Ik weet het niet meer, automutilatie.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Roux

Re: Ik weet het niet meer, automutilatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 13:19

Mooi zo :D

Jupp6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 14:38

bromfiets schreef:
Dat is idd goed nieuws :D

En je gaat het doorzetten? Denk dat dat een goede keuze is.

Ja ga het wel doorzetten!
Nu ik weet dat het kan alleen nog even de moed vinden, voel me nu namelijk na een aantal dagen eindelijk weer goed!
Alles gaat goed en door de breuk met mijn vriendin ben ik gaan realiseren in wat voor spiraal ik zit!
En nu ik dat in zie voel ik me al 2 dagen zo goed! :D
Het gevoel alsof ik de hele wereld aan kan.

Maar ik weet dat als ik naar het ggz gaat het weer zwaarder wordt, omdat alles weer naar boven wordt gehaald.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 14:47

Bedenk dat de spiraal altijd verder zal gaan zo lang je er niet mee bezig gaat. Dat je je nu goed voelt is alleen maar positief natuurlijk, maar dat betekent niet dat je er niet aan moet werken. Eerder nu juist wel omdat je nu inziet wat er kan gaan komen. Als je er voor "wegloopt" zal het altijd terugkomen en waarschijnlijk steeds harder.

Zet hem op +:)+

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 12:33

Vind ik ook :j .
Mocht geen +1 zeggen dus werd zomaar verwijderd :?

Jupp6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 15:08

Bedankt voor jullie reactie!

Heb me gisteren avond toch maar ingeschreven voor een online psycholoog en een zelf hulp curcus grip op je dip.
Dus ik ga er voor! :D

Ik weet dat niet iedereen achter online hulp staat, maar ik hoop dat jullie mijn keuze respecteren. Dit is een weloverwogen beslissing geweest en ik verander niet van mening tot blijkt dat het online niet helpt, dan ga ik alsnog naar het GGZ om daar face to face te praten. De hulp die ik nu heb aangevraagd is als het goed is ook onderdeel van het GGZ

Edit: Ik heb net een mailtje gekregen van iemand die een bijrijder zocht. Dus waarschijnlijk ga ik ook weer beginnen met paardrijden! Kijk nu al uit naar heerlijke buitenritten! *\o/* *\o/*

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 15:41

Online hulp kan een prima opstap zijn, mooier is nog als het genoeg blijkt te zijn ;) Kanttekening is wel dat je jezelf wel serieus blijft nemen en dus als je merkt dat het niet genoeg is een treetje hoger gaat.

Ik ga duimen dat het bijrijdpaard doorgaat, fijne afleiding :D

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 17:12

Er worden nu juist heel veel studies gedaan naar online hulp, en de berichten tot nu toe zijn allemaal heel positief! Ik hoop dat ze voor jou ook heel positief zijn (en zo niet, dat je dan toch nog bij de juiste instantie weet terecht te komen, en niet nog langer er mee door blijft lopen!)
En helemaal super dat je waarschijnlijk lekker kunt gaan rijden! Lekker je hoofd leeg rijden en al je zorgen ergens onderweg dumpen ;) werkt hartstikke goed!!
Heel veel succes, we wish you all the best ;)

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 08:11

Online is hot, heb daar ooit ook eens onderzoek naar gedaan bij sociaal medische wetenschappen :D
Heb je meer nodig, kan je altijd IRL gaan therapieën toch.

Leuk, bijrijdpaardje *\%/*
Heb zelf net een paardje gekocht, zondag komt ie *\%/*
http://www.bokt.nl/markt/ad/180261/liev ... er-te-koop

Jupp6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 10:24

@bromfiets: Zal zeker eerlijk naar mezelf toe blijven :D
@Saintelette: Jaa het rijden lijkt me heerlijk! Kijk er echt naar uit, en hopelijk wordt het wat :D
@roux: Aaahh wat een leukerd heb je gekocht! Veel plezier ermee :D

Jupp6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 22:05

Yaay maandag overdag naar mijn zus en dan 's avonds waarschijnlijk een gesprek over het paardje wat ik misschien kan gaan rijden! :D
Morgen een nieuwe telefoon en alles is gelukt met mijn huiswerk!

Heb even flinke wind in mijn rug vandaag! :D

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 08:37

Superrrr *\o/*
zo ff werken en dan komt mn paardje, spannend :D

Jupp6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 21:49

Update: Ben bij het paardje wezen kijken en er ook direct een duik van afgemaakt. Mag een ander paardje daar eventueel rijden, maar ben er nog niet of ik het ga doen! Misschien toch maar een andere sport gaan doen.

Het gaat eigenlijk best goed met me, ik doe leuke dingen en geniet daar van.
Ik begin nu pas in te zien hoeveel stress en chaos in mijn hoofd mijn relatie gaf, denk dat het daarom ook beter is dat het uit is en heb er nu vrede mee.
Er over heen is natuurlijk een groot woord na +- 2 weken, maar ik heb er geen huilbuien of rot gevoel meer om. Ik denk er natuurlijk nog wel over na.
Verder ben ik gestart met mijn online hulp en dat voelt heel fijn, het is nu vooral nog de intro maar ik heb het idee dat dit wel wat wordt!

Ik heb wel weer een probleem waar ik over na zit te denken, naja probleem is een groot woord. Een uitdaging om mijn keuze in te maken.
ik wil namelijk gauw uit huis zoals jullie weten, maar ik wil dat financieel dan ruim kunnen halen en niet krap. Nu is het zo als ik HBO doe ik het krap ga redden en goed op de centjes moet letten en telkens het einde van de maand net zou halen. dus die stap zou ik dan denk ik niet nemen.. Ik kan dan amper werken, omdat ik dan volledig aan de bak zou moeten voor leren.
Nu zit ik te overwegen om een versnelde opleiding op het mbo te doen in bijv. pedagogische richting en dan jeugdzorg ofzo. dat lijkt me super intressant en het lijkt me leuk om kinderen te kunnen helpen en iets voor ze te betekenen!
Wat denken jullie dat verstandig is?
Toch een hbo opleiding gaan doen en thuis blijven.
Of een mbo opleiding gaan doen en dan na dit schooljaar het huis uit en mijn eigen boontjes gaan doppen? :)

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:16

Het verstandigste is volgens mij altijd om een zon hoog mogelijke opleiding te volgen ;)
Ik denk trouwens dat het echt nog wel mogelijk is om te werken naast een hbo opleiding hoor ;) bijna al mijn klasgenoten werken, ook op andere opleidingen werken er veel mensen ;) je hoort van 8 tot 5 beschikbaar te zijn bij een voltijd studie (deeltijd ook nog een optie mocht je je echt druk maken hierom) dus je zou 's avonds of in het weekend kunnen werken?
Er zijn echt een heleboel studenten die het in hun eentje moeten zien te redden financieel gezien, dus dat gaat jou vast ook helemaal lukken ;)

En super dat je een goed gevoel hebt bij de e-hulp! Hopelijk blijft dat ook! En jamme rvan dat paard, hoe kwam het dat je eraf viel? Geen andere hobby zoeken hoor, paardrijden is daar veel te leuk voor ;)

Jupp6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 22:58

Saintelette schreef:
Het verstandigste is volgens mij altijd om een zon hoog mogelijke opleiding te volgen ;)
Ik denk trouwens dat het echt nog wel mogelijk is om te werken naast een hbo opleiding hoor ;) bijna al mijn klasgenoten werken, ook op andere opleidingen werken er veel mensen ;) je hoort van 8 tot 5 beschikbaar te zijn bij een voltijd studie (deeltijd ook nog een optie mocht je je echt druk maken hierom) dus je zou 's avonds of in het weekend kunnen werken?
Er zijn echt een heleboel studenten die het in hun eentje moeten zien te redden financieel gezien, dus dat gaat jou vast ook helemaal lukken ;)

En super dat je een goed gevoel hebt bij de e-hulp! Hopelijk blijft dat ook! En jamme rvan dat paard, hoe kwam het dat je eraf viel? Geen andere hobby zoeken hoor, paardrijden is daar veel te leuk voor ;)

Ik ben het met je eens om een zo hoog mogelijke opleiding te doen, ik wou ook altijd graag na mijn mbo opleiding het HBO gaan doen.
Alleen ik ben bang dat ik het HBO niet ga redden. Ik heb al mijn opleidingen makkelijk kunnen doen zonder te leren. Daarom heb ik dus eigenlijk nooit geleerd om te leren en merk ik wel eens wat moet leren dat dat vaak moeite kost.
Daarom zit ik heel erg te twijfelen, het is natuurlijk zo bij het HBO dat als je je studie punten niet haalt je zonder gemak van de opleiding afgegooid wordt en dat is iets wat ik absoluut niet wil.
Wat ook nog een probleem is dat het niet mogelijk is om in deze situatie veel aan thuisstudie te doen en of ik het huis uit durf te gaan als ik van een stufi moet leven en een weekend baan? Ik ben bang dat ik dat financiele risico niet wil lopen.
Verder weet ik ook nog niet welke hbo opleiding ik dan wil volgen, sowieso niet de opleiding die aansluit op mijn mbo.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 23:10

Tsja, of je het aan kunt, jij bent de enige die daarover kunt beslissen! Zo ook over wat je wilt gaan doen. Misschien dat wanneer je wat beter in je vel zit, dat de keuze dan iets makkelijker wordt?
Gelukkig ben je vroeg in het jaar en kun je je nog ontzettend goed orienteren! Veel open dagen en meeloopdagen bezoeken en dan vooral dingen durven te vragen!
Bij mijn opleiding zijn we eigenlijk nooit van 9 tot 5 aanwezig (hooguit 1 dag in de week in jaar 1) en waren we altijdwel 1 dag vrij. Maar dit verschilt heel erg per opleiding ;)
En over leren leren, hierover is vast veel op internet te vinden! Ik wil je ook best alvast wat dingen meegeven hoor ;) samenvattingen schrijven van je leertekst, tekst voor college's gelezen hebben, oefen toetsen maken en vooral veel herhalen zijn een aantal manieren ;)
Waar een wil is is een weg, en ik weet zeker dat je het kunt! Wees niet te bang om fouten te maken, want al zou je het niet aankunnen, wat dan? Dan gaat er niemand dood, de wereld draait gewoon door en jouw leven ook ;) jehebt dan een schuld (die je sowieso hebt met het leningsstelsel) die je door te werken kunt afbetalen, net als iedereen ;) (ze zijn hierin vrij soepel hoor!)

Jupp6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 10:04

Dankje voor je bericht en je leer tips!

Ik ben er nog steeds niet uit wat het wordt, maar ik heb nog genoeg tijd!
2 of 3 oktober ga ik naar een beurs waar veel scholen komen en ik wil nog een capaciteiten test doen op school, om te kijken welk niveau daar uit komt.

Het leenstelsel val ik net buiten als ik volgend jaar begin, dus dan kan ik zonder studieschuld van school komen.
Ik wil eigenlijk al vanaf de vierde klas op het vmbo iets met mensen gaan doen, maar ik heb nooit een saw opleiding of iets in die richting gedaan, omdat je altijd moet beginnen met jezelf uitpluizen en ik was te bang om mezelf tegen te komen.
Nu was ik aan het kijken voor vervolg opleidingen en kwam ik er maar niet uit en kwam er toch uit dat ik iets met mensen wil doen.. Ik vraag me af of het verstandig is om een jeugdzorg of SPH opleiding te gaan volgen..

Jupp6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 21:31

Hoihoi! Vandaag mijn laatste gesprek gehad mij de school ortopedagoog.
Ze vond me erg vrolijk en zag dat het een stuk beter met me ging. Na een goed gesprek besloten dat ik alleen verder ga zonder de Ortopedagoog. Ik blijf nog wel bij mijn online hulp en ben ingeschreven voor de curcus grip op m'n dip.

Maandag heb ik weer een gesprek met mijn ex.

Voor de rest gaat het erg goed met me, soms nog even een dip momentje maar hoor van veel mensen dat ze me vrolijker vinden nu het uit is. :)
En die dip momentjes zetten me nu al een maand niet meer tot zelfbeschadiging.

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:54

*\%/*
Veel plezier met het uitzoeken van een geschikte opleiding!

Jupp6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 10:02

Update: Ik ben fanatiek bezig met therapie. Ik heb nu een online psycholoog waar ik ongeveer één keer in de week mail van ontvang en soms wat langer.
En ik ben nu begonnen met een curcus van grip op je dip wat nu nog 6 weken gaat duren. Elke dag maak je huiswerkopdrachten en elke donderdag een chatafspraak.

Verder gaat het beter met me. Vlak na mijn relatie voelde ik me echt even fantastisch en er zit helaas wel weer een dalende lijn in, dat ik me af en toe weer ellendig voel. Maar het is gelukkig niet dat het de hele dag blijft hangen en ik ben er nu natuurlijk voor in therapie dus ik hoop snel naar de stijgende lijn te kunnen kijken!

Vandaag een beurs met studie-advies dus hoop vandaag ook te kunnen besluiten welke opleiding ik wil gaan doen, zodat dat ook weer een stukje rust geeft :)

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 12:27

Goed bezig :D
En het is logisch dat je je rot voelt als je relatie voorbij is. Of zomaar ... of omdat .... :j
Veel plezier met kiezen opleiding!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 18:28

Alleen maar een stijgende lijn is ook niet handig, voor je het weet ben je boven ...

Ben benieuwd of je er uit bent wat voor studie je wilt gaan doen.

Jupp6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 17:32

Hoe bedoel je maflinger? Van die stijgende lijn!

Ik twijfel nog steeds wat betreft opleiding. Het spant nu tussen SPH of veiligheid en vakmanschap.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 17:56

Jupp6 schreef:
Verder gaat het beter met me. Vlak na mijn relatie voelde ik me echt even fantastisch en er zit helaas wel weer een dalende lijn in, dat ik me af en toe weer ellendig voel. Maar het is gelukkig niet dat het de hele dag blijft hangen en ik ben er nu natuurlijk voor in therapie dus ik hoop snel naar de stijgende lijn te kunnen kijken!

Dit bedoel ik. Hier schrijf je dat je je beter hebt gevoeld, maar dat je nu weer in een dip zit/begint te komen. Je realiseert het je en de therapie lijkt te helpen. Dus je dalende lijn is niet zo dalend als je zelf denkt en gelukkig ook niet zo stijgend dat er straks niets meer te leren is :+ . Als dat zo zou zijn is de lol er ook snel af ook al lijkt het wel makkelijk en relaxt.

Jupp6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 23:08

Daar heb je gelijk in! :)

Jupp6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 22:07

Hoihoi,

Ik weet niet of er behoefte is aan een update? Maar zo ja bij deze.

Het gaat de laatste tijd erg goed met mij. Ik ben eergister ''ontslagen'' bij mijn online hulp, omdat ze denkt dat ik het weer alleen aan kan.
Ik ga in januari 15 weken intern op stage wonen dus heb ik een appartementje en daarna ga ik direct opzoek naar een studentenkamer en ga ik in het nieuwe schooljaar starten met een nieuwe opleiding en op kamers. Dus allemaal erg positief.
Er zijn nog een aantal kleine dingetjes maar dat gaat ook de goede kant op.
Het enige waar ik nog erg tegen aanloop is dat het lijkt alsof ik angst heb om me emotioneel te binden. Ik heb een erg leuk meisje leren kennen waar de klik erg mee aanwezig is. Echter zodra het op iets begint te lijken blokkeert alles in mijn hoofd. Dus ik moet daar nog iets op bedenken om dat op te lossen.