Vriend zakt opeens weg. Epilepsie? Iets anders? Update3 P13

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Vriend zakt opeens weg. Epilepsie? Iets anders? Update P4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 09:07

Dat denk ik ook idd :j
Hij is net terug maar er zijn uiteraard meer gesprekken nodig.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:08

Had hij er wel een goed gevoel bij ?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 09:10

Ja, geloof het wel. We blijven het vreemd vinden dat hij naar de psycholoog moet (symptomen zijn wat mij betreft toch duidelijk lichamelijk, maar het principe erachter snap ik wel). Hij volgt gewoon braaf de stappen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:13

Toch fijn te horen dat hij het wel wil proberen! Mocht er helemaal geen verandering komen, kun je dat tenminste uitsluiten en alsnog weer lichamelijk verder gaan zoeken!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 09:13

Ja, ik wil hierna eigenlijk dat hij naar de kliniek voor epilepsie doorgestuurd gaat worden, maar we wachten eerst maar af wat er nu gaat gebeuren :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:16

Cayenne
Veel lichamelijke kúnnen komen door psychische klachten!
Mijn schoondochter had veel lichamelijke klachten,ze konden niets vinden lichamelijks.
Ook zij is toen door gestuurd naar de psycholoog en idd. al haar lichamelijke klachten waren toch psychisch.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:22

cayenne mijn moeder heeft ook epelepsie en in de tijden dat ze werd opgehaald door ambulance en in t ziekenhuis werd gescand etc werd er ook weinig tot niks gevonden...dat is heel frustrerend voor diegene die t allemaal meemaken.
want ik denk als je aan je vriend vraagt of hij weet wat er is gebeurt weten ze er vaak helemaal niks van af..
bij me moeder varieeren de aanval heel erg van op de grond liggen schuimbekken met daarbij dat t hele lichaam trilt tot alleen soort van wegvallen en overal heel lauw op reageren of brabbelen als ze probeert te praten..
mijn moeder heeft pas na een jaar onderzoek epelepsie pillen gekregen en is toen ook doorgestuurd naar een epelepsie afdeling daar moest ze o.a ct scan 2 nachten wakker blijven en aan monitor zitten en op haar hoofd plakkers enzo...

voor jezelf moet je altijd gewoon rustig blijven hoe eng het er ook uit kan zien...meestal blijven de mensen niet lang in de aanval hangen.
het ziet er vreselijk eng en naar uit ik schrik er soms ook nog steeds van als me moeder een aanval krijgt..
wat je altijd kan doen tijdens zo een aanval is ze gewoon op de bank laten liggen of op een vlakke ondergrond en de luchtweg vrij proberen te houden.
weet niet of je man/vriend al een prik heeft gekregen van het ziekenhuis of huisarts maar die hebben wij ook voor me moeder liggen...dat mocht ze lang in dr epelepsie blijven hangen dan moeten we haar die prik geven met rotzooi er in zodat ze er uit komt.
mocht hij er nou langer als half uur in blijven hangen bel dan 112 gewoon op...

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:35

Cayenne schreef:
Kan het dan niet te maken hebben met een lage of hoge bloeddruk? Want dat is verder waar ik aan dacht.
Maar goed, ik weet het nu ook niet meer :\ Het is zo ondertussen een beetje een onbespreekbaar onderwerp aan het worden.

Het zou aan een lage bloeddruk kunnen liggen, dit heb ik namelijk ook (gehad). Ik heb eigenlijk bijna altijd wel last van een black-out met opstaan maar 2 jaar geleden begonnen deze zwaarder/langer te worden. Ik heb daarna een periode van zo'n 3 maanden gehad dat ik regelmatig flauw viel. Voornamelijk als ik langere tijd moest staan in een benauwde omgeving. Dan werd ik slap/duizelig en voor ik het wist lag ik op de grond. Bij de huisarts kwam eruit dat mijn bloeddruk veel te laag was. Oplossing: zout eten.

Cayenne schreef:
Ja, hij voelt het een seconde of 10 van tevoren aankomen. Dan kan hij nog net al het breekbaars aan de kant schuiven.

Dat heb ik precies hetzelfde. Ogen rollen, zweten, niet reageren, doodeng voor omstaanders. Daarna was ik helemaal kapot. Het duurde vaak tussen een halve tot een hele minuut en soms meerdere keren achter elkaar.

Is zijn bloeddruk ondertussen al gemeten?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 21:24

Hoe gaat het nu??

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 21:43

Weinig te melden eigenlijk.. Hij heeft om de twee weken een afspraak bij de psycholoog en die vind het nog te vroeg om te zeggen of het echt iets mentaals is of fysiek.
Maar het goede nieuws: hij heeft de afgelopen weken geen aanval meer gehad! *\o/*
Ik klop het even af, maar hopelijk blijft het zo! Over drie weken gaan we op vakantie, dus dat goede nieuws kunnen we wel gebruiken :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 11:03

Helaas heeft mijn vriend gisteren weer een flinke aanval gehad. Ik ben nu niet bij hem, dus hoor het net. Hij zat thuis op zijn kantoor en voelde het aankomen. Toen is hij gestrekt op de overloop gaan liggen (het bed kon hij niet meer bereiken). Volgens hem duurde de aanval langer dan normaal en had hij ook echt tijd nodig om bij te komen. Toen hij weer bij was deden zijn spieren het ook nog niet. Het was volgens hem net of hij heel even verlamd was. Daarna ging het weer :\

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 11:33

Wat vreemd en ook heel beangstigend lijkt me. Wel fijn dat hij het voelde en is gaan liggen voor hetzelfde geld val je hard met je hoofd ergens tegenaan. Ik blijf bij epilepsie een aanval kan je ook opwekken door lichtflitsen en b.v de t.v die veel flitsende en knipperende beelden heeft.

Een client van ons zoekt die flitsen bewust op, het geeft haar een fijn gevoel.

proberen een aanval op te wekken en het vast te leggen op beeldmateriaal en dat aan een arts laten zien?
sterkte lijkt me geen pretje als je niet weet hoe of wat.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 17:56

-O- Heeft hij daarna contact gehad met een arts/z'n psycholoog?? Top dat hij zelf is gaan liggen, maar wat ontzettend balen dat er nu toch weer een heftige aanval kwam. Heeft hij zich erg druk ergens om gemaakt?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 18:26

Op flitsen etc reageert hij voor zover ik weet niet. Filmen willen we het idd, maar opwekken lukt niet.
Hij heeft volgende week weer een afspraak met de psycholoog geloof ik. Hij zat gewoon rustig te mailen, verder geen stress oid :n

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:29

Mijn man is ook niet fotosensitief, maar heeft toch epilepsie :)

Ik denk steeds meer aan migraine zonder hoofdpijn als ik je beschrijvingen zo lees :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 08:51

Migraine zonder hoofdpijn veroorzaakt niet de dingen die haar vriend heeft.
Ik heb ook migraine aanvallen zonder hoofdpijn, je ziet dan wel flitsen [stroboscoop lamp effect ] en je krijgt een blinde vlek.Ook zie je sterretjes dansen voor je ogen,maar je gaat niet onderuit.Je voelt je wel een beetje beroerd erna.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 08:57

Heeft je vriend al gekeken wat het doet als hij bloedverdunners gebruikt? Een aspirientje per dag bijv?

Waar ik ook nog aan denk is het syndroom van Meuniere. Maar daar wordt je alleen duizelig en draaierig van en ben je niet compleet weg van de wereld.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 08:58

gohya schreef:
Migraine zonder hoofdpijn veroorzaakt niet de dingen die haar vriend heeft.
Ik heb ook migraine aanvallen zonder hoofdpijn, je ziet dan wel flitsen [stroboscoop lamp effect ] en je krijgt een blinde vlek.Ook zie je sterretjes dansen voor je ogen,maar je gaat niet onderuit.Je voelt je wel een beetje beroerd erna.

Dat jij dat nog nooit hebt meegemaakt betekend niet dat dat niet kan. Ik heb het zelf jarenlang meegemaakt :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 09:43

phormicola
Dat is ook waar,iedereen kan idd. andere verschijnselen krijgen.
Ik vind het nog steeds veel lijken op een lage bloedsuiker spiegel.Dit zijn ook moment opname's en alleen te vinden op het moment dat het gebeurt.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-13 09:54

Zijn ouders hebben een bloeddruk setje en die willen we eens lenen. Wanneer het dan gebeurd kan ik zijn bloeddruk opmeten en kijken of daar iets mee aan de hand is. Baat het niet, dan schaad het niet :)

Aspirientjes slikken heeft hij nog niet gedaan (en hij wil eigenlijk zo min mogelijk slikken zolang hij niet weet wat het is).

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 09:57

Kan je ook niet ergens een bloedsuiker meter lenen?
Dan zou je zijn suiker kunnen meten tijdens een aanval.
Lage bloeddruk geeft bij mij alleen duizeligheid,maar kan altijd verschillen natuurlijk.
Al zegt een H.A. dat een lage bloeddruk alleen maar 'gezond' is,maar wel lastig.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-13 10:00

Ik weet ook niet zeker meer of zijn ouders nou een bloedsuikermeter of een bloeddrukmeter hebben. Dat ga ik even navragen en anders moet er wel aan te komen zijn. Diabetes kan het overigens ook niet zijn.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 10:02

Migraine zonder hoofdpijn heb ik idd ook, alleen de aura dus. Maar ik ken geen migraine met wegrakingen.
Meniere geeft ook geen wegrakingen. Het lijkt toch nog op één of andere kortsluiting in zijn hersenen maar wat dan als het geen epilepsie is?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-13 10:03

Hij ziet tijdens zo'n aanval wel allerlei beelden aan zich voorbij flitsen trouwens. Is dat misschien nog ergens een symptoom van?

Ik denk zelf -ondanks alle onderzoeken die het tegendeel uitwijzen- nog steeds aan een vorm van epilepsie.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 10:05

Ik ook cayenne :j
Die beelden kunnen ook bij die kortsluiting horen..