Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Miepie77 schreef:, bij mn dieren ent ik nu ook niet meer, behalve als ze nog jong zijn
Shadow0 schreef:Om het weer even terug te trekken naar het topic: het is bijvoorbeeld echt een probleem als artsen bijwerkingen niet registreren omdat ze van een bepaalde bijwerking nog nooit hebt gehoord. Om zonder verder onderzoek te doen naar een situatie die op z'n minst wel verdacht is (pal na een inenting een hele heftige reactie) de klachten terzijde schuiven - met welk recht beroep je je dan nog op een behoorlijke 'wetenschappelijke' benadering?
magda_90 schreef:Nogmaals, het DNA van het kind bestaat maar voor de helft uit jouw MHC-complexen. M.a.w. mama mag wellicht een hoge titer hebben, maar als papa dat niet had, dan heeft het kind nog steeds hogere kansen dan mams.
Bescherming bestaat namelijk uit meer dan titers dan vaccineren, erfelijkheid (specifiek het MHC-gedeelte) speelt daar ook een rol in.
NatasjavE schreef:magda_90 schreef:Nogmaals, het DNA van het kind bestaat maar voor de helft uit jouw MHC-complexen. M.a.w. mama mag wellicht een hoge titer hebben, maar als papa dat niet had, dan heeft het kind nog steeds hogere kansen dan mams.
Bescherming bestaat namelijk uit meer dan titers dan vaccineren, erfelijkheid (specifiek het MHC-gedeelte) speelt daar ook een rol in.
Papa doet in dit verhaal helemaal niet ter zake.
Als moeder gevaccineerd is tegen de rodehond en heeft genoeg antistoffen dan geeft het ook antistoffen af aan het ongeboren kind.
Heeft de moeder onvoldoende antistoffen dan het kind ook en heeft geen bescherming.
De jongens worden eigenlijk alleen maar ent tegen rodehond omdat deze nu eenmaal in de cocktail zit. Vroeger werden jongens niet gent tegen rodehond.
Blue_Eyes schreef:Ik ben bij beide kinderen eigenlijk onwillekeurig en 'door omstandigheden' ook later begonnen met enten, klinkt nu ongeveer alsof dat mijn (hun) geluk is geweest