Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JasmijnJoy schreef:Maar ik heb eigenlijk een vraag. Jullie zeggen wel, ga naar de huisarts etc.Maar hoe wordt dat dan onderzocht of je dat hebt etc? Moet je dan testen doen enz?
yvje86 schreef:@F_Orumster
Ik ben nog steeds bezig om er vanaf te komen, na bijna 2 jaar intensieve hulp en een BED club waar ik wekelijks heen ging (1 jaar lang), ruim een jaar antidepressiva geslikt te hebben ben ik sinds november 2011 de goede kant op aan het gaan, eerst verbeterde mijn humeur en geestelijke toestand...daarna begon ik ook (heeeeeeeel langzaam aan af te vallen). Nu in sinds die november 2011 ongeveer 10 kg afgevallen (ja echt het gaat heeeeeeel langzaam maar dat geeft helemaal niet). Ik zit lekker in mijn vel en dat is ook echt heel wat waard.
Of ik er echt helemaal af kan komen weet ik niet.. ik heb zoals gister ook echt weer een eetbui gehad (dat wat ik gister at was niets in vergelijking als wat ik hiervoor at. Maar het gaat niet om de hoeveelheid, het gaat om het gedrag!
Ik weet bijna wel zeker dat ik het niet zonder hulp heb kunnen doen.
xSwanHeart schreef:@Nadesh: Fijn dat je de site hier even neer hebt gezetBen er alleen nog niet veel wijzer van geworden, want vind de site verschrikkelijk chaotisch... Is er een mogelijkheid om 'al dat mooie' uit te zetten? Ben oprecht geïnteresseerd, want ik vind het fijn dat deze stichting iets breder is dan Human Concern. Twijfel de laatste tijd of mijn eetstoornis wel mijn voornaamste probleem is, en ik weet eigenlijk niet zo goed voor wat voor behandeling ik me nou moet aanmelden... (Dat er iets moet gebeuren is in ieder geval wel duidelijk
Ik ben een wrakje, haha.)
JasmijnJoy schreef:Maar ik heb eigenlijk een vraag. Jullie zeggen wel, ga naar de huisarts etc.Maar hoe wordt dat dan onderzocht of je dat hebt etc? Moet je dan testen doen enz?
Sem_ schreef:JasmijnJoy schreef:Maar ik heb eigenlijk een vraag. Jullie zeggen wel, ga naar de huisarts etc.Maar hoe wordt dat dan onderzocht of je dat hebt etc? Moet je dan testen doen enz?
Ik ben ook weleens naar de huisarts geweest voor eetproblemen. Een beetje hetzelfde als wat jij
verteld. Ik mocht toen kiezen, of een doorverwijzing of gewoon om de zoveel tijd langs komen bij
de huisarts om even te praten over hoe het ging. Ik heb toen voor dat laatste gekozen en dat
heeft mij zeker geholpen. Tevens ben ik een paar keer naar de dieetist geweest om daar over mijn
eetpatroon te praten. Inmiddels praat ik al ruim een jaar niet meer met de huisarts en ben ik een
paar kilootjes aangekomen (ik ben nu op gezond gewicht), soms komt het een beetje terug maar
wat mij ook erg heeft geholpen is aan mijn moeder vragen of ze de weegschaal voor mij wilde
verstoppen.
xSwanHeart schreef:Trouwens, ik stuitte een aantal weken geleden op deze docu. Vond het persoonlijk heel interessant, en vreselijk herkenbaar (vooral het verhaal van Rowena, die qua uiterlijk ook nog eens ziek veel op mij lijkt, haha). Mede door die herkenning ben ik gaan inzien dat ik wel degelijk een probleem heb, en dat het eigenlijk niet langer zo kan. Misschien voor jullie ook een tip om te kijken?(Gaat over Boulimia en NAO)
[ Video ]
Sem_ schreef:Bij mij lag het ook aan leeftijd en onzekerheid, maar dat is nog geen reden om het niet serieus te nemen.
Als het je echt belemmerd in het dagelijks leven dan zou ik zeker even langs de huisarts gaan. Ik durfde
ook niet goed te eten in het bijzijn van andere, bijvoorbeeld in de pauze.
JasmijnJoy schreef:Ik heb een weegschaal gevraagd voor kerst
Ik weet niet of ik mijn probleempje wel zo serieus moet nemen. Het kan ook aan mijn leeftijd en onzekerheid liggen etc.
xSwanHeart schreef:JasmijnJoy schreef:Ik heb een weegschaal gevraagd voor kerst
Ik weet niet of ik mijn probleempje wel zo serieus moet nemen. Het kan ook aan mijn leeftijd en onzekerheid liggen etc.
Een weegschaal voor kerst? Lieve schat, laten we even wel wezen: welke 13jarige vraagt nou een weegschaal voor kerst? Je hoort het nieuwe album van One Direction te vragenNee, zonder grappen, ik denk dat je je probleem absoluut serieus mag nemen. Als je gewicht je zo bezig houdt, dat je daarvoor zelfs een eigen weegschaal wil hebben, lijkt dat me niet gezond. Op 13jarige leeftijd hoort dat je écht niet bezig te houden. Alsjeblieft, ban die weegschaal uit je leven, voordat 'ie je leven gaat beheersen!
![]()
Mijn weegschaal heeft momenteel geen batterijen meer, en die mag ik ook niet meer kopen. Ben vaak in de verleiding geweest, maar tot nu toe heb ik me in kunnen houden(Helaas zijn er genoeg andere manier om je lichaam te beoordelen.)