EINDELIJK op mijn streefgewicht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:22

De hier getoonde logo's zijn een logo waarvoor een producent zich moet inkopen, of dat alleen maar geldt voor bijv. AH-producten. Ze voldoen aan bepaalde eisen, maar zijn inderdaad niet per definitie de beste of gezondste.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:44

Suzanne F. schreef:
Skygirl schreef:
Wat zijn de grootste veranderingen die jij hebt aangebracht in je eetpatroon n.a.v. het lezen van de etiketten?

Sowieso minder eten, kleinere hoeveelheden en producten kopen met minder calorieën. Met zo'n etiket erop met verantwoord en zo'n klavertje erop.

Ik was gewoon benieuwd naar specifieke dingen die zij had gedaan. Of dingen die ze nu echt laat staan sinds ze weet wat er eigenlijk in zit.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 04:14

Oh, er is heel veel dat ik nu laat staan :D
onder andere roomboter, frisdrank, braadboter, gepaneerd vlees, liga's en sultana's, ontbijtkoek, mayonaise (frietsaus kan dan weer wel, al heb ik dan wel een specifiek merk), tot m'n grote spijt ook heel wat Italiaanse gerechten en nog een groot aantal dingen :j
Slagroom laat ik trouwens ook staan, maar je hebt ook magere geklopte room en dat scheelt echt ook enorm. Qua smaak proef ik helemaal geen verschil.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 22-11-12 04:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anouk_M

Re: EINDELIJK op mijn streefgewicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 04:44

Wat super knap!! Respect!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 06:34

Meid, diep respect..op dieet gaan en je etenspatroon veranderen is hell, althans voor mij die niet goed kan koken haha..en in jouw geval kwamen dr nog een hoop andere aspecten de hoek omkijken die je zo te horen hebt aangepakt..petje af..aan je lichaam gewerkt, maar ook aan je geest.

Wees maar flink trots op jezelf en bewaar de foto's van je oude ik maar goed..

(gut en ik neem altijd liga of ontbijtkoek als tussendoortje of bij het wakker worden, omdat ik smorgens altijd kotsmisselijk ben..moet ik maar eens laten staan dus haha, net ook al weer een stukje op, oops).

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 06:48

Thanks!

Amy77, je hebt ook van die Rice to Go rijstwafeltjes (3 in een pakje) met een smaakje.
Heeft alsnog weinig smaak, maar vult wel heel goed en zit nagenoeg geen vet in.
Die zijn echt ideaal.
In Liga's en ontbijtkoek zitten doorgaans veel suikers en ook wel (verzadigd) vet.
Ontbijten met yoghurt of Optimel vla (zit ook geen vet in) met een banaan er doorheen vult ook heel goed!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:08

Goeie tip, dank je..ik ga er eens naar kijken, want ken ze niet ;)
Ik ontbijt idd geregeld met biogarde, naast wat crackers of brood..yogurt ben ik helaas allergisch voor :P

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 10:14

Biogarde kan ook, maar lees wel het etikel voor suikers en vetten. Magere kwark kan ook :j

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:15

Inmiddels ben ik ruim 8,5 kilo afgevallen, inderdaad labels lezen, sochtends ontbijten met vezelrijke cornflakes, appeltje om half 11, 2 bruine broodjes tussen de middag, half 3 weer fruit en savonds gezond calorie arm eten...

Werkt prima. Ik heb mijn sporten nog niet eens aangepast...

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:19

_/-\o_ Wauw Cayenne wat heb jij een SUPER prestatie neergezet! _/-\o_

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 14:47

Geweldig Cayenne, dat vraagt doorzettingsvermogen. Hoedje af daarvoor *\o/*

mijnfjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 21:48

wow, erg goed gedaan!!! super knap. jij hebt echt doorzettingsvermogen!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 09:13

Op hoeveel calorieën zat je ongeveer per dag? Ik ben nu mijn calorieën aan het opschroeven want kwam er achter dat ik maar op 1100 zat en dat al jaren. Ik ben dik en ondervoed. Begin langzaam aan meer energie te krijgen en mijn haar valt niet meer uit.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 09:42

Calorieen heb ik nooit geteld. Ik tel ook eigenlijk helemaal niet, maar boven de 2000 kom ik volgens mij niet uit. Je moet ook niet alleen naar calorieen kijken, want dan doe je jezelf tekort. Voor energie heb je ook bijv voldoende suikers en koolhydraten nodig.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:22

kan het niet anders zeggen : respect & gefeliciteerd ! *\o/*

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:59

Suzanne F. schreef:
Skygirl schreef:
Wat zijn de grootste veranderingen die jij hebt aangebracht in je eetpatroon n.a.v. het lezen van de etiketten?

Sowieso minder eten, kleinere hoeveelheden en producten kopen met minder calorieën. Met zo'n etiket erop met verantwoord en zo'n klavertje erop.

die keurmerken moet je keihard negeren....klavertje dit en vinkje zo...allemaal marketing , meer niet
bewust worden wat je eet...etiketten lezen dus :j

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:17

Wat onwijs knap van je! Diep respect!

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:36

Wauw! wat knap zeg!!
Ik vind afvallen echt het moeilijkste wat er is.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:03

Diep respect! Ik weet hoe frustrerend het is om eetbuien te hebben, aan te komen en er geen grip op te hebben. Helaas zit ik er nu zelf midden in.

Jou heeft traumatherapie dus wel echt geholpen? Ik wil/durf er niet aan :=

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 11:16

Traumatherapie heeft mij zeker geholpen :j Ik heb ongeveer 8 a 9 maanden EMDR gehad en dat heeft echt wonderen verricht. Ik zal het nooit helemaal kwijt raken, maar kan het nu wel beter een plekje geven.
Je moet er wel 100% klaar voor zijn om het te volgen, want het is loodzwaar en niet iets wat je "even" doet. Er gaat echt heel veel energie in zitten.
Toen ik begon met EMDR was ik trouwens een beetje bezig met afvallen en dat hielp prima ter afleiding :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:21

Diep, diep respect! Wat een doorzettingsvermogen! _/-\o_

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:22

Respect, ook van deze kant _/-\o_ _/-\o_

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:25

Cayenne schreef:
Traumatherapie heeft mij zeker geholpen :j Ik heb ongeveer 8 a 9 maanden EMDR gehad en dat heeft echt wonderen verricht. Ik zal het nooit helemaal kwijt raken, maar kan het nu wel beter een plekje geven.
Je moet er wel 100% klaar voor zijn om het te volgen, want het is loodzwaar en niet iets wat je "even" doet. Er gaat echt heel veel energie in zitten.
Toen ik begon met EMDR was ik trouwens een beetje bezig met afvallen en dat hielp prima ter afleiding :)

Ik zou ook met EMDR mogen beginnen. Maar wat ik er over hoor... je gaat dan wel een lang traject in, hebt toch steeds een paar dagen flink last van de behandeling... :\

Ik heb nu erg last van eetbuien, en sporten lukt ook niet echt. Weet wel dat er genoeg reden is voor EMDR, ik ben jaren depressief geweest en in die jaren heftige dingen meegemaakt. Ik vind het maar een moeilijke beslissing.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 11:43

EMDR hoeft geen lang traject te zijn. Sommige mensen zijn met twee behandelingen al klaar. Anderen (zoals ik) doen er maanden over. Volgens mijn therapeute was ik op dat moment degene met de langste behandeling.
Je hebt er inderdaad wel een aantal dagen last van na een sessie. Daarom was mijn behandeling ook om de week ipv iedere week. In het begin ben ik wel iedere week geweest, maar dat was gewoon te zwaar. Het duurde nog een dag of 3 na de behandeling voor ik weer tot rust kwam en dan begon ik me alweer druk te maken voor de volgende sessie, dus ik kwam niet tot rust.
Om de week was duidelijk beter. Op die manier kon ik het beter verwerken.

Maar goed, beetje offtopic natuurlijk. Wat niet offtopic is, is dat het eten wel een gevolg was van gebeurtenissen die ik niet kon verwerken. Na de EMDR ging het afvallen steeds makkelijker omdat de trauma's me niet meer in de weg stonden. Op die manier kon ik meer energie richten op het afvallen :j

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:48

Cayenne schreef:
Maar goed, beetje offtopic natuurlijk. Wat niet offtopic is, is dat het eten wel een gevolg was van gebeurtenissen die ik niet kon verwerken. Na de EMDR ging het afvallen steeds makkelijker omdat de trauma's me niet meer in de weg stonden. Op die manier kon ik meer energie richten op het afvallen :j

Ja oeps sorry, is inderdaad offtopic.

Maar wat je hier zegt^^ is heel herkenbaar. In periodes dat het beter ging met mij had ik ook niet zo'n last van het eten en viel ik veel makkelijker af. Nu draai ik in kringetjes. Maar ik ga alweer offtopic :o

Blijf er bij dat ik het heel erg knap vind dat het je gelukt is zowel de oorzaak, als het gevolg aan te pakken!