redbull / energydrink verslaving

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 23:52

Ibuprofen is echt niet zo lief voor je maag en werkt ook bloedverdunnend.

Zetpil paracetamol O:)

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 23:59

Jeetje zeg :o wat een verhalen !! Ik kan jullie gevoel heel goed begrijpen.
Ik heb daarom hier ook écht de regel, geen energy in huis...
Ik mag het wel, maar dan haal ik eens 1 of 2 blikjes en niet meer !

Jullie allemaal heeeel veel succes !

Woogy

Re: redbull / energydrink verslaving

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 10:07

Eline...klinkt misschien heel naar en de hele dag ga je je ook heel naar voelen. Maar die hoofdpijn als afkick verschijnsel van energie duurt maar een dag.
Zoek afleiding, zorg dat je hoofd bezig is met andere dingen dan denken aan de hoofdpijn. Ben je die dag door voel je je al stukken beter

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 10:31

Murosch schreef:
Nou weet je, jullie zullen mij voor gek verklaren, maar ranja, cola, sinas enz lust ik eigenlijk niet omdat ik dat zo vreselijk zoet vind. Ik ben eigenlijk niet zo'n zoetekauw, terwijl veel van jullie die blikjes van mij erg zoet vinden, vond ik ze juist wat zurig.

Inmiddels mooi wel dag 2 echt gehaald en ik leef nog steeds, dus op naar dag 3.

@ Woogy: super! Het gaat ons lukken!!

Bitter lemon dan?

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 10:58

Iedereen zal er best van schrikken en dat zal best moeilijk zijn Eline, maar ik weet zeker dat je nu ook heel veel hulp - echte hulp, niet anoniem medeleven en tips over ranjasmaken over internet - zult krijgen en dat je hier niet meer helemaal in je eentje moet worstelen. Ik ben in elk geval onder de indruk van het "ik weet het dus ik DOE er iets aan en NU!" :) Ik hoop dat je het hier ook over hebt als je vandaag afspreekt met vrienden. Worden dat sjiitgesprekken? - vast. Moet je daar door? - jep. Kan je dat? - tuurlijk, en niet teveel over nadenken wat je moet zeggen.
Eerste stap, nu zoals Evelijn zo mooi zegt de volgende en de volgende. En gewoon lekker elke hulptroep inschakelen die beschikbaar is. Want 1) het is niet leuk in je eentje 2) oplossen lukt niet in je eentje (zie TS) en 3) de hulptroepen WILLEN ingeschakeld worden. Van mijn vrienden hoop ik in elk geval dat iedereen me midden in de nacht opbelt als dat toevallig het moment is dat iets als dit 'eruit moet'. En dan rammel ik ze eerst heel hard door elkaar omdat ze het me niet eerder hebben verteld. En dan een hele dikke knuffel. En dan gaan we samen verder kijken. En een vriend kan jouw probleem niet wegnemen, maar het zal je verbazen hoeveel vrienden kunnen helpen. :)
Ik hoop dat je ook je huisarts als hulptroep neemt. Die hebben d'r zelfs voor geleerd en hebben hun werk over het algemeen gekozen omdat ze zo graag willen helpen. Het fijne van de huisarts dat is juist dat die het door elkaar rammelen en de knuffel even overslaat en meteen kijkt hoe hij/zij kan helpen. Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid is je huisarts ook niet zo stom dat je hij je aan een ander middel verslaafd gaat maken, kom nou. En je 'moet' ook niets met diens advies (da's bij vrienden wel anders, die trekken zich een stuk minder aan van "willikniet").
Laatst bijgewerkt door Elanor op 16-11-13 11:33, in het totaal 5 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 11:25

Oei Eline, een ibuprofen verslaving moet je echt niet onderschatten. Een kennis had dit ook en heeft hierdoor twee keer een maagbloeding opgelopen. Het zijn wel goede pijnstillers maar geen M&M's. Toch even naar de dokter dus.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 21:22

Murosch? Hoe is je derde dag gegaan?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-13 21:51

Goed! Ik ben nu nog aan het werk tot 23 uur en heb nu even een blikje cola light naast me staan op het bureau. Verder vandaag weer aan de groene thee geweest en water. Wel heb ik sinds gisteravond weer flink hoofdpijn, dus ik heb gisteren voor het slapen gaan 2 paracetamols gehad en zojuist nog 2 en daar moet ik het maar mee doen. Dag 3 is ook gelukt, weer op naar morgen maar :)

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 08:06

Pfoeh moeilijk hoor om daar van af te kicken. In Nederland was ik verslaafd aan Red Bull, toen ik verhuisde stopte mijn verslaving. Helaas ben ik door mijn baan weer behoorlijk verslaafd, maar dan aan de Mother en V, dat is hier nogal populair. Heb dan ook werkweken van 70-80 uur en start om 5 uur, maar moet toch een beetje minderen, het is namelijk al mijn ontbijt... :o

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 08:45

Wat goed van je! Wat je ook kunt proberen te drinken is Rivella Light, suikervrije limo (Slimpie) of groene ijsthee. Allemaal producten waar je geen zoet smaakje bij hebt. Overigens drink ik liever Coca Cola Zero dan Light, die heeft een minder overheersende smaak.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 09:43

Murosch schreef:
Goed! Ik ben nu nog aan het werk tot 23 uur en heb nu even een blikje cola light naast me staan op het bureau. Verder vandaag weer aan de groene thee geweest en water. Wel heb ik sinds gisteravond weer flink hoofdpijn, dus ik heb gisteren voor het slapen gaan 2 paracetamols gehad en zojuist nog 2 en daar moet ik het maar mee doen. Dag 3 is ook gelukt, weer op naar morgen maar :)

probeer het niet te veel op te lossen met pijnstillers, de hoofdpijn is slechts een afkick verschijnsel.
Zoek iets op internet genaamd neuroplasticiteit. Dit is namelijk een truukje waarmee je je lichaam en vooral zenuwen van pijnpunten af kunt leiden. Het moment dat de fake-hoofdpijn komt opzetten probeer dan iets heel anders te doen waarbij je je hersens nodig hebt en vooral niet bezig te zijn met de hoofdpijn en hoe erg die is.

Probeer ook geen caffiëne houdende dranken te gebruiken als compensatie. Cola light is namelijk ook niet vrij.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 13:09

Hier ook al 2 x een poging gedaan om te 'stoppen'.. Helaas zonder resultaat.
Ben er ook nog niet helemaal uit hoe, vervangen of wat dan ook.. Het is gewoon het eerste wat ik sochtends wil..

Stoppen met roken is me in dezelfde tijd overigens wel gelukt, dit was een stuk makkelijke

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 13:18

Woogy doe ik op zich ook niet (hou het op 2 paracetamols op een dag nu dus dat valt denk ik wel mee), maar ik zit midden in mn werkweekend en moet natuurlijk wel gewoon presteren op het werk.

renee, vorig jaar wou ik het vervangen door iets anders, maar dat is uiteindelijk niet gelukt. Nu cold Turkey en ik zit nu al op dag 4. Op zich gaat het wel goed, maar de hoofdpijn is erg vervelend. Die begon bij mij pas op dag 2 en houdt nog steeds aan helaas.

cola light is afgekeurd ook, heb gisteren zo'n last gehad van brandend maagzuur van die zooi, terwijl ik dat van red bull echt nooit had. Light of zero, eigenlijk is het beide dikke troep met aspartaam.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 14:43

Dan zou je ook nog eens kindercola kunnen proberen, zit geen cafeïne in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 14:57

Je hebt ook caffeïne vrije cola, van coca cola. waarom kies je ervoor om light te drinken en niet gewone cola?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 15:00

De cafeïne vrije cola van Coca Cola is ook light...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 15:26

Rebeccaa schreef:
Je hebt ook caffeïne vrije cola, van coca cola. Waarom kies je ervoor om light te drinken en niet gewone cola?

Gewone cola is zó vies :P. Ik kan me voorstellen dat mensen dat niet willen drinken.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 15:41

hier nog een verslaafde.

ik heb dan geen redbull maar golden power van de aldi.
ik heb standaard een tray in de auto staan en een aantal blikken in de koelkast. het begon door mijn ex. die dronk heel veel redbull en ik ben mee gaan drinken. zo kwam ik ook op het idee om een tray (net als hij) in de auto te zetten. lekker makkelijk voor op het werk, als ik dan moe ben (werk onregelmatig) dan kon ik zo even na de auto lopen en dan had ik weer wat.

afgelopen oktober ben ik op vakantie geweest naar zuidafrika. daar had ik standaard niks bij me en ik merkte gewoon dat ik chagrijnig was, mijn lichaam trilde en ik was echt heel opvliegerig. tot ik ergens redbull vond en alles was klaar. heel confronterend maar het kwartje is gevallen. ook ik miste mijn cafeiene shot. ik probeer het nu bij 1 blikje per dag te houden (ipv 4/5) en wil het zelf gaan afbouwen. tot nu toe gaat het aardig.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 17:15

Cola vind ik wel lekker, maar daar zou ik het niet mee willen vervangen. Net zo slecht. Ben ondertussen nog niet gestopt. Was vanmorgen een chagrijn, omdat ik niets had gehad sinds de middag daarvoor.. En dacht ga even lekker naar mijn vader vandaag, afleiding.. Staan er 6 blikjes in de koelkast. Had mijn vader gister gekocht. Tja, die heeft geen facebook :D. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen het weg te gooien dus drink dat nog op.. Maar dan max 2 per dag.. En geen ibuprofen meer. Dan is het met 3 daagjes op en mag ik niets meer :). Vandaag nog geen ibu gehad. Terwijl ik rond deze tijd al 2 of 3 binnen zou hebben.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 17:39

ElineS schreef:
Cola vind ik wel lekker, maar daar zou ik het niet mee willen vervangen. Net zo slecht. Ben ondertussen nog niet gestopt. Was vanmorgen een chagrijn, omdat ik niets had gehad sinds de middag daarvoor.. En dacht ga even lekker naar mijn vader vandaag, afleiding.. Staan er 6 blikjes in de koelkast. Had mijn vader gister gekocht. Tja, die heeft geen facebook :D. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen het weg te gooien dus drink dat nog op.. Maar dan max 2 per dag.. En geen ibuprofen meer. Dan is het met 3 daagjes op en mag ik niets meer :). Vandaag nog geen ibu gehad. Terwijl ik rond deze tijd al 2 of 3 binnen zou hebben.

Waarom zou je het niet weggooien? Je stelt het nu alleen maar uit. Ja het is eng om cold Turkey te stoppen, maar wat je nu doet maakt het er niet makkelijker op.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:14

Vind ik zonde. Daarnaast vind ik het ook niet echt een ramp of het nog een dag of 3 uit te stellen, kan ik ook wat meer aan het idee wennen dat het hierna echt klaar is.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:09

Ik hoop het echt dat je doorzet, want ik hoor dat vaker bij verslaafden :o
De bekende 'morgen ga ik echt stoppen'
Dus ik hoop dat je het tegendeel kan laten zien :)

Succes!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:26

Ik weet het, daar zat ik zelf ook mee toen ik mijn blikje opende en zei "Als dit op is." Typisch iets van mensen die verslaafd zijn en dan jezelf daar dan onder dat kopje voelen vallen is niet zo heel prettig. Hoop dat ik het tegendeel kan bewijzen en daarna wel door kan zetten :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 19:47

bonk-bonk-bonk zegt het in mn hoofd, blergh. Hoe lang zou dat nog duren? Dit is dag 4 voor mij. Ik heb inmiddels wel uitgevonden dat ik wel rivella lust, das alvast 1 ding dan :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:48

Ik was ook redbull/cola verslaafd.. Na een lamgeafbouwperiode mag ik van mezelf nog 1 glas/blikje cola of redbull per week.