Chronisch ziek v/d mirena spiraal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KasparovX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 13:54

Mijn gynacoloog controleert altijd met de echo of de spiraal goed zit. Een keer direct na het plaatsen en ik moest na drie weken terugkomen om te controleren of hij nog goed zat. Ik heb al de derde Mirena trouwens. De huisarts kon hem ook wel plaatsen maar ik heb aangegeven dat ik liever heb dat de gynacoloog dat doet, ookal moet ik het dan zelf betalen. Die is daar denk ik toch iets handiger in.

Mars

Re: Chronisch ziek v/d mirena spiraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 13:57

Is dat niet heel duur Kasparov?
Ik wilde de mijne dus ook bij de gyn laten zetten, maar HA gaf aan dat dat dus idd niet vergoed wordt tenzij er sprake is van medische noodzaak. Mijn HA heeft dus de Mirena gezet en ik ben er nu nog steeds heel erg tevreden mee.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 14:13

Ik ben op medische indicatie bij de gyn geweest het is mij heel goed bevallen daar. Maar huisartsen zijn kundig genoeg on een spiraal te plaatsen hoor. Onderschat de kosten in het ziekenhuis niet!

KasparovX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 14:14

Eerlijk gezegd weet ik niet meer wat het kostte. Maar stel dat het 200/300 euro kost, dat heb ik er wel voor over (eens in de vijf jaar). Ik vond het gewoon een beetje een eng idee als de huisarts het doet, geen idee hoe vaak die een spiraal zet. Fijn dat het bij jou goed is gegaan. Zou natuurlijk ook moeten anders moeten ze het niet aanbieden.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 14:21

Ik kwam bij de huisarts wegens hevige menstruaties heb ik al heel erg lang, belde toen voor de pil maar ass vond dat ik eerst langs moest komen ivm hartproblemen in combinatie met hormonen. Dus ook direct maar voor het uitstrijkje, was de baarmoedermond niet te vinden, dus daarom maar door naar de gyn. Gyn heeft alle tijd genomen deed het super.

Ik heb al vaker geassisteerd bij plaatsen van spiraal en dat ging altijd zonder problemen.

Edit maar hangt ongetwijfeld van je huisarts af.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 14:44

zo wat een verhaal.
ik heb er een laten zetten om mijn 17e omdat ik steeds me pil vergat enzo was dat dus ook geen succes.
Last er van heb ik er niet ik had zelfs geen last van het plaatsen(behalve die eendebek dan ) maar ik zat een uur later gewoon weer op me paard :) nu heb ik afentoe ineens een steek daar maar dat is 1x in de maand dus ik denk dat het is als ik normaal ongesteld moet worden
Toen mik nog aan de pil zat had ik steeds last van krampen en kon ik gewoon niet rijden alleen met een kruik op de bank zitten.

jij succes met je herstel en ik hoop dat je alles snel weer kan.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 15:46

MISTRAL94 schreef:
Ik ben op medische indicatie bij de gyn geweest het is mij heel goed bevallen daar. Maar huisartsen zijn kundig genoeg on een spiraal te plaatsen hoor. Onderschat de kosten in het ziekenhuis niet!

Ben ik het niet mee eens.

Ik ging voor gesprek naar mn HA...
Omdat ik graag een spiraal wilde..
Gelijk begon ze dat ze problemen verwachtte met het speculum.. en het zetten enz. enz..

Ik heb nooit mn broek uit gehad.. ze heeft nooit ergens naar gekeken..
Voelde me er zo rot door, dat ik heb gemailt dat ik een doorverwijzing wilde.. Die heb ik gekregen.
En maar goed ook. na het zetten ben ik opgenomen geweest in het ziekenhuis.
Was dit bij de HA gebeurt, hadden ze me naar het ziekenhuis mogen brengen....

Ze deed alsof ze er alles vanaf wist, maar t enige wat ze deed was onzin uitspreken...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:21

JG, dat dat jouw ervaring is wil dus niet zeggen dat dat voor alle HA's geldt, dat is jouw ervaring. Mijn HA heeft keurig alle tijd voor me genomen, uitgebreide uitleg gegeven bij alles wat ze deed en ik was binnen 5 minuutjes klaar. Naderhand nacontrole bij de gyn en hij zat helemaal perfect. Ik vind het jammer dat mensen met een bepaalde ervaring meteen geneigd zijn alles over één kam te scheren.
Ook over plaatsen bij de gyn zijn ook genoeg horrorverhalen te vinden, net zoals dat voor HA's geldt. Als je een goed gevoel hebt bij je HA dan moet je zeker niet twijfelen om hem daar te laten plaatsen. En wil je liever naar de gyn dan laat je je door verwijzen, maar het is zo jammer als mensen ontmoedigd worden in hun keuze doordat mensen via internet hun eigen ervaring als zijnde vastsstaand feit naar voren brengen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:23

Ik kan bij jou zo al een reden bedenken wat plaatsen van spiraal moeilijker maakt. Zonder jou medische geschiedenis te kennen. Ik vind het juist heel goed wat jou huisarts gedaan heeft, die heeft aangegeven dat zij in jou situatie een spiraal zetten niet zitten. Dat pleit alleen maar voor haar, beter zo dan dat ze tegen beter weten in gaat lopen prutsen. Ook dan was er commentaar op gekomen ;-)