Ongewenst zwanger? Gefeliciteerd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:14

F_Orumster schreef:
Wat een uitlatingen hier zeg.

Ik wil geen kinderen maar wel geslachtsgemeenschap, een relatie zonder kan geen goede zijn imo. Ik doe er alles aan niet te bezwangeren (en dat gaat me al erg lang goed af). Als ik ziek raak na het slikken en gemeenschap, dan neem ik een.morning after. Mocht het ondanks dat toch misgaan dan zal ik aborteren en kan het.niet apprecieren als men mij dan zou willen overtuigen een slecht persoon te zijn. Heb er dan alles aan gedaan.

er zijn er legio die er niet bij stilstaan als ze teveel gespuugd hebben of diaree hebben ofzo. Blijkbaar heb jij dat wel heel goed in gedachte. Petje af!
Ik veroordeel niemand maar sommige nemen het niet zo nauw. Mijn eigen dochter was ook bang zwanger te zijn, maar dat is gelukkig niet tot een kindje gekomen, ze was/is nog erg jong.

F_Orumster

Re: Ongewenst zwanger? Gefeliciteerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:41

Ik neem standaard een m.a. mee op vakantie, heb nog eens snel reizigersdiarree. Zou ook niet gerust zijn diarree te hebben.en te denken dat het wel losloopt. Ik vind wel dat je je uiterste best ervoor moet doen.

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 10:41

pmarena schreef:
Ofwel iedereen die zich keurig aan de verkeersveiligheidsregels houdt en TOCH wordt aangereden...tja dat is toch een beetje eigen schuld.
Is toch ook dom :n Je weet immers dat je aangereden kan worden als je je in het verkeer begeeft :j

helemaal mee eens, al dat gelul van als je seks hebt kan je zwanger raken... inderdaad en toch doet de hele wereld het, ben benieuwd wie daadwerkelijk geen seks hebben omdat je het dan evt zwanger kunnen worden ondanks dat ze zich super zouden beschermen... en petje af als je man dan ook nog tevreden is zonder seks want ja als hij seks heeft loopt ie dat risico een stuk minder :S

bovendien wat pmarena zegt ben ik het helemaal mee eens! ik begeef me ook in het verkeer, ik hou me aan de regels en toch kan er iets gebeuren ben benieuwd, wie zich ook niet in het verkeer zou begeven met die redenen... Maar mensen jullie weten het, alle mensen die iets krijgen zoals een aanrijding ondanks alle regels waar ze zich aan houden en de veiligheidsvoorschriften en er dan toch iets aan overhouden zijn DOM net als dat kleine x aantal mensen die zo een zwangerschap oplopen ondanks goede voorzorgsmaatregelen allemaal DOMME mensen! Seks zou VERBODEN moeten worden! }>

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 18:53

Kwanyin schreef:
thesserd1 schreef:
Erg lastig dit. Ik denk dat het het belangrijkste is om niet te oordelen :)

Ik snap dan wel niet waarom je onmiddellijk met een oordeel begint dat abortus een daad van egoïsme zou zijn...

Wow, precies wat ik dacht.

En ik snap die redenatie ook echt niet, waarom egoïsme? Ik vind het juist egoïstisch een (onschuldig)kind op de wereld te zetten, terwijl de ouder(s) er helemaal niet aan toe zijn. Omdat hún een fout hebben gemaakt? Ik vind het echt triest als ik weer eens op het schoolplein moet horen: 'tja, niet gepland he, maarja, weghalen doe je ook niet..' om dan vervolgens met hun 4 jarige kindje weer van hot naar her te rennen, kindje uit school halen en weer verder gaan... Op dat soort momenten denk ik echt wel: "voor het kind was het misschien wél beter geweest als die er niet was...'
[/quote]

Sorry, nee, dat is mijn mening, niet perse een oordeel :) Ik veroordeel niemand die abortus zou plegen. Ik zou me echt niet beter voelen ofzo hoor. Zo bedoelde ik het helemaal niet. En inderdaad, er zijn omstandigheden waar een kind helemaal niet in zou moeten willen leven. Maar jullie gebruiken wél elke keer de worst case scenarios. Inderdaad, als je 14 bent en je raakt zwanger, waarschijnlijk zou ik dan ook abortus plegen. Misschien ook wel als ik 16 of 18 was... en bij dat laatste zou de beslissing voor mij als egoïstisch aanvoelen omdat ik het kind misschien prima een normaal leven zou kunnen bieden. Zie hieronder...

Waarom ik op dat woord 'egoistisch' kwam: ik ken twee meisjes die een ongewenste zwangerschap hebben gehad en nu dus een kind hebben. De één was 15 toen ze zwanger raakte en de andere 16. Hebben allebei hun jeugd opgeofferd, maar met beide gevallen gaat het heel goed nu. De één kon het niet over haar hart krijgen om het kindje te laten aborteren, bij de andere mocht het niet van haar ouders. Het hoeft niet perse mis te gaan met een ongewenst kind. Je kunt je ook volledig in zetten om van het kind te houden en het kind wel een normale jeugd te geven.

Daarom vind ik dat het soms een beetje 'makkelijk' en daarom egoïstisch kan zijn om abortus te laten plegen. Maar dat geldt dus niet voor alle gevallen wat mij betreft. Hiermee bedoel ik nog steeds niet te oordelen.

Ik denk dat je mening hier vooral door gevormd wordt door hoeveel waarde je hecht aan het 'leven' in die buik.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 19:29

De situatie waar ik het over had: moeder heeft al kids, en is wat op leeftijd. Toen dus weer zwanger, niet gepland en een nakomer. Ze kon geen abortus plegen, want volgens haar ' doe je dat niet'. Dàtkindje hoort dus vaker, dat ie er eigenlijk niet had moeten zijn.. Dus ik heb het ook niet over 'worst case'. Scenario, maar een moeder die prima een kindje had kunnen opvoeden, als zij er echt voor was gegaan ipv het idee, dat je geen abortus mag plegen.. Wat het kind dus ook nog telkens te horen krijgt... Kind is 'lastig' eist veel aandacht. Niet gek ook, als je het gevoel hebt dat je er niet had moeten zijn.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:15

Marocje schreef:
De situatie waar ik het over had: moeder heeft al kids, en is wat op leeftijd. Toen dus weer zwanger, niet gepland en een nakomer. Ze kon geen abortus plegen, want volgens haar ' doe je dat niet'. Dàtkindje hoort dus vaker, dat ie er eigenlijk niet had moeten zijn.. Dus ik heb het ook niet over 'worst case'. Scenario, maar een moeder die prima een kindje had kunnen opvoeden, als zij er echt voor was gegaan ipv het idee, dat je geen abortus mag plegen.. Wat het kind dus ook nog telkens te horen krijgt... Kind is 'lastig' eist veel aandacht. Niet gek ook, als je het gevoel hebt dat je er niet had moeten zijn.

Klopt, dat is wel triest... maar goed, waar ligt het probleem dan? Bij dat kindje of bij diegenen die hem/haar elke keer nakomer o.i.d. noemen.
Je gaat toch niet elke keer tegen je kind zeggen dat het een ongewenste nakomer is?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:22

Probleem ligt bij die moeder, maar het kind is dupe. Ik weet niet in hoeverre, maar geloof er niks van dat zo'n kind kan opgroeien tot een evenwichtig persoon, als je altijd te horen hebt gekregen dat je er niet had moeten zijn...