Zwaar verslaafd en tóch Gestopt met Roken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 16:32

Iedereen die wil stoppen: veel succes en jullie kunnen het! *\o/*

Mijn vader is 25 jaar een verstokte roker geweest. Totdat hij op een dag zijn pak weggooide en zichzelf beloofde te stoppen.
En hij heeft simpelweg geen nieuw pakje gekocht.
Dat bewijst voor mij dat als je echt wilt, het gewoon kan.

Sindsdien (is al weer meer dan 20 jaar geleden) heeft mijn vader elke dag een kauwgompje. Gewoon een normale suikervrije met mintsmaak (dus geen nicotine erin).
's Morgens (op weekenddagen dan) neemt hij er 1, 's avonds gooit hij hem pas weg. Tijdens pauzes bewaart ie hem altijd aan zijn koffielepeltje.
Hoe hij het op werk doet, weet ik niet maar zal me niet verbazen als het kauwgompje gewoon mee gaat.
Er zal totaal geen smaak meer aan zitten (ik ben na een kwartiertje wel weer klaar met zo'n ding), maar blijkbaar werkt het voor hem.
Het is een veel betere gewoonte dan roken en kan ook stressverlagend werken om te kauwen. Misschien een leuke tip dus als je nog iets zoekt om je af te leiden :)

Mayo

Re: Zwaar verslaafd en tóch Gestopt met Roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 16:37

Nou de bezigheid van roken zal idd misschien wel vervangen moeten worden. Als ik op de bank zit en tv kijk ga ik tijdens de reclames toch vaak op m'n telefoon rommelen met een peuk erbij. Geen idee wat ik straks met m'n handen aan moet :+

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 16:39

gohya schreef:
Mayo en reken er ook op dat de sigaretten alleen maar duurder en duurder gaan worden.
Daar kan je echt van op aan.Goed van je om ook een poging te wagen,niet geschoten is altijd mis.
Heel veel succes.En ja,je doet er goed aan om wat nicotine kauwgom ofso te halen.Al is het maar om de héle moeilijke momenten te odersteunen.

Dat zal denk ik wel ja, mijn merk en formaat pakje is nog niet zo heel lang geleden gestegen naar € 6,80 en nu dus naar € 7,50, echt bizar. Maar misschien maar goed ook. Ik wilde met de tijd sowieso al stoppen, nu ga ik er alleen wat eerder aan beginnen :)

Ik heb van een collega een Nicotinell kauwgompje gekregen om te proberen. Denk dat ik die vanavond op stal eens ga proberen, kijken of het voor mij werkt :)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 16:49

Jeetje wat een geld! Het is al weer zoveel duurder geworden sinds ik gestopt ben. Toen was een pakje (dacht ik) €3,80 voor 19 sigaretten. Daar deed ik dan 1 dag mee.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 16:50

Mayo schreef:
Nou de bezigheid van roken zal idd misschien wel vervangen moeten worden. Als ik op de bank zit en tv kijk ga ik tijdens de reclames toch vaak op m'n telefoon rommelen met een peuk erbij. Geen idee wat ik straks met m'n handen aan moet :+

Dat kan ook zonder sigaret. Het is wel even wennen, maar goed te doen. Net als na het eten, of bij mijn eerste kopje koffie. Ik dacht altijd dat ik die handelingen niet kon zonder sigaret, maar dus toch wel.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 17:16

Is wel een pakje van 27 sigaretten, maar toch alsnog een bizar verschil :\

Het moet ook zonder kunnen natuurlijk, het zit tussen de oren en daar moet ik het uit zien te krijgen :=

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 17:32

Mijn laatste pakje van 27 sigaretten was Winston en koste toen [73 dagen geleden] 6,60.

Mayo je zal je gewoonte's moeten veranderen én dat is ook moeilijk hoor.
Maar het kán wel degelijk.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 17:49

Moet ook kunnen :j Nu nog doen :D Ben bezig met de mentale voorbereiding en ik vind dat het moet slagen :D

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 19:52

Mentale voorbereiding is het belangrijkste :j

Ik mis mijn peukie nu wel. Zit aan de koffie na het eten. Maar goed, dat zijn van die momentjes en daar kom ik wel overheen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 19:56

Ja en die momentjes worden minder en minder! ik heb er nu al bijna geen last meer van.
En daarbij ze duren steeds korter,straks nog maar een enkele seconde.

Nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:12

Mag ik me ook melden hier???
Ik rook dan nog wel (of moet ik zeggen wéér).
Ben met kerst gestopt geweest, ik was doodziek, kreeg geen lucht, en een peuk ging al helemaal niet, roken lukte gewoonweg niet meer.
Heb het 3 weken volgehouden, vriend kompleet van de leg, ik totaal doorgedraait.
Huilbuien, paniek aanvallen, ruzie om nix, ik wist niet wat me overkwam, en had toen ook helemáál niet in de gaten dat het van het stoppen kwam.
het was zó erg, dat ik me bijna vrijwillig op had laten nemen op een PAAZ/RGC.

Tot ik op mn (vrijwilligers-)werk was (9 januari), en daar een paniekaanval voelde opkomen.
Ben vroeger weggegaan, heb een vriendin gebeld, die heeft mn vriend gebeld, die mij vervolgens belde en mij gesommeerd heeft een pakje shag te gaan halen, eerst een peuk en bel me daarna maar weer terug.
Na 2 peuken was ik de rust zelve, nix meer aan de hand.
heb nog geprobeerd om een tijdje alleen te roken als ik onrust voelde opkomen, maar heb dat niet volgehouden helaas.
Gister zei ik tegen mn vriend dat ik weer ga stoppen na dit pakje, cold turkey!
Hij heeft me gesmeekt om het niet te doen.
Volgende week ga ik naar de huisarts om te overleggen of ik in aanmerking kom voor Champix.

Rotzooi is het, en ik wil er vanaf.

Bizar weetje:
20 jaar geleden heb ik een heroïne en wiet verslaving overwonnen, nooit geen behoefte meer aan gehad.
En dit lukt me niet?

-O- -:(-

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:17

Mayo schreef:
Ik wil ook stoppen met roken. Ik schrok mij een beroerte bij de pomp gisteren, toen ik sigaretten ging halen € 7,50 per pakje L&M (27 stuks) :wow:

Huh € 7,50 alweer? Die was toch € 6,80? of niet? is het dan gewoon met € 0,70 omhoog gegaan? Echt bizar!
Ik heb dat pakje nog niet gekocht ( nouja nog, ik ga m niet meer kopen :P)

Mjaa anyway, heb nog steeds niks gerookt!! Dus al langer als een dag, en dat terwijl ik vandaag een aantal stressvolle momenten heb gehad *\o/*

Eerst had ik gehuild ( ff mn hart gelucht bij iemand, en diegene rookt ook en heb niks gebiets :P)
Daarna ff druk bezig geweest op stal, waardoor ik altijd wel erge trek krijg
Mn hond was weggelopen heb hem wel weer gevonden :D maar ook deze stress moment niet gerookt *\o/*

Nu ben ik thuis relaxed, en wil zo graag 1tje! Maar ik doe het lekker niet :+

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 20:19

Welkom Nadesh.
Je kan idd. beter samen met je H.A. gaan overleggen hoe je dit stoppen met roken het beste kan aan pakken.Want cold turkey? nee dat zou ik je niet aanraden hoor.Iedereen heeft een eigen manier van stoppen met roken en wat voor de een een goede manier is,is niet voor iedereen de goede manier.
Jij moet dit in samenwerking doen met je H.A.
Succes! en heel goed dat ook jij van die giftige peuken af wil.

Goed zo! sammy. als die drang komt,neemt iets te eten! of ga effe iets doen.
Soms is die drang zó sterk dat het lijkt of je gek word.
Ik ken ze,en geloof me ze worden minder en minder!
Alleen jij kan het winnen van die drang.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:21

Nadesh, jij bent eigenlijk gewoon staatsgevaarlijk zonder peuken dus _O- _O-

Nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:25

maikeltje schreef:
Nadesh, jij bent eigenlijk gewoon staatsgevaarlijk zonder peuken dus _O- _O-

Nou, eigenlijk wel, maar dat wil ik niet toegeven :P
Ben me de pleuris geschrokken van mezelf, echt bizar -O-

Ik haal mn shag bij de Aldi, en die ging van 4,45 naar 5,30 :oo
1 euro = 2,20 gld
We betalen nu zo ongeveer 11,66 gld per pakje van 5,30 eur #)

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:31

Ja inderdaad, zit ook al wel meer te eten. Mja gelukkig kan ik het wel hebben, en wat erbij komt kan er ook weer af :)
En mn vent gaf wel een goeie vergelijking denk ik, want de drang zal er altijd blijven al is het maasr een paar seconden inderdaad. Maar hij vergeleek het met, stel je heb een keer trek in mcdonald ofzo, maar je haalt het niet. Dat heb je straks ook met je sigaret zoiets...daar kan ik nog wel mee leven.

Echt joh als ik morgen nog haal dan ben ik echt blij.

@ mayo, succes met de mentale voorbereiding, die heb ik ook al een poosje gedaan, nu ga ik het echt proberen hopen dat het gaat lukken :D

@ maikeltje, jij ook volhouden he!! :D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 20:36

Nadesh
En dat pakje word over een paar jaar 25,- gulden!dat werd een aantal jaren terug al verteld dat de sigaretten op dat bedrag uit zouden komen.
Sammy jij red het zeker wel tot morgen! laat ons zien dat jij je niet voor de gek laat houden door je geest.
En jij red overmorgen ook!
Laat Nadesh zien hoe het moet!

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:48

Ja het moet gewoon joh, maar tis echt zo raar.
Je heb gewoon constant 2 stemmetjes in je hoofd.
De een zegt "nee niet roken je moet echt stoppen"
En de ander zegt "joh neem er 1tje het is zo lekker"

Egt een drama hahhahha, maar ik heb niks in huis, ook geen volle asbakken ( dus kan ook niet een stukkie uit de asbak vissen := )
Ga het gewoon doen, dan bespaar ik heel veel geld, word een stuk gezonder!

Krijg je trouwens ook meer energie van het stoppen met roken?
Want ik ben altijd zo vermoeid, misschien dat dit ook wel helpt :D

En inderdaad Nadesh, je moet ff goed overleggen met je huisarts, en dan gewoon de stap nemen :D

Nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:55

Wat een fijn topic dit, thank you all!!
Misschien donderdag al naar de HA, dan aanloopje nemen, en gaan met die banaan :D

Ik vind trouwens maar 2 peuken "lekker" op een dag.
De eerste bij de koffie, en de laatste, net voor ik ga slapen (Nog ff een peuk, en dan ga ik pitten).

Daar moet ik denk ik iets voor verzinnen, ander ritueeltje :j

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 22:09

Sammy ik had al heel veel energie maar nu heb ik nóg meer energie.
Zoveel dat mensen aan me vragen of ik ADHD heb of altijd zo hyper ben.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 22:42

Jeetje Nadesh, jij reageert wel heftig. Het is inderdaad wel verstandig om een plan van aanpak te bespreken met je ha. In 1 x stoppen is niet handig bij jou. Maar super dat je de stap weer gaat nemen. Het gaat je de volgende poging vast en zeker lukken.

Goed hoor Sammy, ga zo door. Dat stemmetje zal zich straks steeds minder laten horen. Volhouden.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 22:48

Nou dan hoop ik ook dat k meer energie krijg goyha, dat lijkt me hherlijk weer veel energie te hebben :)

@ mbkaatje, thnx k ga het proberen, hopelijk is het goede stemmetje harder :D
K heb nog steeds niks gerookt, en ga wel gwn zo al lekker naar bed dan hoef k de avond niet meer zo lang te stressen ;)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 22:56

ik meld me ook maar even :o :o :o na 8 dagen weer begonnen :(

tja, met allemaal rokers om me heen kan ik het niet tegen houden,was 13 toen ik begon ben nu bijna 48
ik wil wel proberen steeds minder te roken, maar voor helemaal stoppen ben ik te zwak #)

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 23:10

Sorry dat ik zo binnen kom vallen maar alleen om onderstaande zou ik al 'willen' stoppen, gewoon uitgeslapen wakker worden lijkt me zooooooo lekker, dat de wekker gaat en je denk 'haaa, lekker een nieuwe dag' ipv 'schei uit rot wekker' . Ik rook een pakje per dag en draai ze zelf, scheelt een hoop geld dus voor mij niet de doorslag om te willen stoppen.
Ik heb nu de stemmetjes al in m'n hoofd, ik wil wel stoppen maar heb ik wel de echte wil? Ik hou het toch niet vol op vervelingsmomenten enz... en die kilo's die erbij komen heb ik geen problemen mee. Kan ze wel kwijt :)

maikeltje schreef:
Hoe lang had jij dat van dat wakker worden middenin de nacht? Dat vind ik wel behoorlijk vervelend. Gek genoeg ben ik 's ochtends niet moe terwijl ik normaal gesproken gebroken zou zijn.
Sowieso toen ik nog rookte lag ik compleet in coma :')

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 23:11

Wat jammer Mirgino!
Misschien moet je er nog meer naar toe leven. In ieder geval heb je al een stap gezet in de goede richting. Het stoppen zit nog in je hoofd en ooit, misschien al snel gaat het je lukken, als je maar graag genoeg wilt.

Mijn vriend was een paar maanden voor mij al gestopt, dus dat gaf geen probleem, maar mijn vriendinnen roken er nog steeds flink op los en in het begin was dat ook best moeilijk. Maar ik heb het volgehouden. Ik heb tegen mijzelf gezegd dat ik gewoon niet meer rookte en ben dus ook niet echt in de verleiding gekomen om toch een sigaretje op te steken.
Klinkt heel makkelijk, maar daar is ook een lang (denk)proces aan vooraf gegaan.