Elektrisch roken (e-sigaret)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 09:22

Ik rook nog steeds de goeie ouwe stinkstok hoor :D

Maar een vriend van me heeft zo'n E-sigaret, met smaakjes. Heb eens mogen proeven, maar was mij toch te sterk :D Ik lust dan sowieso ook geen whisky _O-

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 09:33

mariska32 schreef:
nelleke@ je mag dit toch gewoon overal roken? geen rookverbod toch?

Klopt maar ik ga niet achter m'n bureau op werk aan m'n e-sig. Buiten dat ik het niet netjes vind is dan ook het hek van de dam en zit ik de hele dag aan dat ding te lurken. :')

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 09:54

Nelleke ik rook op m'n werk ook af en toe nog een gewone sigaret, hooguit 4 per week maar ik vind het steeds smeriger worden en zit niet ver af van helemaal niet meer gewoon roken 8-)
Ik heb zowiezo het idee dat ik steeds minder behoefte krijg aan roken want van die e-sigaret rook ik minder dan in het begin maar vind het nog steeds lekker.

Favosmaakjes zijn nog steeds appel/mint mix :j Allebei 12 mg. en af en toe voeg ik wat cola toe 6mg.

Ik doe zo'n 3 a 4 weken met een atomizer, vind 2 idd wel erg kort!

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 08:12

Hier nog mensen die goede ervaringen hebben met een webshop voor e-liquids/artikelen? Die rookwinkel maakt veel foutjes en duurt me te lang als ik zonder zit dus is er iets met snelle levering?

mysa
correspondent/vertaler

Re: Elektrisch roken (e-sigaret)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 08:47

E-sig4you en ebnferro leveren beiden snel en goed.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 09:57

ebnferro ben ik ook zeer tevreden van.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:03

Grappig dat er zoveel al zo'n smoker gebruiken, mijn man probeert voor de zoveelste keer al te stoppen met roken, sinds kort rookt hij niet meer in huis omdat er bij mij misschien astma is geconstateerd. Hier ben ik erg blij mee. Hij heeft ook pleisters en kauwgom geprobeerd, werkte wel bij hem, maar niet voor de lange termijn. Zijn die dingen nu nog duur in aanschaf? Gaan ze lang mee?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:26

Vraag me eigenlijk af: wat doen jullie in openbare ruimtes?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:17

meggiemeg: ik had er 1 van 55 euro, maar er zijn ook startkits van rond de 25/30 dacht ik. Het beste is natuurlijk als je man gewoon kan stoppen, maar als dat niet lukt maakt hij zeker kans met zo'n elektrische sigaret. Ik ben er vrij gemakkelijk door gestopt.

Stef: ik verkeer niet dagelijks in openbare ruimtes, zou wel schromen daar te gaan dampen, maar er zijn genoeg mensen die dat wel doen. Misschien ik ook wel als ik er eens langere tijd moet doorbrengen.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 15:42

Ik kom ook niet veel in openbare ruimtes. Maar op stal rookt iedereen ermee, dus ben ik niet de enigste. En m'n man was laatst in een kroeg en daar stonden ook echt veel mensen met zo'n ding. En op stal hoorde ik dat het in een restaurant ook gewoon mocht.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 15:46

Ik ben al sinds November gestopt! Laatst had een vriend van mij van die e-sigaretten, en ik was toch wel benieuwd wat het verschil was... Brandde als een malle in je keel, verbrandde zowat mijn lippen aan het spul dat eruit kwam, en was dus niet bepaald lekker xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 15:53

Ik heb een paar jaar leden zo' n e-cig gehad, meerdere eigenlijk. Alle smaakjes vond ik toen erg leuk, chocolade, ananas, mint e.d., maar aangezien dat spul uit China kwam en ik er nooit echt achter kon komen wat er op precies in zat ben ik me af gaan vragen of het niet kankerverwekkend was want die Chinezen nemen het niet zo heel nauw... En kort daarna heb ik ze in de kast gelegd en er nooit meer uitgehaald. Ik vond de hoeveelheid rook die eraf kwam tijdens inhaleren ook niet denderend.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 15:57

Je mag het gewoon in restaurants etc doen, maar om rare blikken te voorkomen doe ik het tot nu toe maar niet ;)

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:47

Nou de knop is om, ik heb de E-roll besteld! Morgen komt ie binnen!!

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 20:55

@repelsteel: de e-sig. van nu is veel beter en er zijn voldoende europese en amerikaanse liquids op de markt.
@mammamier: succes, ik heb inmiddels de ego, maar gebruik de eroll ook nog regelmatig.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 10:56

Maken jullie ze weleens schoon eigenlijk?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:28

Hebben de e-sigaretten julie geholpen met het stoppen van gewone sigaretten/shag?Ik vind mezelf super verslaafd.. rook al méér jaren dan dat ik durf toe te geven maar wil er zo graag vanaf!!!

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:08

Jannepauli schreef:
Hebben de e-sigaretten julie geholpen met het stoppen van gewone sigaretten/shag?Ik vind mezelf super verslaafd.. rook al méér jaren dan dat ik durf toe te geven maar wil er zo graag vanaf!!!

het heeft mij geholpen zwaar te minderen.
zelf wil ik niet stoppen,stoppen omdat ik echt mega aankom. [3x gestopt en 3x meer dan 15 kg erbij ondanks streng dieet en beweging]
nu mede door de e-sigaret van max 2 dagen met een pak shag naar een week.
zie het als een nicotine pleister.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:53

Ik ben helemaal gestopt en heb vast evenlang, zoniet langer dan jp gerookt.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:58

Knap hoor.. en rook je nu ook niet meer electronisch?

Ik heb er een besteld ( en al betaald) maar het duurt 2 weken voordat m'n pakje er is - vanwege grote belangstelling.
Hmm.. had me net zo verheugd nu heel snel geen geld meer aan tabak uit te geven.. -O-

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:17

Jawel, ik heb de ene verslaving ingeruild voor de andere :( Maar.....m'n longen hebben niet meer te lijden en met e-roken krijg je ook minder nicotine binnen, schijnt het. Je kunt ook zelf afbouwen ik zit nu op 9 mg en wil naar
6.

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:25

Hier ook de gewone rookverslaving omgezet in de andere, e-roken dus, maar ja ik rook wel veel minder in totaal, minder behoefte, en ik ben ondertussen heel langzaam aan het afbouwen.
Zie wel of het uiteindelijk tot helemaal 0 gaat, voorlopig vind ik het prima gaan zo 8-)

stef ik vervang soms het mondstukje en tussendoor maak ik die schoon met warm water onder de kraan. Meer valt er niet schoon te maken volgens mij?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:44

Ik denk dat het dan sowieso al winst is dat je - buiten wat nicotine - al die andere nare stoffen niet meer binnenkrijgt. En ook niet meer eng ruikt ( ondanks dat ik zelf behoorlijk rook, ruik ik de 'rokers' wel en vind dat niet fijn.) Een schoner huis ook..

Welk merk gebruiken jullie?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:47

Liquids? Liqua en @ 37 meestal, maar duurt even voor je je favoriete smaakjes hebt gevonden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 16:50

Ik rook ook geen sigaretten meer. Heeeeel enkel keertje als ik m'n "pijp" vergeten ben biets ik van iemand een peuk.

Volgens mij zit m'n atomizer verstopt