Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Urielle schreef:Omdat de kosten van een enting icm loon geneesheer momenteel te hoog liggen voor mij, er liggen nog genoeg dringender medische zaken te wachten op de plank die eerst gedaan zouden moeten worden![]()
Over SOA's: als ze me een kleinkind gaan geven gaat ooit dat rubbertje de deur uit moeten
Shadow0 schreef:Zoolgangster, maar het punt is dat artsen dus geen betrouwbare bron van informatie zijn. We leven niet meer in een samenleving waar de artsen het alleenrecht hebben op wat juist is en wat niet: de patient heeft (ook wettelijk!) recht op behoorlijke informatie. Inclusief nuance. Als de artsen dat niet kunnen of niet willen zijn ze mi gewoon niet goed met hun vak bezig.
Je kunt bovendien maar een beperkt aantal keren ten onrechte geruststellen en ook geloofd worden. De eerste paar keer accepteer je het nog als het niet klopt wat de arts zegt, maar als dat te vaak voorkomt gaan mensen zelf op zoek.
En een van de redenen dat het autismeverhaal zo rondzingt is omdat ouders van kinderen met autisme tegen zulke gigantische muren oplopen. Hun ervaringen worden ontkend, de ouders zijn zelfs een tijd zelf beschuldigd van het veroorzaken van de stoornis (en nog gebeurt het regelmatig dat ouders die hulp zoeken met flink veel argwaan worden bekeken), de gigantische toename van autisme wordt niet goed verklaard (betere diagnose is namelijk geen voldoende verklaring)... dat is de voedingsbodem waarin dat soort theorieen kunnen leven. Minder informatie en mensen nog meer als kinderen behandelen is zeker niet de manier om dat op te lossen.
Mindim schreef:Heel veel kinderen hebben een vorm van ASS en is autisme al lang niet meer zo als in de film Rainman wordt uitgebeeld, dat is echt een ernstige variant. Zo heb je ook veel varianten van autisme, van licht tot zwaar en misschien omdat ook de lichtere gevallen nu een diagnose krijgen is het aantal gestegen.
Zoolgangster schreef:Even samengevat: het belangrijkste onderzoek (van Smeeth et al) was op meer dan 4000 kinderen:
van de 1294 autistische kinderen (van in totaal 4469 onderzochte kinderen) hadden 1010 het MMR vaccin gekregen. = 78,1%
284 autistische kinderen hadden het vaccin niet gekregen. = 21,9%
3671 niet autistische hadden het MMR (= BMR) vaccin wel gekregen. = 82,1 %
798 niet autistische kinderen hadden het MMR vaccin niet gekregen. = 17,9%
kashmira schreef:Ik ken ook iemand die haar kind niet heeft gevaccineerd, gezond kindje ,en helemaal niks mis me...
kashmira schreef:Lekker dan ,.. Vitamines met aspartaam.. Of drinken met zoetstoffen als aspartaam.. Dat is precies hetzelfde.. De ene vind het onzin en ik zelf wil geen 1 mg aspartaam in huis.. Kankerverwekkend. De 1 zegt van niet , terwijl het duidelijk bewezen is, zelf in kinder limonade zit het, ijs, etc etc..
Netje schreef:kashmira schreef:Ik ken ook iemand die haar kind niet heeft gevaccineerd, gezond kindje ,en helemaal niks mis me...
Dat is toch een onzin conclusie ! Ik ken wel 100 kinderen die gevaccineerd zijn (alleen al alle schoolgenoten van mijn dochter) en waar ook niks mis mee is.
Dat dat kind nu gezond is, wil toch niet zeggen dat ze daar op enig moment wél problemen door krijgt??