Vrouwen en condooms, draag jij ze mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:31

Het gekke is dat de meeste vrouwen die ik ken die wel eens aan een ONS doen juist veel meer zelfvertrouwen hebben en uitstralen dan de dames die eerst vastigheid en Liefde willen voor ze met een man naar bed gaan?

En wat die verschillende formaten betreft... kom op zeg... de grote meerderheid van de mannen past écht prima in een standaard durex. Als hij dan echt zo'n afwijkend apparaat heeft moet hij zelf maar wat beter zorgen dat hij ze heeft.

Sex doe je met z'n tweeën. Beetje raar om dan de verantwoordelijkheid bij een ander te leggen en er van uit te gaan/te hopen dat die ander het wel geregeld heeft.

Kan iemand me even uitleggen waarom een condoom bij je hebben betekent dat je wijdbeens klaarligt voor elke man die maar wil :? Daar gaat toch nog wel het een en ander aan vooraf en komt gelukkig ook nog wel iets meer bij kijken??

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:34

Zelfrespect zit hem ook niet in wel of niet met iemand naar bed gaan, vind ik. Zelfrespect zit hem in het houden aan je eigen principes.

MarisdB

Re: Vrouwen en condooms, draag jij ze mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:37

Ik vind het trouwens niet per se verkeerd dat je eerst die vastigheid wilt hoor. Iedereen moet dat voor zichzelf bepalen. Mijn eigen ervaring is dat sex leuker en minder beladen wordt als je er wat luchtiger in kunt staan. Maar ik kan dat pas sinds ik meer zelfvertrouwen heb gekregen en dat zie ik ook om me heen heel duidelijk terug. Ik vind daarom de opmerkingen die ik hier lees over vrouwen die wel eens aan een ONS doen nogal negatief oordelend.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:39

MarisdB schreef:
Ik vind daarom de opmerkingen die ik hier lees over vrouwen die wel eens aan een ONS doen nogal negatief oordelend.

Waar dan? Ik lees dat helemaal niet. Ik lees alleen een aversie tegen het gelijk veroordelen daarvan.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:40

Fiffill schreef:
Maar Geryon, dat er dat soort dingen gezegd worden kijk ik inderdaad niet raar van op. Maar moeten we het daarom maar accepteren?
En waarom is dat de waarheid? Jij vindt iemand klaarblijkelijk makkelijk, ik denk er anders over. Het is dus jouw 'waarheid'. En jij (of iig de mensen die zo reageerden) hangt er een waardeoordeel aan. Het voegt totaal niks toe om te zeggen dat iemand makkelijk is of een slet is of zich laat pakken etc.
Je kunt wel zeggen dat mensen zich er niet zoveel van aan moeten trekken, ik vind gewoon dat mensen die oordelen best achterwege kunnen laten.
Zoals ik al eerder zei noem ik mensen hier ook geen preutse trutten omdat ze eerst een relatie hebben en dan pas seks, en ik zou zelf ook niet ieder weekend met een ander het bed delen maar als mensen dat willen moeten ze dat vooral lekker doen.

Dat over die moordenaar vind ik nou niet echt een goede vergelijking. Een moord is nog altijd een ernstig misdrijf, seks hebben niet. En dat is wat er imo moet veranderen; mensen moeten seks niet meer zo 'eng' gaan vinden. Het is een doodnormaal iets, bijna iedereen heeft seks, en nog steeds maken mensen zich er druk over.

Zoals ik al zei, accepteren is wat verkeerd gezegd. Als je dik bent en mensen zeggen dat je dik bent moet je dat ook niet accepteren, maar het is wel een logische beredenering.

Als je elk weekend met een man in bed duikt (of meer), dan bén je toch ook gewoon makkelijk in het seks hebben met zomaar iemand? Dat is niet mijn waarheid, maar toch gewoon een waarheid? Definitie van makkelijk..

Gaat helemaal niet om de ernst van de actie. Dat is helemaal niet de clue erachter. Maar boos worden oid om een logische gedachte, terwijl je er tenslotte zélf voor kiest. Het gebeurt zo vaak. Waarom?!

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:41

Ik heb er altijd een bij me in mijn portemonnee maar waarom nu nog weet ik niet :P

Heb al bijna 2 jaar een vaste relatie en we zijn elkaars eerste bedpartners dus eigelijk niet echt nodig :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:43

Maar 'makkelijk' heeft in deze context vaak een negatieve lading en wordt meestal bedoelt als belediging. Dat is toch wat anders dan iemand 'makkelijk' noemen zonder daar een oordeel aan vast te plakken. Het gaat niet om het woord, het gaat om het veroordelen.

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:44

En ik las ook dingen over konijnen etc.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:47

Precies, voor mijn part staat er 'krop sla' het gaat er om dat het gewoon niet nodig is om zo laatdunkend te doen. Overigens zijn de meeste vrouwen die ik ken die wel eens een ONS hebben inderdaad heerlijke zelfverzekerde vrouwen, juist! Die gewoon weten wat ze willen en wat ze niet willen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:49

Maar bij wie zit die negatieve lading in het hoofd ? :D Bij diegene die zich aangesproken voelt. Niet bij degene die zegt “die is makkelijk in bed te krijgen. “ Zeker niet als dat ook nog eens zo is.

Wat een kul om te zeggen dat vrouwen die “rondwippen” zelfverzeker(der) (meer zelfvertrouwen) zijn dan vrouwen die dat niet willen (die weten ook wat ze willen en dat is niet rondwippen :D ). Over vooroordelen gesproken. :D Het is iig voer voor de psycholoog :=
Laatst bijgewerkt door Sammie op 30-05-13 13:51, in het totaal 3 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:50

Fiffill schreef:
Maar 'makkelijk' heeft in deze context vaak een negatieve lading en wordt meestal bedoelt als belediging. Dat is toch wat anders dan iemand 'makkelijk' noemen zonder daar een oordeel aan vast te plakken. Het gaat niet om het woord, het gaat om het veroordelen.

Dan snap ik dat wel. Maar er wordt altijd veroordeeld, door iedereen (jammer genoeg). Toch valt het me op dat mensen andere veroordelingen beter kunnen hebben dan makkelijk genoemd worden oid wat betreft seks. Er wordt toch best vaak ''geaccepteerd'' door sommigen dat anderen negatief zijn over hun keuzes, maar als het op seks aan komt dan is het ineens een taboe, sort of.

Misschien is dat wel omdat mensen zich nog steeds druk maken over seks, terwijl het doodnormaal is. Maar daar helpen zeker ook de mensen die zich druk maken over het negatief gevonden worden van hun eigen keuzes wat betreft seks hebben :P

Nu is het net alsof je bedoelt dat vrouwen die aan ONSjes doen vaak beter weten wat ze wel en niet willen :+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:52

Sammie schreef:
Maar bij wie zit die negatieve lading in het hoofd ? :D Bij diegene die zich aangesproken voelt. Niet bij degene die zegt “die is makkelijk in bed te krijgen. “ Zeker niet als dat ook nog eens zo is.

Wat een kul om te zeggen dat vrouwen die “rondwippen” zelfverzeker(der) (meer zelfvertrouwen) zijn dan vrouwen die dat niet willen. Over vooroordelen gesproken. :D Het is iig voer voor de psycholoog :=

Dat is ook wat ik bedoel.

Achja zo kan je wel heel veel verschillende uitspraken doen en in al die uitspraken zit kan wel een logische kern van waarheid in zitten. Net als dat vrouwen die pas seks hebben in een relatie juist weten wat ze wel en niet willen. Of dat zij juist zelfverzekerder zijn omdat ze toch wel weten diegene te houden ookal hebben ze er pas seks mee als ze er een serieuze relatie mee hebben.

Slaat allemaal nergens op, maar in elke uitspraak zit wel een kern van waarheid, die altijd wel op sommigen van toepassing is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:54

Kahawa schreef:
Waar dan? Ik lees dat helemaal niet. Ik lees alleen een aversie tegen het gelijk veroordelen daarvan.

Ik vind het maar raar om eerlijk te zijn voor degenen die geen vriend hebben en of scholieren.

Laten ze zich tegenwoordig zo makkelijk pakken?

Imo ben je ook gewoon makkelijk te pakken als je het met zomaar iemand doet. Maakt verder toch ook niet uit?

En elke keer heeft ze weer een ander... Dit gebeurt wekelijks...Ook bezette mannen duikt ze rustig bovenop..
Is al eens zwanger geweest, slikt net zo makkelijk een MAP-je...

En dan aan mij vragen idd of ze een slet is?
Ik reageer dan heel eerlijk: Met dit gedrag van je wel ja...

Ik vind het dan ook erg goedkoop om altijd maar met een condoom op zak te lopen.

Ik vind het dan ook erg goedkoop om altijd maar met een condoom op zak te lopen. Wat andere mensen doen, prima, als je 18 bent, maar als mijn kind zich zo zou gedragen zou ik daar wel een hartig woordje mee spreken. We zijn toch zeker mensen met zelfrespect, geen konijnen.

Ik kan er nooit zo goed tegen als iemand meteen boos wordt oid als iemand zegt dat diegene nogal makkelijk. Voor mij geeft dat gewoon aan dat je het van jezelf ook niet helemaal goedkeurt, anders zou dat toch niet veel met je doen? Eerlijk tegen je acties aankijken. Als jij je elk weekend door een ander laat pakken, moet je het ook accepteren als iemand zegt dat je makkelijk bent.

tegen iemand die zegt dat ze altijd condooms heeft

Je staat zo ongeveer klaar voor elke moment voor elke vreemde kerel die je maar tegenkomt, die ff jou wil gebruiken. Dat vind ik ordinair/ sletterig. Dan vind ik de mensen die werkzaam zijn als een prutsmuts nog waardiger, want ze laten die mannen ervoor betalen en jij doet het helemaal gratis en voor niks.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:54

Sammie, ik denk dat als je hier bepaalde berichten leest je toch echt wel duidelijk kunt zien hoe het eigenlijk bedoelt is hoor. :)
Een los woordje 'makkelijk' is misschien wat anders, maar sommige uitspraken zijn wat mij betreft toch echt wel duidelijk negatief ('erg goedkoop' ga je mij niet van vertellen dat iemand dat positief kan bedoelen). Er bestaat ook nog zoiets als context.

Geryon: valt vies tegen denk ik hoor, denk dat je tegen heel veel mensen niet moet beginnen over gewicht bijvoorbeeld...

Geryon schreef:
Nu is het net alsof je bedoelt dat vrouwen die aan ONSjes doen vaak beter weten wat ze wel en niet willen :+

Nee, ik zeg alleen maar dat de vrouwen die ik ken die aan ONS doen gewoon prima zelfverzekerde vrouwen zijn met zelfrespect, dat wil niet zeggen dat anderen dat niet ook kunnen zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:55

Sammie schreef:

Ik voel me niet aangesproken. Ik ben gewoon verontwaardigd dat vrouwen nu vrouwonvriendelijke opmerkingen maken.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:56

lieveli schreef:
Sammie schreef:

Ik voel me niet aangesproken. Ik ben gewoon verontwaardigd dat vrouwen nu vrouwonvriendelijke opmerkingen maken.

^ dit ook inderdaad. Heb al bijna 4 jaar een vriend en nog nooit een ONS gehad. :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:58

Fiffill schreef:
Precies, voor mijn part staat er 'krop sla' het gaat er om dat het gewoon niet nodig is om zo laatdunkend te doen. Overigens zijn de meeste vrouwen die ik ken die wel eens een ONS hebben inderdaad heerlijke zelfverzekerde vrouwen, juist! Die gewoon weten wat ze willen en wat ze niet willen.

ik heb 1 keer een ONS gehad (oke, eigenlijk half, want halverwege was ik er klaar mee en heb ik het afgekapt)
maar ik ben nou niet bepaald onzeker...
ik ben een ontzettende flirt en hoe mannen op mij reageren als ik flirt, dat maakt mij zelfverzekerd...
maar daarvoor hoef ik nog niet met ze naar bed...

ik neem dan ook nooit condooms mee, ik voel me niet geroepen tot een ONS en hou dat ook verre van af...

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:59

Sammie schreef:
Wat een kul om te zeggen dat vrouwen die “rondwippen” zelfverzeker(der) (meer zelfvertrouwen) zijn dan vrouwen die dat niet willen (die weten ook wat ze willen en dat is niet rondwippen :D ). Over vooroordelen gesproken. :D Het is iig voer voor de psycholoog :=

Dat is geen vooroordeel. Ik merk bij mezelf dat ik pas makkelijker kan zijn met sex sinds ik veel meer vertrouwen in mezelf heb. Vroeger moest een man ook eerst de liefde verklaren voor hij een bepaalde drempel over mocht, nu kan ik dat veel beter scheiden van elkaar. Ik vind het een stuk leuker. Als ik over dit soort onderwerpen praat met vriendinnen hoor ik soortgelijke dingen terug. Gaat dus helemaal niet om vooroordelen, maar om wat vrouwen zelf ervaren.

Het betekent trouwens nog steeds niet dat elke willekeurige man ineens maar in aanmerking komt om mee in bed te belanden. Er gaat nog steeds iets aan vooraf, maar er is een verschil tussen lust en liefde. Zoals er zelfs verschil is tussen liefde en relatiemateriaal.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:01

Het enige wat ik zeg is dat de vrouwen die ik ken die regelmatig ONS hebben gewoon zelfverzekerde vrouwen zijn met zelfrespect (omdat er hier eerder werd gesproken over onzekere vrouwen die zich 'lieten gebruiken'). Dat staat helemaal los van andere mensen die prima zelfverzekerd kunnen zijn zonder ONS, dat ben ik tenslotte zelf ook.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:02

Lieveli dat zijn meningen toch? Iemand een slet vinden omdat die vijf bed partners heeft gehad is wat anders dan een vooroordeel als iedere vrouw in dorp Y is een slet of een prutsmuts.

Als je graag het bed induikt ala ONS, trio e.d. en “jij” heb daar geen moeite mee snap ik niet waarom er zo moeilijk wordt gedaan over een opmerkingen als makkelijk zijn en je laten pakken. Ergens voel je je dan toch aangesproken anders werd er niet zo moeilijk gedaan over het uiten van je mening (dat mag niet, iedereen in zijn eigen waarde laten. = einde discussie = pc uitzetten dunkt me. Maar we zitten hier op een discussie forum, juist meningen uit te wisselen). Voor zover de zelfverzekerde, verstandige vrouw die weet wat ze wil blijkbaar? :D

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:03

Geryon schreef:
Als je elk weekend met een man in bed duikt (of meer), dan bén je toch ook gewoon makkelijk in het seks hebben met zomaar iemand? Dat is niet mijn waarheid, maar toch gewoon een waarheid? Definitie van makkelijk..

en wat heeft dat te maken met dat je altijd een condoom op zak hebt?
Want ik heb altijd 1 op zak en ga zeker niet elke week met iemand naar bed (sterker nog, al een paar maanden geen seks meer gehad hoor)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:04

Sammie schreef:
Lieveli dat zijn meningen toch? Iemand een slet vinden omdat die vijf bed partners heeft gehad is wat anders dan een vooroordeel als iedere vrouw in dorp Y is een slet of een prutsmuts.

Als je graag het bed induikt ala ONS, trio e.d. en “jij” heb daar geen moeite mee snap ik niet waarom er zo moeilijk wordt gedaan over een opmerkingen als makkelijk zijn en je laten pakken. Ergens voel je je dan toch aangesproken anders werd er niet zo moeilijk gedaan over het uiten van je mening (dat mag niet, iedereen in zijn eigen waarde laten. = einde discussie = pc uitzetten dunkt me. Maar we zitten hier op een discussie forum, juist meningen uit te wisselen). Voor zover de zelfverzekerde, verstandige vrouw die weet wat ze wil blijkbaar? :D

Nou prima, dan voel ik me wel aangesproken. Ik ga op die manier geen discussie voeren, sorry, drogredenen zijn voor mijn leerlingen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:05

Nessa schreef:
Geryon schreef:

en wat heeft dat te maken met dat je altijd een condoom op zak hebt?
Want ik heb altijd 1 op zak en ga zeker niet elke week met iemand naar bed (sterker nog, al een paar maanden geen seks meer gehad hoor)

Uh, vanwaar deze vraag? :+ Heeft er helemaal niets mee te maken. Ik heb dat nooit aan elkaar gesteld.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:06

Sorry Sammie, maar dat vind ik onzin. Ik vind dat het niet nodig is om anderen zo omlaag te halen, prima als je je mening wilt geven, maar dat kan ook op een vriendelijkere manier. Zo simpel is het! En dat gaat niet alleen op voor dit onderwerp. 't Is alleen dat dit een onderwerp is waarbij je vaak van dit soort negatief beladen meningen/opmerkingen voorbij ziet komen.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:08

@ Geryon: Dacht dat jij het was die dat zei, dat als je een condoom bij je hebt dat je dan maar heel makkelijk je benen wijd gooit.