zwanger of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jajakall_x3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 11:49

Yom schreef:
dat was zeker schrikken. Ik feliciteer je toch want het is toch een mooi nieuw leven wat er nu groeit

gelukkig zijn zijn ouders opener in dit verhaal en kun je daar goed mee praten. Misschien kun je zijn moeder vragen mee te gaan als je het jouw ouders vertelt?

en wat spullen betreft, wie weet zijn er hier op bokt wel mensen die nog wat voor je hebben. Mijn mening is altijd dat het belangrijkste in het leven gratis is; liefde en aandacht

ik wens je heel veel sterkte met het nadenken maar volgens mij weet je eigenlijk al wel wat je wil

dankjewel :)

jajakall_x3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 11:50

Snorretje schreef:
Hoi TS, ik heb het hele topic gelezen en ik wil je veel sterkte wensen met de beslissing. Volg je hart! +:)+

dankjewel en zal ik zeker doen en natuurlijk ook luisteren naar mijn vriend want het is tenslotte ook van hem

jajakall_x3

Re: zwanger of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 11:52

ik wil jullie heel erg bedanken want dankzij jullie heb ik die test toch durven doen. ik weet nog niet of we het houden of niet maar ik hou jullie op de hoogte. en als we het houden zijn jullie de eerste die de foto's enzo te zien krijgen. ik hoop dat jullie me nog blijven steunen want jullie zijn echt geweldig. bedankt! ♥

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:53

Zo, heb het hele topic gevolgd en toch ff schrikken denk ik als je ziet dat het positief is.
Ik vind dat je het goed opneemt en je vriend ook, nu idd zien hoe jouw ouders reageren.
Ik wens je alleszins veel sterkte toe, en ben benieuwd of het idd een tweeling gaat zijn.
Ik zelf ben niet van de kinderen, maar toch tof om het van anderen te volgen.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:55

Gefeliciteerd ts. Denk goed na over je beslissing en heel veel sterkte met alles wat nog gaat komen.

shilady

Hey wat leuk!!!
*\o/*

Eske_B

Ik heb ook meegelezen...
Veel succes, ik ben erg benieuwd naar je keuze en alles.
Heel veel succes!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:56

jajakall_x3 schreef:
ik wil jullie heel erg bedanken want dankzij jullie heb ik die test toch durven doen. ik weet nog niet of we het houden of niet maar ik hou jullie op de hoogte. en als we het houden zijn jullie de eerste die de foto's enzo te zien krijgen. ik hoop dat jullie me nog blijven steunen want jullie zijn echt geweldig. bedankt! ♥

De vervolgstap is, nadat je het je ouders hebt verteld, een afspraak maken voor een echo. Dan weet je hoe ver je zwangerschap is.

Voor steun kan je altijd terecht, hier in het topic of via de PB.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:58

Ik wil je hierbij natuurlijk ook feliciteren want je kan het ook zo zien: sommige vrouwen kunnen niet of moeilijk zwanger worden :)

Waar je ook gewoon rekening mee moet houden: Ben je klaar met vriend voor een gezinnetje te stichten, kunnen jullie het financieel onderhouden eventueel met hulp van ouders, zouden 1 van de ouders het erg vinden dat jullie daar gaan wonen samen met het hummeltje en of beide ouders als oppas willen fungeren, zouden jullie opzoek moeten naar eigen plekje, zou je verplicht moeten stoppen met studie of valt het te combineren. Werk je en valt dat te combineren?

Hihi denk dat je meeste van deze zelf al had bedacht, maar wil je toch hart onder de riem steken. Het is jou keus en die van je vriend, jullie moeten er samen achter staan en iedereen kan wel roepen van: aah je bent te jong laat het weghalen, maar voelt dat niet goed voor jou. Doe het dan niet...

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:02

jajakall_x3 schreef:
Fennee schreef:
TS, ik wens je veel sterkte en succes. Als ik jou berichten lees denk ik dat je je keuze al het gemaakt. Wat je keuze ook wordt, het is jullie keizer en dus de goede.

welke keuze denk je? :)

Ik heb je even een PB gestuurd :)

talithaa_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:03

Heel veel succes met je beslissing!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:05

xDaantjxx schreef:
Ik wil je hierbij natuurlijk ook feliciteren want je kan het ook zo zien: sommige vrouwen kunnen niet of moeilijk zwanger worden :)
.

DIT vind ik dan weer nergens op slaan. :\

Volg je hart TS, hoe vind je het nu om zwanger te zijn?

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:06

jajakall_x3 schreef:

Sorry, iedereen feliciteert je dan wel, maar je reageert met, dat jullie nog niet weten of jullie het willen houden. Willen houden!
Alsof het iets is, dat je terug kan brengen naar de winkel.

moonday

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:07

ik heb ook vanaf het begin mee gelezen.
Ik wil je heel veel succes wensen!
En welke keuze je ook maakt als je er zelf maar een goed gevoel bij heb!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:07

Johanna59 schreef:
jajakall_x3 schreef:

Sorry, iedereen feliciteert je dan wel, maar je reageert met, dat jullie nog niet weten of jullie het willen houden. Willen houden!

Er is een keuze, ze kan het houden of niet. Misschien ben je het daar niet mee eens maar het is wel de realiteit en dat moet ieder voor zich bepalen. Dat is niet aan jou.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:08

Johanna59 schreef:
jajakall_x3 schreef:

Ja is toch logisch dat je op 16 jarige leeftijd hier goed over na moet denken of niet dan?
Het is niet niks een kind krijgen en zeker niet op zo'n leeftijd, dat is een keuze waar je goed over na moet denken!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:08

antje_vip schreef:
xDaantjxx schreef:
.

Hoezo niet? Er zit zeker een kern van waarheid in :Y)

Painttobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:10

NoName126 schreef:
Niet meer weghalen is geloof ik pas vanaf 21/24 weken. Dus ik denk dat je nog even bedenktijd hebt. Ik wil je aanraden om zsm naar de huisarts te gaan, die kan je doorverwijzen voor een echo en jullie bijstaan ik het keuzeproces. Veel sterkte ts!!

Nee hoor, tot maximaal 24 weken. Maar dan gebeurd dat wel in het ziekenhuis.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:10

xDaantjxx schreef:

Om dit soort opmerkingen kan ik altijd een beetje woest worden.

Dus omdat andere mensen niet/moeilijk zwanger worden moet zij maar blij zijn dat ze zo makkelijk ONGEWENST zwanger word??

Ze is niet voor niks aan de pil.

TS, Ik wens je een hoop wijsheid en sterkte toe.

En jij kan er niks aan doen dat je zwanger bent. Je bent altijd aan de pil geweest, en deze goed geslikt. En dat het mis is gegaan kan jij ook niks aan doen. En neem aan dat jouw ouders dit ook zullen begrijpen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:11

Het kan misschien zo overkomen maar ik denk heus niet dat TS bedoelt "we gaan even samen iets fris drinken en dan beslissen of we 'hem houden of toch maar terug naar de winkel brengen'. Ze zal heus wel heel goed nadenken hoor, rotte van internet is dat andere mensen niet altijd juist interpreteren wat je wil zeggen :) .

Maar ts ik zou ook zo snel mogelijk een echo laten maken dat je ook weet hoe ver je bent. Dat zal je ook wel helpen in je keuze.

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:11

Gefeliciteerd ts, wens jullie veel wijsheid toe. En ik lees graag updates!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:12

Dat sommige vrouwen moeilijk zwanger kunnen worden staat helemaal los van de situatie van TS. Je gaat toch niet in je overweging meenemen dat anderen het zo graag zouden willen houden? Alsof je een kind baart voor de rest van de wereld.

Keuze is aan TS en haar vriend wat ze ook beslissen, dat is goed omdat het hun keuze is en de gevolgen voor hun zijn en niet voor "ons allemaal".

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:12

Dat is schrikken TS.
Ik zou zeggen: volg je hart!! :(:)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:13

Carolaaxxxx schreef:
Hoezo niet? Er zit zeker een kern van waarheid in :Y)

Maar het werkt wel even als een steek onder water voor iemand die nog niet zeker weet wat ze moet doen. Een beetje als "TS het is jouw keuze, mààr denk er wel aan dat andere heel graag in jouw plaats waren hoor..." Ja heel erg voor mensen die proberen en het niet lukt maar wat heeft de TS daar mee te maken :? .

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:16

antje_vip schreef:
xDaantjxx schreef:
.

Volg je hart TS, hoe vind je het nu om zwanger te zijn?

Hoezo nergens op slaan? Kijk ts en vriend kunnen misschien wel in de toekomst kinderen willen, maar niet op dit moment, maar als dan blijkt dat ze niet zwanger kan worden?
Okee tis niet gepland, maar misschien wel gewenst. Kan ook zo zijn dat ze het later deden endit ongelukje niet gebeurd was bijv en dat de kinderwens hoog was en ze niet meer zwanger kon worden.
een miss als ze evt nog een 2e willen later dat ze dan niet zwanger kan raken en toch de kinderwens dan heb je al een kind.
Kan niet goed uitleggen. Maar wat ik eig bedoel is dat zwanger worden niet zo vanzelf sprekend is. Sommige vrouwen zijn net konijnen wat dat betreft, die willen een kind en gaan naar bed met hun man en tis raak. Maar je hebt ook vrouwen die doen 20 pogingen en wil niet.

Ik zelf ben ook een mazzeltje geweest. Mn mams heeft een miskraam gehad en zwanger worden was al moeilijk, maar tis toch een 2e x gelukt met moeite, maar dan ben je toch als ouder zijnde wel behoorlijk blij!