Hoe vaak en hoelang douchen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 15:32

Mensen douchen over het algemeen te veel en te vaak en daardoor zijn we eigenlijk te schoon geworden. (bouwen eigenlijk minder weerstand op) Toch douch ik wel iedere avond, gewoon om te ontspannen, ik heb die 10 minuutjes echt gewoon nodig en val dan veel beter in slaap. Toch vind ik het dus niet gek als mensen minder douchen, van eens in de 2 dagen douchen ga je echt niet stinken hoor. (al vind ik ook dat douchen na het sporten gewoon wel hoort)

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 15:43

Ik douche om de dag en ongeveer 20 minuten denk ik.
Soms ben ik ook wel klaar met nog geen 10 minuten maar het ergste is uit die douche kabine komen, brrrr. Dat probeer ik dus zo lang mogelijk te rekken altijd haha.

Zomers wel vaker even afkoelen en afspoelen, dagelijks een paar minuutjes dan.

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 15:57

Ik douche dagelijks. De ene dag wat langer dan de andere dag maar gemiddeld zo'n 10-15 minuten, hangt er vanaf of ik mijn haar was of niet. Meestal was ik m'n haar om de dag/om de twee dagen. ;)

YoshaMonica

Re: Hoe vaak en hoelang douchen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 16:05

Ik douche 2 x op een dag en dan t liefst een halfuur tot driekwartier. Heerlijk! Maar hebben jullie dan niet nadat je bij de paarden bent geweest je het gevoeld hebt dat je stinkt? Ik zou mezelf dan wel heel vies voelen als ik dan om de dag douche..

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 17:15

Mijn hemel wat een waterverbruik :oo :wow: Weet je wat dat kost? Per 10min verbruik je gemiddeld 100liter schoon drinkbaar water!!

Ik douche om de dag ongeveer 10min, en als ik mezelf was staat de douche uit. Ongeveer 7,5min staat die in totaal aan.

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 17:17

Sjors schreef:
Mijn hemel wat een waterverbruik :oo :wow: Weet je wat dat kost? Per 10min verbruik je gemiddeld 100liter schoon drinkbaar water!!

Ik douche om de dag ongeveer 10min, en als ik mezelf was staat de douche uit. Ongeveer 7,5min staat die in totaal aan.

Aangezien je naam verwacht ik ook niet dat je lang haar hebt dat veel tijd/water kost om te wassen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 17:18

Brrr, ik ben wel van het zuinig zijn met water hoor, ik zal bv. nooit tanden poetsen onder de douche. Maar de douche uit tijdens het inzepen, echt niet. :+ Krijg je het dan niet hartstikke koud Sjors?

Arwennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 17:19

ik douche elke dag omdat ik patiënten behandel.. vind ik wel zo netjes om fris te gaan werken! en als ik gesport heb douche ik nog een keer! Vaak ben ik er wel na 5 minuten weer uit haha :P

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 17:24

xxxjanna schreef:
Sjors schreef:

Aangezien je naam verwacht ik ook niet dat je lang haar hebt dat veel tijd/water kost om te wassen :')

Haha nee, dat klopt.

RedPassion schreef:
Brrr, ik ben wel van het zuinig zijn met water hoor, ik zal bv. nooit tanden poetsen onder de douche. Maar de douche uit tijdens het inzepen, echt niet. :+ Krijg je het dan niet hartstikke koud Sjors?

Gewoon snel genoeg werken krijg je het vanzelf warm :+

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 17:27

Ik douche om de dag ongeveer 20-30 minuten, en in de zomer 15min :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 17:36

Tanden poetsen en plassen onder de douche worden overigens wel aangeraden wanneer het om water besparen gaat. ..

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 18:56

Ik douche elke ochtend en als ik heb paardgereden s'avonds nog een keer, meestal ben ik in 10 min klaar.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 19:30

amoj schreef:
Hihi, ik vind dat juist lekker :o
Soms als ik bij de koeien ben geweest douche ik me expres niet, omdat ik de geur zo lekker vind :P

Daar heb je nou helemaal gelijk in!

Ruikt zo lekker die geur!
Dat hebben we hier ook,maar ik moet dan wel in de douche want op school denk ik dat ze daar niet echt blij mee gaan zijn..

Maar in het weekend,ben ik ook de dag buiten en dan ruik ik ook zo lekker!

Ik weet niet wie het was die zich zo zorgen aan het maken was over thuis wonen en zo?
Al douchen mensen een uur,wat maakt ons dat uit? Kiezen hun toch? Als hun dat fijn vinden en als hun het warme water (waar ik niet tegen kan :+ ) lekker vinden?

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 19:33

Ik douche meestal om de dag.. Soms als ik gewoon nog schoon zat ben, wacht ik een extra dagje langer :). Andere keren douche ik elke dag of zelfs 2x op een dag, als ik heb paardgereden, heb gesport, uit ben geweest etc. Verschilt heel erg. Maar gemiddeld om de dag 10 minuutjes.
Laatst bijgewerkt door ElineS op 19-02-13 19:43, in het totaal 2 keer bewerkt

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 19:34

Maar zo weinig is dat toch niet om de dag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 19:37

benangelique schreef:
Tanden poetsen en plassen onder de douche worden overigens wel aangeraden wanneer het om water besparen gaat. ..

Plassen snap ik, maar tanden poetsen? Ik poets toch zo 2-3 minuten mijn tanden, dat water zou dan dus 2-3 minuten doorstromen voor niks terwijl ik anders alleen een half kopje water gebruik om te spoelen. Lijkt me dus niet dat ik dan meer water verspil?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 19:40

Dat tandenpoetsen begrijp ik ook niet inderdaad

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 19:43

RedPassion schreef:
benangelique schreef:

Plassen snap ik, maar tanden poetsen? Ik poets toch zo 2-3 minuten mijn tanden, dat water zou dan dus 2-3 minuten doorstromen voor niks terwijl ik anders alleen een half kopje water gebruik om te spoelen. Lijkt me dus niet dat ik dan meer water verspil?

Ik denk dat ze dat aanraden omdat veel mensen maar 'gewoon' onder de douche staan wanneer ze zich al helemaal hebben gesopt, omdat ze het lekker vinden. En dus alleen gewoon nog eens 10 minuten lang, of langer, gewoon water over zich heen laten spoelen.. Dan kan je net zo goed je tandenborstel even pakken en poetsen. :-)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 19:45

SienenIvo schreef:
Maar zo weinig is dat toch niet om de dag?

Nee, dat is ook niet weinig. Maar in ieder geval al wat beter dan elke dag of zelfs 2x per dag. Ik wil best minder douchen, maar ik wil ook niet flink stinken :D

Citaat:
Al douchen mensen een uur,wat maakt ons dat uit? Kiezen hun toch? Als hun dat fijn vinden en als hun het warme water (waar ik niet tegen kan ) lekker vinden?

Dat maakt uit, omdat een heel uur douchen ontzettend veel water verspild.. Dat naar het riool gaat en weer het hele proces van schoonmaken moet doormaken, wat echt geen goedkoop proces is en ook slecht voor het milieu.. Daarnaast is water voor jezelf ook niet gratis hé.

Een douche van 10 minuten gebruikt ongeveer 80 liter water. Je betaald 1,50 per 1000 liter water.. Dus 12 cent voor die douche.. Maar daar ben je nog niet klaar mee. Je betaalt daarbovenop ook nog de stookkosten van het water dat natuurlijk verwarmd moet worden. Zegge, dat je dan 25 cent per douche van 10 minuten kwijt bent. (Volgens het nimbud).. Ga je een heel uur douchen elke dag, en meerdere mensen in het gezin die dat doen, dan loopt dat wel ;)

Lang en vaak douchen is geldverspilling en ook nog eens slecht voor het milieu.. Hartstikke onnodig.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 19:47

Dat snap ik ja,maar als (ik weetniet hoe ze heet) zich er zo druk over maakt.. Ik douche zelf ongeveer 5 minuten.. Ik ga ook niet graag ik de douche,maar nou niet dat ik stinkend naar school ga..

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 19:47

Haflinger15 schreef:
hahaha lieve meid je doucht weinig!

Ik douche elke dag soms wel 2 x als ik het koud heb ofso.
En dan echt geen 10 min zeker 30-40 min.

Wow dit vind ik wel heel veel hoor, vooral al dat aan en uit kleden -O-

Ik douche 1 x per 2/3 dagen. Maar dan wel een half uur, verder was ik me iedere dag. En ik vind dat ik niet stink van mezelf, met goeie deo en schone kleding vind ik het echt niet nodig vaker te douchen. In de zomer douche ik korter en vaker.
Oja en ga wel af en toe naar de sauna en daar verbruik je natuurlijk enorm veel water.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 19:48

Maar als je je een beetje schoon houd hoef je toch geen 2 keer per dag in de douche?

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 19:56

Als je bij de paarden bent geweest, zijn het toch vaak de kleren die stinken, dus handen wassen en andere kleding aan lost heel veel op. Tenzij je erg hebt gezweten natuurlijk.
Ik vind het overigens wel heeeeel lekker om na 2 dagen te douchen, voel me dan helemaal lekker fris en schoon. Dus snap het gevoel wel van mensen, en een verwarmde badkamer draagt ook bij aan minder lang douchen denk ik, in mijn oude huis is het zoooo koud in de winter dat een warme douche ook niet helpt. En douche bijna altijd s avonds, lekker fris en moe naar bed. Verschoon mijn bed wel heel regelmatig.

Oja en in de zomer was ik mijn voeten wel iedere dag want ik loop veel op blote voeten.
Vannacht ergens blijven slapen onverwachts en dan zonder schone kleding etc voel ik me wel heel vies.
Laatst bijgewerkt door Freya6 op 19-02-13 20:08, in het totaal 2 keer bewerkt

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:05

Ik douche elke dag, mijn haar ook. Vaak is dit rond de 20 minuten maar als ik bijvoorbeeld in een verdrietige bui ben kan het wel zijn dat ik meer dan een half uur er onder zit. (ik weet niet waarom maar als ik huil dan geeft dat een troostend, rustgevend gevoel..)
Als ik nergens heen moet en ik een dag of twee kan zonder douchen, dan doe ik dat meestal ook. Ook al zie ik er dan echt niet uit :')

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:52

RedPassion schreef:
benangelique schreef:

Ik poets mijn tanden altijd onder de douche in de ochtend. Ik was mijn haar en poets daarna mijn tanden en ondertussen spoel ik de shampoo uit mijn haar.