Steeds een grotere drang naar hondensnacks

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 12:50

Djilna schreef:
Vind het wel bijzonder dat mensen dit vergelijken met het eten van waspoeder, wc-papier, borden ed :? Mensen, varkensoren zijn nog altijd vlees en geen oneetbare producten. Dat wij het aan de honden voeren ipv zelf eten is wat anders. Zoals aangegeven worden dit soort ' onderdelen' in andere landen wel gegeten,

Maar denk dat de beef jerky wel een goed aternatief voor TS zou zijn (ivm evt hygiëne).

Maar als de drang zo groot is dat je er niet vanaf kan blijven, heet dat een verslaving en daaraan gaat meestal iets aan vooraf...

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:08

Arvanti_haf schreef:
Sonja schreef:
Heb je dat al van puppy af aan, of is het van de laatste tijd?

Vind ik leuk

:') +1

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:09

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:09

Colway schreef:
Of het nou waar is of niet, vind het wel een goed alternatief, je doet er lang mee, is relatief goedkoop (aangezien je er zo lang mee doet) goed tegen tandsteen denk ik, werkt voor een strakke kaaklijn en je wordt er niet dik van

Ik ga d'r ook 1 halen :+

_O-

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:12

sonja schreef:

whahah

@ ts: maar varkensoor is toch verder 'gewoon' vlees.. hier is het misschien vreemd, maar er worden in andere landen toch heel wat vreemdere dingen gegeten.. zoals ogen, cavia's, honden. als je dát nou graag at zou ik me meer zorgen gaan maken :+

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:17

jasz schreef:
sonja schreef:

whahah

@ ts: maar varkensoor is toch verder 'gewoon' vlees.. hier is het misschien vreemd, maar er worden in andere landen toch heel wat vreemdere dingen gegeten.. zoals ogen, cavia's, honden. als je dát nou graag at zou ik me meer zorgen gaan maken :+

Ik vind het ook niet vreemd dat dat wordt gegeten. Dat WIJ nu zo gewend zijn onherkenbare stukken van een kip of koe willen eten maakt niet dat het andere raar is.
Ik heb liever dat we elk stukje van een geslacht dier opeten. Ik geef toe het liever niet te willen zien, dus vind het heel goed dat het in de frikandel en kippensoep zit.

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:18

First_Unique schreef:
Haha omg! Daar durf ik me toch ook niet aan te wagen hoor!!

Overigens zijn die lickit's , paardensnoeprepen wel echt goeie!! Haha

haah die zijn idd wel lekker die paardensnoepjes *D

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:05

F_Orumster schreef:
jasz schreef:

whahah

Ik vind het ook niet vreemd dat dat wordt gegeten. Dat WIJ nu zo gewend zijn onherkenbare stukken van een kip of koe willen eten maakt niet dat het andere raar is.
Ik heb liever dat we elk stukje van een geslacht dier opeten. Ik geef toe het liever niet te willen zien, dus vind het heel goed dat het in de frikandel en kippensoep zit.

klopt, het zou heel wat eerlijker tegenover dieren zijn als we alles op aten en gebruikten. en verder is het ook gewoon zonde om iets dat eigenlijk gewoon eetbaar is weg te gooien. ik eet dan zelf daarom ook geen vlees, en ik kan er vaak ook niet tegen als mensen gaan zeuren dat ze nog zien welke dier iets is geweest :+
óf alles eten, of niks vind ik eigenlijk. dus wat dat betreft is de ts goed bezig! :j

Anoniem

Re: Steeds een grotere drang naar hondensnacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:17

Ach er is vast wel een land of stam ergens te vinden waar oren of snuitjes ofzo een delicatesse zijn. Het is ook maar net wat je gewend bent en als lekker beschouwt. Ik vind het idee aan bv slakken eten ook gruwelijk, terwijl er mensen zijn die er heel wat voor over hebben.

Onze slager verkoopt trouwens 'cowboy snacks' of zoiets, repen heel dun gedroogd vlees voor bij de borrel. Lijkt me gezonder ivm hygiene, en beter voor de tanden :D

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:22

Tja er zijn mensen die graag hersenen eten, en er zijn mensen die liever biefstuk eten.
Dat de een iets niet eet of raar vind betekend niet dat het niet kan of waar is.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:30

Wat ik me afvraag is of die varkensoren wel gesteriliseerd zijn of zo... anders heb je denk ik toch kans op wormbesmettingen en wie weet wat voor ziektes nog meer...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:37

die dingen zijn toch hoog verhit geweest,ze zijn gerookt...

wormen zullen wel niet zo snel in varkensoren zitten.. :n

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:40

ik denk dat er daar net zo snel wormen in zitten als in een ander stuk vlees...

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:24

Sonja schreef:

Blijf m geweldig vinden! +:)+ :D

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:31

jasz schreef:
ik denk dat er daar net zo snel wormen in zitten als in een ander stuk vlees...

Lijkt mij ook. Maar als ook de niet-gerookte varkensoren hoog verhit zijn geweest zal het met het besmettingsgevaar wel meevallen.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:00

inderdaad, als je ze niet eet terwijl ze over de datum zijn is er niet veel kans dat je er ziek van wordt. :D
edit: wat ik me wel afvraag, ts, hoe ben je uberhaupt op het idee gekomen om het te proeven? ik neem aan dat je pas 'verslaafd' kan raken als je het een keer gegeten hebt >;)
dacht je op een dag: hee ik ga een varkensoor eten? :+

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:26

quattuor schreef:
Ik heb eens een weddenschap gedaan dat ik een varkensoor helemaal moest eten met vrienden en is me toen wel bevallen :D
Heb natuurlijk wel gezegd dat het afschuwelijk was om niet raar te lijken...

ze had dat al uitgelegd in het topic..

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:32

ooh stom.. had ik niet gezien.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:33

Say cheese als je deze topic interessant vind door de verschillende reactie's die hier worden geplaatst.

CHEESE!

Ik vind het grandioos, en vond het zelfs jammer dat hij even dicht was. Zo mooi kun je hier zien hoe kortzichtig mensen worden door de regels in hun maatschappij. Wij als mensen zijn echte kudde dieren, we plaatsen ons zelf in onzichtbare hokjes omdat acceptatie enorm belangrijk is voor ons. En dat is niet erg, we zijn sociale wezens en alleen zijn is niet goed voor ons. Dat zit in je genen, daar doe je weinig tot niks aan. Wat ik hier zo mooi aan vind is hoe mensen de TS buiten het 'normaal' hokje plaatsen omdat zij varkensoren lekker vind. Dit is in onze maatschappij niet normaal en dus is de TS vreemd. Zou ze verhuizen naar een land waar het eten van varkensoren normaal is dan is ze dat wel. Wat dat betreft bestaat normaal niet, en is het net als de waarheid compleet afhankelijk van hoe de maatschappij om je heen is.

Zoveel negatieve als zelfs pijnlijke reactie's, de TS uitmaken voor een hond, gestoord, vreemd, ziek, niet normaal. En maar een klein handje vol mensen die het niks kan schelen. Zelfs word er geopperd dat het eten van die varkensoren niet zo raar is, want goden... mensen eten wel gekkere dingen zoals hond of cavia.. maar als ze dat zou doen! nou... dan maken we ons pas ECHT zorgen. Ondertussen wij als Nederlanders rauwe haring eten wat in veel landen gezien word als ronduit een ranzige gewoonte.

Maar TS, ik wil best eens langs komen om te proberen. Van kleins af aan heb ik geleerd dat je niet mag oordelen over voedsel en eerst zelf moet proberen. Zo wil ik best een keer hond eten, cavia en andere 'adnormale' dieren want wie weet is het wel gigantisch lekker. Niet oordelen totdat je zeker weet of het niks is voor jezelf. Heel moeilijk maar wel heerlijk geestverruimend.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:39

ja okee je hebt duidelijk gemaakt dat we allemaal heel kortzichtig zijn, maar jij niet!
je kan wel lekker mijn reacties uit z'n verband halen en lekker anders opvatten, maar ik heb ook heeeel duidelijk gezegd dat ik het juist goed vindt dat alles opgegeten moet worden en dat dat beter is dan alleen de 'normale' stukken vlees.
als je nu doet alsof ik gezegd heb dat cavia's eten pas echt gestoord is, dan moet je dat lekker zelf weten. maar je had ook kunne lezen dat dat een grapje is en dat het toch vrij duidelijk was dat het hier raar is, maar egens anders waarschijnlijk niet..

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:41

dit is nu al het beste topic van het komende jaar denk ik zo :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:41

Ik vind het ook wel beetje jouw schtick om alles maar normaal te vinden, Benfan ;) Dat kan ook te ver gaan (zeg overigens niet dat je te ver gaat daar in).

Het gaat mij niet om de oren. Het gaat mij erom dat ze oren eet die keihard zijn en niet voor menselijke consumptie bedoeld zijn, net als dat nagellak eten niet zo'n strak plan is.

AnniekSolana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:42

phormicola schreef:
Ik vind het ook wel beetje jouw schtick om alles maar normaal te vinden, Benfan ;) Dat kan ook te ver gaan (zeg overigens niet dat je te ver gaat daar in).

Het gaat mij niet om de oren. Het gaat mij erom dat ze oren eet die keihard zijn en niet voor menselijke consumptie bedoeld zijn, net als dat nagellak eten niet zo'n strak plan is.

amen.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:43

phormicola schreef:

goed gezegd...

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:43

Ik ben op hele andere manieren kortzichtig, alleen niet met voedsel. Ik eet namelijk graag en vind het leuk en spannend op compleet andere dingen te proberen. Je mag het zo opvatten als je wil natuurlijk daar sta je helemaal vrij in. En ik had niet er uitgemaakt dat het een grapje was over de cavia en hond, het nadeel van lezen op een forum is dat je niet 'hoort' hoe iemand iets zegt. Dus het is maar net hoe ik of iemand anders het opvat wat je schrijft. Net als dat jij leest dat ik iedereen hier kortzichtig vind, en mezelf als buiten gewoon geestverruimend zie.. zou wat zijn zeg, ben ik heel veel geestelijken beter af.

(edit) Alles normaal vinden, verklaar is dan eens wat normaal is?! Want ik probeer mezelf af te leren dingen normaal en adnormaal te vinden. Want normaal het bestaat gewoon niet. Normaal hier in huis kan raar zijn bij jou en omgekeerd. Wil je je leven lang echt druk gaan maken over wat mag en wat niet? wat gezien word als normaal en wat niet? Het eten van nagellak vergelijken met varkensoren is misschien wel niet normaal.. of wel? of niet. Of is het appels met peren vergelijken. Zoveel mensen die vast zitten op het idee dat het te hard is en daardoor niet kunt eten, ondertussen er al meerdere recepten zijn langsgekomen. Knabbelen op hard vlees is heerlijk, en of varkensoren nou echt te hard zijn? we zullen het maar eerst proberen! Ik ga morgen denk ik eens lang de dierenwinkel, en vragen bij de slager hoevaak zij een bestelling krijgen voor varkensoren. Eens zien wat er gebeurd.
Laatst bijgewerkt door Benfan op 06-01-13 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt