Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
trustHim schreef:Punt is ook dat gevoel pas nu komt en ik een andere arts ga krijgen, deze is per 1 october weg dus dan vraag ik liever aan de arts die wel gaat opereren. Heb nu ook 2 weken voor die afspraak is om ook bij mezelf eens na te gaan wat ik wil. Zou ik nu moeten beslissen zou ik denk ondanks de goede uitslagen en mogelijkheid voor borstbesparend toch gaan voor amputatie
trustHim schreef:Ik heb ook nauwelijks vet dus zit zeer waarschijnlijk ook aan de siliconen. Ik heb nauwelijks cup a dus hoe minimaal er ook gesneden word lijkt het me niet mooier worden. Hij had nu over een kleine incisie langs de tepelhof en dan word het draadje wat geplaatst is weggehaald met wat omliggend weefsel
), dus er was toch wel wat vet nodig geweest, zeg maar.
je prothese kan inkapselen maar dat hoeft niet. Ik was er even bang voor maar het ziet er netjes uit. Er wordt nog lypofilling gedaan zodat de borst wat zachter wordt en de nog "holle" ruimte tussen huid en prothese opgevuld wordt. Iphi schreef:Dat is toch niet zo, je kan ook kiezen voor regelmatige screening.
Volgens de geneticus die bij ons de uitleg gedaan heeft kiest ongeveer de helft van de vrouwen voor amputatie, de andere helft niet. Volgens hem waren er geen verschillen in overleving, omdat de vrouwen die niet voor amputatie gekozen hadden heel goed opgevolgd werden en er dus vroeg bij waren wanneer borstkanker optrad. Dit hoeft trouwens niet, van de draagsters krijgt 60-80 procent BK, niet iedereen dus.
Eierstokken zijn een moeilijker punt, omdat daar de controle moeilijker is. Ook hierop is helaas flink meer kans bij gen-draagsters.