hypermobiliteits syndroom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: hypermobiliteits syndroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 11:16

Ja ik heb dat topic toen opgericht :+

Ik denk dat ik maar een dubbele afspraak maak, dan kan ik mijn huisarts ook compleet bijpraten over alles.. :\ ik baal er wel van dat ik nu weer de huisarts moet gaan bellen. Dacht het eindelijk een beetje onder controle te hebben.

Ook meteen achter werkplek-aanpassingen aan. Betere muis; trackball vermoedelijk, andere stoel :=

mirjam_kl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 11:31

@ Jans, rot zeg....hoop dat je de aanpassingen kan regelen en dat het helpt!

Hier gaat het ook niet zoals het hoort, ik heb overigens altijd meer last van gewrichten die net buiten de kom gaan en er weer in. Spieren raken overbelast en geïrriteerd en dat geeft dan weer zeurende pijn.

Heb nu al een week weer veel pijn, in de zin van dat ik het echt continu voel en ik eigenlijk bepaalde handelingen niet meer kan uitvoeren. Niet handig als je twee paarden hebt om te verzorgen en het irriteert me ook echt mateloos.

Vorige week woensdag een paard aan de longe gehad maar die was ietwat vrolijk door het weer waardoor mijn schouder het flink te verduren heeft gehad en met mijn andere paard moet ik nu einden lopen omdat ze echt in beweging gehouden moet worden maar rijden voor haar nu te pijnlijk is. Dus met dat lopen heeft mijn knie het weer zwaar te verduren.

Misschien toch maar weer eens een afspraak maken bij de huisarts, ben ik al lang niet meer geweest maar ik ben het gewoon helemaal zat met dat lichaam. Ik kan niet eens normaal in bed liggen zonder pijn.

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 11:48

Hahaha toevallig! :)
Maar het zou wel heel fijn zijn als je aanpassingen kan krijgen, ook al vind je het rot om je huisarts lastig te vallen ;)

He Mirjam, jij ook al in de lappenmand... Balen!
Ik snap je gevoel helemaal, het is frustrerend dat je lijf niet mee werkt.. ;(

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 12:28

beterschap iedereen... het is heel vervelend allemaal!

Mirjam.. de dokter zal je vast wel kunnen helpen, een beetje normaal slapen is toch ook wel gewenst!

Over in bed liggen... als ik op mijn buik lig met mijn ene been gestrekt krijg ik ook een pijn onder in mijn rug wat doortrekt in mijn bil. Ik sliep altijd op mijn buik maar nu moet ik op mijn zij.. zou dit met het heupgewricht te maken kunnen hebben??

Gisteren heb ik weer Swibma gedaan ( jaja, zumba maar dan in het water! ) en dat ging goed... daarna heb ik nog 20 baantjes gezwommen en vond het toen wel best. Het is alleen lastig bij het zwemmen dat mijn vingers open worden geduwd door het water bij de schoolslag waardoor ze overstrekken en in de kramp schieten.. moet ik toch eens iets op bedenken

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 13:20

Citaat:
Het is alleen lastig bij het zwemmen dat mijn vingers open worden geduwd door het water bij de schoolslag waardoor ze overstrekken en in de kramp schieten.. moet ik toch eens iets op bedenken

Vervelend is dat hè! Dat heb ik dus ook en ook bij mijn tenen, terwijl de dokter zegt dat zwemmen heel goed is voor me..
Doe het alleen nooit meer door die kramp ;p

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:44

m'n nek was van het weekend ook niet te harden, leuk als je 2 verjaardagen hebt.. pfff
ik heb alleen last van m'n nek kwa hypermobiliteit. wel kan ik veel dingen overstrekken en kraken

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:53

Ik wist helemaal niet dat dit bestond, maar ik lees dit en herken veel dingen.
Ik heb vaak knakkende enkels. Vooral mn linkervoet hoef ik maar te draaien en die enkel knakt al weer.
Ook mn polsen knallen erg vaak en doen vaak zeer..
Een handstand doen lukt bijvoorbeeld ook niet meer want mijn polsen doen gewoon zo zeer!
Ik heb vaak last van mn benen, het voelt alsof er gewoon geen kracht meer in zit, echt heel raar!
Mn pony is niet een van de makkelijksten, wil niet goed vooruit dus als ik echt been moet geven ben ik na een minuut kapot.
Ook is bijvoorbeeld het rijden van voltes moeilijk, wanneer ik stelling vraag gaat de pony mee naar binnen en ik heb geen genoeg kracht in mn benen om met mn binnenbeen de pony 'op de volte' te houden.
Ik heb inderdaad ook platvoeten of spreidvoeten en heb hier zooltjes voor.
Lange afstanden lopen doet ook zeer, en traplopen is ook best vermoeiend. Tuurlijk lukt het allemaal nog wel, maar mn benen zijn écht moe als ik boven ben.
Ook heb ik best wel vaak klachten dat bijvoorbeeld mn rug zeer doet, mn arm, polsen of benen.
Mn moeder en ik denken dat het inderdaad iets met mn spieren of gewrichten is, maar ben er nog nooit mee naar de dokter geweest.
3 jaar geleden ben ik een keer naar de dokter geweest omdat mn pols zeer deed, en dokter vond het vreemd dat die zo vaak knakte, dus verwees me door naar de fysio, maar ik ben nooit naar de fysio geweest..
Ik heb dus veel knakkende 'onderdelen' en ook vaak het gevoel dat mn spieren 'moe' zijn. Zou dit hypermobiliteit kunnen zijn of is dat iets heel anders?

Edit: Ik las even het topic door en bedacht me ook nog dat ik bij hardlopen vaak 'door mn enkels' ga.
Edit2: Ik las net ook dat veel symptomen zijn dat je bijvoorbeeld je duim de andere kant op kunt wijzen, volgens mij heb ik geen last van die rare dingen. Tenminste ik heb voor zover ik weet nog nooit iets de verkeerde kant op kunnen buigen ofzo..

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 15:43

Zijn er meer mensen die graag op de grond liggen om verlichting te zoeken? Wij hebben een houten vloer thuis en sinds ik klein ben kan ik me herinneren dat ik graag op de grond lig... :+ Zo lekker koud en hard :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 15:50

Ik hou van de grond <3 echt ook sinds ik klein ben, want de grond is recht en dan voel ik mijn lichaam in de juiste houding zakken :+

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 15:56

Ooh gelukkig :D Vaak krijg ik opmerkingen dat ik ook gewoon op de bank mag zitten, maar de grond is zoooo fijn <3
Je voelt gewoon al je spieren ontspannen en je gewrichten rechttrekken!

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:50

Ja, ik hou ook van de grond haha! het is zo recht en ontspannend, geen irritante bank waar je scheef in wegzakt :)

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:53

Hier kan ik me niet in vinden :=
Als ik te lang op de grond zit/lig dan gaat alles zo'n pijn doen. Echt vreselijk. In m'n eigen bed heb ik er het minste last van, die vormt helemaal met mijn lichaam mee, en alles wat harder is dan mijn bed is vreselijk pijnlijk :')

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:04

En ik maar denken dat ik de enige idioot ben die graag op de grond ligt :D
Het liefst zou ik op de grond slapen, maar dan kom ik er nooit meer vanaf, dus heb ik het hardste matras genomen wat ik kon vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:08

Ik heb een traagschuim matras aangeschaft, duur grapje maar het is wel veel beter voor de pijn:

NASA schuim wordt gebruikt voor de ontwikkeling van traagschuim matrassen. Omdat het NASA traagschuim matras reageert op temperatuur, en zich met een zeer open celstructuur onder lichaamsdruk als het ware laat leeglopen, beleeft men een gevoel van versmelting met het materiaal. Dat is een aangename sensatie en geeft dus een gelijkmatige ondersteuning aan het slapende lichaam.

De densiteit, of ook wel celdichtheid bij NASA traagschuim, wordt in KG's uitgedrukt. De hoge densiteit schuimen reageren langzamer en voelen vaak harder, een lagere densiteit geeft meer vering.

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 23:54

Oeh dat klinkt heerlijjk, maar zal inderdaad wel een duur grapje zijn... ;(

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 00:53

Denk dat ik dat ook helaas niet zal kunnen betalen :(

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 00:58

Pff ik lig nu al een uur te draaien in bed. Ik weet van de pijn in m'n rug echt niet meer hoe ik moet liggen ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 08:45

Heb tweepersoons voor 700 euro. Bij woonfactory in doetinchem :)

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 13:29

hahahah Jans.. ik las gewoon 'twee tampons voor 700 euro' :') :+ da's echt dom :P

Welkom xxLady.. zo te lezen heb je ook wel last van hypermobiliteit.. je zou eens naar je arts kunnen gaan:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:31

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:33

Dat is een nette prijs voor een bed Jans. Wij moeten ook aan een nieuw bed maar ik vind het altijd een moeilijke keuze.

Pijn in je handen met zwemmen is heel herkenbaar. Ik maak altijd een vuist als ik in schoolslag zwem, dan ga ik wat minder hard maar heb geen pijn in mijn handen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:34

Ik maak ook altijd een vuist met zwemmen :j maar bij mij gaat het ook in de heupen verschrikkelijk pijn doen :=

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:37

Mijn heupen heb ik met zwemmen dan weer niet zo'n last van. Met lopen is dat wel één van mijn zwakke punten.
Hoop als ik straks mag beginnen met revalideren ik snel mag gaan zwemmen.

Had jij ook een enkelbandplastiek gehad Jans?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:44

Dat heb ik een keer geprobeerd op advies van een fysio maar dat geeft teveel druk op mijn schouder. Die is een keer of 15 uit de kom geweest en daar niet helemaal schadeloos uitgekomen. Heb wel een plankje wat ik soms gebruik zodat ik helemaal zonder armen kan zwemmen.