, dus ik kan het makkelijk volhouden. ik zit perfect op gewicht, niet te mager niet te dik.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 21:55

Annemiek80, of je brengt je lijf er weer fatsoenlijk mee in balans. Want dat doe je op de.manier zoals ik het doe. Dan iets langzamer maar wel blijvend. Raponsje: zo was die opmerking niet bedoeld. Maar hoe kun je in godsnaam zeggen dat brood beter vult terwijl het omgezet wordt in suiker? Krijg je toch alleen maar snaaitrek van? Mijn manier is het niet en ik vind het zelf een redelijk ouderwetse manier als ik eerlijk ben. Zit je nog aan 3x daags koolhydraten. Maargoed ieder zijn ding.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 22:19

moonfish13 schreef:
Annemiek80, of je brengt je lijf er weer fatsoenlijk mee in balans. Want dat doe je op de.manier zoals ik het doe. Dan iets langzamer maar wel blijvend. Raponsje: zo was die opmerking niet bedoeld. Maar hoe kun je in godsnaam zeggen dat brood beter vult terwijl het omgezet wordt in suiker? Krijg je toch alleen maar snaaitrek van? Mijn manier is het niet en ik vind het zelf een redelijk ouderwetse manier als ik eerlijk ben. Zit je nog aan 3x daags koolhydraten. Maargoed ieder zijn ding.

Waarom zou je 3 x koolhydraten eten? Je kunt 's middags en 's avonds ook wat anders eten.
Als je het niet op gebruikt heb je het de rest van de dag helemaal niet nodig.
Het is sowieso het beste om 's ochtends koolhydraten te eten zodat je de rest van de dag genoeg energie hebt en neit de rest van de dag teveel koolhydraten naar binnen werkt.

Brood geeft een veel voller gevoel waardoor je minder snel geneigd bent om daarna weer de koelkast te legen.

Hoewel een ei ook goed vult zal het nooit zo'n vol gevoel geven als een goede boterham.

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 22:26

Raponsje, is dat zo dat brood omgezet word in suiker?

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 05:44

Ik meen dat Zuurdesembrood, Volkorenbrood en Speltbrood gezonder waren, dan de andere brood soorten welke in suiker omgezet gaan worden als je er teveel van eet.

Vanmiddag weer mijn lijstje invullen, ben benieuwd of ik weer minder weeg of wellicht juist weer meer?

Vanavond boodschappen doen bij Jumbo, eens zien of die goed brood heeft? Muisjes niet vergeten en natuurlijk een goede yoghurt uitzoeken. Zelf had ik laatste speculaarsjes gekocht omdat ik er zin in had.
Het doosje zit nog dicht maar ik las dat een speculaasje ook een verantwoord tussen doortje is.

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 07:04

dejong_wever schreef:
:D :o

Ik doe mijn best dames en stel het zeer op prijs dat ik door een aantal dames zo goed geholpen word.
Vooral het moment rond 9 uur en net voor het avondeten, heb ik trek, een snaaierig gevoel. Ik zit te
denken om rond 11 uur iets van fruit te eten en rond 9 uur een rijstewafel met iets lichts(weining kcal)
erop. Zodat ik dat ook weer voor het eten kan nemen.

En ik vroeg me nog af wat ik nog meer op brood kan doen, schouderham, 30+ kaas, (kruiden)kipfilet.
Ik zag dat in de calve pindakaas 100 kcal per boterham zitten, dus die maar niet. Nutella ook niet,
want dat is weer zo zoet. Filet american lust ik niet, smeerkaas ben ik ook niet dol op.. Gehakt? of is
dat ook te vet?

Sodeletuut ik :PB je! Ben benieuwd naar je eigen muesli.

De muesli die ik nu heb maak ik op en dan ga ik over op een milde halfvolle yoghurt met havermout als ontbijt.

Misschien heb je hier wat aan...

http://www.cambridgebussum.nl/Cambridge ... bouwen.pdf
(pagina 12 en 13)

Hier staan allen voedingsmiddelen die mager zijn. Ook magere vleessoorten voor bij de avondmaaltijd.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 07:38

dejong_wever schreef:
Ik meen dat Zuurdesembrood, Volkorenbrood en Speltbrood gezonder waren, dan de andere brood soorten welke in suiker omgezet gaan worden als je er teveel van eet.

Vanmiddag weer mijn lijstje invullen, ben benieuwd of ik weer minder weeg of wellicht juist weer meer?

Vanavond boodschappen doen bij Jumbo, eens zien of die goed brood heeft? Muisjes niet vergeten en natuurlijk een goede yoghurt uitzoeken. Zelf had ik laatste speculaarsjes gekocht omdat ik er zin in had.
Het doosje zit nog dicht maar ik las dat een speculaasje ook een verantwoord tussen doortje is.

Al het brood (en koolhydraten) wordt omgezet in 'suiker' uiteindelijk, dat is namelijk de enige manier waarop je lichaam het kan opnemen, dmv je spijsvertering (verteringssappen/enzymen) worden grotere ketens afgebroken tot kleine ketens (glucose is klein) en wordt daarna opgenomen.
Ook groenten worden uiteindelijk omgezet in suikers als je het plat zegt.
Dus de (mode)kreet brood/koolhydraten wordt omgezet in suikers en is dus slecht gaat niet echt op in dit geval.

Er is wel onderscheid in de verschillende broodsoorten, volkoren levert meer vezels en geeft daardoor sneller/langer een verzadigd gevoel wat handig is als je wilt afvallen natuurlijk.

Op het gebied van je gewicht, ik zou er nog even niet teveel op focussen, na 2 dagen zul je nl waarschijnlijk nog niet veel verschil zien, je kunt voor jezelf wel 1 weegmoment per week inlassen op dezelfde tijd/omstandigheden dan krijg je het meest duidelijke beeld, van dag tot dag kan je gewicht namelijk schommelen.

Qua tussendoortjes, je eet nu netjes 2 stuks fruit, maar je kunt natuurlijk ook wat meer fruit eten (laat je niet gek maken dat fruit fruitsuiker bevat en daarom slecht is lol), dat zijn kcal arme tussendoortjes en gezond. Stuk komkommer, (cherry) tomaatjes, rauwe paprika, radijsjes, worteltjes, rettich etc zijn allemaal groentes die je lekker tussendoor kunt snoepen op momenten dat je trek krijgt.
Fruit waar je een hoop voor moet doen, in mijn geval bijv. mandarijntjes (ik wil nl alle velletjes eraf voor ik het in mijn mond stop), werkt ook goed, dan doe je er namelijk langer over en eet je bewuster... psychisch werkt het dan ook verzadigder.

Zelf eet ik havermout als ontbijt (ik eet geheel geen brood btw, maar ik eet glutenvrij en vind glutenvrij brood niet lekker, echter dit is uit medisch oogpunt), er is een havermout topic hier op bokt waar veel recepten ed instaan, je kunt namelijk behoorlijk veel varieren ermee. Over het algemeen lees ik uit dat topic (en eigen ervaring) dat havermout voor langere tijd een verzadigd gevoel geeft.
Je zou kunnen overwegen dit als ontbijt thuis te eten zodat je om 9 uur minder trek hebt en het met een klein(er) tussendoortje afkan ipv 2 boterhammen met beleg.
Mijn favoriet is warme havermout met banaan en kaneel.
Kost je iets meer tijd 's morgens om klaar te maken maar zorgt er ook weer voor dat je daardoor bewuster eet.

Verder zat ik nog te denken over 's avonds/weekeind voor de tv, popcorn is ook kcal arm, zeker als je het zelf maakt (want dan kan je natuurlijk ook zelf de hoeveelheid olie bepalen)

Als reactie 'waarom het gehamer op kcal', persoonlijk weet ik van zeer veel dingen de kcal (ex-eetgestoorde, dat gaat nooit meer uit je hoofd lol), maar heel veel mensen zijn zich daar niet bewust van.
Als er een label 'vetarm' op iets staat lijkt het gezond, echter er kan wel daardoor (veel) meer suiker inzitten waardoor het in kcal niets/niet veel, dan denk je een gezonde keus te maken wat dus eigenlijk niet zo is. Helaas door de commercie gebeurt dit veel.

Tuurlijk is het beter om zo puur mogelijk te eten, echter dit is voor veel mensen een behoorlijke ommezwaai als je dit nooit gedaan hebt of dat het jaaaaren geleden is, dat heeft dan behoorlijk wat impact, daarnaast willen ze dan ook nog eens afvallen wat ook weer impact heeft, werkt een beetje als de strenge regels van een dieet, teveel verandering in te korte tijd zorgt voor 'niet vol houden'.
Naar mijn idee begint het bij bewustwording van wat je eet/hoeveel je eet/wanneer je eet etc, en van daaruit kun je langzaam verschuiven naar puurder eten, dan is de impact van verandering minder groot ineens maar wel veel beter vol te houden.
Maar ts wil graag afvallen, dus zal ze zich (ook) bewust moeten worden/zijn hoeveel kcal ze binnenkrijgt, of dat nu kcal uit vetten/suikers of eiwitten zijn maakt weinig uit, het zijn de kcal die ze binnenkrijgt die verminderd moeten worden.
Verandering begint bij kennis, maar overstelpen van kennis zorg ervoor dat je tussen de bomen het bos niet meer ziet.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 08:06

Als je gezond dus weinig tussen door en minder eet val je zo ie zo al af en hoef je niet te tellen hoeveel je binnen krijgt. Varieèr en probeer bv ook eens de vergeten groeten. Bv courgette chips of pastinaak friet.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 08:11

dejong_wever schreef:

Ik geloof dat de Jumbo ook de groene biogarde stand heeft, en misschien zelfs de turksje yoghurt (let wel even op cal. van turkse yoghurt, is die beneden de 60 cal/100 gr heb je de goeie) die is echt ZO lekker, die eet ik voor de lol met niks. Geen havermout, geen creusli geen suiker. Lekker zacht is die. Maar de biogarde is ook heel goed te doen. Lekker fris, geen suiker nodig.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 09:07

Nou het ging hier al mis zojuist, pak vrolijk een plakje brood en rijstewal en dacht word dit niet een beetje teveel van het goede???
Laptop opgestart en heb de plak brood in een zakje gedaan samen met nog een plakje en heb nu een rijstewafel met kaas op en zit nu aan mijn appeltje(en uiteraard mijn glaasje water).

Als ontbijt 1/2 chocomel (weer) en mijn bakje yoghurt met muesli en die oh zo foute zoetstof, maar dat was de laatste keer want de zoetstof gaat nu na de prullenbak. :wave:

Vanmiddag boodschappen doen en vanaf morgen aan de nieuwe yoghurt. Haal ook meteen havermout op en die meng ik met de muesli die ik nu nog heb staan(1/2 pot).

Zo naar stal en dan maar een manderijntje meenemen en dan vanmiddag mijn 2 plakken speltbrood. Om 16:30 een kiwi en om 18:00 mijn warm eten(sla met rozijnen, ei, broodcroutons, tomaat. Daarbij een visje waarschijnlijk en een paar frietjes(klein handje, zonder saus).

Vanavond nog 2 speculaaskoekjes en wat drinken en volgens mij heb ik dan wel genoeg, maar misschien laat ik dat ook wel achterwege. Ff kijken op hoeveel KCAL ik dan zit.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 10:07

TS ik zou wanneer je frietjes eet niet ook nog broodcroutons in je salade doen, maar extra groente of fruit (paprika/appel is lekker fris)

Ik zag iemand zeggen dat speculaas een verantwoord tussendoortje is? Hoe dan? :+ Bekijk je het enkel op kcal dan kun je ipv 1 speculaasje beter 100gram worteltjes weg kauwen tijdens het tv kijken .. :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 10:13

Ja, maar ik hou niet van worteltjes bij mijn koffie, maar ik zou dan ook graag een speculaasje eten.
Je praat over 60 cal. per speculaasje.

Als je dat de rest van de dag incalculeert, (want het is wel plannen als je een bepaald aan cal. per dag wilt eten) dan is dat geen enkel probleem en juist het soms eten van iets lekkers helpt je het lang vol te houden.
Laatst bijgewerkt door Amaris op 27-09-13 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 10:22

Ik ben benieuwd op hoeveel kcal etc. Je uit komt volgene mij zit je in de goede richting :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 10:29

dejong_wever schreef:
Saar4 schreef:
Lopen is juist geweldig om af te vallen. En dan niet sloom door de stad slenteren, maar in stevig tempo lange stukken wandelen.

Dit heb ik al meerdere keren aangegeven, ik wandel niet maar loop stevig door. Net geen snelwandelen(volgens mij is snelwandelen zelfs een olymische sport?

Darten is ook een sport en daar zie ik ook niemand van afvallen ;) Mijn mening: lopen is niet om af te vallen. Het zijn altijd de luie mensen die dat beweren. Ga krachttraining doen, dat helpt :j

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 10:30

Zo jammer dat het merendeel hier suikers als slecht bestempeld. 'Suikers' uit brood, uit pasta, uit groente en fruit.. Maar jullie wisten zeker nog niet dat je zenuwen en hersenen alleen kunnen functioneren door deze 'suikers' (koolhydraten dus). Dat deel van je lijf heeft niets aan eiwitten en vetten, enkel koolhydraten en water. Nou zullen de verhoudingen per persoon verschillen, maar bij een gemiddeld persoon bestaat de voeding voor 30-70% uit koolhydraten. En volgens jullie moet ze dan de grootste bronnen hier van schrappen. Probeer jij maar eens 800 kcal aan koolhydraten uit groente te halen..

Amaris; jij kijkt enkel naar de kcal. Ik eet liever die 100 gram wortelen dan 1 speculaasje. Waarom? Dat speculaasje geeft mij enkel koolhydraten. Die worteltjes geven mij koolhydraten, vitamines, mineralen, water.. Aan die wortelen heeft mijn lijf veel meer dan dat speculaasje. En het vult ook 100 keer beter.
Ik zeg niet dat ik nooit een koekje of snoepje eet, maar bij zulke keuzes probeer ik toch vaker voor het gezonde alternatief te gaan.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 10:34

Ik kijk niet puur naar de cal. Ik kijk naar een eetpatroon wat lang vol te houden is. Als ik overdag mijn groenten/fruit tattie binnen heb gekregen en ik zit 's avonds op de bank, dan wil ik iets lekkers. Geen wortelen.

Dus ik eet dan een speculaasje. Met vullen heeft dat niet veel meer te maken want het is puur iets lekkers bij de koffie, voor de lol. Zo at ik ook vaak 's avonds een stuk peperkoek, of een sultana oid.

En het werkt gewoon, dus wat is het probleem?

Maar goed, ik trek me terug uit dit topic. Wordt er zo moe van dat mensen als het over afvallen gaat alleen nog maar focussen op gezonde dingen en helemaal vergeten dat je ook nog gewoon af en toe iets lekkers moet eten, wat volgens de regels der wet misschien niet zo goed voor je is.

Ik hou het op die manier al een jaar vol, maar goed wie ben ik.

toedels!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 10:36

Ik kom hier even binnen vallen.
Aller eerst: ts, top dat je dit zo goed oppakt hier +:)+

Er komen hier interessante en tegenstrijdige dingen naar voren zeg!
ik zelf ben in 2jaar tijd 10kg afgevallen en zit nu al een jaar of 3 op een gezonde 58kg. Ben heel erg stabiel, thank god :D .
Nu, ik heb 1ding geleerd en dat is bewust eten. Smaken wat je eet. Echt proeven. Bv cola: als je echt proeft wat je eet, smaak je de aluminium van het blik etc. Net zo met koekjes etc, je proeft de suikers, en dat wil je niet als je afvalt.
Ik had echter 1regel: ik mocht 1 iets 'slechts' eten per dag.
Dan was het een uitdaging en een overwinning op mezelf om zo min mogelijk of toch geen 'slecht' ding te eten. Gaat hier over 1stuk zwarte chocolade, een zakje koekjes etc.

Daarvoor at ik hele pakken koekjes op een avond, overdag nog koekjes en chocolade en fruit kwam er bijna niet in.

Ik zie hier veel verschillende methoden en manieren naar voren komen, maar het belangrijkste lijkt me echt dat je een manier van eten ontwikkeld die je kunt volhouden, liefst je leven lang. Natuurlijk, om te vermageren moet je minder grote porties eten (op een kleiner bord?) en snacks zoveel mogelijk weglaten. Maar zoals hier ook aangehaald, als je nooit nog iets 'slechts' eet, dan zal je lichaam des te meer aankomen wanneer je je er toch aan vergrijpt. Dus jezelf af en toe iets kleins gunnen en daar ook volop van genieten, zoals je chocomelk, lijkt me meer aangewezen dan helemaal niets.
Maarja, alles met mate zeker.

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 11:03

Ach zo word hier wel meer onzin vertelt. Een slaat voor mij de kroon.
Nl, van zoetstof gaan je hersenen denken dit is zoet en dan word je er dus dik van.
Maw als ik heel de dag aan een pak koek denk word ik dik van de gedachte :')

Ik laat het ook hierbij, heb paar posten terug eindelijk een verstandig iemand zien zeggen dat ze moet sporten.
Wat ik ook zei dus.
Maar dat is moeilijk met zo,n overgewicht dus gaan ze het met eten oplossen wat ik nu al kan zeggen dat dat niet genoeg is. Dat hou je namelijk niet vol.
Ts, succes ermee en hoop dat je verstandig word en je zelf niet blijf uithongeren.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 11:11

Uiteraard moet je gezond met eten met veel sporten combineren, dacht dat ik dat toch ook al heb zien voorbij komen niet?
Ik ging 2x weeks lopen (+- 4-7km), soms op nuchtere maag + een jong paard opleren aan longe en goed gedrag aan de hand aanleren zo'n 4km te voet verder.
Maar dat laatste rekende ik niet onder sport, dat was gewoon het leven :+ . Net als die 16km fietsen per dag. Dat reken ik niet onder sport, ik ging gewoon naar school.

Want, hoe meer spieren, hoe meer vet je verbrand, hoe minder moeite het kost, hoe 'meer' je mag eten.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:01

missje schreef:
Ach zo word hier wel meer onzin vertelt. Een slaat voor mij de kroon.
Nl, van zoetstof gaan je hersenen denken dit is zoet en dan word je er dus dik van.
Maw als ik heel de dag aan een pak koek denk word ik dik van de gedachte :')

De ACA heeft na een 6jarig onderzoek bewezen dat de synthetische chemicaliën van bv aspartaam je hormoonspiegel beïnvloeden, de stofwisseling vertragen en je eetlust vergroten. Jij leest gewoon wat je wilt lezen :)