Stoppen met roken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sajavado

Re: Stoppen met roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 23:00

Heb vandaag gezonderd.. 1tje maar, maar alsnog. Voelde me zo gefrustreerd en chaggo..
Eerlijk gezegt vond ik het best vies, dus dat is wel een goed teken. Denk ook niet dat ik het nog een keer zal doen, maar dat ga ik nog meemaken.
Vandaag weer sinds m'n vakantie op stal geweest en had totaal geen zin om te roken! :D

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 08:42

Vandaag 2 weken gestopt *\o/*
Kom op aan de anderen, jullie kunnen het!

Bij mij waren ook de 2e/3e/4e dag het moeilijkst.

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:24

Chantaliiejj schreef:
zo dat doe je goed zeg :) Super, had je er moeite mee in het begin ?

Nee dat viel op zich wel mee, ik miste het vooral om iets in mn handen te hebben.. Dat voelde erg 'kaal'.
Heel raar gevoel was dat want de zin naar een sigaret die was weg.. Maar goed ik rook nog steeds niet dus :)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:28

Wel goed van je dat je doorgaat Chantaliiejj! Terugval is geen afval *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:56

Ik ga zo even naar stal met een rokend stalgenootje... O oh!

nambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 13:19

Hebben jullie een e-smoker erbij voor de moeilijke momenten? Of iemand hier ervaring mee? Ik ben aan twijfelen om er 1 te halen..

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 13:56

nambi schreef:
Hebben jullie een e-smoker erbij voor de moeilijke momenten? Of iemand hier ervaring mee? Ik ben aan twijfelen om er 1 te halen..

Ik zou dat eerlijk gezegd niet doen, dan blijf je een beetje vasthouden aan de gewoonte. En dat is nou net hetgene wat je moet afleren. De drang naar nicotine op zich duurt maar een weekje...

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 15:34

nambi schreef:

Ik heb het bewust niet gedaan. Het is namelijk de gewoonte die het moeilijkste is. Als je dan nog gewend bent om dat ding tussen je vingers te hebben en aan je mond te zetten, leer je de gewoonte niet af.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 15:45

Hebben mensen ervaringen met een e-smoker ? zou het zelf niet doen lijkt mij dat je dan sneller geneigd bent om een pakje te kopen

Sassol schreef:
Wel goed van je dat je doorgaat Chantaliiejj! Terugval is geen afval *\o/*

ja zeker :D ik ga er voor

Robijntjah schreef:
Ik ga zo even naar stal met een rokend stalgenootje... O oh!

En hoe ging het ? geen rook neigingen gehad ?

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 15:47

Ik ben ruim 2 weken gestopt nu! *\o/*

Okee niet helemaal... ^)
Ben overgestapt op een elektrische, en dat scheelt me veel geld en als je eraan gewend bent scheelt het ook nog echt :j
De vloeitstof hierin kan je uiteindelijk vervangen door vloeistof zonder nicotine, dus je kan uiteindelijk makkelijker stoppen.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 15:49

En hoe bevalt de elektrische ? Doe je je geld van je sigaretten in een potje ?

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 15:52

Mij bevalt het echt super!

Koop geen echte sigaretten meer, heb er ook geen behoefte meer aan.
Geld van sigaretten staat gewoon op mijn rekening en als ik het de hele maand volhou mag ik mezelf einde van de maand belonen :j

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:24

Buhhhh 't is niet makkelijk nie! Maar we houden vol!

sajavado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:44

Het is me toch niet gelukt, gisteravond best veel stress en frustratie gehad, en een pakje gekocht. Als ie op is is ie op, en dan ga ik weer verder..

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 19:52

Wat jammer sajavado altijd rot als je stress hebt en daardoor toch sommige weer gaan roken.
Hoop dat het je daarna wel lukt :)
Mijn pakje waar ik het overhad is nu op ja, heb er heel lang mee gedaan dus ik begin vanaf nu weer met stop poging

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 21:42

Ik vind het toch enorm knap van jullie dat jullie na een pakje peuken roken wel weer doorgaan. Goed hoor!

Ik ben nog steeds heel erg blij dat ik gestopt ben. Ben energieker, het huis blijft schoner en merk ook dat ik veel meer zuurstof heb! Niet meer zwaar ademenen na een stukje rennen of steile berg op. Mijn conditie past nu weer bij hoeveel ik beweeg :j

Yvonne_Mika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 00:27

Jammer sajavado! Stress en frustratie zijn inderdaad DE redenen om weer naar een sigaret te snakken..
Ik probeer dat echt zo veel mogelijk te vermijden..Want die stressmomenten zijn echt killing.

Ik ga het moeilijk krijgen :( Vandaag weer voor het eerst op school geweest, heel de klas (op 3 meiden na ofzo) rookt en zaten gezellig met z'n allen in het zonnetje te roken.. Niet eens dat ik dan denk van: ''Hmmmmm sigaretten, ik wil ook, ik wil ook!'' Het is meer dat ik me dan zo kaal voel en ik ga dan maar wat zitten frunniken aan m'n haar of snoepjes halen.. Maar de verleiding blijft groot! En op mijn nieuwe stage roken mijn collega's ook veel, inclusief stagebegeleidster.. Die mogen op kantoor ook gewoon roken.. Pfoe het ging allemaal zo makkelijk maar ik heb nu het gevoel alsof ik nu pas begin.. -O- VOLHOUDEN VOLHOUDEN VOLHOUDEN VOLHOUDEN!!! _-:(

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 09:08

Op kantoor roken? Bizar! Ranzig ook!

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 14:01

Op kantoor roken ... daar heb ik nog nooit van gehoord ?! dat het mag moet er niet aan denken

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 15:42

Swah schreef:
Op kantoor roken? Bizar! Ranzig ook!

Oh nee, je wordt toch niet zó'n ex-roker? :')

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 15:53

Haha nee valt wel mee, maar m'n werkplek is ook nog eens in het ziekenhuis dus moet er niet aan denken. Rook ook al jaren niet meer op het werk, heb me dat gewoon opeens afgeleerd, terwijl ik met het uitgaan dan als een ketter kon roken.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 15:58

Ah ja, kan begrijpen dat de assocatie werk = ziekenhuis + roken het woord ranzig naar boven haalt.

Merk ook nu dat ik minder stimulans nodig heb. Afgelopen tijd wat losser met geld in het spaarpotje doen. Om de paar dagen en het totaal afgerond ipv elke dag 3,75 precies.
Ook steeds minder moeite met andere mensen die roken, waar ik voorheen echt wel zorgde dat ik sabbelsnoepjes op zak had.

Hier gaat ie dus lekker :D

nambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 18:15

Wat knap van iedereen dat je na 1 pakje roken, gewoon weer gaat stoppen!
Ik ben sinds maandag gestopt. Overdag gaat het erg goed, maar 's avonds en zeker naar het eten heb ik het erg zwaar. Ik heb nu voor een week de e-smoker van een vriendin geleend. Die gebruik ik nu rond half 8 's avonds (na het avondeten) en rond 10e/11e voor ik naar bed ga. Ik ga dit vanaf morgen afbouwen naar 1 keer (alleen na het avondeten) en vanaf volgende week gaat de e-smoker weer terug naar vriendin.
Ik ben totaal niet sago, alleen wat onrustig en moet wat met mijn handen doen. Maar ik moet zeggen dat het mij beter afgaat dan ik ooit had verwacht!

Sterkte en succes nog iedereen!

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 19:46

Goed bezig allemaal hoor! Is dat wat zo'n e-smoker ja? En zo'n geldpotje is ook leuk!
Ik woon in het buitenland en een pakje Marlboro kost hier 1,75 dus dat geld is ook m'n stimulans niet echt...

Ben nog op zoek naar een plaatje van een oudere vrouw, al rokend met zo'n enorme rokershuid en ook zo vies bruin helemaal verbrand enzo. Kan ik meenemen in m'n tas en wordt m'n stimulans om niet te roken en elke dag factor 50 op m'n gezicht te smeren! :D

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 09:16

Hier ook een e-smoker, de Ego-t en dat bevalt heel goed. Ben al enorm geminderd in de hoeveelheid nicotine en heb geen enkele behoefte aan een normale sigaret. De gewoonte afwennen moet nog wel maar dit "rook" je al zo anders dat de gewoonte al verandert.