Heb btw een zeer laag IQ(77) , wil het opnieuw laten testen, de aspergers hier hebben toch vaak een hoger IQ tot hoogbegaafd??
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Heb btw een zeer laag IQ(77) , wil het opnieuw laten testen, de aspergers hier hebben toch vaak een hoger IQ tot hoogbegaafd??
rocymax schreef:Moet jullie toch even allemaal een hart onder de riem steken, vind het heel dapper dat jullie jullie verhalen zo op kunnen schrijven en op een respectvolle manier erover kunnen discusieren.
Wat een moeilijke situaties komen er soms voorbij zeg. Respect voor jullie allemaal!!
takkie_muis schreef:Ty ladies , ja voor mij soms ook.. Vakanties zonder mijn vader omdat hij werkte waren ook zwaar voor mijn moeder , en soms was mijn zus aggresief en was zeker wel bang. Maar goed dat had ik ook...
Ik ben compleet doorgelopen , eerst een diagnose om zo maar te zeggen. Ze dachten altijd ADHD maar nee na een dikke 6 a 7 jaar is het toch autisme... , toen hebben ze mijn IQ getest en dat kwam zo laag kan er soms stiekem wel om lachen als is het echt om te janken...
moonfish13 schreef:Leren uit boeken vind ik algemeen gezien ook niet boeiend.
Maar als het wel mijn ding is gaat dat er ook zo in hoor.
Meestal is dat wel met praktijk erbij, dingen waar ik niets mee heb of doe gaat lastiger.
Natuurgeneeskunde slurp ik zo op.
Dus natuurvoeding, supplementen, kruiden, bachbloesem, acupunctuurdingen en die hap allemaal.
Maar dat zal ook zijn omdat ik daar gewoon helemaal in zit met mezelf, ik wil het zo optimaal als mogelijk hebben.
En elke keer weer denk ik dat het de limit is, en dan vind ik weer wat.![]()
Menino schreef:Wow, TM, dat moet heftig zijn. Voor jou en je ouders...
Ik houd ook wel van spontane dingen juist. Maar zal het zelf minder snel 'doen' , maar vind het heerlijk als andere mensen me spontaan last-minute meevragen
. Zelf heb ik alleen wel de neiging om alles van te voren uit te denken. Hoewel ik ook roekeloos kan zijn
Ik ben wel altijd degene die alle dingen qua OV nacheckt en een week van te voren uitdenkt ed.
Maar ik ben bv. wel in mijn eentje naar Australië gegaan om daar een half jaar rond te reizen. Heel leerzaam. Strookt niet helemaal met het idee van 'niet tegen verandering kunnen' .
Ik vind het vaak wel 'spannend' , soms zie ik er ook wel tegen op om spontaan iets te gaan doen (zo van 'ik zou het niet erg vinden als iemand over 5 minuten weer afbelt) , maar juist daarom vind ik het wel belangrijk om zulke dingen te blijven doen (ik wil niet mijn leven in mijn eentje op een stoffie zolderkamer doorbrengen), en vaak zijn het ook echt de allerleukste momenten. Heerlijk, mensen die niet denken in beperkingen maar gewoon doen waar ze zin in hebben
Wou dat ik wat meer zo was (en ik probeer het ook echt wel door te voeren in mijn leven.... Maargoed. De theorie is makkelijker dan de praktijk
) Spanning heeft ook wel te maken met het feit dat ik wel hele erge sociale angst heb... Dus dat maakt veel dingen 'spannend'
.
Urielle schreef:Dat is ook iets wat ik jammer vind
Nu met Pasen had ik zo graag erop uit gewild, zo in dat eerste voorjaarszonnetje begint het te kriebelen om naar buiten te gaan. Hij wil dat dus niet. Natuurlijk kan ik alleen, of met de kinderen, maar ik wil ook zo graag eens met het gezinnetje dingen doen. Maar als we iets doen, verzandt het in ik die probeer de sfeer goed te houden, en hij die klaagt over het geld dat het kost, geruzie over wat er al dan niet gekocht mag worden aan drinken of ijsjes en loopt hij met een lang gezicht zwijgend mee. Dat is dan ook niet wat ik voor ogen had![]()
Ik heb vroeger een gewone vriend gehad (dus geen liefdesrelatie) die gewoon opperde om na het werk zomaar op een doordeweekse dag 'even' naar Scheveningen te rijden (vanuit Brabant he), dan aten we daar, wandelden wat over de pier, en reden weer terug. Dat soort gekke dingen past helemaal in mijn straatje. Ik zou heel graag nog eens zo'n vriendschap vinden, dat zou mij emotioneel heel erg goed doen.
milou123 schreef:takkie_muis schreef:Ty ladies , ja voor mij soms ook.. Vakanties zonder mijn vader omdat hij werkte waren ook zwaar voor mijn moeder , en soms was mijn zus aggresief en was zeker wel bang. Maar goed dat had ik ook...
Ik ben compleet doorgelopen , eerst een diagnose om zo maar te zeggen. Ze dachten altijd ADHD maar nee na een dikke 6 a 7 jaar is het toch autisme... , toen hebben ze mijn IQ getest en dat kwam zo laag kan er soms stiekem wel om lachen als is het echt om te janken...
Je doet echt niet onder voor de rest hier op bokt hoor.
Een hele dikke knuffel voor jou!![]()