Mijn verhaal… (ongewenst zwanger)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:42

Fijn TS! Je komt heel sterk over in je posts.

Ik denk dat jij, welke keuze je ook maakt, je er geen spijt van gaat krijgen. Elke keuze is goed, want het is jouw keuze. Je hebt er heel erg goed over nagedacht.

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:42

Och, was het leven maar een stuk makkelijker hé...
Ik wens je echt waar veel sterkte en veel moed toe ! :(:)

suzanne461

Re: Mijn verhaal… (ongewenst zwanger)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:58

Ten eerste vind ik het erg terecht en knap over hoe je omgaat met de papa, en verder het is sowieso jouw beslissing en jij mag het zelf weten! Misschien kan je het kindje laten geboren worden en dan aan een stel adopteren die geen kinderen kunnen krijgen? Maar onthoud het is en blijft jouw keuze.

ano28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 17:00

Adoptie is een optie die ik eigenlijk niet overweeg...

Dit kan ik echt niet.
Heel egoistisch misschien, maar dat kan ik nooit als het 9 maanden in mijn buik heeft geleeft om het dan af te geven.. Nee, als ik het besluit niet weg te halen voor 12 weken (planning is stukken eerder!) Dan houd ik het en zal ik er met alle liefde waar mogelijk voor zorgen..

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:04

het is een hele moeilijke keuze en ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk wel dat je zeker moet weten wat je wil en als je het wil houden moet je natuurlijk dat ook kunnen en willen. wil je je echt gaan richten alleen op een kind, daarbij kan je heel moeilijk nog iets anders doen dan op je kind passen.
als je goed nadenkt over je keuze zal je echt wel een goede keuze maken, wat die keuze ook is.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:10

Ik vind het knap hoe sterk je overkomt en dat je je eigen mening hebt..
echter zou ik adoptie niet helemaal van tafel schuiven dan heb je 1 meer tijd om er over te denken
en 2 het is niet helemaal weg zeg maar.
je hebt ook open adopties etc. zou er gewon een beetje over lezen voor je het echtvan tafel af schuift..

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:16

meid ga op je gevoel af..
sterkte..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:19

ano28 schreef:
Hoewel het moeilijk is bij mezelf te blijven en je makkeiljk een kant op gestuurd wordt. Sta ik vooralsnog (zo voelt het) vrij sterk in mijn schoenen en ga IK beslissen.

En zo moet het ook +:)+ .

Het enige wat ik nog wil zeggen is, als je kiest voor abortus, dan denk ik dat je er best kan kiezen omdat je er zeker van bent dat je het kind niet wil. Dat het geen plaats heeft in je leven, dat je het niet wilt opvoeden met een vader die niets ervan wil weten,... maar niet omwille van "ik zou het eigenlijk wel willen, maar ik ben gewoon bang dat ik het niet ga aankunnen". Want als je wél wil, dan kan je het echt wel aan hoor! Je hebt je leven al mooi op poten en je klinkt als een hele verstandige meid. Ouders met een gepland kind komen zelfs vaak tijdens de zwangerschap in paniekaanvallen van "o jee, gaan we het echt wel kunnen".

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:21

ik snap wel dat adoptie geen optie is voor ts , als ik heel eerlijk bij mezelf na ga, zou die optie voor mij ook geen optie zijn :n
, ik zou ook na 9 maanden in de buik en een bevalling geen afscheid kunnen nemen, daarnaast heeft een adoptie ook heftige gevolgen voor het kind welke ik verschillende keren van dichtbij heb kunnen zien.
tuurlijk , gaat vaak genoeg ook wel goed, maar het is ook een hele pittige optie voor biologische moeder, en kind.

nu zal ik zelf niet 1, 2, 3 voor de keuze komen te staan, ik ben zwaar vermindert vruchtbaar,(even voor de duidelijkheid , ik heb geen kinderwens en ben inmiddels 32) maar ik heb ook altijd gezegd dat ik voor een abortus zou kiezen bij een ongewenste zwangerschap.
inmiddels denk ik , als ik onverhoopt zwanger zou zijn, dan zal het wel zo moeten zijn ?
en is hij/zij welkom.

wat je ook kiest , het blijft denk ik altijd afwachten of je aan het eind van de rit het gevoel hebt de juiste beslissing gemaakt te hebben ... maar als ik de berichten van TS zo lees, is ze er weloverwogen mee bezig

sterkte TS met alle opties afwegen

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:30

veerledec schreef:
Kinderen kosten 20% van je inkomen, dus dat is wel uit te rekenen :P.

:') Wel een verschil of je 500 euro verdient of 2.500 per maand.. Sorry vond hem even heel grappig...

Ontopic... TS je bent goed bezig :) Het maakt niet uit wat je kiest, zolang je er maar achter staat. Zelf er ook geen ervaring mee, maar kies altijd voor jezelf; dan kun je jezelf niets verwijten en later ook niet een mogelijk kind van "als jij er niet was geweest dan...." (Want dat hoor ik nog wel eens (N) (niet van mijn ouders ;) maar van mensen die "ongepland maar wel gewenst" (zoals ze het zo mooi zeggen zwanger werden...)

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:32

Ts wat een moelijke keuze maar je komt op mij over als een verstandig persoon die goed kan relativeren.

Ik denk dat je niet snel een verkeerde keuze maakt. Als je er voor kiest om het weg te halen kan dit een hele bewuste keuze zijn en waarschijnlijk ook de juiste. Dat je nu een kindje weg laat halen wil niet zeggen dat je in de toekomst nooit een alsnog een goede moeder kan zijn. Een vriendin van mij heeft ongeveer hetzelfde meegemaakt en ze noemt het nog steeds één van de verstandigste keuzes die ze heeft gemaakt dus ook zo kan het gaan.

Als je wel voor dit kindje gaat ga je er naar toe leven en weet ik ook zeker dat je het goed op kan voeden.

Je moet het kindje iig niet houden omdat de maatschappij het onethisch vind om het weg te halen ofzo je moet een kindje houden omdat je het wil en kan houden.

Heel veel succes met je keuze!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:33

Kwanyin schreef:
Het enige wat ik nog wil zeggen is, als je kiest voor abortus, dan denk ik dat je er best kan kiezen omdat je er zeker van bent dat je het kind niet wil. Dat het geen plaats heeft in je leven, dat je het niet wilt opvoeden met een vader die niets ervan wil weten,... maar niet omwille van "ik zou het eig
enlijk wel willen, maar ik ben gewoon bang dat
ik het niet ga aankunnen". Want als je wél wil, dan kan je het echt wel aan hoor! Je hebt je leven al mooi op poten en je klinkt als een hele verstandige meid. Ouders met een gepland kind komen zelfs vaak tijdens de zwangerschap in paniekaanvallen van "o jee, gaan we het echt wel kunnen".

100% mee eens! Die gedachte heb ik zelfs bij de tweede nog gehad :=

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:35

Wat voelt het (voor mij) ontzettend ongepast van sommigen om de TS zo'n dwingend advies te geven terwijl niemand van ons er eigenlijk iets mee te maken heeft.
Of te gaan praten over de vreugde van het moederschap, terwijl TS nog geen beslissing heeft gemaakt.

@TS; Doe wat je zelf wilt, dat is het belangrijkste. zorg dat je achter elke beslissing staat die je maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:42

Even een opmerking, er zit verschil tussen ongewenst en ongepland.

Als je besluit de baby geboren te laten worden dan is het kindje dus wel gewenst, maar niet gepland.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:45

Gelukkig gaat het erom hoe ano het opvat..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:45

Ik zie maar een enkel die de TS verwijt voor een keuze te kiezen. Iedereen praat gewoon over hoe zij de dingen aanvoelen en ervaren. Er is niemand die zegt "en jij moet voor het kind kiezen want anders ben je slecht!". Maakt dat niet juist haar keuze voor abortus nog veel bewuster en veel minder risico op spijt? Als ze alle berichten van moeders kan lezen en kan denken "mooi voor jou, maar zo zie ik mijn leven niet!". Dat maakt je imo veel sterker als je de keuze maakt, want je weet nu dat al dat gepraat over hoe mooi een kind kan zijn je niet deert. Of juist andersom. Er zijn ook wat ervaringen langsgekomen van mensen die voor abortus hebben gekozen en er geen dag spijt van hebben. Misschien denkt TS dan ook "mooi voor jou, maar ik zou er niet zo goed mee kunnen omgaan."

ano28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 17:52

Vooralsnog is het ook ongewenst.. Maak ik de keuze het te houden, zal dit zeker veranderen.

Bravespots: Andere kunnen voor mij geen keuze maken. Wel kunnen ze een mening geven hoe ze het zelf aan willen pakken. Of aan hebben gepakt.
Ik zal hoe dan ook zelf de beslissing moeten maken

Kwanyin: duidelijk beschreven en denk dat ik je gelijk moet geven. Nu zelf nog eens bedenken wat voor mij van toepassing is.. (dit ging over de eerdere post)

Edit: Maar ook je 2e post kan ik me volledig in vinden..

Ik kan niet vragen mensen voor me te beslissen, (zou wel handig zijn nu :') )..

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:55

Wil nog even toevoegen, veel mensen zeggen 'je krijgt er wellicht spijt van' ik ken enkele meiden die een abortus hebben laten doen en daar geen emotionele schade van hebben gehad en geen seconde spijt achteraf. Dus het hoeft niet iets te zijn dat je de rest van je leven (pijnlijk) met jee meedraagt (wat altijd gesuggereerd wordt)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:58

Ik heb er geen seconde spijt van gehad. Maar ook echt nooit.
Ik heb er wel spijt van gehad, dat ik de vader, die beloofd had mij te steunen, maar dit niet deed, geen geweldige opduvel heb gegeven.
Misschien was het hem dan zo snel na mij niet weer overkomen.
Al heeft hij nu wel een heel mooi zoontje en is dat zijn allessie.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 18:34

@ ano28. Ik geloof dat er niets in je leven op je pad komt wat je niet aankunt. Ik kan me heel goed voorstellen dat je hier even van schrikt, maar ik begrijp dat je een thuisfront hebt die achter je staat, de vader financieel kan bijspringen. Een kind is een klein wonder, het is je eigen beslissing of je het kind laat komen of dat je aborteerd.

Als je nu laat aborteren, en er is later wel een kinderwens maar dat lukt niet meer, zou je daar vrede mee hebben? Een kind neem je niet, dat krijg je. Ze komen echt niet op commando.

Denk er goed over na. Ik wil je veel sterkte wensen.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 11-01-13 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

ano28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 18:44

Dat weet ik nog niet.. Is een van mijn angsten omtrent de beslissing.

Maar Nee, de vader gaat zeker niet financieel bijspringen. De vader is er in principe niet.
Mijn familie zal me uiteindelijk wel steunen, verwacht ik... Die staan nu nog zeker niet achter houden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 18:46

De vader is verplicht om financieel bij te springen. Desnoods wapper je met een DNA test onder zijn neus en maak je er een rechtszaak van. Zou ik toch een keer aan hem voorleggen. De details weet ik niet, maar als hij het kind al dan niet gedwongen erkent, zou hij zomaar recht hebben om het kind regelmatig te zien. Zou je dat willen?

Verder mag de familie geen uitslaggevende factor zijn of je het kind laat komen of niet. Maar wat ik jou heb voorgelegd mag je ook aan je ouders vragen. Zouden ze blij zijn als er helemaal geen kleinkinderen komen?

Mijn vader heeft sinds kort een spreuk aan de muur hangen (heeft 5 kleinkinderen)

"Als ik had geweten dat kleinkinderen zo leuk waren, was ik er eerder aan begonnen :D"

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 18:57

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 18:59

Ts ik heb bewondering voor hoe jij het aanpakt! Ik wil je dan ook sterkte wensen voor het doorhakken van de knoop. En welke keuze je ook maakt, ik denk dat jij een weloverwogen beslissing maakt.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 19:04

hele moeilijke situatie waarin je zit! Ik lees geen negativiteit maar wel dat je gevoel nog steeds meer richting abortus gaat.
Ik zelf zou dan nooit wachten tot na de echo want dat maakt alles veel moeilijker en zul je zien dat je waarschijnlijk hele andere gedachtes gaat krijgen. Een echo is een heel apart en emotioneel iets wat je niet makkelijk loslaat als je daarna voor een abortus kiest.
Daarom zou het mijn keuze niet zijn om de echo te willen zien als je gevoel nu uitgaat naar abortus.
Maar sterkte en succes met de keuze, welke keuze dan ook, die je gaat maken :(:)