Natuurlijke haar verzorgingsproducten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 12:37

Lichaamsbeweging is goed voor je hele lijf, alles wordt beter doorbloed, afvalstoffen sneller afgevoerd, enz. Dus kan me wel voorstellen dat het dan ook goed is voor je haar(groei) :)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 13:17

Haargroei en lengte is genetisch vastgelegd, dat ga je niet veranderen met lichaamsbeweging. Maar de rest klinkt logisch. :)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 13:25

Lara_Silver schreef:
Ik ben benieuwd naar het onderzoek wat bewijst dat lichaamsbeweging een positieve invloed heeft op je haar. Voedsel, dat klopt, maar beweging? :)

Beweging heeft invloed op je algemene gesteldheid en weerstand, wat dus weer effect heeft op je haar :D

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 13:26

Lara_Silver schreef:
Haargroei en lengte is genetisch vastgelegd, dat ga je niet veranderen met lichaamsbeweging. Maar de rest klinkt logisch. :)

Maar de kwetsbaarheid van je haar is wel weer te beinvloeden! :j

Lara_Silver

Re: Natuurlijke haar verzorgingsproducten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 14:38

Klopt, maar dat lijkt me toch echt meer een zaak van voeding. ;)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 20:58

Hoe bedoel je dan lengte? Dat het sneller groeit of dat het op een bepaalde lengte stopt met groeien?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 23:49

Beiden is genetisch vastgelegd. Dus zowel de snelheid van het groeien als de maximale lengte. Maar voor die laatste heb je natuurlijk wel weer gezond haar nodig, als het constant breekt en splijt lukt het niet om het haar lang te krijgen. Ik blijf erbij dat lichaamsbeweging bijdraagt aan het algemene welzijn, maar dat je haar het toch voornamelijk van de voeding moet hebben.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 14:17

Gezien hier interessant dingen in staan, reageer ik in dit topic in plaats van een nieuwe te maken.

Ik ben mij momenteel ook aan het verdiepen in natuurlijke verzorgingsproducten naast een steeds gezonder wordende levensstijl; maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Zijn siliconen nu wel of niet goed (beauty fora zeggen van niet; onafhankelijke wetenschap zeggen van wel) in haarproducten? Ik merk van shampoos zoals Syos, Dove etc. dat mijn haar inderdaad vet wordt. Guhl (ei met cognac) doet het werk goed, maar toch moet ik eigenlijk zeker om de dag mijn haar wassen omdat het anders vet wordt (en ik kom er nu niet goed achter of dit nu wel of niet siliconen bevat). Ik had begrepen dat dr. Organic geen siliconen bevat (staat op diverse fora) maar hier lees ik het wel weer. Ik heb een fles hiervan thuis staan (met roos) dus ik kijk straks even.

Er zijn dus ontzettend veel fora en websites die ik al bezocht heb en daar staan ontzettend veel tegenstrijdige berichten op. Volgens mij wordt het dus etiketjes lezen en proberen de overeenkomsten op de websites als feiten aan te nemen en de rest maar verder uitzoeken.

Wellicht kunnen we dit topic dus weer wat nieuw leven inblazen. Ik ben in ieder geval bijna bij met het lezen ervan. :)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 14:28

Er zijn twee soorten siliconen, wateroplosbare en waterbestendige siliconen.

Hier een site met fijne info, hoe je ze kan herkennen op verpakkingen etc.

http://beautyfrique.com/2013/01/26/sili ... d-en-haar/

De wateroplosbare zijn zoals men kan lezen niet waterbestendig en laten zich er met water af wassen, niet zo erg. De imo slechte siliconen zijn de waterbestendige siliconen. Op zichzelf zijn ze niet zo schadelijk. Wat er op de site ontbreekt is dat je waterbestendige siliconen er enkel met sulfaten af kan wassen, en laten die sulfaten nu wél slecht zijn voor huid en haar.

Ik vermijd dus voor de zekerheid alle vormen van siliconen voor mijn haar zowel in de shampoo, conditioneer als in de styling. Wat moeilijk is, want vind maar eens producten voor krullend haar die zonder een royale hoeveelheid siliconen je frizz beloven te temmen.. Sinds ik geen siliconen meer gebruik word mijn haar niet meer vet en is de algehele conditie erop vooruit gegaan. Krullen zijn al een droog haartype, van siliconen word het erger, dus wil je er weer serum insmeren; eindeloos gevecht.

Ik gebruik dus nu het Zwitserse product Rausch voor het wassen en spoelen en heb een tijdje getest mijn haar erna 'naakt' te dragen, maar het pluist te erg. Gelukkig heb ik een lijst gevonden met mousses etc. die blijkbaar geen siliconen bevatten, moet ik wel nog gaan nakijken in de winkel:

http://www.glossys-world.de/p/silikonfr ... dukte.html

Om maar even een kort antwoord te geven op je vraag; nee de siliconen zijn op zich zelf niet schadelijk, het helpt tegen frizz, beschermt tegen hitte en vochtigheid en het 'nept' glanzend en gezond haar. Wel legt het een laagje om je haar wat dan weer als nadeel verstikking, verminderd volume en vettig uitzicht/ gevoel met zich meebrengt.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 14:37

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 14:46

Die site is ook fijn, in mijn Rausch zitten helaas wel sulfaten en alle shampoo's behalve die l'Oreal (waar dan weer siliconen in zitten) zijn hier niet verkrijgbaar. :( Ach het is een zoektocht tot je producten vind die helemaal vrij zijn van alles. Die Yes to carrots ziet er echt goed uit overigens. :j

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 14:55

Ik had die links dus net gelezen en mijn gezichtverzorginsproducten bevatten dus de waterbestendige siliconen. Zodra deze op zijn ga ik dus proberen de wateroplosbare te vinden. :j Voor mijn haar wil ik het nu gaan vermijden door de shampoo's van de Tuinen te gaan halen. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. :)

Ik had gelezen dat de Yes to carrots nog wel coco sulfaat bevat maar dat dit de betere sulfaat versie is.

Overigens wil ik best wel dingen naar je opsturen in een bath als je ze graag wilt gebruiken?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 15:31

Gewoon je haar wassen met zeep kan ook nog. wel een natuurlijke zeep dan natuurlijk, zoals de aleppo zeep.
en hier een lijst met conditioners zonder siliconen. er zijn ook mensen die met de conditioner ook gewoon hun haar schoon maken/wassen, geloof ik. Dus zonder gebruik van shampoo .

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 15:34

magda_90 schreef:
Ik had die links dus net gelezen en mijn gezichtverzorginsproducten bevatten dus de waterbestendige siliconen. Zodra deze op zijn ga ik dus proberen de wateroplosbare te vinden. :j Voor mijn haar wil ik het nu gaan vermijden door de shampoo's van de Tuinen te gaan halen. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. :)

Ik had gelezen dat de Yes to carrots nog wel coco sulfaat bevat maar dat dit de betere sulfaat versie is.

Overigens wil ik best wel dingen naar je opsturen in een bath als je ze graag wilt gebruiken?

Oh dat is erg aardig! Helaas gebruik ik best veel shampoo, vanwege het vaak kleuren met henna en het uitwassen daarvan. Ik ga eens hard zoeken naar webshops die het leveren. Moet te vinden zijn. :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 15:42

Ik ga zoeken op die zeep. Conditioner gebruik ik niet; ik zie de link niet die je bedoelt?

Het aanbod staat hoor, daar kunnen we via pb altijd wel uitkomen.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 15:49

Dankjewel, als ik hier echt niets kan vinden dan zal ik er aan denken. :)

oja een goedkope en goede versie van conditioner, helemaal zonder siliconen en met hetzelfde effect: azijn! Sluit prima de haarschubben en is goedkoop.

En mijn absolute favoriet als haarmasker (en als gezichtscrème trouwens ook) kokosvet a.k.a kokosolie. De enige olie die echt in je haar kan trekken en het dus wel kan voeden. In tegenstelling tot chemische haarmaskers. Kost minder, je doet er eeuwen mee en het is goed en natuurlijk.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 15:53

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 15:59

Ja die is prima! :) Ik koop hem zelf hier in de supermarkt dus een stukje goedkoper en werkt al prima. Je kunt bijvoorbeeld ook kijken in Turkse of Marokkaanse winkels, die hebben hem vaak ook en ook weer goedkoper.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 16:00

Dan ga ik morgen een rondje stad doen. :j

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 16:02

Het enige waar je op moet letten is dat het echt 100 % kokosvet of kokosolie is. Dus geen haarproduct met kokos erin, echt het pure vet waarmee je ook kan koken. :+

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 16:12

Goed de verpakking lezen inderdaad ik heb zelf KTC pure kokosolie en die was een stuk goedkope dan die van de tuinen en verkopen ze in van die kleine winkeltjes.

Gebruik als shampoo en conditioner nu al een maand of twee Hema Naturals, niet volledig sulfaat vrij maar al wel een stap in de goede richting en heel betaalbaar.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 18:15

De Tuinen was vandaag open dus ik heb toch die Kokosolie gehaald icm met Yes to shampoo en serum van Dr. Organic. Ik ben dus benieuwd. :D

Hoe doen jullie dat met die Kokosolie? Op droog haar? Hoe lang? Of...?
Ik heb overigens de Yes to tomatenshampoo voor meer volume gekozen. :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:47

Ik had even moeten Googlen. O:) De Kokosolie zit er nu in, vanaf mijn schouders en dan voornamelijk de punten. Ruim een half uur laten inwerken en dan onder de douche met shampoo uitspoelen. :)

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:40

Ik heb net een hele bestelling binnengekregen van een Duits natuurlijk merk, even testen en dan eens oordelen. Ben je geïntereseerd, je kan de reviews lezen op mijn blog :)

Het is een super budget merk, ik betaalde ongeveer €1.90 voor een volledig natuurlijk douchegel van 250ml .

Ben zo benieuwd !

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:39

Heb je voor mij het merk?