30 Day Shred (Jillian Michaels)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:16

Ik heb vanochtend wel voor foto's gemaakt. Gewoon voor mezelf, zolang je ze zelf nergens online zet en verspreid hoeft verder niemand ze te zien.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:20

Ohja.. :o? :P :')
Nee, maar.. het lijkt me erg confronterend.. Misschien wel goed ook, een extra motivatie..

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:27

Gewoon nu de foto maken en niet naar kijken, maar pas aan het eind van de 30 dagen vergelijken ;)

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:35

Gewoon doen, kun je later zien hoe je veranderd bent :) En verder hoef je je uberhaupt nergens voor te schamen, als je een slanker en getrainder lichaam wil, prima, lekker aan de slag. Maar dat moet je niet uit schaamte willen :n Dan kan je lichaam nog zo slank zin, als je geen gezond hoofd hebt blijf je altijd wel negatieve dingen zien. Body-positive dus *\o/*

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:39

Ohhh, nee, ik schaam me nergens vreselijk voor hoor! En het zal me een worst wezen. Ik ben zelfs best tevreden met mijn lichaam, maar ik heb bijzonder weinig spieren en wat kwabbetjes die op plekken zitten waar ik ze niet zo leuk vind. Normaal denk ik die lekker weg, maar op foto's zie je álles :P

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:47

Ik ga ook voor en na foto's maken. Morgen ook maar gelijk opmeten, is toch mn weegdag :)

Nog een kwartiertje en dan ga ik van start met dag 2! Heb er best zin in, eigenlijk :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:48

- Nek 34.5
- Borsten 95
- boven Armen L 36 & 37 R 37 & 38
- Taille 87
- Navel omvang 102
- Heupen 109
- Billen 113.5
- BenenL 66.5 R 66.5
- Kuiten L 40 R 41

Vorige keer dat ik gemeten heb, eind oktober, was mijn taille 89, linkerbovenarm in rust 37, linkerbeen 68 en linkerkuit 41, dus het gaat al de goede kant op :')

Ik heb net een uur cardio in de sportschool overleefd (roeien en fietsen) en heb daarna direct level 1 thuis gedaan :D
Ga volgende keer mijn hardslagmeter ombinden, want daar ben ik erg nieuwsgierig naar!

Hoewel de weegschaal over 30 dagen wellicht aangeeft dat er niet veel veranderd is zou je zo maar eens een aantal centimeter per lichaamsdeel kwijt kunnen zijn.[/quote]

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 19:52

Ik ga aankomende week langs de diëtist, mijn vetpercentage laten meten en eventueel ook omvang e.d. Na de 30 dagen ga ik weer. Dus ben benieuwd dan naar de resultaten :)

Ben trouwens vrij vanavond, het is té rustig op het werk, dus ga straks nog even hardlopen. Dat werkt bij mij altijd goed tegen spierpijn in de benen. En na de sessie van vanmiddag heb ik toch best last van de achterkant van mn bovenbenen :o
Laatst bijgewerkt door Sabini op 04-01-13 19:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:53

Killyenn schreef:
Raponsje schreef:
Killyenn waar in Glasgow woon je? :D

Het west end, letterlijk twee minuten van de uni (en ook twee minuten van de gym, over luiheid gesproken :=)

West end is zo mooi.
Wij hebben een huis gekocht in het west end, maar krijgen 17 maart pas de sleutel.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 20:04

Dag 2 zit er op :)
Ging goed, zonder pauze's en lekker mijn frustratie van de drukke dag kwijtgeraakt,
vind alleen de buikspieroefeningen best zwaar terwijl ik nu juist mijn bovenbenen er armen voel :P
Heb er omdat de buikspieroefening zwaar was nog maar een aantal buikspieroefeningen achteraan gedaan.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 20:35

Zo, ik heb dag twee ook overleefd. Vandaag ging het me veel gemakkelijker af dan gisteren. Zo maar eens eitjes koken en die opeten :)

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:02

Talisa schreef:
Nou, vanmorgen dag 1 level 1 gedaan, ik was flink moe daarna :D Ik sport niet en heb echt 0,0 conditie, dus het was wel pittig.
Hoop dat ik het 30 dagen volhoud :Y)

Wil graag wat strakker worden rond buik-heupen-bovenbenen!
Echt afvallen hoeft niet. Dus ik doe er lekker geen extra cardio bij!

Morgen wel schoenen aan trouwens, had zere voetjes van het springen op het niet-zo-zachte tapijt :')

Haha ja schoenen aan is sowieso wel handig dan!!
En ik denk echt wel dat je strakker bent na 30 dagen hoor. heb je ook gezweet tijdens die workout?

Ik ga binnenkort richting zolder hier in huis, en daar heb ik dan ook plek om oefeningen te doen! matje en wandspiegel komen nog.. TRX wordt ook opgehangen.. :D en wil dan ook wat cardio doen daar, zoals die shred. als ik beneden een keer lomp loop of heen en weer spring valt er vanalles van de kast af :=

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:14

Goed bezig allemaal!

Ook wat metingen gedaan.. :o
Taille 75
Heupen 101
Bovenbeen R 63 L 63
Kuiten L 37,5 R 37
Borst(jes) 90
Arm R30 L30

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:38

Haha Noor, wij hebben ongeveer dezelfde afmetingen :D Hoe lang ben je?

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:40

Poeh, ook ik heb dag 2 erop zitten! Moet zeggen dat het me iets makkelijker af ging dan gisteren, merkte alleen wel dat ik veel meer spierpijn heb dan ik vanmiddag toen ik achter mijn bureautje zat dacht te hebben..

Ik heb trouwens meer moeite met het cardio gedeelte dan met het kracht-gedeelte.. Meer mensen die dat hebben?

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:42

Sjeeeez.. I've just been shredded :') Ka-pot.
Volgende keer effe een flesje water naast me, anders is het niet te doen. Ik voel me wel.. voldaan.. :j
Ik heb ook meer moeite met de cardio :j De push-ups trouwens ook, maar dat komt door mijn blessure.. Tis voor mij erg moeilijk om mijn rug dan recht te houden.. maar we werken eraan . Volgende keer trouwens wel echt een matje aanschaffen, dit doet gewoon pijn aan mijn rug bij de crunches.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:48

Ik vind de cardio echt een rustmomentje, maar ik heb wel het maximale aan gewicht in m'n handen wat ik nog maar net aan kan :)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:49

Hihi, ik vind de cardio-gedeeltes juist lekker om ff bij te komen.
Ik merkte gisteren bij de laatste buikspieroefening (dat 'fietsen') dat ik het verkeerd deed. Je mag absoluut NIET je rug voelen dan. Dan moet je je bekken meer kantelen en echt je buik aangespannen houden. En dat is zwaar :o

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:51

Ik heb ook echt een conditie van 0. Ik vond de cardio wel te doen, met hardlopen ga ik meer stuk.. stukker.. :=
Ik heb het met de kracht wat makkelijker omdat ik die oefeningen al vaker doe voor mijn rugspieren.

Ik heb trouwens ook het beroemde 30DayShred-tomatenhoofd :j

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 22:14

_Noor schreef:
Goed bezig allemaal!

Ook wat metingen gedaan.. :o
Taille 75
Heupen 101
Bovenbeen R 63 L 63
Kuiten L 37,5 R 37
Borst(jes) 90
Arm R30 L30

Je bent je billen en buik vergeten. :)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 22:19

Wat is het verschil tussen billen en heupen eigenlijk?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 22:20

Leuk topic, ik breek even in voor een paar vragen als het mag. Oja, dikke pluim voor degenen die al begonnen zijn en het volhouden hoor!

Weet iemand of het kwaad kan als je niet iedere dag kan? Ik heb het echt belachelijk druk en weet zeker dat ik iedere dag niet ga redden. Nou kan ik er geen seconde mee zitten dat ik dan minder resultaat zie, beter af en toe sporten dan helemaal niet imo, maar ik ben wel benieuwd of het kwaad kan voor je spieren bv. Omdat het er toch op gemaakt is om juist wel iedere dag wat te doen.

Ik ben ook wel benieuwd of het mogelijk is het programma voor een deel te volgen, dus alleen bepaalde oefeningen mee te doen. Ik heb regelmatig pijnklachten waardoor ik bepaalde 'onderdelen' gewoon niet te veel moet belasten want dan kan ik na een week helemaal niets meer. Zou dan dus oefeningen waarvan ik weet dat ik klachten ga krijgen, over kunnen slaan, maar heeft de rest dan nog wel zin? Zijn het wel losse oefeningen of gebruik je eigenlijk steeds je hele lichaam? (als voorbeeld: buikspieroefeningen kan ik prima doen, maar 2 dagen jumping jacks en ik kan een week aan de pijnstillers voor mijn enkelgewricht...niet handig dus)

Oja, laatste vraag (sorry hoor, ben nieuwsgierig) doe je dus steeds 10 dagen hetzelfde? Of is het wel elke dag anders?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 22:22

Esther, Rapons heeft al gepost dat het geen effect heeft als je het niet elke dag doet of opsplitst.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 22:26

Mootje schreef:
Esther, Rapons heeft al gepost dat het geen effect heeft als je het niet elke dag doet of opsplitst.

Maar geen effect hebben is imo niet hetzelfde als kwaad kunnen...Effect vind ik niet zo boeiend, ik sport momenteel namelijk naast het paardrijden helemaal niet simpelweg omdat alles me dan pijn doet. Ik hoeft dus niet meteen strakker of sterker te worden, maar als het zou werken om weer wat meer in beweging te komen op een goede manier (want zelf oefeningen doen kan ik dus bv echt niet, dan doe ik het altijd fout of veel te veel of juist te weinig). Opbouwen komt daarna wel, wie weet kan ik na verloop van tijd wel het hele programma volgen, zou fantastisch zijn maar voor nu gaat het om een instapmogelijkheid. Maar als dit bv te zwaar zou zijn/te veel vraagt van je spieren als je het programma niet goed volgt, dan is het dus geen goede optie.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 22:27

Lees de posts van Raponsje zou ik zeggen...