Toad schreef:Ceriadwen schreef:Waarom zou ik moeten denken dat melk niet gezond is?
Omdat uit talloze onderzoeken is gebleken dat melk niet gezond is. Melk veroorzaakt osteoporose en is dus heel erg slecht voor je botten. Daarnaast is melk super slecht voor onder andere je darmen en vergroot het de kans op prostaat en baarmoederhalskanker.
Melk is voor baby's.
En er zijn dus ook wetenschappers en onderzoeken die juist aangeven dat melk wel gezond voor je is. Zoals justkid al aangeeft er zijn 2 kampen hierin. De "antimelk" lobby is de laatste tijd erg veel lawaai aan het maken. Niet alle argumenten die zij aanleveren kloppen even goed. Maar sommige onderzoeken zetten je wel tot nadenken inderdaad. Ik denk echter niet dat je de bovenstaande quote als vast staande feiten / waarheden kan kenmerken. Zeker het verband met kanker is in andere onderzoeken ook weer ontkracht.
Ik denk dat voor mel hetzelfde geldt als voor alle voedingstoffen:maat houden is essentieel. Zo mag je best een keertje een lekker romig roomijsje van verse koeienmelk, maar niet iedere dag en wel een normale portie

hmmm 
.