Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
onley schreef:de tabletten die ze had voorgeschreven durf ik niet te nemen omdat ik bang ben helemaal niet meer uit die negatieve spiraal te komen
ik heb zoveel meegemaakt en zoveel overstaan en waar ik ook zelf weer ben uitgekomen
maar dit gaat me petje te boven

vuurneon schreef:onley schreef:de tabletten die ze had voorgeschreven durf ik niet te nemen omdat ik bang ben helemaal niet meer uit die negatieve spiraal te komen
ik heb zoveel meegemaakt en zoveel overstaan en waar ik ook zelf weer ben uitgekomen
maar dit gaat me petje te boven
Maar wat als het wél beter wordt?
Bij paniekstoornissen duurt het 2 tot 4 week voordat het begint aan te slaan, dat is nog overbrugbaar. Ja, de kans dat je angstiger wordt is groot, maar dat kan ook zonder medicatie dat het erger wordt
Medicatie in combinatie met therapie is vaak zeer effectief; medicatie kun je tzt afbouwen als je je gedachten weer onder controle hebt immers. Dit kan je net even die ondersteuning geven die je nu nodig hebt.
onley schreef:als het moet in combi met terapie ben ik daartoe bereid onder begleiding
maar niet op deze manier, en wat als het niet aanslaat?
Je gaat uit van het slechtste, maar de kans op verbetering is wel reëel 

die angst is er niet, terwijl dat evolutionair gezien een onverstandige keuze is. Dat heb je ook weten te omzeilen dus dit kun je ook aan
onley schreef:en bij alles wat ik voel meen ik dood te moeten gaan wat niet zo is maar dat beeld ik me wel in ik kan hier echt niet tegen.
Met name uit de periode, dat het zowel met mijn gebit als mijn psyche slecht ging. (En ik wekelijks met grote wallen onder mijn ogen in *die* stoel ging zitten.)onley schreef:Voor tijdens een aanval werkt het op 2 fronten: de kramp stillen en de angst wegpoetsen.ik heb op dit moment diazepam hier liggen voor het geval ik tijdens een 'aanval' weer ga verkrampen
onley schreef:dit valt me zwaar om het positieve denken te behouden.
onley schreef:ik heb 2 paarden staat ook dit valt me zwaar dat ik bij mooi weer het niet aankan om gewoon los te gaan en gewoon lekker zonder zorgen naar buiten te gaan ( ik doe het wel soms maar heeel moeilijk )
onley schreef:maar ik ben ook benieuwd wat me huisarts gaat zeggen/voorschrijven
Dani schreef:Janneke, onthou je ook even dat voor sommige mensen pillen wél heel goed kunnen werken? Dat ze de nadelen voor lief nemen omdat de voordelen groot genoeg zijn? Dat lijk jij je moeilijk voor te kunnen stellen maar ik vind niet dat je steeds moet herhalen dat pillen overbodig zijn en nadelig terwijl dat gewoon niet voor iedereen zo is.