Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ano28 schreef:Hoewel het moeilijk is bij mezelf te blijven en je makkeiljk een kant op gestuurd wordt. Sta ik vooralsnog (zo voelt het) vrij sterk in mijn schoenen en ga IK beslissen.

veerledec schreef:Kinderen kosten 20% van je inkomen, dus dat is wel uit te rekenen.
Wel een verschil of je 500 euro verdient of 2.500 per maand.. Sorry vond hem even heel grappig...
Het maakt niet uit wat je kiest, zolang je er maar achter staat. Zelf er ook geen ervaring mee, maar kies altijd voor jezelf; dan kun je jezelf niets verwijten en later ook niet een mogelijk kind van "als jij er niet was geweest dan...." (Want dat hoor ik nog wel eens (N) (niet van mijn ouders
maar van mensen die "ongepland maar wel gewenst" (zoals ze het zo mooi zeggen zwanger werden...) Kwanyin schreef:Het enige wat ik nog wil zeggen is, als je kiest voor abortus, dan denk ik dat je er best kan kiezen omdat je er zeker van bent dat je het kind niet wil. Dat het geen plaats heeft in je leven, dat je het niet wilt opvoeden met een vader die niets ervan wil weten,... maar niet omwille van "ik zou het eig
enlijk wel willen, maar ik ben gewoon bang dat
ik het niet ga aankunnen". Want als je wél wil, dan kan je het echt wel aan hoor! Je hebt je leven al mooi op poten en je klinkt als een hele verstandige meid. Ouders met een gepland kind komen zelfs vaak tijdens de zwangerschap in paniekaanvallen van "o jee, gaan we het echt wel kunnen".
).. 

"